Cooleri ja ilmastointi

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Cooleri ja ilmastointi

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Pe Heinäkuu 6. 4:38:48 2007

Onkos kukaan onnistunut sovittamaan isompaa kuuleria ilmastoituun cossuun? Ei meinaan tule kysymykseenkään että alkaisin toimivaa ilmastointia repimään, kyllä sitä tämmösillä helteillä tarttee. :D
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » Pe Heinäkuu 6. 7:36:18 2007

Pois vaan. Helteitä ei oo ku pari viikkoo vuodes ja sillonki voit vetää ikkunoita selälleen! Isosta cuulerista on hupia ympäri vuoden.. :D :wink:

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Heinäkuu 6. 12:30:44 2007

Kaveri on joskus työssään asentanut isolla coolerilla varustettuun cossuun ilmastoinnin. joutui kuulemma jonkun verran leikkelemään sitä runkoaisojen välissä olevaa poikkipalkkia.

Muistahan sitten että ilmastoinnin kenno pitää olla etummaisena.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Heinäkuu 6. 13:31:26 2007

sierra4x4tbo kirjoitti:Muistahan sitten että ilmastoinnin kenno pitää olla etummaisena.
Ja luovuttaa yllättävän paljon lämmintä ympäristöönsä.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Pe Heinäkuu 6. 15:59:45 2007

Aksu kirjoitti:
sierra4x4tbo kirjoitti:Muistahan sitten että ilmastoinnin kenno pitää olla etummaisena.
Ja luovuttaa yllättävän paljon lämmintä ympäristöönsä.
Eli hemmetin hyvä ahtoilmanlauhduttimen lämmitin :D

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Heinäkuu 6. 16:03:12 2007

Aksu kirjoitti:
sierra4x4tbo kirjoitti:Muistahan sitten että ilmastoinnin kenno pitää olla etummaisena.
Ja luovuttaa yllättävän paljon lämmintä ympäristöönsä.
No eipä tuolla nyt hirveästi väliä ole, jos pitää ilmastoinnin pois päältä flat-out vedoissa..
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Pe Heinäkuu 6. 22:34:36 2007

Itse toteutin paremman jäähdytyksen vaihtamalla escoon T35:sen välijäähdyttimen jossa on vesikenno ja siihen erillinen vesikierto, hyvin toimii.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Heinäkuu 7. 17:51:08 2007

Jos sun Cossun pellit ei ole pyhiä niin leikkaat aisojen välistä palkin pois kokonaan ja laitat tilalle esim. 50x50x4mm palkin. Jos teet fiksut kiinnikkeet niin voit tehdä palkista pultattavan ja nostaa tarvittaessa veto-osat kokonaisena könttinä eteenpäin ulos konehuoneesta.
Coolereita ja jäähdyttimiä mahtuu isompi kasa, kun tila ei kapene reunasta kuten vakiona.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » La Heinäkuu 7. 18:01:52 2007

^ Noi pari edellistä oli kyllä harkitsemisen arvoisia vinkkejä, kiitokset niistä. Pitää tutkia tota keulan rakennetta tarkemmin jossain vaiheessa.

Mihin teholuokkaan asti toi escon väläri riittää?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Heinäkuu 7. 18:33:58 2007

SLEI kirjoitti:Jos sun Cossun pellit ei ole pyhiä niin leikkaat aisojen välistä palkin pois kokonaan ja laitat tilalle esim. 50x50x4mm palkin. Jos teet fiksut kiinnikkeet niin voit tehdä palkista pultattavan ja nostaa tarvittaessa veto-osat kokonaisena könttinä eteenpäin ulos konehuoneesta.
Coolereita ja jäähdyttimiä mahtuu isompi kasa, kun tila ei kapene reunasta kuten vakiona.
Mitäs katsastusmies tykkää tuommoisesta virityksestä?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Heinäkuu 7. 20:05:23 2007

Eikös Cossuissa oo käytetty 2 eri kokoista ilmastoinnin kennoa, näin kuulin kaverilta? Isompi ja pienempi?
Omassa autossa on purettu kyl ilmastointi pois, koska hyvä ilmastointi ja hyvä ahtoilman jäähdytys ei oikeen onnistu, jos kennot on edessä/takana ja mun Cossus kyl puhaltaa riittävästi, ku avaa ikkunat ja kattoluukun.

Mut jos on pakko saada molemmat, niin jostain on luovuttava, eli molempien kennojen kokoa kun kasvattaa sivuille päin ja madaltaa korkeus suunnassa, niin silloin ne voi laittaa päällekkäin, jolloin kumpikaan ei häiritse toistensa toimintaa... :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Heinäkuu 9. 2:13:59 2007

siipicossu kirjoitti:
SLEI kirjoitti:Jos sun Cossun pellit ei ole pyhiä niin leikkaat aisojen välistä palkin pois kokonaan ja laitat tilalle esim. 50x50x4mm palkin. Jos teet fiksut kiinnikkeet niin voit tehdä palkista pultattavan ja nostaa tarvittaessa veto-osat kokonaisena könttinä eteenpäin ulos konehuoneesta.
Coolereita ja jäähdyttimiä mahtuu isompi kasa, kun tila ei kapene reunasta kuten vakiona.
Mitäs katsastusmies tykkää tuommoisesta virityksestä?
Ei kai siinä mitään ihmeellistä pitäisi olla jos sen kunnolla toteuttaa eikä heikennä rakenteita, minä ainakin meinaan tehdä sen alkuperäistä tukevammaksi. Onhan ne itsekantavassa korissa vaikka helmat ihan samanlaisia kantavia osia kuin tuo ja saa niitä korjata jos tekee kunnolla.
Jos uuden palkin yksi sivu tulee aisojen eteen ja latat palkkien päälle ja alle niin varmasti se siinä on kiinni yhtä tukevasti kuin alkuperäiset ohkaiset pistehitsatut pellit. Jos em. tuntee liian heikolta niin hitsaa palkiin neliöputket jotka menee koteloiden sisään.

Ruuvattava vetolenkki pitäisi jostain hommata, kun hinaussilmukka häipyy alkuperäisen palkin mukana.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vastaa Viestiin