Cosworth öljysuihkuputkisto. Modaus takapotku esco vm.68-80

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Cosworth öljysuihkuputkisto. Modaus takapotku esco vm.68-80

Viesti Kirjoittaja Fomococars » To Huhtikuu 2. 16:00:48 2009

otsikon mukainen asia.

2000 ford OHC kone. alle 200-370 heppaa.


teko tarpeina 2wd tai 4wd cosworth osat
-valitaan paremmin sopiva molemmat löytyy

Aluöljypohjat Escort Mk2 RS2000 tai 2wd cosworth muokattu wanhaan eskoon sopivaksi
-todennäköisesti työn alle otetaan modettu 2wd ö-pohja

moniko on tuon tehnyt.

onko fotoja öljyputki rojektista.

meiliin voi laittaa kuvaa tai linkkiä

jos jollain on cosworth loiskelevyä pultteineen kampuralle ja uutta ö-pumppua malli escort/taunus


pieni tekstin lainaus
tiedän että tämä esim. olis hyvä ratkaisu mutta ei ole paikkakunnalla tekijää jolle tohtis työn antaa
1,9 Z3 pemarin öljysuihku + banjopultti, jossa on paineraja 8e/kpl
11111739907 numerosarja jolla kyseiset suuttimet löytyy metroautosta...volvo foorumilta löytyy kuvia kyseisistä osista asennettuna volvon pataan..
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Re: Cosworth öljysuihkuputkisto. Modaus takapotku esco vm.68-80

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Su Huhtikuu 5. 5:04:55 2009

jatkamalla
http://s160.photobucket.com/albums/t176 ... G_2040.jpg

lämmittämällä ja vennyttämällä tahtoo jäädä korkeelle jos käyttää cossun pohjaa
http://s160.photobucket.com/albums/t176 ... G_1850.jpg

öljyruutilla

http://www.garaget.org/?car=2406&image=32752
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re: Cosworth öljysuihkuputkisto. Modaus takapotku esco vm.68-80

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Su Huhtikuu 5. 12:04:46 2009

Jos/kun jatkaa putkea, se kannattaa tehdä juottamalla eikä esim. migillä hitsaamalla. Itse tein aikanaan omaan mk2 cosworth escortiin(joku voi vielä muistaa auton.. :) ) yhdistämällä cossun imuputken taunuksen imuputkeen jolloin sen sai oikealle kohdalle.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Cosworth öljysuihkuputkisto. Modaus takapotku esco vm.68-80

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Su Huhtikuu 5. 13:20:30 2009

Cosesc kirjoitti:Jos/kun jatkaa putkea, se kannattaa tehdä juottamalla eikä esim. migillä hitsaamalla. Itse tein aikanaan omaan mk2 cosworth escortiin(joku voi vielä muistaa auton.. :) ) yhdistämällä cossun imuputken taunuksen imuputkeen jolloin sen sai oikealle kohdalle.
Saanko kysyä, että onko tohon hitsauksen välttämiseen jotain erikoisempaa syytä?

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re: Cosworth öljysuihkuputkisto. Modaus takapotku esco vm.68-80

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Su Huhtikuu 5. 13:37:56 2009

Juottamalla tulee "pehmeämpi" sauma, migillä jos hitsaa saattaa jäädä huokosia jolloin tyhjäkäynnillä voi olla huonot öljynpaineet kun vetää ilmaa reiästä. Migin sauma on kova joka voi murtua ja tästähän taas päästään konetuhoon... :shock:
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Cosworth öljysuihkuputkisto. Modaus takapotku esco vm.68-80

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Su Huhtikuu 5. 13:49:02 2009

Cosesc kirjoitti:Juottamalla tulee "pehmeämpi" sauma, migillä jos hitsaa saattaa jäädä huokosia jolloin tyhjäkäynnillä voi olla huonot öljynpaineet kun vetää ilmaa reiästä. Migin sauma on kova joka voi murtua ja tästähän taas päästään konetuhoon... :shock:
Jeps, näin vähän ajattelinkin, että näitä asioita haet takaa.
No muutama ihan normiputkisto on modattu escoon käyväksi ja tehty niin, että just ton alkup. putken päälle menevällä putkella jatkettu putket vähän sisäkkäin migillä hitsaamalla, eikä noissa ainakaan ole koskaan ollut mitään ongelmia, joten itse en pidä tota hitsaamista ainakaan huonoimpana vaihtoehtona.

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Cosworth öljysuihkuputkisto. Modaus takapotku esco vm.68-80

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Ma Huhtikuu 6. 16:37:37 2009

vielä jos tigillä tai vaihtoehtoisesti kaasulla hitsailee, niin hjuva tulloo. Itekkin kyllä tekisin jatkettavien puhkien päälle "holkit" mitkä hopealla / messingillä juottasin. Tosin, en tiedä vaikuttaako ne onnettomat huokoset käytännössä mitään, mitä migillä helposti jää.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: Cosworth öljysuihkuputkisto. Modaus takapotku esco vm.68-80

Viesti Kirjoittaja adh » Ma Huhtikuu 6. 21:14:48 2009

ite hitsarin migillä kasaan ja sitten vielä juotin messingillä saumakohdan ja imusihdin kiinni.
ford escort´79 tic

Vastaa Viestiin