mikäs hajos? 4x4 cossu sierra
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
mikäs hajos? 4x4 cossu sierra
pääs käymään näin:
hiekalla pysähdyksissä n.6000rpm kiekkaa, vaihde tuvassa, kytkin ylös. sit kuulu perärästä jotain meteliä.
auto ei pysy paikallaan vaihde sisässä. liikkeelle lähtö hankalaa, menee 3000rpm jotenki ja sitten ylöspäin ei tapahdu mitään, ihan kun kytkin luistais, mutta sitä se ei taida olla.
kiitoksia etukäteen avusta!!!
hiekalla pysähdyksissä n.6000rpm kiekkaa, vaihde tuvassa, kytkin ylös. sit kuulu perärästä jotain meteliä.
auto ei pysy paikallaan vaihde sisässä. liikkeelle lähtö hankalaa, menee 3000rpm jotenki ja sitten ylöspäin ei tapahdu mitään, ihan kun kytkin luistais, mutta sitä se ei taida olla.
kiitoksia etukäteen avusta!!!
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re: mikäs hajos? 4x4 cossu sierra
tais asetelma tai painelaakeri ainakin antautua jos ei pysy kerta paikoillaan vaihde silmässä...
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
Re: mikäs hajos? 4x4 cossu sierra
no voi vitsi, toivon tossa vähän jo että pääsisi perän vaihdoilla. kytkin poljin on jämäkkä. mutta kyllä se taitaa luistaa, ylämäissäkin kierroksia oli pakko nostaa aika pilviin että pääsi mäen ylös. ajoin vielä n.10km matkan kotia.fomoco3 kirjoitti:tais asetelma tai painelaakeri ainakin antautua jos ei pysy kerta paikoillaan vaihde silmässä...
eli mul vois nyt sit kuitenkin vaan olla kytkimessä häikkää

Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re: mikäs hajos? 4x4 cossu sierra
saattoi myös kytkinlevyn pinnat lähtee irti, jos on massakytkin
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
Re: mikäs hajos? 4x4 cossu sierra
aika varmasti ihan vakiofomoco3 kirjoitti:saattoi myös kytkinlevyn pinnat lähtee irti, jos on massakytkin
edit: mitähän joku parempi kytkin?/mikä kytkin maksaisi sitten?
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re: mikäs hajos? 4x4 cossu sierra
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=115895juusto_pallero kirjoitti:aika varmasti ihan vakiofomoco3 kirjoitti:saattoi myös kytkinlevyn pinnat lähtee irti, jos on massakytkin
edit: mitähän joku parempi kytkin?/mikä kytkin maksaisi sitten?
tuolla juttua.britteinsaarilta ilmeisesti saa hyvän kytkimen kohtuu hintaan
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
Re: mikäs hajos? 4x4 cossu sierra
niimpä juu, hakua ois voinu tohon käyttää. nyt kyl kannattaa varmaan tehä niin, että kattoo nyt eka mitä sieltä on menny ja sillälailla.fomoco3 kirjoitti:http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=115895juusto_pallero kirjoitti:aika varmasti ihan vakiofomoco3 kirjoitti:saattoi myös kytkinlevyn pinnat lähtee irti, jos on massakytkin
edit: mitähän joku parempi kytkin?/mikä kytkin maksaisi sitten?
tuolla juttua.britteinsaarilta ilmeisesti saa hyvän kytkimen kohtuu hintaan
ISO KIITOS AVUSTASI!!!
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 627
- Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
vähän siltä tuntuu... vietin tossa tallilla aikaa n.5 tuntia ja se laatikko ei vielä edes ole alhaallacosworth123 kirjoitti:Moro. Kokolailla vitukas homma toi kytkin juttu 4wd:ssä

Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
Varmaan joutuu tunkkaan konetta pystyyn edestä ja kallistuksen vakaaja korista irti.juusto_pallero kirjoitti:vähän siltä tuntuu... vietin tossa tallilla aikaa n.5 tuntia ja se laatikko ei vielä edes ole alhaallacosworth123 kirjoitti:Moro. Kokolailla vitukas homma toi kytkin juttu 4wd:ssäetukardaania en saanut etuperän päästä auki, koska siel oli kuusiokolot ja ne pyörähteli paskaksi, nytkyttelin sen sitten irti siitä jakolaatikon päästä. nyt ois kuitenkin kaikki irti ja tolleen, mutta ei se laatikko vaan suostu tulemaan pois, n.10cm tuli ulospäin ja siitä ei sitten millään mihinkään. pistää aikalailla vituttamaan...
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
se laatikko nyt pikkasen roikkuu tossa vakaajan päällä/tunkin varassa, ajattelin et se ihan silleen tulis. täytyy kokeilla huomenna tota ohjeistusta. ekaa kertaa muuten laatikkoa irrotanVarmaan joutuu tunkkaan konetta pystyyn edestä ja kallistuksen vakaaja korista irti.

Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
niin se voikin olla aika v-mäinen jos konetta pitää kallistaa ym. noh sen sit näkee. juu tallin lattialla tunkin kanssa, auto nostettuna renkaitten päälle. kyl oli vitutus ihan huippuluokkaa tallilla, jäi muuten pieni päänsärkykinSierra XR kirjoitti:eli sulla saattaa lämpömittari nousta vielä vähän lisää kun jumppaat sitä takaisin paikalleen mikäli työskentelet tallin lattialla tunkin varassajuusto_pallero kirjoitti: ekaa kertaa muuten laatikkoa irrotan

Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
Ota se etuvakaaja kokonaan pois niin selviät helpolla. Ainakin keskeltä kannattaa ottaa pultit pois kokonaan ja reunamutskut löysälle.
Lähtikö keppi helposti? Siinähän on se pikku sokka joka on tiukassa ja sen jälkeen se keppi on silti tosi tiukasti kiinni.
Lähtikö keppi helposti? Siinähän on se pikku sokka joka on tiukassa ja sen jälkeen se keppi on silti tosi tiukasti kiinni.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
keppi lähti aika helposti, se oli kahella pikku tapilla kiinni. täytynee kohta taas lähtee tallille taistelemaancaltsu kirjoitti:Ota se etuvakaaja kokonaan pois niin selviät helpolla. Ainakin keskeltä kannattaa ottaa pultit pois kokonaan ja reunamutskut löysälle.
Lähtikö keppi helposti? Siinähän on se pikku sokka joka on tiukassa ja sen jälkeen se keppi on silti tosi tiukasti kiinni.

Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
nonii
se laatikkohan tipahti heti kun vähän raotti etuvakaajaa. en nyt viittinyt vielä alkaa kytkintä irrottamaan. pystyykö näistä kuvista päättelemään mitään?:
http://s256.photobucket.com/albums/hh18 ... nt=486.jpg
http://s256.photobucket.com/albums/hh18 ... nt=487.jpg
itellä ois paha epäilys että perävälitys tai muu sinne viittaava paskana, muistaakseni perä pyöri ihan vapaasti?
ja tosta näkee nää mun mukavat asennustilat
:
http://s256.photobucket.com/albums/hh18 ... ent=48.jpg

http://s256.photobucket.com/albums/hh18 ... nt=486.jpg
http://s256.photobucket.com/albums/hh18 ... nt=487.jpg
itellä ois paha epäilys että perävälitys tai muu sinne viittaava paskana, muistaakseni perä pyöri ihan vapaasti?
ja tosta näkee nää mun mukavat asennustilat

