mikäs hajos? 4x4 cossu sierra

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

mikäs hajos? 4x4 cossu sierra

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » La Elokuu 2. 19:48:15 2008

pääs käymään näin:
hiekalla pysähdyksissä n.6000rpm kiekkaa, vaihde tuvassa, kytkin ylös. sit kuulu perärästä jotain meteliä.

auto ei pysy paikallaan vaihde sisässä. liikkeelle lähtö hankalaa, menee 3000rpm jotenki ja sitten ylöspäin ei tapahdu mitään, ihan kun kytkin luistais, mutta sitä se ei taida olla.

kiitoksia etukäteen avusta!!!
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: mikäs hajos? 4x4 cossu sierra

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » La Elokuu 2. 20:01:19 2008

tais asetelma tai painelaakeri ainakin antautua jos ei pysy kerta paikoillaan vaihde silmässä...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: mikäs hajos? 4x4 cossu sierra

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » La Elokuu 2. 20:05:05 2008

fomoco3 kirjoitti:tais asetelma tai painelaakeri ainakin antautua jos ei pysy kerta paikoillaan vaihde silmässä...
no voi vitsi, toivon tossa vähän jo että pääsisi perän vaihdoilla. kytkin poljin on jämäkkä. mutta kyllä se taitaa luistaa, ylämäissäkin kierroksia oli pakko nostaa aika pilviin että pääsi mäen ylös. ajoin vielä n.10km matkan kotia.

eli mul vois nyt sit kuitenkin vaan olla kytkimessä häikkää :) eipä siinä kyllä iloitsemista ole. perän vetareissa ei muuten ainakaan ollut väljää, se on nyt tällä viikolla alkanut vinkumaan, niin ajattelin heti että se on syyllinen.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: mikäs hajos? 4x4 cossu sierra

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » La Elokuu 2. 20:08:20 2008

saattoi myös kytkinlevyn pinnat lähtee irti, jos on massakytkin
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: mikäs hajos? 4x4 cossu sierra

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » La Elokuu 2. 20:11:15 2008

fomoco3 kirjoitti:saattoi myös kytkinlevyn pinnat lähtee irti, jos on massakytkin
aika varmasti ihan vakio

edit: mitähän joku parempi kytkin?/mikä kytkin maksaisi sitten?
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: mikäs hajos? 4x4 cossu sierra

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » La Elokuu 2. 20:15:52 2008

juusto_pallero kirjoitti:
fomoco3 kirjoitti:saattoi myös kytkinlevyn pinnat lähtee irti, jos on massakytkin
aika varmasti ihan vakio

edit: mitähän joku parempi kytkin?/mikä kytkin maksaisi sitten?
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=115895

tuolla juttua.britteinsaarilta ilmeisesti saa hyvän kytkimen kohtuu hintaan
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: mikäs hajos? 4x4 cossu sierra

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » La Elokuu 2. 20:21:49 2008

fomoco3 kirjoitti:
juusto_pallero kirjoitti:
fomoco3 kirjoitti:saattoi myös kytkinlevyn pinnat lähtee irti, jos on massakytkin
aika varmasti ihan vakio

edit: mitähän joku parempi kytkin?/mikä kytkin maksaisi sitten?
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=115895

tuolla juttua.britteinsaarilta ilmeisesti saa hyvän kytkimen kohtuu hintaan
niimpä juu, hakua ois voinu tohon käyttää. nyt kyl kannattaa varmaan tehä niin, että kattoo nyt eka mitä sieltä on menny ja sillälailla.

ISO KIITOS AVUSTASI!!!
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Su Elokuu 3. 14:52:26 2008

Moro. Kokolailla vitukas homma toi kytkin juttu 4wd:ssä

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Su Elokuu 3. 20:08:40 2008

cosworth123 kirjoitti:Moro. Kokolailla vitukas homma toi kytkin juttu 4wd:ssä
vähän siltä tuntuu... vietin tossa tallilla aikaa n.5 tuntia ja se laatikko ei vielä edes ole alhaalla :evil: etukardaania en saanut etuperän päästä auki, koska siel oli kuusiokolot ja ne pyörähteli paskaksi, nytkyttelin sen sitten irti siitä jakolaatikon päästä. nyt ois kuitenkin kaikki irti ja tolleen, mutta ei se laatikko vaan suostu tulemaan pois, n.10cm tuli ulospäin ja siitä ei sitten millään mihinkään. pistää aikalailla vituttamaan...
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Su Elokuu 3. 20:16:38 2008

juusto_pallero kirjoitti:
cosworth123 kirjoitti:Moro. Kokolailla vitukas homma toi kytkin juttu 4wd:ssä
vähän siltä tuntuu... vietin tossa tallilla aikaa n.5 tuntia ja se laatikko ei vielä edes ole alhaalla :evil: etukardaania en saanut etuperän päästä auki, koska siel oli kuusiokolot ja ne pyörähteli paskaksi, nytkyttelin sen sitten irti siitä jakolaatikon päästä. nyt ois kuitenkin kaikki irti ja tolleen, mutta ei se laatikko vaan suostu tulemaan pois, n.10cm tuli ulospäin ja siitä ei sitten millään mihinkään. pistää aikalailla vituttamaan...
Varmaan joutuu tunkkaan konetta pystyyn edestä ja kallistuksen vakaaja korista irti.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Su Elokuu 3. 20:25:41 2008

Varmaan joutuu tunkkaan konetta pystyyn edestä ja kallistuksen vakaaja korista irti.
se laatikko nyt pikkasen roikkuu tossa vakaajan päällä/tunkin varassa, ajattelin et se ihan silleen tulis. täytyy kokeilla huomenna tota ohjeistusta. ekaa kertaa muuten laatikkoa irrotan :D
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Su Elokuu 3. 22:10:39 2008

juusto_pallero kirjoitti: ekaa kertaa muuten laatikkoa irrotan :D
eli sulla saattaa lämpömittari nousta vielä vähän lisää kun jumppaat sitä takaisin paikalleen mikäli työskentelet tallin lattialla tunkin varassa :lol:

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Su Elokuu 3. 22:15:36 2008

Sierra XR kirjoitti:
juusto_pallero kirjoitti: ekaa kertaa muuten laatikkoa irrotan :D
eli sulla saattaa lämpömittari nousta vielä vähän lisää kun jumppaat sitä takaisin paikalleen mikäli työskentelet tallin lattialla tunkin varassa :lol:
niin se voikin olla aika v-mäinen jos konetta pitää kallistaa ym. noh sen sit näkee. juu tallin lattialla tunkin kanssa, auto nostettuna renkaitten päälle. kyl oli vitutus ihan huippuluokkaa tallilla, jäi muuten pieni päänsärkykin :D
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ma Elokuu 4. 6:33:20 2008

Ota se etuvakaaja kokonaan pois niin selviät helpolla. Ainakin keskeltä kannattaa ottaa pultit pois kokonaan ja reunamutskut löysälle.

Lähtikö keppi helposti? Siinähän on se pikku sokka joka on tiukassa ja sen jälkeen se keppi on silti tosi tiukasti kiinni.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ma Elokuu 4. 10:06:24 2008

caltsu kirjoitti:Ota se etuvakaaja kokonaan pois niin selviät helpolla. Ainakin keskeltä kannattaa ottaa pultit pois kokonaan ja reunamutskut löysälle.

Lähtikö keppi helposti? Siinähän on se pikku sokka joka on tiukassa ja sen jälkeen se keppi on silti tosi tiukasti kiinni.
keppi lähti aika helposti, se oli kahella pikku tapilla kiinni. täytynee kohta taas lähtee tallille taistelemaan :D
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ma Elokuu 4. 11:54:54 2008

nonii :) se laatikkohan tipahti heti kun vähän raotti etuvakaajaa. en nyt viittinyt vielä alkaa kytkintä irrottamaan. pystyykö näistä kuvista päättelemään mitään?:
http://s256.photobucket.com/albums/hh18 ... nt=486.jpg
http://s256.photobucket.com/albums/hh18 ... nt=487.jpg

itellä ois paha epäilys että perävälitys tai muu sinne viittaava paskana, muistaakseni perä pyöri ihan vapaasti?

ja tosta näkee nää mun mukavat asennustilat :D:
http://s256.photobucket.com/albums/hh18 ... ent=48.jpg
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ma Elokuu 4. 12:11:03 2008

juusto_pallero kirjoitti:nonii :) se laatikkohan tipahti heti kun vähän raotti etuvakaajaa. en nyt viittinyt vielä alkaa kytkintä irrottamaan. pystyykö näistä kuvista päättelemään mitään?:
http://s256.photobucket.com/albums/hh18 ... nt=486.jpg
http://s256.photobucket.com/albums/hh18 ... nt=487.jpg

itellä ois paha epäilys että perävälitys tai muu sinne viittaava paskana, muistaakseni perä pyöri ihan vapaasti?

ja tosta näkee nää mun mukavat asennustilat :D:
http://s256.photobucket.com/albums/hh18 ... ent=48.jpg
käytä nyt irti kun kerta on levällään....jos siel on ne pinnat irti...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ma Elokuu 4. 12:24:54 2008

kai se pitää sit irti ottaa. vähä jännittää se kytkimen asennus, ku siinhän pitää olla se keskitys vehe ja sillee. täytyy ottaa osaava kaveri sitä sitten laittelee, ei viitti iha yksinää alkaa harjottelee.

jos pistän uutta kuvaa kun kytkin on irti, niin viisaammat voi kertoa miltä se sitten näyttää.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ma Elokuu 4. 13:18:25 2008

juusto_pallero kirjoitti:vähä jännittää se kytkimen asennus, ku siinhän pitää olla se keskitys vehe ja sillee.
Ihan silmämääräisesti voi laittaa keskellä. Kyllä se siitä vaihdelaatikon paikalle laitossa keskittyy lopullisesti.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ma Elokuu 4. 16:18:28 2008

nyt näyttäis tältä:
http://s256.photobucket.com/albums/hh18 ... GP1012.jpg
http://s256.photobucket.com/albums/hh18 ... GP1011.jpg
onko se just se painelaakeri mikä on siinä kytkin käpälässä kiinni? se oli ihan väljä ja muutenkin romuna.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ma Elokuu 4. 17:05:30 2008

juusto_pallero kirjoitti:nyt näyttäis tältä:
http://s256.photobucket.com/albums/hh18 ... GP1012.jpg
http://s256.photobucket.com/albums/hh18 ... GP1011.jpg
onko se just se painelaakeri mikä on siinä kytkin käpälässä kiinni? se oli ihan väljä ja muutenkin romuna.
jep painelaakerihan se...mut onko tuo asetelman/vauhtipyörän pinta ottanu damagea...?ku vaikee erottaa kuvasta...jos sinistä sävyä vauhtipyöräs nii se ois hyvä sorvata ni ei ala luistaan...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ma Elokuu 4. 17:11:17 2008

[/quote]

jep painelaakerihan se...mut onko tuo asetelman/vauhtipyörän pinta ottanu damagea...?ku vaikee erottaa kuvasta...jos sinistä sävyä vauhtipyöräs nii se ois hyvä sorvata ni ei ala luistaan...[/quote]

täytyy tutkailla vauhtipyörää, hyvähän se ois varmaa sorvaa. vois pistää ton kytkimen kokonaan vaihtoon.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Elokuu 4. 18:50:09 2008

Tuo vauhtipyörä pitää sorvata. Ja syvälle, on ihan rakoilla.
Vaikka haulla tästä aiheesta löytyy paljonkin, laitetaan silti taas se mikä on kantapään kautta aikoinaan opeteltu:
Ei riitä että sorvauksessa poistetaan värimuuttuma (0,1-0,3mm), täytyy sorvata "rakkulat" pois (0,5- jopa 1,5mm!). Näkyvät värivirheiden poistumisen jälkeen suoraan sivulta tulevalla valolla pieninä kohoumina, ja huonosti silloinkin.
Asiasta tietämätön sorvari helposti kuittaa asian olankohautuksella, nauraa jopa päälle ja jättää homman kesken (harvoin normisorvari on teräsvauhtipyörän kanssa tekemisissä; valurautainen on ok kun värivirhe häviää).
->Kytkin kärähtää heti - viimeistään muutamassa tonnissa uudelleen.
Kannattaa olla tarkkana...

Asetelma on lämmennyt myös reilusti, ja sen verran kenkku vaihtaa, että uutta vaan vaikka massia menee.
Ja pelkkä painelaakerin hajoaminen ei yleensä aiheuta kytkimen luistamista.

Vakio-orkkiskytkin edellisin toimenpitein kestää 350hv tehotasolla pitkään.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

cossuvortti
Viestit: 58
Liittynyt: La Marraskuu 10. 23:41:05 2007

Viesti Kirjoittaja cossuvortti » Ke Elokuu 6. 22:44:39 2008

Asiasta hieman poiketen itellä rupeaa pitkän ajon jälkeen paukuttamaan vedossa kunnolla ja vapaalla kun auto on paikallaa tyhjäkäynillä tuntuu polkimessa jumuutus.. Eli onko paine laakeri vai asetelma tai kenties laatikon poskilaakeri hajalla?
jäsen: 1785.

VV4*4
Viestit: 59
Liittynyt: La Toukokuu 5. 14:28:39 2007
Paikkakunta: Ruuhimäki

Viesti Kirjoittaja VV4*4 » To Elokuu 7. 13:08:20 2008

Juustopalleron kannattaa tarkastaa perä meinaan kun mää nilkutin oman nelikon kolmella vetarilla kotia niin kävi samanlailla eli kun paino reilummin kaasua niin joku luisti ja se oli keskilukko. Niin ja jos sulla on toinen perä paskana ja vakio keskilukon kireys on jotai 50nm luokkaa niin ei se hirveen häävisti paikallaan pysy vaikka on vaihde silmässä.

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » To Elokuu 7. 15:27:44 2008

VV4*4 kirjoitti:Juustopalleron kannattaa tarkastaa perä meinaan kun mää nilkutin oman nelikon kolmella vetarilla kotia niin kävi samanlailla eli kun paino reilummin kaasua niin joku luisti ja se oli keskilukko. Niin ja jos sulla on toinen perä paskana ja vakio keskilukon kireys on jotai 50nm luokkaa niin ei se hirveen häävisti paikallaan pysy vaikka on vaihde silmässä.
kävin tossa just tallilla ihmettelemässä. nostin perän ilmaan ja pyörittelin kuskin pyörää, pyöri vetarit ja kardaani, mutta ei hantin pyörä. eli siitä välistä jotai pamahtanu :D onkohan tolle keskilukolle sitten päässyt käymään jotain?
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » To Elokuu 7. 18:33:36 2008

kenties olet ajanut ilman öljyjä.

VV4*4
Viestit: 59
Liittynyt: La Toukokuu 5. 14:28:39 2007
Paikkakunta: Ruuhimäki

Viesti Kirjoittaja VV4*4 » Pe Elokuu 8. 18:01:57 2008

Jos sulla oli molemmat renkaat ilmassa ja kuskin pyörää pyörittämällä pyöri kardaani ja myös repsikan puolen vetari mutta ei rengas niin sillon on luultavasti ulompi nivel mennyt vetarista. Jos nyt käsitin ton tekstin oikein

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Pe Elokuu 8. 18:29:02 2008

VV4*4 kirjoitti:Jos sulla oli molemmat renkaat ilmassa ja kuskin pyörää pyörittämällä pyöri kardaani ja myös repsikan puolen vetari mutta ei rengas niin sillon on luultavasti ulompi nivel mennyt vetarista. Jos nyt käsitin ton tekstin oikein
juu siit vetarista oli se nivel kohta sökönä.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Elokuu 8. 21:39:43 2008

Jos toinen vetoakseli menee edestä poikki muuttuu auto takavetoiseksi 8)

Tosin ei kannata ajaa sillä tavalla
ex Jäsen #10

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Elokuu 8. 22:05:20 2008

Jake kirjoitti:Jos toinen vetoakseli menee edestä poikki muuttuu auto takavetoiseksi 8)

Tosin ei kannata ajaa sillä tavalla
mulla ei ainakaan liikkunu kun nuin kävi :D

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Elokuu 9. 15:17:15 2008

Vakiona etuperässä ei ole mitään lukkoa ja kun pyörästä pyörität menee veto sinne missä vähiten vastusta eli hantin puolella tulee vastusta nivelistä ja jarruista, ei tuosta pyörittelystä vielä varmasti voi sanoa, että jotain on rikki.
Jos vetareita on rikki mulla on sitten uusia osia etupäähän.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Su Elokuu 10. 18:36:13 2008

timoheikkinen792 kirjoitti:
Jake kirjoitti:Jos toinen vetoakseli menee edestä poikki muuttuu auto takavetoiseksi 8)

Tosin ei kannata ajaa sillä tavalla
mulla ei ainakaan liikkunu kun nuin kävi :D
Kyllä se liikkua pitäis , tuntuu samalta kuin kytkin luistais . Onko se sitte visko mikä luistaa vai ?
ex Jäsen #10

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Pe Elokuu 22. 22:55:01 2008

ajoin tänään kamun talille n.5km vetarin vaihtoon, siis kolmella vetävällä pyörällä. oli vähän semmosta kytkimen luiston tuntoa, voiko toi aiheuttaa sitä kun 1 pyörä pois pelistä? kytkimen pitäisi mun järjen mukaan olla ihan kunnossa.

sitten vielä semmone. kaverille oli joku sanonut että cossuista pitäisi vaihtaa vetarit yhtäaikaa. mutta eikös riitä että käyttää toisen vetarin alhaalla ja kattoo että kaikki kunnossa, rasvaa yms.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Elokuu 22. 23:05:33 2008

juusto_pallero kirjoitti:ajoin tänään kamun talille n.5km vetarin vaihtoon, siis kolmella vetävällä pyörällä. oli vähän semmosta kytkimen luiston tuntoa, voiko toi aiheuttaa sitä kun 1 pyörä pois pelistä? kytkimen pitäisi mun järjen mukaan olla ihan kunnossa.

sitten vielä semmone. kaverille oli joku sanonut että cossuista pitäisi vaihtaa vetarit yhtäaikaa. mutta eikös riitä että käyttää toisen vetarin alhaalla ja kattoo että kaikki kunnossa, rasvaa yms.
Samalla tavalla itelläki luisti , no panic .

Sulle on syötetty hatullinen paskaa , ei kannata uskoa mihinkään noista "kaveri sano" . Jos suojakumi on ehjä , älä koske siihen . Riittää kun otat rikkinäiseltä puolelta tuennan alas ja vaihdat vetarin .
ex Jäsen #10

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » La Elokuu 23. 0:16:01 2008

Jake kirjoitti:
juusto_pallero kirjoitti:ajoin tänään kamun talille n.5km vetarin vaihtoon, siis kolmella vetävällä pyörällä. oli vähän semmosta kytkimen luiston tuntoa, voiko toi aiheuttaa sitä kun 1 pyörä pois pelistä? kytkimen pitäisi mun järjen mukaan olla ihan kunnossa.

sitten vielä semmone. kaverille oli joku sanonut että cossuista pitäisi vaihtaa vetarit yhtäaikaa. mutta eikös riitä että käyttää toisen vetarin alhaalla ja kattoo että kaikki kunnossa, rasvaa yms.
Samalla tavalla itelläki luisti , no panic .

Sulle on syötetty hatullinen paskaa , ei kannata uskoa mihinkään noista "kaveri sano" . Jos suojakumi on ehjä , älä koske siihen . Riittää kun otat rikkinäiseltä puolelta tuennan alas ja vaihdat vetarin .
jepulis, vähän tuli kyllä rahastamisen maku tosta jutusta, tosin vetarit olisi 200e/pari. kävi kaupoissa pikku sekaannus, että olisin nyt vaille hantin takavetaria :) toivottavasti luisto johtu juurikin vetarista.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » To Elokuu 28. 22:15:43 2008

Jake kirjoitti:
juusto_pallero kirjoitti:ajoin tänään kamun talille n.5km vetarin vaihtoon, siis kolmella vetävällä pyörällä. oli vähän semmosta kytkimen luiston tuntoa, voiko toi aiheuttaa sitä kun 1 pyörä pois pelistä? kytkimen pitäisi mun järjen mukaan olla ihan kunnossa.

sitten vielä semmone. kaverille oli joku sanonut että cossuista pitäisi vaihtaa vetarit yhtäaikaa. mutta eikös riitä että käyttää toisen vetarin alhaalla ja kattoo että kaikki kunnossa, rasvaa yms.
Samalla tavalla itelläki luisti , no panic .

Sulle on syötetty hatullinen paskaa , ei kannata uskoa mihinkään noista "kaveri sano" . Jos suojakumi on ehjä , älä koske siihen . Riittää kun otat rikkinäiseltä puolelta tuennan alas ja vaihdat vetarin .
vetari vaihtuu sunnuntaihin mennessä :D mitenkä tota, pitäiskö sen luistamisen heti loppua kun vetarin laittaa? tietää sit alkaa ihmettelee jos se viel luistaa.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Elokuu 29. 10:06:51 2008

Kyllä .
ex Jäsen #10

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » La Elokuu 30. 14:41:51 2008

nyt se taas toimii :) kiitoksia taas paljon avusta/tiedoista!!!
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » La Elokuu 30. 15:19:51 2008

Ilmoittele miten se kytkin pelaa 8)
ex Jäsen #10

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » La Elokuu 30. 16:03:56 2008

Jake kirjoitti:Ilmoittele miten se kytkin pelaa 8)
no nyt n.10km lenkillä ihan jees. pitänee vissiin alkuun ajella rauhallisesti sen kanssa. tuli kyllä kerran repästyä jo 0-180km/h :D
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Vastaa Viestiin