Cossun 4*4 MT75:sesta

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Cossun 4*4 MT75:sesta

Viesti Kirjoittaja jappes » Su Lokakuu 23. 22:42:19 2005

Eli taas tästä.Mikä on yleisin, mikä tosta lootasta hajoo isoilla tehoilla??Ilmeisesti 2 ja 3 vaihteet/synkat pettää vai?Ajattelin jos tohon omaan laatikkoon saisi sopimaan mulkosilmä skorppiosta sisuskalut,koska siinähän on kaksois synkat 1&2 vaihteissa ja olis muutenkin uudempi.Olisi vaan tollanen saatavana.Onko kellään tietoa sopivuudesta tai tehnyt/ keksinyt jotain vahvistusta kyseiseen laatikkoon?Alkaa olemaan sen verran jo noita nelikkoja, että pitäisi keksiä joku hyvä ratkaisu niihin.Ettei tarttis muuttaa (vain) työntäväksi :( .Ja onko keskiviskot ollut kovilla vai kestäneet ilman ongelmia??Tietysti väsähtäneet ajan myötä, mut muuten tehon/väännön takia hajonneet?Puhuttu on aiheesta mutta saataisiin jotain kehitettyä kyseiseen (ongelmaan).

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Su Lokakuu 23. 22:57:57 2005

omat kokemukset mt-75 on että se on paska...
mulla ainakin pettää aina rattaat 2,3 tai kytkinakseli. itse ostan jonkun ratas-sarjan talven aikana en ole vielä päättäny minkä..

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ma Lokakuu 24. 7:25:57 2005

Mulla ei tunnu oikein noi vaihteet pysyvän päällä. Isoihin tehoihin ei olla päästy, joten kaikki ei ole hajonnut. Työnalla on suorakytkentä laatikko ja samalla laatikkoon laitetaan kisavisko. Kokemuksia päästää nauttimaan talvella tai viimeistään keväällä. Jos rahhoo löytyy niin suoraan vaan joku kunnon merkkilaatikko niin loppuu kikkailu. Kisalaatikoita on tosin muistettava huoltaa säännöllisesti.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

spinneri
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Kesäkuu 6. 10:48:28 2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cossun 4*4 MT75:sesta

Viesti Kirjoittaja spinneri » La Elokuu 8. 16:16:30 2009

Huomenna ois ratapäivä Alastarossa, mutta käyköhän taas niin kuin kävi keväällä: Cossulla ei tarvitse lähteä!

Nyt tosin syy ei ole sama (eli akku tyhjä ja auto tallissa siten että apuvirtaa ei saanut), vaan ongelmat vaihteiston kanssa. Lootana kytkintä lukuunottamatta vakio MT75. Pakki alkoi tänään kiukuttelemaan (ei oma vaan auton ;-)). Ilmeisesti sen synkat sanomassa poks. Ei meinaa mennä moottorin käydessä millään päälle. Moottori sammuksiin ja pakki päälle, sillä onnistuu, samoin kuin nelosen kautta "kiepauttamalla"...

Kaikki muut vaihteet tosin toimivat hienosti ... ainakin vielä. :roll:
Kun vakio ei riitä – Spinneri Magazine
Sierra Cosworth 4x4 '92 with Hestec

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Re: Cossun 4*4 MT75:sesta

Viesti Kirjoittaja caltsu » La Elokuu 8. 18:58:38 2009

spinneri kirjoitti:Huomenna ois ratapäivä Alastarossa, mutta käyköhän taas niin kuin kävi keväällä: Cossulla ei tarvitse lähteä!

Nyt tosin syy ei ole sama (eli akku tyhjä ja auto tallissa siten että apuvirtaa ei saanut), vaan ongelmat vaihteiston kanssa. Lootana kytkintä lukuunottamatta vakio MT75. Pakki alkoi tänään kiukuttelemaan (ei oma vaan auton ;-)). Ilmeisesti sen synkat sanomassa poks. Ei meinaa mennä moottorin käydessä millään päälle. Moottori sammuksiin ja pakki päälle, sillä onnistuu, samoin kuin nelosen kautta "kiepauttamalla"...

Kaikki muut vaihteet tosin toimivat hienosti ... ainakin vielä. :roll:
Ihan kuin kytkin ei kunnolla irroittaisi tms. eli vaihteisto jää hiukka pyörimään. Tuo nelosella käyttäminen pysäyttää liikkeen.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

spinneri
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Kesäkuu 6. 10:48:28 2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cossun 4*4 MT75:sesta

Viesti Kirjoittaja spinneri » La Elokuu 8. 20:21:10 2009

caltsu kirjoitti:Ihan kuin kytkin ei kunnolla irroittaisi tms. eli vaihteisto jää hiukka pyörimään. Tuo nelosella käyttäminen pysäyttää liikkeen.
Voi olla tuokin. Kytkin on edellisen omistajan toimesta vaihdettu ... joskus. Samalla lienee vaihdettu asetelma ja painelaakeri.

Täytyy tutkia hieman, josko vaijeria pitäisi kiristää ... onhan siinä säätö? EDIT: Jaa siellä on joku hemmetin automaattisäätö..?

P.S. Oot saanu sitten Riesan kaupaksi? Alkavalla viikolla ilmestyvässä numerossa 4/2009 on myynti-ilmo, netistä voinen sen jo poistaa?
Kun vakio ei riitä – Spinneri Magazine
Sierra Cosworth 4x4 '92 with Hestec

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Re: Cossun 4*4 MT75:sesta

Viesti Kirjoittaja caltsu » La Elokuu 8. 20:31:00 2009

spinneri kirjoitti:
caltsu kirjoitti:Ihan kuin kytkin ei kunnolla irroittaisi tms. eli vaihteisto jää hiukka pyörimään. Tuo nelosella käyttäminen pysäyttää liikkeen.
Voi olla tuokin. Kytkin on edellisen omistajan toimesta vaihdettu ... joskus. Samalla lienee vaihdettu asetelma ja painelaakeri.

Täytyy tutkia hieman, josko vaijeria pitäisi kiristää ... onhan siinä säätö?

P.S. Oot saanu sitten Riesan kaupaksi? Alkavalla viikolla ilmestyvässä numerossa 4/2009 on myynti-ilmo, netistä voinen sen jo poistaa?
Joo poistoon vaan ilmoitukset.

Vaijeria ei voi kiristää, siinä automaattisäätö polkimella.
Voi se olla vaikka silmälaakerikin rikki joka on leikkaamassa kiinni.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Cossun 4*4 MT75:sesta

Viesti Kirjoittaja Ville K » La Elokuu 8. 22:54:27 2009

Vika on melko varmaan siinä automaattisäädössä polkimessa.. osat maksaa alle 20e.. hommana puolen tunnin homma, kytkinvaijeri irti, poljinpaketti irti, kytkinpoljin irti akselistaan, automaattisäädön osat vaihtoon, kytkinpoljin takasin, poljinpaketti takasin, kytkinvaijeri kiinni.
Pedal tu tö metal!

spinneri
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Kesäkuu 6. 10:48:28 2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cossun 4*4 MT75:sesta

Viesti Kirjoittaja spinneri » Su Elokuu 9. 7:18:46 2009

caltsu kirjoitti:Joo poistoon vaan ilmoitukset..
Done...
caltsu kirjoitti:Voi se olla vaikka silmälaakerikin rikki joka on leikkaamassa kiinni.
Älä prkl pelottele! Meinaan rohkeasti lähteä kohti Alastaroa...

Kiitoksia kaikille vinkeistä!! Kytkinvaijeri on oireillut koko sen ajan mitä tuo Voorti on meillä ollut, joten viisainta käydä ostamassa uusi vaijeri ja samalla ihan varmuuden vuoksi se säätöyksikkö.

- Jari -
Kun vakio ei riitä – Spinneri Magazine
Sierra Cosworth 4x4 '92 with Hestec

Vastaa Viestiin