http://s256.photobucket.com/albums/hh18 ... ent=48.jpg
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
käytä nyt irti kun kerta on levällään....jos siel on ne pinnat irti...juusto_pallero kirjoitti:noniise laatikkohan tipahti heti kun vähän raotti etuvakaajaa. en nyt viittinyt vielä alkaa kytkintä irrottamaan. pystyykö näistä kuvista päättelemään mitään?:
http://s256.photobucket.com/albums/hh18 ... nt=486.jpg
http://s256.photobucket.com/albums/hh18 ... nt=487.jpg
itellä ois paha epäilys että perävälitys tai muu sinne viittaava paskana, muistaakseni perä pyöri ihan vapaasti?
ja tosta näkee nää mun mukavat asennustilat:
http://s256.photobucket.com/albums/hh18 ... ent=48.jpg
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
kai se pitää sit irti ottaa. vähä jännittää se kytkimen asennus, ku siinhän pitää olla se keskitys vehe ja sillee. täytyy ottaa osaava kaveri sitä sitten laittelee, ei viitti iha yksinää alkaa harjottelee.
jos pistän uutta kuvaa kun kytkin on irti, niin viisaammat voi kertoa miltä se sitten näyttää.
jos pistän uutta kuvaa kun kytkin on irti, niin viisaammat voi kertoa miltä se sitten näyttää.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
nyt näyttäis tältä:
http://s256.photobucket.com/albums/hh18 ... GP1012.jpg
http://s256.photobucket.com/albums/hh18 ... GP1011.jpg
onko se just se painelaakeri mikä on siinä kytkin käpälässä kiinni? se oli ihan väljä ja muutenkin romuna.
http://s256.photobucket.com/albums/hh18 ... GP1012.jpg
http://s256.photobucket.com/albums/hh18 ... GP1011.jpg
onko se just se painelaakeri mikä on siinä kytkin käpälässä kiinni? se oli ihan väljä ja muutenkin romuna.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
jep painelaakerihan se...mut onko tuo asetelman/vauhtipyörän pinta ottanu damagea...?ku vaikee erottaa kuvasta...jos sinistä sävyä vauhtipyöräs nii se ois hyvä sorvata ni ei ala luistaan...juusto_pallero kirjoitti:nyt näyttäis tältä:
http://s256.photobucket.com/albums/hh18 ... GP1012.jpg
http://s256.photobucket.com/albums/hh18 ... GP1011.jpg
onko se just se painelaakeri mikä on siinä kytkin käpälässä kiinni? se oli ihan väljä ja muutenkin romuna.
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
[/quote]
jep painelaakerihan se...mut onko tuo asetelman/vauhtipyörän pinta ottanu damagea...?ku vaikee erottaa kuvasta...jos sinistä sävyä vauhtipyöräs nii se ois hyvä sorvata ni ei ala luistaan...[/quote]
täytyy tutkailla vauhtipyörää, hyvähän se ois varmaa sorvaa. vois pistää ton kytkimen kokonaan vaihtoon.
jep painelaakerihan se...mut onko tuo asetelman/vauhtipyörän pinta ottanu damagea...?ku vaikee erottaa kuvasta...jos sinistä sävyä vauhtipyöräs nii se ois hyvä sorvata ni ei ala luistaan...[/quote]
täytyy tutkailla vauhtipyörää, hyvähän se ois varmaa sorvaa. vois pistää ton kytkimen kokonaan vaihtoon.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Tuo vauhtipyörä pitää sorvata. Ja syvälle, on ihan rakoilla.
