Kun se on kasattu, niin onko nokat ajoitettu oikein? Muistaakseni triggerihampaan jompi kumpi reuna on ykk:ssa vastamerkin kohdalla, ei se iso ura, mikä näyttää erehdyttävästi YKK-merkiltä. Kuullostaa toi kehno alakierrosten veto ja paksulla käyminen siltä, että olis nokat myöhäsellä. Wisecoilla mahtuu venttiilitkin aukeemaan vaikka olis hampaan pari pielessä. En muista kumpaan suuntaan ajotus menee pieleen jos sen ajottaa siihen isoon merkkiin. (viime kesänä tollasta konetta ronattiin)
Sitten muutama yksinkertanen sähkönen mittaus kriittisimmille osille:
Mittaa volttimittarilla ensin mapin keskimmäisen pinnin (mapin -) ja akun miinusnavan väliltä, jos vaikka mapin maajohto olis poikki jostain. Maapuolen häviö sais olla korkeintaan jotain ehkä 0.3V luokkaa. Samalla selviää myös ecun maadoitusten kunto. Jos jännitettä ei löydy enempää niin mittaa mapin pinnien 1 (signaali +) ja 2 (mapin -) väliltä signaalijännite. Tee nämä mittaukset mapin ollessa paikallaan, kytkettynä ja auto tyhjäkäynnillä. Pistokkeen perseestä voi työntää vaikka mikkilangan pätkät niiden silikonitiivisteiden välistä sinne liittimen sisään, että signaalin saa käsille. Varo tekemästä oikosulkuja ettei mitään mee rikki.
Signaalijännite pitäs olla jossain 1-2 voltin tietämillä, en osaa hatusta vetää sen parempaa arvioo. Jos on lähemmäs 5V ja imusarjassa kumminkin normaalisti alipainetta (Paljonko siinä muuten on alipaine tyhjäkäynnillä??), niin anturi on rikki tai signaalijohtoon tulee jostain vieras jännite. Tai sitten ECU voi olla rikki.
http://www.goodhand.co.uk/sandy/files/MAPpins.JPG tossa olis se mappianturin pinnijärjestys.
Tee sama mittaus veden ja ilman lämpöantureille, veden lämpö pitäs olla lämpösellä koneella jossain 1-2V tietämillä (hatusta tämäkin arvio) ja ilman lämpö jossain 2-3V (kuten myös). Jännitteet siis vähäsen suuntaa antavia, mutta jos yhdestäkin signaalijohdosta löytyy 0 tai 5 volttia, niin jossain on jotain vikaa.
Mites se kaasuläppätunnistin? Eikös nelivedossa ja takavedossa ollu nastat eri järjestyksessä ja aiheuttaa murheita jos osia sekottelee ristiin?
Onko ne bensanpaineet muuten mitattu jollain? Jos on vaikka paluulinja ajettu lyttyyn tai muuten tukossa, niin paineet karkaa tähtitieteellisiin lukemiin ja tätä tukisi myös se pumpun kova ääni....
Ota vaikka ylös ne mitä oot mitannu ja pistä tänne, niin niitä voi sitten vaikka verrata johonkin.