Yksikköpuolat cossussa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: Yksikköpuolat cossussa
kerkisin jo kehumaan... eli nyt taas se ongelma et 1bar kohdalla pätkäsee, sen jälkeen vetää rajottimelle astin ihan hyvin, autossa siis haltec ev11 v2 ja vag puolat käytössä, latausaika 1,8ms, re85 tankissa, afr ~12 kun pätkäsee... onko ollut muilla ongelmaa noiden kanssa? ja typerintä on se että vaihdoin samaan aikaan tuon polttoaineen ja sytkän,niin ei tiedä kummasta johtuu, viime kesä bensalla ja hukkakipinällä, ei mitään ongelmaa. Nyt tulppina perus ngk. viimeks oli jotkin platina tulpat ja sama ongelma. parhaiten on pelannu ku oli vanhat miljoona laatikosta löydetyt tulpat... Puolille johdot on 1neliön piuhaa, maa 1,5mm... Maadoitus kanteen ja toinen samaan boksin kanssa.
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: Yksikköpuolat cossussa
Siis toimiiko kovemmallakin ahdolla sit rajoittimelle vai onko paine tuon 1bar edelleen? Mulla oli max. dwell 3ms volkkarin 1.8t puolilla. Tosin 2.5ms:n jälkeen ei taida olla oikeastaan enää nostetta. Laita vaan latausaikaa lisää ja kokeile. Paljon kärkiväli ja ahtopaine? Onko tuossa haltecissa max. puolan purkuaika säädettävissä?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: Yksikköpuolat cossussa
paineet1.5bar ja1bar kohalla pätkäsee sit vetää ihanpuhtaasti... tais siinä maksimi purkuaika olla,paljonkohansiihen pitäislaittaa? täytyy yrittää nostaa sitä lataus aikaa, jännä vaan kun se pätkäsy ilmenee vain 1bar kohdalla... kärkiväli noin 1mm.
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: Yksikköpuolat cossussa
Outoo sinallään... Ettei ahdin sakkaa?!! Nyt kun Sulla on viinaa tankissa, ni tuuttaa enemmän pakokaasuja ja ahdin herää eritavalla. Samalla voisi sakkausraja siirtyä alemmaksi. Ennen mennyt hilkulla, mut nyt osuu. Mulla kokemusta tuosta sakkaamisesta aijan takaa ja tekee just noin. Mulla muuten max. purkuaika ollu 2ms. Ehkä liikaa, mut toimi ok. Aluksi oli oletuksena 0.5ms, mut ei ehtiny purkaa puolia ja alkoivat lämmetä. Piti muuten tuotakin hetken aikaa miettiä, et selvis... 

Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: Yksikköpuolat cossussa
jaa,a enmpä ole tuota ajatellut... garretein ahdin imu 60mm pako58mm a/r en muista. voisko tuostajohtua?
...niin ja oire pahentui kun vaihdoin bd10 nokat...aina 1bar kohdalla nykäisee ja rupeaa röpeltämään ja sit rupeaa vetämään hyvin... aijoituksia pitää vielä muuttaa tuli hirmu ylävireinen ja ala kierroksilla aivan hengetön.
...niin ja oire pahentui kun vaihdoin bd10 nokat...aina 1bar kohdalla nykäisee ja rupeaa röpeltämään ja sit rupeaa vetämään hyvin... aijoituksia pitää vielä muuttaa tuli hirmu ylävireinen ja ala kierroksilla aivan hengetön.
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: Yksikköpuolat cossussa
Omasta kokemuksesta havaittua, jos imusiiven sisäänmeno pienempi, kuin pakopuolen ulostulo, ni on herkempi sakkaamaan. Joskus oli Lancian 3/4-hybridi, johon oli laitettu isompi kompurasiipi. Se sakkasi todella rajusti 0.9bar paineella ja 3000-3500rpm. Alko rykiä aivan käsittämättömästi. Kun kierrokset meni tuosta yli, ni veti kirkkaasti ylös saakka vaikka paine nousikin 1.5bar saakka.pontsei kirjoitti:jaa,a enmpä ole tuota ajatellut... garretein ahdin imu 60mm pako58mm a/r en muista. voisko tuostajohtua?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: Yksikköpuolat cossussa
no täytyy kokeilla tänään sytkän asetuksia tänää, jos ei muutu mikskää niin kokeilen vielä hukkakipinää, jos sit vielä sama oireet niin sit ruvettava sitä turboa miettimää...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: Yksikköpuolat cossussa
nyt pidennetty lataus aikaa ja "kipinän purku aikaa", ainaki alustavan testin mukaan pelaa ja yritin penkittääkki, mut ei pyörä pidä enää millään rullalla 

sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: Yksikköpuolat cossussa
onko muilla kellä on vw:n puolat käytössä ollu kestävyysongelmia? ...itsellä 5000km ja kaks meni kerralla, latausaika ollut 3,4ms, pienemmällä pätkii...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- Viestit: 240
- Liittynyt: Su Tammikuu 9. 15:23:31 2005
Re: Yksikköpuolat cossussa
Mulla on volsun puolat ja hyvin on pelittäny pari kesää ja on ollu parhaillaan 2baaria painetta eikä ole kipuna loppunu ja lataus aika näkyy olevan 11v 2ms ja 14v 1.8ms.
-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: Yksikköpuolat cossussa
mikähän mulla aiheutti sen pätkimisen sit..., tosiaan alle 3ms ku laittaa niin rupeaa pätkimään, kaikki muut asetukset kokeiltu kans mitä kipinään liittyy, mut ei auta, oisko tuo re85 syyllinen, et vaatii pisemmän latausajan....?
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Yksikköpuolat cossussa
Mitä tulppia käytät, oisko ne heikot tai kärkivälit ihan mettäs?pontsei kirjoitti:mikähän mulla aiheutti sen pätkimisen sit..., tosiaan alle 3ms ku laittaa niin rupeaa pätkimään, kaikki muut asetukset kokeiltu kans mitä kipinään liittyy, mut ei auta, oisko tuo re85 syyllinen, et vaatii pisemmän latausajan....?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: Yksikköpuolat cossussa
monet tulpat ollu, parhaiten pelaa ihan perus ngk:n tulpilla...kärkiväli ollu 0,9mm.
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Yksikköpuolat cossussa
Koita kokeilla hiukan pienemmällä välyksellä?
Mun Cossu toimii 0.6 kärkivälyksillä verrattuna 0.8 yläkierroksilla hienosti vakio jakajalla, niin luulis että tuo välyksen pienennys auttais jo jotain tässäkin tapauksessa?
Mun Cossu toimii 0.6 kärkivälyksillä verrattuna 0.8 yläkierroksilla hienosti vakio jakajalla, niin luulis että tuo välyksen pienennys auttais jo jotain tässäkin tapauksessa?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: Yksikköpuolat cossussa
vaihdoin perus hukkispuolan, niin ei pätki enää.
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Yksikköpuolat cossussa
Voisko olla mahdollista että ohjauspulssissa ei riitä virta tai sitten jännitteen syötössä ei riitä virta? Kyllä noi normaalisti on hyvinkin tehokkaita.pontsei kirjoitti:vaihdoin perus hukkispuolan, niin ei pätki enää.
Jäsen #606
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: Yksikköpuolat cossussa
Itse ajoin wagenin puolilla 2bar 1.1mm kärkivälillä ilman ongelmia 3ms latausajalla. Mille afr-seokselle kone on säädetty pätkimisalueella?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: Yksikköpuolat cossussa
afr oli 12 ja 11,5 välillä.
ei se siis mullakaa pätkiny enää ku piti sen latausajan yli 3ms:n, mut puolat kesti vaan sen 3tkm. voihan olla ku hain ne motonetistä, et on sattunu vaan huono yksilö, ne meni sellaiseks et tyhjäkäyntiä kävi kolmella, mutta yhtään kun tuli rasitusta niiin rupes käymään kahdella... pitää taas talvella kokeilla, ku nyt se ainaki rokkaa hienosti hukkakipinällä... ja ne ohjaus virrat tulee suoraan haltecin omasta johtosarjasta, et johtojen puolesta luulis virran menevän, mut en tiiä sit...
ei se siis mullakaa pätkiny enää ku piti sen latausajan yli 3ms:n, mut puolat kesti vaan sen 3tkm. voihan olla ku hain ne motonetistä, et on sattunu vaan huono yksilö, ne meni sellaiseks et tyhjäkäyntiä kävi kolmella, mutta yhtään kun tuli rasitusta niiin rupes käymään kahdella... pitää taas talvella kokeilla, ku nyt se ainaki rokkaa hienosti hukkakipinällä... ja ne ohjaus virrat tulee suoraan haltecin omasta johtosarjasta, et johtojen puolesta luulis virran menevän, mut en tiiä sit...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Yksikköpuolat cossussa
Mielenkiintoista keskustelua puolista. Sinällään ajankohtaista meikäläiselläkin, kun kävin juuri penkissä ja tulos oli se, että vielä 0.9 ahdoilla pelaa, mutta sen enempää ei kestä. Kun vaihtaa jäykempää jousta hukkaporttiin, alkaa kipinä pätkimään 4500rmin jälkeen. Niin ja megaruuttaa ohjaa siis EDIS-4 puolaa mulla. Tulppina Briskin iridiumit. En sitten tiedä pitäiskö kokeilla myös noita erillispuolia. Vai onko teillä jotain näppituntumaa mitä noi puolien latausajat ja purkuajat pitäis olla tolla hukkakipinäpuolalla?
Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: Yksikköpuolat cossussa
Ajatko bensalla vai re85:lla? Iridiumit ei toimi kunnolla re:n kanssa.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
- Paikkakunta: Vantaa
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
Re: Yksikköpuolat cossussa
Tulpan kärkiväli? Laita 0.6 niin alkaa rokkamaan. Ainakin meillä.dudek kirjoitti:Mielenkiintoista keskustelua puolista. Sinällään ajankohtaista meikäläiselläkin, kun kävin juuri penkissä ja tulos oli se, että vielä 0.9 ahdoilla pelaa, mutta sen enempää ei kestä. Kun vaihtaa jäykempää jousta hukkaporttiin, alkaa kipinä pätkimään 4500rmin jälkeen. Niin ja megaruuttaa ohjaa siis EDIS-4 puolaa mulla. Tulppina Briskin iridiumit. En sitten tiedä pitäiskö kokeilla myös noita erillispuolia. Vai onko teillä jotain näppituntumaa mitä noi puolien latausajat ja purkuajat pitäis olla tolla hukkakipinäpuolalla?
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Yksikköpuolat cossussa
Ei. Kärkivälin säätö 0,5een vaikutti sen, että saatiin pelittämään tuolla 0,9 ahdolla. edes 0,4 ei riitä. Yritetty.
Tuollaista käppyrää pukkasi: http://www.kulmalat.fi/harrastukset/esc ... /15bar.pdf
Hyvin vetää tuonne 4500kierrokseen asti, mutta sitten ku seinään.
Tuollaista käppyrää pukkasi: http://www.kulmalat.fi/harrastukset/esc ... /15bar.pdf
Hyvin vetää tuonne 4500kierrokseen asti, mutta sitten ku seinään.
Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Yksikköpuolat cossussa
Ootko koittanu muita tulppia?dudek kirjoitti:Ei. Kärkivälin säätö 0,5een vaikutti sen, että saatiin pelittämään tuolla 0,9 ahdolla. edes 0,4 ei riitä. Yritetty.
Tuollaista käppyrää pukkasi: http://www.kulmalat.fi/harrastukset/esc ... /15bar.pdf
Hyvin vetää tuonne 4500kierrokseen asti, mutta sitten ku seinään.
Monet on onnistuneesti saanu pelaamaan +400hv ihan tavallisilla dohc Sierran Motorcraft (original Ford) tulpilla.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: Yksikköpuolat cossussa
Ihan varoituksena, olen kerran polttanut kaksi pakoventtiiliä dohc:n tulpilla. En suosittelis ainakaan radalle tai kovempaan ajoon kadullekkaan. Satunnaisen kiihdyttelyn kestää kyllä.tumppe kirjoitti: Ootko koittanu muita tulppia?
Monet on onnistuneesti saanu pelaamaan +400hv ihan tavallisilla dohc Sierran Motorcraft (original Ford) tulpilla.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
Re: Yksikköpuolat cossussa
Eikö kukaan ole koittanut bosch 034 puolia sisäisellä pääteasteella, ei ehkä kaikista halvin ratkaisu rakentaa pakettia näillä, mutta käsittääkseni likimain parhaat sinkkupuolat mitä on saatavilla, jos cdi vehkeitä ei oteta huomioon.
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: Yksikköpuolat cossussa
itse heivasin yksikköpuolat pois, ku rupesivat pimenemään...johtui varmaan huonoista volkkarin tarvike puolista, mut nyt on halvimmat bilteman tulpat, ja paineet 1,7bar ja pelaa täydellisesti, puolana boschin hukkispuola. ens talvena meinaan kyllä laittaa uudestaan suorasytkän, ei vielä varmuutta puolista, varmaan bmw linjalta löytyy...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Re: Yksikköpuolat cossussa
Tuossa mun escortissa on 034 puolat, mutta ihan ei olla käyntivaiheessa vielä. Näitä kai cossuissa vierastetaan tulpanjohtojen vuoksi.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Yksikköpuolat cossussa
Kaverilla 034 irtopuolat sisäisellä pääteasteella volvossa. Ei voi moittia!
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90