Vaikka haulla tästä aiheesta löytyy paljonkin, laitetaan silti taas se mikä on kantapään kautta aikoinaan opeteltu:
Ei riitä että sorvauksessa poistetaan värimuuttuma (0,1-0,3mm), täytyy sorvata "rakkulat" pois (0,5- jopa 1,5mm!). Näkyvät värivirheiden poistumisen jälkeen suoraan sivulta tulevalla valolla pieninä kohoumina, ja huonosti silloinkin.
Asiasta tietämätön sorvari helposti kuittaa asian olankohautuksella, nauraa jopa päälle ja jättää homman kesken (harvoin normisorvari on teräsvauhtipyörän kanssa tekemisissä; valurautainen on ok kun värivirhe häviää).
->Kytkin kärähtää heti - viimeistään muutamassa tonnissa uudelleen.
Kannattaa olla tarkkana...
Asetelma on lämmennyt myös reilusti, ja sen verran kenkku vaihtaa, että uutta vaan vaikka massia menee.
Ja pelkkä painelaakerin hajoaminen ei yleensä aiheuta kytkimen luistamista.
Vakio-orkkiskytkin edellisin toimenpitein kestää 350hv tehotasolla pitkään.
Vaikka haulla tästä aiheesta löytyy paljonkin, laitetaan silti taas se mikä on kantapään kautta aikoinaan opeteltu:
Ei riitä että sorvauksessa poistetaan värimuuttuma (0,1-0,3mm), täytyy sorvata "rakkulat" pois (0,5- jopa 1,5mm!). Näkyvät värivirheiden poistumisen jälkeen suoraan sivulta tulevalla valolla pieninä kohoumina, ja huonosti silloinkin.
Asiasta tietämätön sorvari helposti kuittaa asian olankohautuksella, nauraa jopa päälle ja jättää homman kesken (harvoin normisorvari on teräsvauhtipyörän kanssa tekemisissä; valurautainen on ok kun värivirhe häviää).
->Kytkin kärähtää heti - viimeistään muutamassa tonnissa uudelleen.
Kannattaa olla tarkkana...
Asetelma on lämmennyt myös reilusti, ja sen verran kenkku vaihtaa, että uutta vaan vaikka massia menee.
Ja pelkkä painelaakerin hajoaminen ei yleensä aiheuta kytkimen luistamista.
Vakio-orkkiskytkin edellisin toimenpitein kestää 350hv tehotasolla pitkään.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: La Marraskuu 10. 23:41:05 2007
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: La Toukokuu 5. 14:28:39 2007
- Paikkakunta: Ruuhimäki
Juustopalleron kannattaa tarkastaa perä meinaan kun mää nilkutin oman nelikon kolmella vetarilla kotia niin kävi samanlailla eli kun paino reilummin kaasua niin joku luisti ja se oli keskilukko. Niin ja jos sulla on toinen perä paskana ja vakio keskilukon kireys on jotai 50nm luokkaa niin ei se hirveen häävisti paikallaan pysy vaikka on vaihde silmässä.
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
kävin tossa just tallilla ihmettelemässä. nostin perän ilmaan ja pyörittelin kuskin pyörää, pyöri vetarit ja kardaani, mutta ei hantin pyörä. eli siitä välistä jotai pamahtanuVV4*4 kirjoitti:Juustopalleron kannattaa tarkastaa perä meinaan kun mää nilkutin oman nelikon kolmella vetarilla kotia niin kävi samanlailla eli kun paino reilummin kaasua niin joku luisti ja se oli keskilukko. Niin ja jos sulla on toinen perä paskana ja vakio keskilukon kireys on jotai 50nm luokkaa niin ei se hirveen häävisti paikallaan pysy vaikka on vaihde silmässä.

Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 627
- Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: La Toukokuu 5. 14:28:39 2007
- Paikkakunta: Ruuhimäki
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
juu siit vetarista oli se nivel kohta sökönä.VV4*4 kirjoitti:Jos sulla oli molemmat renkaat ilmassa ja kuskin pyörää pyörittämällä pyöri kardaani ja myös repsikan puolen vetari mutta ei rengas niin sillon on luultavasti ulompi nivel mennyt vetarista. Jos nyt käsitin ton tekstin oikein
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Vakiona etuperässä ei ole mitään lukkoa ja kun pyörästä pyörität menee veto sinne missä vähiten vastusta eli hantin puolella tulee vastusta nivelistä ja jarruista, ei tuosta pyörittelystä vielä varmasti voi sanoa, että jotain on rikki.
Jos vetareita on rikki mulla on sitten uusia osia etupäähän.
Jos vetareita on rikki mulla on sitten uusia osia etupäähän.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Kyllä se liikkua pitäis , tuntuu samalta kuin kytkin luistais . Onko se sitte visko mikä luistaa vai ?timoheikkinen792 kirjoitti:mulla ei ainakaan liikkunu kun nuin käviJake kirjoitti:Jos toinen vetoakseli menee edestä poikki muuttuu auto takavetoiseksi![]()
Tosin ei kannata ajaa sillä tavalla
ex Jäsen #10
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
ajoin tänään kamun talille n.5km vetarin vaihtoon, siis kolmella vetävällä pyörällä. oli vähän semmosta kytkimen luiston tuntoa, voiko toi aiheuttaa sitä kun 1 pyörä pois pelistä? kytkimen pitäisi mun järjen mukaan olla ihan kunnossa.
sitten vielä semmone. kaverille oli joku sanonut että cossuista pitäisi vaihtaa vetarit yhtäaikaa. mutta eikös riitä että käyttää toisen vetarin alhaalla ja kattoo että kaikki kunnossa, rasvaa yms.
sitten vielä semmone. kaverille oli joku sanonut että cossuista pitäisi vaihtaa vetarit yhtäaikaa. mutta eikös riitä että käyttää toisen vetarin alhaalla ja kattoo että kaikki kunnossa, rasvaa yms.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Samalla tavalla itelläki luisti , no panic .juusto_pallero kirjoitti:ajoin tänään kamun talille n.5km vetarin vaihtoon, siis kolmella vetävällä pyörällä. oli vähän semmosta kytkimen luiston tuntoa, voiko toi aiheuttaa sitä kun 1 pyörä pois pelistä? kytkimen pitäisi mun järjen mukaan olla ihan kunnossa.
sitten vielä semmone. kaverille oli joku sanonut että cossuista pitäisi vaihtaa vetarit yhtäaikaa. mutta eikös riitä että käyttää toisen vetarin alhaalla ja kattoo että kaikki kunnossa, rasvaa yms.
Sulle on syötetty hatullinen paskaa , ei kannata uskoa mihinkään noista "kaveri sano" . Jos suojakumi on ehjä , älä koske siihen . Riittää kun otat rikkinäiseltä puolelta tuennan alas ja vaihdat vetarin .
ex Jäsen #10
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
jepulis, vähän tuli kyllä rahastamisen maku tosta jutusta, tosin vetarit olisi 200e/pari. kävi kaupoissa pikku sekaannus, että olisin nyt vaille hantin takavetariaJake kirjoitti:Samalla tavalla itelläki luisti , no panic .juusto_pallero kirjoitti:ajoin tänään kamun talille n.5km vetarin vaihtoon, siis kolmella vetävällä pyörällä. oli vähän semmosta kytkimen luiston tuntoa, voiko toi aiheuttaa sitä kun 1 pyörä pois pelistä? kytkimen pitäisi mun järjen mukaan olla ihan kunnossa.
sitten vielä semmone. kaverille oli joku sanonut että cossuista pitäisi vaihtaa vetarit yhtäaikaa. mutta eikös riitä että käyttää toisen vetarin alhaalla ja kattoo että kaikki kunnossa, rasvaa yms.
Sulle on syötetty hatullinen paskaa , ei kannata uskoa mihinkään noista "kaveri sano" . Jos suojakumi on ehjä , älä koske siihen . Riittää kun otat rikkinäiseltä puolelta tuennan alas ja vaihdat vetarin .

Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
vetari vaihtuu sunnuntaihin mennessäJake kirjoitti:Samalla tavalla itelläki luisti , no panic .juusto_pallero kirjoitti:ajoin tänään kamun talille n.5km vetarin vaihtoon, siis kolmella vetävällä pyörällä. oli vähän semmosta kytkimen luiston tuntoa, voiko toi aiheuttaa sitä kun 1 pyörä pois pelistä? kytkimen pitäisi mun järjen mukaan olla ihan kunnossa.
sitten vielä semmone. kaverille oli joku sanonut että cossuista pitäisi vaihtaa vetarit yhtäaikaa. mutta eikös riitä että käyttää toisen vetarin alhaalla ja kattoo että kaikki kunnossa, rasvaa yms.
Sulle on syötetty hatullinen paskaa , ei kannata uskoa mihinkään noista "kaveri sano" . Jos suojakumi on ehjä , älä koske siihen . Riittää kun otat rikkinäiseltä puolelta tuennan alas ja vaihdat vetarin .

Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi