Cossu käy HUONOSTI

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Cossu käy HUONOSTI

Viesti Kirjoittaja Jape105 » To Marraskuu 5. 18:41:44 2009

Auto on 88 2wd
Ei käynnisty aina,välillä lupaa mut ei lähe käymään,bensa haisee.
Sit taas yht äkkiä se lähtee käymään,saa välillä semmosia hullunpuhteja et lyä kierrokset 3000,vähän ajan päästä tulee kierrokset taas alas..
Sit kun sen sammuttaa ja koittaa uudestaan startata nii ei sit välttämättä enää lähekkään..
Uusittuja osia
Jakajan kansi
Pyörijä
Tulpanjohdot
Tulpat

Ei keksi enää missä vois olla.. :oops:
Viimeksi muokannut Jape105, Ma Heinäkuu 25. 15:06:26 2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja RStuning » To Marraskuu 5. 23:05:47 2009

1.Nokka-akselin asentoanturi??
2.Kampiakselin asentotunnistin??

veikkaisin tässä tilanteessa tuota toista vaihtoehtoa.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja cossy » Pe Marraskuu 6. 10:30:31 2009

Mikä kokoonpano? Lastu?
Samat oireet kun ex pelissä oli, yks mahdollinen on induktiivianturi, omassani lastu oli sanonu sopimuksen irti. Kokeile vakiolastulla tai uudella viri jos sellainen on.
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jape105 » La Marraskuu 7. 10:29:02 2009

Täysin vakio.
Konehuoneessakin on joskus käyny jos jonkin moista ''autosähkö asentajaa''
Vaihdan ton tps:n ja kampuralle anturin nii katotaa mitä tekee..
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » To Marraskuu 12. 13:39:39 2009

Maadoitukset kunnossa? Hapettumaa johtosarjassa?
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jape105 » To Marraskuu 12. 17:14:34 2009

Turbo_IS kirjoitti:Maadoitukset kunnossa? Hapettumaa johtosarjassa?
Maadotukset on kunnossa.Liittimiä olen koko ajan käyny läpi.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja KtK » To Marraskuu 12. 17:22:18 2009

Tarkista painekotelosta letkut MAP anturille ja mahdolliset vuotavat haarotukset ahtomittarille ymm.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Marraskuu 12. 18:01:59 2009

Kokeiles ottaa ilman- ja vedenlämpöantureista piuhat irti, mulla oli paskana ja oli käynnistyminen välillä tosi vaikeaa.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Su Marraskuu 15. 11:24:19 2009

vauhtipete kirjoitti:Kokeiles ottaa ilman- ja vedenlämpöantureista piuhat irti, mulla oli paskana ja oli käynnistyminen välillä tosi vaikeaa.
Mistä löydän noitten anturien osanumerot?
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Su Marraskuu 15. 11:50:08 2009

Miten on eli kun vaihdan tuon tps:n nii onko oikein säädetty jos virrat päällä kaasu pohjassa 0.5V ja pois 5V signaalijohdosta mitattuna, olenko ymmärtäny oikein?
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Marraskuu 15. 12:06:49 2009

Jape105 kirjoitti:Miten on eli kun vaihdan tuon tps:n nii onko oikein säädetty jos virrat päällä kaasu pohjassa 0.5V ja pois 5V signaalijohdosta mitattuna, olenko ymmärtäny oikein?
TUOLTA löytyy oikea säätö arvo läpälle yms. arvot antureille.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Su Marraskuu 15. 23:43:02 2009

Jape105 kirjoitti:
vauhtipete kirjoitti:Kokeiles ottaa ilman- ja vedenlämpöantureista piuhat irti, mulla oli paskana ja oli käynnistyminen välillä tosi vaikeaa.
Mistä löydän noitten anturien osanumerot?
Löyty ihan varaosaputkan kirjasta suoraan.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ti Marraskuu 17. 16:56:30 2009

vauhtipete kirjoitti:
Jape105 kirjoitti:
vauhtipete kirjoitti:Kokeiles ottaa ilman- ja vedenlämpöantureista piuhat irti, mulla oli paskana ja oli käynnistyminen välillä tosi vaikeaa.
Mistä löydän noitten anturien osanumerot?
Löyty ihan varaosaputkan kirjasta suoraan.
Originaalit vai FAE:n anturit?
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Marraskuu 17. 19:40:15 2009

Jape105 kirjoitti:Originaalit vai FAE:n anturit?
En tiedä mitkä mut ei ainakaan original :D
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ke Marraskuu 25. 19:34:19 2009

Tänään hain vesianturin numero F2AF-12A648-AA onko oikee?
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jape105 » To Helmikuu 11. 14:38:27 2010

Edelleen sohlaa ja pahasti kulutus normiajossa n.20l/100km.
Käy huonosti ja saa tosipaljon bensaa (mustaa putkesta kokoajan), kulkee ilman kaasua 60 5 vaihteella.
Uusittu imuilman lämpöanturi,tps.
Mikä kuuluisi olla bensanpaine (letku irti) jos mittaan sen seuraavaks?
Ja mittailin vanhaa tps anturia niin ainoa mikä anto lukemia oli laitimmaiset nastat ja sain 575ohmia kun ''läppää'' kiersi vastusarvo ei muuttunu mihinkään.
Rötää samalla lailla kun ''vauhtipetellä'' joskus niissä videoissa.
Pikkasen jos antaa enemmän kaasua ja sammuttaa hetken päästä,ei välttämättä lähe käymään ja wisecojen kupit täynnä bensaa..
Täytyy koittaa toista ecua vielä mut tuskin auttaa kun ei auttanu toikaan sillon kun vaihdoin.
Ei keksi enää
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Helmikuu 11. 16:40:07 2010

Tarkista että kampiakselin tunnistin on tarpeeks lähellä nastoja.
Mulla taitaa olla paineet nyt 3bar hujakoilla en muista tarkkaan.
Onko se vedenlämpöanturi jo vaihdettu?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jape105 » To Helmikuu 11. 17:43:58 2010

vauhtipete kirjoitti:Tarkista että kampiakselin tunnistin on tarpeeks lähellä nastoja.
Mulla taitaa olla paineet nyt 3bar hujakoilla en muista tarkkaan.
Onko se vedenlämpöanturi jo vaihdettu?
Juu kampuran tunnistimen vaihdan vielä,eikö se ilmarako ole sopiva 1mm.?
En ole vielä mutta kokeilin sitä ''irrallisena''.
Tilasin tänään hall anturin jakajan sisään.Huomenissa olis tarkotus vaihtaa olis vaan muutama kysymys.. :roll:
Miten se jakaja kuluu olla?eli jakomerkit paikalleen pyörijän keskiviiva ja jakajan rungon viivan kanssa kohdilleen?
Onko tossa hall anturissa joku säätö?
Sit tilasin bensanpainemittarin nii voi mitata paineet.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Helmikuu 11. 22:36:36 2010

Jape105 kirjoitti:Juu kampuran tunnistimen vaihdan vielä,eikö se ilmarako ole sopiva 1mm.?
0.4mm tais olla oikea väli, mulla se piti laittaa niin että otti tappeihi jo vähän kiinni kun oli jotenkin se metalli uponnut sinne muovin sisään ja heti rupes pelaamaan.
Onko tossa hall anturissa joku säätö?
Ei tainnut varsinaista säätöä olla muuta kun mitä ruuvinreiät antaa myöten.
Jakajaa ei kannata pyöritellä se tuskin on muuttunut jos ei ole ollut irti.
Uskon että rupee pelaamaan kun säädät ton kampuran tunnistimen lähemmäksi.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Pe Helmikuu 12. 8:38:36 2010

Attelin vaan sitä jakajaa kun sitä tuli joskus pyöriteltyä.. :lol:
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Helmikuu 12. 13:48:05 2010

Ohc koneessa olen laittanut sen silleen että pyörittää koneesta merkit kohalleen ja pyörijä ykköspytyn piuhan kohdalle niin pitäs lähteä käyntiin ja sit lampulla loput mut tässä en tiedä toimiiko kun boksi hoitaa ennakon.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jasu » Pe Helmikuu 12. 14:28:26 2010

Onko pumppu alkuperäinen?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Pe Helmikuu 12. 16:20:15 2010

Pumppu on alkuperänen.
Otin jakajan äsken auki ja pyöritin jaon kohdalle.
kuuluuko hall:in nystyrä ja jakajan akselin nystyrän kohdata?
Tuossa ei niin mene pyörijän ja jakajan rungon merkit täsmää..
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Helmikuu 12. 18:43:15 2010

Jape105 kirjoitti:Tuossa ei niin mene pyörijän ja jakajan rungon merkit täsmää..
Näin kuuluukin olla.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Vesku » La Helmikuu 13. 9:43:12 2010

Just lukaisin tän topicin ja tuli mieleen,et onko map-anturi ja sen letkut katsottu? Mappihan on siinä kuskin puolella ylös alaisin ja vanhemmiten se mapin nippa on aikas hapero. Voi murtua putkitusta töytäisemällä. Jos map arvo on sekaisin, niin antaa tyhjäkäynnillä ja pinta-alueella kakkua reilusti, eikä pelaa ahdoillakaan oikein. Menee siis laihalle siellä. Lisäksi koko palikkahan voi olla muutenkin rikki.

Eli tarkastaisin myös ton rekkulan.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jape105 » La Helmikuu 13. 10:06:32 2010

Aksu kirjoitti:
Jape105 kirjoitti:Tuossa ei niin mene pyörijän ja jakajan rungon merkit täsmää..
Näin kuuluukin olla.
Joo hyvä kun täytyy varmistella asioita kun toi on sohlannu monen monta vuotta et jos sinne on joku laittanu jotain vääriä osia paikalleen. kiitokset
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jape105 » La Helmikuu 13. 10:08:37 2010

Vesku kirjoitti:Just lukaisin tän topicin ja tuli mieleen,et onko map-anturi ja sen letkut katsottu? Mappihan on siinä kuskin puolella ylös alaisin ja vanhemmiten se mapin nippa on aikas hapero. Voi murtua putkitusta töytäisemällä. Jos map arvo on sekaisin, niin antaa tyhjäkäynnillä ja pinta-alueella kakkua reilusti, eikä pelaa ahdoillakaan oikein. Menee siis laihalle siellä. Lisäksi koko palikkahan voi olla muutenkin rikki.

Eli tarkastaisin myös ton rekkulan.
Joo mappikin täytyy tsekata mulla on yks ehjä ilimääränen kun tuli joskus ostettua kun haki sitä käynti häiriöö siihen.
täytyy bensanpaineensäädinkin kattoo semmonenkin löytyy ylimääräsenä tosin sinetti rikottu.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jape105 » La Helmikuu 13. 17:46:23 2010

Ei auttanu jakajan anturin vaihto. Tosin oli se alla oleva magneetti levy halki.
Huomenna sit vaihtaa mappi ja tsekata b.paineet
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Su Helmikuu 14. 1:07:06 2010

Sääditkö sen kampuran anturin jo lähemmäs?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ma Helmikuu 15. 10:15:30 2010

Joo anturi säädetty lähemmäksi,lämpötila-anturi vaihdettu,mappi.
Taas toimii ja käy ei nypytä.
Päästään taas vanhaan ongelmaan: http://www.cosworthrsclub.com/keskustel ... 3&t=138209
Eli tehoo on persdynolla 140hv.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Helmikuu 15. 10:22:32 2010

Onko sulla laajakaista kiinni?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ma Helmikuu 15. 10:28:58 2010

ei oo vielä ku on vaan toi perinteinen nyt,paksulla se käy silti.
Mites toi syttyvahvistin oireilee?
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Helmikuu 15. 10:37:30 2010

Tuota en enää muista. 29e maksaa Motonetissä, jos haluaa kokeilla uutta.
Onko nokat vakiot? Vaihda nyt se b-paineen säädin tai jos jollakin olis lainata niin kokeile sitä.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ma Helmikuu 15. 11:05:54 2010

Jasu kirjoitti:Tuota en enää muista. 29e maksaa Motonetissä, jos haluaa kokeilla uutta.
Onko nokat vakiot? Vaihda nyt se b-paineen säädin tai jos jollakin olis lainata niin kokeile sitä.
Joo käyn tilaamassa sen syttyvahvistimen tosta lähimyymälästä.
Nokat on vakiot ja b.säätimen meinaan vielä vaihtaa/mitata paineet.
On vaan kylymä ulkona.pääasia et liikkuu eteenpäin taas.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ma Helmikuu 15. 14:32:06 2010

Onko siinä ahtopainemittaria jos vaikka joku letku on vähän irti?
Selittäis ainakin tehon puutteen.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ti Helmikuu 16. 10:15:56 2010

On ahtomittari mut olen senkin tulpannut,ei vaikutusta.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Helmikuu 16. 13:57:41 2010

Ihan ahtoletkua meinasin, mulla oli tossa omassa sillon hakumatkalla yks letku puoliks irti silleen että ei nopeesti katottuna huomannut kun irvisti alapuolelta.
Ahdotkin oli vaan 0.5bar mutta ajattelin että on tarkotuksella niin en sen ihmeemmin tutkinut asiaa :D
Huomasin vasta myöhemmin ihan vahingossa kun jotain rassasin.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Helmikuu 16. 14:01:02 2010

Tän tyyppisissä vioissa ei kannata lähtee kaikkea uusimaan ja tilailee vaan hankkii joltain kokeiltavaksi kaikki perusjutut mitkä noita on vaivannut. Usein vika ns ikähapettuma tai b-säädin, maavika, jakajananturi, map/letku, lämpöantura, pa-pumppu, vakioissa dump valve kalvoja mennyt jolloin ei pelitä (etsinyt joskus vikaa päivän), harvoin ns suutinrikki tyyppisiä vikoja.
Kaikki systemaattisesti läpi ja ajatuksella. Mitä muuttui toimiko ennen, mitkä oireet. Bensanpainemittari tulis olla kossumiehen vakiotyökalu.

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ti Helmikuu 16. 17:44:11 2010

vauhtipete kirjoitti:Ihan ahtoletkua meinasin, mulla oli tossa omassa sillon hakumatkalla yks letku puoliks irti silleen että ei nopeesti katottuna huomannut kun irvisti alapuolelta.
Ahdotkin oli vaan 0.5bar mutta ajattelin että on tarkotuksella niin en sen ihmeemmin tutkinut asiaa :D
Huomasin vasta myöhemmin ihan vahingossa kun jotain rassasin.
Joo ei se kyllä ahda ku 0,5 mut se on kellossa vika.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ti Helmikuu 16. 17:53:38 2010

SHR kirjoitti:Tän tyyppisissä vioissa ei kannata lähtee kaikkea uusimaan ja tilailee vaan hankkii joltain kokeiltavaksi kaikki perusjutut mitkä noita on vaivannut. Usein vika ns ikähapettuma tai b-säädin, maavika, jakajananturi, map/letku, lämpöantura, pa-pumppu, vakioissa dump valve kalvoja mennyt jolloin ei pelitä (etsinyt joskus vikaa päivän), harvoin ns suutinrikki tyyppisiä vikoja.
Kaikki systemaattisesti läpi ja ajatuksella. Mitä muuttui toimiko ennen, mitkä oireet. Bensanpainemittari tulis olla kossumiehen vakiotyökalu.
En ole ajatellukkaan kaikkea uusia.
b-säädin on ylimääräsenä (mistä on rikottu sinetti) nyt paikallaan räpeltämätön.
Maavika on pois suljettu kun on kaikki maadotukset uutta kun parivuotta sitten lakkas lataamasta eikä jaksanu startata, niin ne on uutta.
Jakajananturi on uus.
Map on ylimääränen ja vaihdeltu keskenään.
Lämpöantura on uusittu (vaikutti eniten käyntiin) oikeastaan ei ole koskaan pelannu noin hyvin kun nyt.
Pa-pumppu on vaihtolistalla kun surraa aika pahasti.
Vakio By-passia ei ole vaan korvattu dumpilla.
Joo nyt rupeen uusimaan pikkuhiljaa noita alip.letkuja
Tässä tämä homma tulee että auto ostettiin '03 jakohihna vikasena.
Kone kasattiin sillon uusista osista (venttiilit/männät,jne.) ja aina käyny miten sattuu ja ollu tehoton.
Eikä ollu sillon nettiä vielä ja ei ole oikein kiinnostanutkaan kun on eteenpäin päässy.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Helmikuu 16. 19:30:14 2010

Missä kansi tehtiin? Onko helposti puristuspaineet mitattavissa?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Helmikuu 16. 19:53:10 2010

Kun se on kasattu, niin onko nokat ajoitettu oikein? Muistaakseni triggerihampaan jompi kumpi reuna on ykk:ssa vastamerkin kohdalla, ei se iso ura, mikä näyttää erehdyttävästi YKK-merkiltä. Kuullostaa toi kehno alakierrosten veto ja paksulla käyminen siltä, että olis nokat myöhäsellä. Wisecoilla mahtuu venttiilitkin aukeemaan vaikka olis hampaan pari pielessä. En muista kumpaan suuntaan ajotus menee pieleen jos sen ajottaa siihen isoon merkkiin. (viime kesänä tollasta konetta ronattiin)

Sitten muutama yksinkertanen sähkönen mittaus kriittisimmille osille:

Mittaa volttimittarilla ensin mapin keskimmäisen pinnin (mapin -) ja akun miinusnavan väliltä, jos vaikka mapin maajohto olis poikki jostain. Maapuolen häviö sais olla korkeintaan jotain ehkä 0.3V luokkaa. Samalla selviää myös ecun maadoitusten kunto. Jos jännitettä ei löydy enempää niin mittaa mapin pinnien 1 (signaali +) ja 2 (mapin -) väliltä signaalijännite. Tee nämä mittaukset mapin ollessa paikallaan, kytkettynä ja auto tyhjäkäynnillä. Pistokkeen perseestä voi työntää vaikka mikkilangan pätkät niiden silikonitiivisteiden välistä sinne liittimen sisään, että signaalin saa käsille. Varo tekemästä oikosulkuja ettei mitään mee rikki.
Signaalijännite pitäs olla jossain 1-2 voltin tietämillä, en osaa hatusta vetää sen parempaa arvioo. Jos on lähemmäs 5V ja imusarjassa kumminkin normaalisti alipainetta (Paljonko siinä muuten on alipaine tyhjäkäynnillä??), niin anturi on rikki tai signaalijohtoon tulee jostain vieras jännite. Tai sitten ECU voi olla rikki. http://www.goodhand.co.uk/sandy/files/MAPpins.JPG tossa olis se mappianturin pinnijärjestys.

Tee sama mittaus veden ja ilman lämpöantureille, veden lämpö pitäs olla lämpösellä koneella jossain 1-2V tietämillä (hatusta tämäkin arvio) ja ilman lämpö jossain 2-3V (kuten myös). Jännitteet siis vähäsen suuntaa antavia, mutta jos yhdestäkin signaalijohdosta löytyy 0 tai 5 volttia, niin jossain on jotain vikaa.

Mites se kaasuläppätunnistin? Eikös nelivedossa ja takavedossa ollu nastat eri järjestyksessä ja aiheuttaa murheita jos osia sekottelee ristiin?

Onko ne bensanpaineet muuten mitattu jollain? Jos on vaikka paluulinja ajettu lyttyyn tai muuten tukossa, niin paineet karkaa tähtitieteellisiin lukemiin ja tätä tukisi myös se pumpun kova ääni.... :roll:

Ota vaikka ylös ne mitä oot mitannu ja pistä tänne, niin niitä voi sitten vaikka verrata johonkin.
Jäsen #606

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Helmikuu 17. 8:18:08 2010

Yks ihan käytännön yksinkertainen juttu mitä kannattaa seurailla. Paljonko tulee mottijarrutuksessa alipainetta kun kaikki kunnossa. Mahdollinen imuvuoto/letkuvuoto paljastuu jos alipainetta ei synnykkään niinkuin pitäisi.
Tämä toki vaikeaa jos ei koskaan kunnolla pelannut.
Mulla pelasi kossu aikoinaan lähes kuin junan vessa. Dumpin kalvo pisti äijän kerran päiväksi koville kun alkoi yskimään ja kun lähtökohtaisesti kaikki on mahdollista. Alipainetta ei syntynyt mottijarrussa kuin puolet mitä ennen, ei vaan het huomannu.
Jos ei ole koskaan toiminut kunnolla kannattaa nyt tutkia juuri kaikki perusasiat niinkuin joku aiemmin mainitsi, ihan vaikkapa jako ja ohivuodot ym peruspullaa.
Ei ollu nettiä kun noita tutkittiin ja opiskeltiin aikoinaan. Ykk on kyllä paha kompa kossussa, itse huomasin sen puolivahingossa tutkiessani ykk:ta että ei muuten ole se ura...
Vakiomännillä ottaa venat kiinni (rapisee) jos pykälän väärin wisecoilla mahdollista että käy mutta en käsitä miten viitsisi ajaa jos ei toimi :?

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ke Helmikuu 17. 10:01:14 2010

Vesku kirjoitti:Missä kansi tehtiin? Onko helposti puristuspaineet mitattavissa?
Tehtiin täälläpäin ja sillon mitattiin kyllä paineet.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ke Helmikuu 17. 10:05:46 2010

olafu kirjoitti:Kun se on kasattu, niin onko nokat ajoitettu oikein? Muistaakseni triggerihampaan jompi kumpi reuna on ykk:ssa vastamerkin kohdalla, ei se iso ura, mikä näyttää erehdyttävästi YKK-merkiltä. Kuullostaa toi kehno alakierrosten veto ja paksulla käyminen siltä, että olis nokat myöhäsellä. Wisecoilla mahtuu venttiilitkin aukeemaan vaikka olis hampaan pari pielessä. En muista kumpaan suuntaan ajotus menee pieleen jos sen ajottaa siihen isoon merkkiin. (viime kesänä tollasta konetta ronattiin)

Sitten muutama yksinkertanen sähkönen mittaus kriittisimmille osille:

Mittaa volttimittarilla ensin mapin keskimmäisen pinnin (mapin -) ja akun miinusnavan väliltä, jos vaikka mapin maajohto olis poikki jostain. Maapuolen häviö sais olla korkeintaan jotain ehkä 0.3V luokkaa. Samalla selviää myös ecun maadoitusten kunto. Jos jännitettä ei löydy enempää niin mittaa mapin pinnien 1 (signaali +) ja 2 (mapin -) väliltä signaalijännite. Tee nämä mittaukset mapin ollessa paikallaan, kytkettynä ja auto tyhjäkäynnillä. Pistokkeen perseestä voi työntää vaikka mikkilangan pätkät niiden silikonitiivisteiden välistä sinne liittimen sisään, että signaalin saa käsille. Varo tekemästä oikosulkuja ettei mitään mee rikki.
Signaalijännite pitäs olla jossain 1-2 voltin tietämillä, en osaa hatusta vetää sen parempaa arvioo. Jos on lähemmäs 5V ja imusarjassa kumminkin normaalisti alipainetta (Paljonko siinä muuten on alipaine tyhjäkäynnillä??), niin anturi on rikki tai signaalijohtoon tulee jostain vieras jännite. Tai sitten ECU voi olla rikki. http://www.goodhand.co.uk/sandy/files/MAPpins.JPG tossa olis se mappianturin pinnijärjestys.

Tee sama mittaus veden ja ilman lämpöantureille, veden lämpö pitäs olla lämpösellä koneella jossain 1-2V tietämillä (hatusta tämäkin arvio) ja ilman lämpö jossain 2-3V (kuten myös). Jännitteet siis vähäsen suuntaa antavia, mutta jos yhdestäkin signaalijohdosta löytyy 0 tai 5 volttia, niin jossain on jotain vikaa.

Mites se kaasuläppätunnistin? Eikös nelivedossa ja takavedossa ollu nastat eri järjestyksessä ja aiheuttaa murheita jos osia sekottelee ristiin?

Onko ne bensanpaineet muuten mitattu jollain? Jos on vaikka paluulinja ajettu lyttyyn tai muuten tukossa, niin paineet karkaa tähtitieteellisiin lukemiin ja tätä tukisi myös se pumpun kova ääni.... :roll:

Ota vaikka ylös ne mitä oot mitannu ja pistä tänne, niin niitä voi sitten vaikka verrata johonkin.
Kyllä jako mielestäni oikein on.
Mistä tommosen jakomerkki lapun löytää mulla pitäs olla vielä Autodatasta tulostettu.
Täytyy remmi vaihtaa ja vesipumppu samalla.

Täytyy noita mittauksia vähän lykätä lämpimiin keleihin.
Kaasuläppätunnistin on takavedon.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Helmikuu 17. 11:16:46 2010

Jape105 kirjoitti:
Vesku kirjoitti:Missä kansi tehtiin? Onko helposti puristuspaineet mitattavissa?
Tehtiin täälläpäin ja sillon mitattiin kyllä paineet.
Jep. Tuli vaan mieleen, kun vuotaviin venttiileihin juuri tehdyissä kansissa törmännyt muutaman kerran!!

Lähinnä tulee silloin,kun uudet venttiilit asennetaan paikoilleen ja niiden pituuden mittaus unohtuu. Jää kantamaan. Saattaa käydä kaikilla, ainakin lämpimänä, mutta vuotavat.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Helmikuu 17. 14:09:18 2010

Jape105 kirjoitti:Kaasuläppätunnistin on takavedon.
4wd ja 2wd on reunimmaiset piuhat ristissä.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Helmikuu 17. 18:01:57 2010

Niin mitä se näyttää alipaineeks tyhjäkäynnillä?
Jäsen #606

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ma Maaliskuu 8. 13:05:11 2010

Alipaineet tyhjäkäynnillä -0,7bar
Vaihdejarrutuksella -1,0bar
Kun ajelee normaalisti tossa liikenteen seassa nii paineet on sillon -0,5bar
Onko tollasesta Bosch 044 pumpusta haittaa jos sillä korvaa ton alkuperäsen pumpun?
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Cossu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Maaliskuu 8. 13:12:09 2010

Jape105 kirjoitti:Alipaineet tyhjäkäynnillä -0,7bar
Vaihdejarrutuksella -1,0bar
Kun ajelee normaalisti tossa liikenteen seassa nii paineet on sillon -0,5bar
Onko tollasesta Bosch 044 pumpusta haittaa jos sillä korvaa ton alkuperäsen pumpun?
Kuulostaa normaalille. Pumpun vaihdosta ei tod. ole haittaa. :)
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Vastaa Viestiin