
Cooleri ja ilmastointi
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
Cooleri ja ilmastointi
Onkos kukaan onnistunut sovittamaan isompaa kuuleria ilmastoituun cossuun? Ei meinaan tule kysymykseenkään että alkaisin toimivaa ilmastointia repimään, kyllä sitä tämmösillä helteillä tarttee. 

Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Kaveri on joskus työssään asentanut isolla coolerilla varustettuun cossuun ilmastoinnin. joutui kuulemma jonkun verran leikkelemään sitä runkoaisojen välissä olevaa poikkipalkkia.
Muistahan sitten että ilmastoinnin kenno pitää olla etummaisena.
Muistahan sitten että ilmastoinnin kenno pitää olla etummaisena.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
No eipä tuolla nyt hirveästi väliä ole, jos pitää ilmastoinnin pois päältä flat-out vedoissa..Aksu kirjoitti:Ja luovuttaa yllättävän paljon lämmintä ympäristöönsä.sierra4x4tbo kirjoitti:Muistahan sitten että ilmastoinnin kenno pitää olla etummaisena.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Jos sun Cossun pellit ei ole pyhiä niin leikkaat aisojen välistä palkin pois kokonaan ja laitat tilalle esim. 50x50x4mm palkin. Jos teet fiksut kiinnikkeet niin voit tehdä palkista pultattavan ja nostaa tarvittaessa veto-osat kokonaisena könttinä eteenpäin ulos konehuoneesta.
Coolereita ja jäähdyttimiä mahtuu isompi kasa, kun tila ei kapene reunasta kuten vakiona.
Coolereita ja jäähdyttimiä mahtuu isompi kasa, kun tila ei kapene reunasta kuten vakiona.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
^ Noi pari edellistä oli kyllä harkitsemisen arvoisia vinkkejä, kiitokset niistä. Pitää tutkia tota keulan rakennetta tarkemmin jossain vaiheessa.
Mihin teholuokkaan asti toi escon väläri riittää?
Mihin teholuokkaan asti toi escon väläri riittää?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Mitäs katsastusmies tykkää tuommoisesta virityksestä?SLEI kirjoitti:Jos sun Cossun pellit ei ole pyhiä niin leikkaat aisojen välistä palkin pois kokonaan ja laitat tilalle esim. 50x50x4mm palkin. Jos teet fiksut kiinnikkeet niin voit tehdä palkista pultattavan ja nostaa tarvittaessa veto-osat kokonaisena könttinä eteenpäin ulos konehuoneesta.
Coolereita ja jäähdyttimiä mahtuu isompi kasa, kun tila ei kapene reunasta kuten vakiona.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Eikös Cossuissa oo käytetty 2 eri kokoista ilmastoinnin kennoa, näin kuulin kaverilta? Isompi ja pienempi?
Omassa autossa on purettu kyl ilmastointi pois, koska hyvä ilmastointi ja hyvä ahtoilman jäähdytys ei oikeen onnistu, jos kennot on edessä/takana ja mun Cossus kyl puhaltaa riittävästi, ku avaa ikkunat ja kattoluukun.
Mut jos on pakko saada molemmat, niin jostain on luovuttava, eli molempien kennojen kokoa kun kasvattaa sivuille päin ja madaltaa korkeus suunnassa, niin silloin ne voi laittaa päällekkäin, jolloin kumpikaan ei häiritse toistensa toimintaa...
Omassa autossa on purettu kyl ilmastointi pois, koska hyvä ilmastointi ja hyvä ahtoilman jäähdytys ei oikeen onnistu, jos kennot on edessä/takana ja mun Cossus kyl puhaltaa riittävästi, ku avaa ikkunat ja kattoluukun.
Mut jos on pakko saada molemmat, niin jostain on luovuttava, eli molempien kennojen kokoa kun kasvattaa sivuille päin ja madaltaa korkeus suunnassa, niin silloin ne voi laittaa päällekkäin, jolloin kumpikaan ei häiritse toistensa toimintaa...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Ei kai siinä mitään ihmeellistä pitäisi olla jos sen kunnolla toteuttaa eikä heikennä rakenteita, minä ainakin meinaan tehdä sen alkuperäistä tukevammaksi. Onhan ne itsekantavassa korissa vaikka helmat ihan samanlaisia kantavia osia kuin tuo ja saa niitä korjata jos tekee kunnolla.siipicossu kirjoitti:Mitäs katsastusmies tykkää tuommoisesta virityksestä?SLEI kirjoitti:Jos sun Cossun pellit ei ole pyhiä niin leikkaat aisojen välistä palkin pois kokonaan ja laitat tilalle esim. 50x50x4mm palkin. Jos teet fiksut kiinnikkeet niin voit tehdä palkista pultattavan ja nostaa tarvittaessa veto-osat kokonaisena könttinä eteenpäin ulos konehuoneesta.
Coolereita ja jäähdyttimiä mahtuu isompi kasa, kun tila ei kapene reunasta kuten vakiona.
Jos uuden palkin yksi sivu tulee aisojen eteen ja latat palkkien päälle ja alle niin varmasti se siinä on kiinni yhtä tukevasti kuin alkuperäiset ohkaiset pistehitsatut pellit. Jos em. tuntee liian heikolta niin hitsaa palkiin neliöputket jotka menee koteloiden sisään.
Ruuvattava vetolenkki pitäisi jostain hommata, kun hinaussilmukka häipyy alkuperäisen palkin mukana.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi