Öljy lämmöt?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 165
- Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
- Paikkakunta: Imatra
Öljy lämmöt?
Paljonko teil on öljy lämmöt?
miul on koko ajan normi ajossa 85-95c yhtää ku vejättelee ni pomppaa 100c
yks päivä nous yli 100c mut ei paljon...
millä sais öljy lämmöt alemmaks...? miten on teil toteutettu?
miul on koko ajan normi ajossa 85-95c yhtää ku vejättelee ni pomppaa 100c
yks päivä nous yli 100c mut ei paljon...
millä sais öljy lämmöt alemmaks...? miten on teil toteutettu?
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Re: Öljy lämmöt?
Jos sulla on vakio kone niin noi on varmaan ihan ok. Jos on kovastikkin viritetty ja esim betonia lohkossa niin on varmaan järkevää laittaa keulalle erillinen öljyjäähykenno.Kaizu_k kirjoitti:Paljonko teil on öljy lämmöt?
miul on koko ajan normi ajossa 85-95c yhtää ku vejättelee ni pomppaa 100c
yks päivä nous yli 100c mut ei paljon...
millä sais öljy lämmöt alemmaks...? miten on teil toteutettu?
Samalla sit teettää uuden syylarin niin pysyy vedenlämmötkin kohallaan. Skorppi tollaset just nikkaroi ja kuulemma toimii hienosti. Syylari tais olla ~300-350euroa, öljykuuleri ~100-150eur, se ryöstö laippa 30-40euroa ja letkut öljykuulerilla ~100euroa. Et saa noihinkin rahaa helposti palamaan jos sitä ylimääräsenä on

edit. hidas minä

-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
-
- Viestit: 165
- Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
- Paikkakunta: Imatra
volvoline 20w-50w pitäs voijella 100c mut ei kyl lue paljon se kestää ettei voitele enää...janister kirjoitti:Noin 140 astetta....Jos on hyvä öljy
jonkun näkönen öljylauhdutin pitäs tehä...
viimeistään ens kesän betonittaa lohko ja laittaa kaikkee muuta kivaa lisäks...
vielä vakio kone kaikki 314000 ajettu ja pelaa ku enkeli....
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
miksi 200:n lohko pitää betonoida? eikö ongelmaa esiinny lähinnä 205:ssa.Kaizu_k kirjoitti:volvoline 20w-50w pitäs voijella 100c mut ei kyl lue paljon se kestää ettei voitele enää...janister kirjoitti:Noin 140 astetta....Jos on hyvä öljy
jonkun näkönen öljylauhdutin pitäs tehä...
viimeistään ens kesän betonittaa lohko ja laittaa kaikkee muuta kivaa lisäks...
vielä vakio kone kaikki 314000 ajettu ja pelaa ku enkeli....
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Kyllä ne öljyn lämmöt pitäisi jatkuvasti keikkua jossain 120 maastossa, että lisää pitäisi jäähyjä laittaa. Tietenkin jos vedenlämmöt on korkeat niin silloin öljy varmaan kuumentaa liikaa jäähyvettä ja ne ehkä pitäisi eriyttää.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Öljyissa on eroja niinkuin viineissä.
Jotkut öljyt toimivat vielä 120-130 lämmöissä
ja jotkut eivät.
jos öljy on jatkuvasti yli 120 asteinen niin sen voitelu ominaisuudet heikkenevät ja laakereiden ynm muiden liukuvoideltujen osien voitelu heikkenee.
Hetkittäisiä lämpötiloja öljyt kestävät mutta ne tummuvat nopeasti.
esimerkkinä voin kertoa että ZF vaihteisto öljy (voidan käyttää vaikka moottori öljyä siellä ) maksimi salllittu jatkuva lämpötila on 120 astetta.
Tosin silloin öljyn vaihtoväliä tulee lyhentää.
Jotkut öljyt toimivat vielä 120-130 lämmöissä
ja jotkut eivät.
jos öljy on jatkuvasti yli 120 asteinen niin sen voitelu ominaisuudet heikkenevät ja laakereiden ynm muiden liukuvoideltujen osien voitelu heikkenee.
Hetkittäisiä lämpötiloja öljyt kestävät mutta ne tummuvat nopeasti.
esimerkkinä voin kertoa että ZF vaihteisto öljy (voidan käyttää vaikka moottori öljyä siellä ) maksimi salllittu jatkuva lämpötila on 120 astetta.
Tosin silloin öljyn vaihtoväliä tulee lyhentää.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 530
- Liittynyt: To Huhtikuu 19. 16:08:57 2007
- Paikkakunta: Jämesjärvi
Re: Öljy lämmöt?
Mitähän vittua mä oon taas tehny väärin ku tuli toi koneremppa tehtyä ja laitoin siinä sitte samalla tollasen mocalin öljynlauhduttimen ja silti on öljyn lämmöt yli 100 astetta, voiko tota edes mitenkään väärin laittaa?
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: Öljy lämmöt?
Jos letkulähdöt on alaspäin lauhduttimesta, jotkut puhunu et saattaa jäädä ilmaa lauhduttimeen.J-M kirjoitti:Mitähän vittua mä oon taas tehny väärin ku tuli toi koneremppa tehtyä ja laitoin siinä sitte samalla tollasen mocalin öljynlauhduttimen ja silti on öljyn lämmöt yli 100 astetta, voiko tota edes mitenkään väärin laittaa?
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 313
- Liittynyt: La Joulukuu 3. 20:08:52 2005
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Öljy lämmöt?
Ihan ollaan vielä terveellisillä rajoilla , jos öljyn lämmöt on alle 120 celssiusta !
Olettaen että on ok öljyt koneessa ! Castrollin 10/60 Racing illa ollaan 140 asteista selvitty ihan ok ! tosin öljyjä kantsii vaihtaa usein jos lämmöt käy korkeella !
Olettaen että on ok öljyt koneessa ! Castrollin 10/60 Racing illa ollaan 140 asteista selvitty ihan ok ! tosin öljyjä kantsii vaihtaa usein jos lämmöt käy korkeella !
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 4. 21:46:04 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re:
Yrkesman kirjoitti:Yhtälailla ne 200 lohkotkin kuulemma halkee, vaikka ne vähän kestävempiä saattaakin olla.Stefa kirjoitti:miksi 200:n lohko pitää betonoida? eikö ongelmaa esiinny lähinnä 205:ssa.
ei tartte betonoida jos on 202 Lohko

eivaan saas nähdä kuinka kestää.. mutta pitäis ainakin kestää

-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Re: Re:
Mutta huhujen mukaan TOI 205 lohko kestää ilman betonia suht hyvin? Painaa se ainakin kohtuullisesti ilman sitäkinappana kirjoitti:ei tartte betonoida jos on 202 LohkoYrkesman kirjoitti:Yhtälailla ne 200 lohkotkin kuulemma halkee, vaikka ne vähän kestävempiä saattaakin olla.Stefa kirjoitti:miksi 200:n lohko pitää betonoida? eikö ongelmaa esiinny lähinnä 205:ssa.
eivaan saas nähdä kuinka kestää.. mutta pitäis ainakin kestää

Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: Öljy lämmöt?
Kai ne lohkot saa halki suurilla paineilla ja muuten surkeilla osilla. Säädötkin olis kiva olla jo oikeasti kohdillaan kun/jos puhutaan niistä +500hp moottoreista.
Ja hakua käyttämällä pitäis löytyä helposti tietoo lohkoista ja paljon...202-lohkolla ei vissiin muuta eroo 205-lohkoon ollut kuin joku vesiroppu tms. 200-lohko kestävin, ainakin minun käsityksen mukaan. Eikä sit puhuta niistä RS500 kisalohkoista tässä mitään
Ja hakua käyttämällä pitäis löytyä helposti tietoo lohkoista ja paljon...202-lohkolla ei vissiin muuta eroo 205-lohkoon ollut kuin joku vesiroppu tms. 200-lohko kestävin, ainakin minun käsityksen mukaan. Eikä sit puhuta niistä RS500 kisalohkoista tässä mitään

-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis