
Cossun 4*4 MT75:sesta
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 276
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002
Cossun 4*4 MT75:sesta
Eli taas tästä.Mikä on yleisin, mikä tosta lootasta hajoo isoilla tehoilla??Ilmeisesti 2 ja 3 vaihteet/synkat pettää vai?Ajattelin jos tohon omaan laatikkoon saisi sopimaan mulkosilmä skorppiosta sisuskalut,koska siinähän on kaksois synkat 1&2 vaihteissa ja olis muutenkin uudempi.Olisi vaan tollanen saatavana.Onko kellään tietoa sopivuudesta tai tehnyt/ keksinyt jotain vahvistusta kyseiseen laatikkoon?Alkaa olemaan sen verran jo noita nelikkoja, että pitäisi keksiä joku hyvä ratkaisu niihin.Ettei tarttis muuttaa (vain) työntäväksi
.Ja onko keskiviskot ollut kovilla vai kestäneet ilman ongelmia??Tietysti väsähtäneet ajan myötä, mut muuten tehon/väännön takia hajonneet?Puhuttu on aiheesta mutta saataisiin jotain kehitettyä kyseiseen (ongelmaan).

-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Mulla ei tunnu oikein noi vaihteet pysyvän päällä. Isoihin tehoihin ei olla päästy, joten kaikki ei ole hajonnut. Työnalla on suorakytkentä laatikko ja samalla laatikkoon laitetaan kisavisko. Kokemuksia päästää nauttimaan talvella tai viimeistään keväällä. Jos rahhoo löytyy niin suoraan vaan joku kunnon merkkilaatikko niin loppuu kikkailu. Kisalaatikoita on tosin muistettava huoltaa säännöllisesti.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 144
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 6. 10:48:28 2007
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Cossun 4*4 MT75:sesta
Huomenna ois ratapäivä Alastarossa, mutta käyköhän taas niin kuin kävi keväällä: Cossulla ei tarvitse lähteä!
Nyt tosin syy ei ole sama (eli akku tyhjä ja auto tallissa siten että apuvirtaa ei saanut), vaan ongelmat vaihteiston kanssa. Lootana kytkintä lukuunottamatta vakio MT75. Pakki alkoi tänään kiukuttelemaan (ei oma vaan auton
). Ilmeisesti sen synkat sanomassa poks. Ei meinaa mennä moottorin käydessä millään päälle. Moottori sammuksiin ja pakki päälle, sillä onnistuu, samoin kuin nelosen kautta "kiepauttamalla"...
Kaikki muut vaihteet tosin toimivat hienosti ... ainakin vielä.
Nyt tosin syy ei ole sama (eli akku tyhjä ja auto tallissa siten että apuvirtaa ei saanut), vaan ongelmat vaihteiston kanssa. Lootana kytkintä lukuunottamatta vakio MT75. Pakki alkoi tänään kiukuttelemaan (ei oma vaan auton

Kaikki muut vaihteet tosin toimivat hienosti ... ainakin vielä.

Kun vakio ei riitä – Spinneri Magazine
Sierra Cosworth 4x4 '92 with Hestec
Sierra Cosworth 4x4 '92 with Hestec
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
Re: Cossun 4*4 MT75:sesta
Ihan kuin kytkin ei kunnolla irroittaisi tms. eli vaihteisto jää hiukka pyörimään. Tuo nelosella käyttäminen pysäyttää liikkeen.spinneri kirjoitti:Huomenna ois ratapäivä Alastarossa, mutta käyköhän taas niin kuin kävi keväällä: Cossulla ei tarvitse lähteä!
Nyt tosin syy ei ole sama (eli akku tyhjä ja auto tallissa siten että apuvirtaa ei saanut), vaan ongelmat vaihteiston kanssa. Lootana kytkintä lukuunottamatta vakio MT75. Pakki alkoi tänään kiukuttelemaan (ei oma vaan auton). Ilmeisesti sen synkat sanomassa poks. Ei meinaa mennä moottorin käydessä millään päälle. Moottori sammuksiin ja pakki päälle, sillä onnistuu, samoin kuin nelosen kautta "kiepauttamalla"...
Kaikki muut vaihteet tosin toimivat hienosti ... ainakin vielä.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Viestit: 144
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 6. 10:48:28 2007
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Cossun 4*4 MT75:sesta
Voi olla tuokin. Kytkin on edellisen omistajan toimesta vaihdettu ... joskus. Samalla lienee vaihdettu asetelma ja painelaakeri.caltsu kirjoitti:Ihan kuin kytkin ei kunnolla irroittaisi tms. eli vaihteisto jää hiukka pyörimään. Tuo nelosella käyttäminen pysäyttää liikkeen.
Täytyy tutkia hieman, josko vaijeria pitäisi kiristää ... onhan siinä säätö? EDIT: Jaa siellä on joku hemmetin automaattisäätö..?
P.S. Oot saanu sitten Riesan kaupaksi? Alkavalla viikolla ilmestyvässä numerossa 4/2009 on myynti-ilmo, netistä voinen sen jo poistaa?
Kun vakio ei riitä – Spinneri Magazine
Sierra Cosworth 4x4 '92 with Hestec
Sierra Cosworth 4x4 '92 with Hestec
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
Re: Cossun 4*4 MT75:sesta
Joo poistoon vaan ilmoitukset.spinneri kirjoitti:Voi olla tuokin. Kytkin on edellisen omistajan toimesta vaihdettu ... joskus. Samalla lienee vaihdettu asetelma ja painelaakeri.caltsu kirjoitti:Ihan kuin kytkin ei kunnolla irroittaisi tms. eli vaihteisto jää hiukka pyörimään. Tuo nelosella käyttäminen pysäyttää liikkeen.
Täytyy tutkia hieman, josko vaijeria pitäisi kiristää ... onhan siinä säätö?
P.S. Oot saanu sitten Riesan kaupaksi? Alkavalla viikolla ilmestyvässä numerossa 4/2009 on myynti-ilmo, netistä voinen sen jo poistaa?
Vaijeria ei voi kiristää, siinä automaattisäätö polkimella.
Voi se olla vaikka silmälaakerikin rikki joka on leikkaamassa kiinni.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Cossun 4*4 MT75:sesta
Vika on melko varmaan siinä automaattisäädössä polkimessa.. osat maksaa alle 20e.. hommana puolen tunnin homma, kytkinvaijeri irti, poljinpaketti irti, kytkinpoljin irti akselistaan, automaattisäädön osat vaihtoon, kytkinpoljin takasin, poljinpaketti takasin, kytkinvaijeri kiinni.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 144
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 6. 10:48:28 2007
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Cossun 4*4 MT75:sesta
Done...caltsu kirjoitti:Joo poistoon vaan ilmoitukset..
Älä prkl pelottele! Meinaan rohkeasti lähteä kohti Alastaroa...caltsu kirjoitti:Voi se olla vaikka silmälaakerikin rikki joka on leikkaamassa kiinni.
Kiitoksia kaikille vinkeistä!! Kytkinvaijeri on oireillut koko sen ajan mitä tuo Voorti on meillä ollut, joten viisainta käydä ostamassa uusi vaijeri ja samalla ihan varmuuden vuoksi se säätöyksikkö.
- Jari -
Kun vakio ei riitä – Spinneri Magazine
Sierra Cosworth 4x4 '92 with Hestec
Sierra Cosworth 4x4 '92 with Hestec