Yksikköpuolat cossussa

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja pontsei » La Toukokuu 12. 9:29:24 2012

kerkisin jo kehumaan... eli nyt taas se ongelma et 1bar kohdalla pätkäsee, sen jälkeen vetää rajottimelle astin ihan hyvin, autossa siis haltec ev11 v2 ja vag puolat käytössä, latausaika 1,8ms, re85 tankissa, afr ~12 kun pätkäsee... onko ollut muilla ongelmaa noiden kanssa? ja typerintä on se että vaihdoin samaan aikaan tuon polttoaineen ja sytkän,niin ei tiedä kummasta johtuu, viime kesä bensalla ja hukkakipinällä, ei mitään ongelmaa. Nyt tulppina perus ngk. viimeks oli jotkin platina tulpat ja sama ongelma. parhaiten on pelannu ku oli vanhat miljoona laatikosta löydetyt tulpat... Puolille johdot on 1neliön piuhaa, maa 1,5mm... Maadoitus kanteen ja toinen samaan boksin kanssa.
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja Vesku » La Toukokuu 12. 13:32:00 2012

Siis toimiiko kovemmallakin ahdolla sit rajoittimelle vai onko paine tuon 1bar edelleen? Mulla oli max. dwell 3ms volkkarin 1.8t puolilla. Tosin 2.5ms:n jälkeen ei taida olla oikeastaan enää nostetta. Laita vaan latausaikaa lisää ja kokeile. Paljon kärkiväli ja ahtopaine? Onko tuossa haltecissa max. puolan purkuaika säädettävissä?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja pontsei » La Toukokuu 12. 14:11:18 2012

paineet1.5bar ja1bar kohalla pätkäsee sit vetää ihanpuhtaasti... tais siinä maksimi purkuaika olla,paljonkohansiihen pitäislaittaa? täytyy yrittää nostaa sitä lataus aikaa, jännä vaan kun se pätkäsy ilmenee vain 1bar kohdalla... kärkiväli noin 1mm.
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja Vesku » La Toukokuu 12. 14:15:32 2012

Outoo sinallään... Ettei ahdin sakkaa?!! Nyt kun Sulla on viinaa tankissa, ni tuuttaa enemmän pakokaasuja ja ahdin herää eritavalla. Samalla voisi sakkausraja siirtyä alemmaksi. Ennen mennyt hilkulla, mut nyt osuu. Mulla kokemusta tuosta sakkaamisesta aijan takaa ja tekee just noin. Mulla muuten max. purkuaika ollu 2ms. Ehkä liikaa, mut toimi ok. Aluksi oli oletuksena 0.5ms, mut ei ehtiny purkaa puolia ja alkoivat lämmetä. Piti muuten tuotakin hetken aikaa miettiä, et selvis... :roll:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja pontsei » La Toukokuu 12. 17:33:32 2012

jaa,a enmpä ole tuota ajatellut... garretein ahdin imu 60mm pako58mm a/r en muista. voisko tuostajohtua?

...niin ja oire pahentui kun vaihdoin bd10 nokat...aina 1bar kohdalla nykäisee ja rupeaa röpeltämään ja sit rupeaa vetämään hyvin... aijoituksia pitää vielä muuttaa tuli hirmu ylävireinen ja ala kierroksilla aivan hengetön.
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja Vesku » Su Toukokuu 13. 8:03:17 2012

pontsei kirjoitti:jaa,a enmpä ole tuota ajatellut... garretein ahdin imu 60mm pako58mm a/r en muista. voisko tuostajohtua?
Omasta kokemuksesta havaittua, jos imusiiven sisäänmeno pienempi, kuin pakopuolen ulostulo, ni on herkempi sakkaamaan. Joskus oli Lancian 3/4-hybridi, johon oli laitettu isompi kompurasiipi. Se sakkasi todella rajusti 0.9bar paineella ja 3000-3500rpm. Alko rykiä aivan käsittämättömästi. Kun kierrokset meni tuosta yli, ni veti kirkkaasti ylös saakka vaikka paine nousikin 1.5bar saakka.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja pontsei » Su Toukokuu 13. 10:37:21 2012

no täytyy kokeilla tänään sytkän asetuksia tänää, jos ei muutu mikskää niin kokeilen vielä hukkakipinää, jos sit vielä sama oireet niin sit ruvettava sitä turboa miettimää...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja pontsei » Ma Toukokuu 14. 8:35:40 2012

nyt pidennetty lataus aikaa ja "kipinän purku aikaa", ainaki alustavan testin mukaan pelaa ja yritin penkittääkki, mut ei pyörä pidä enää millään rullalla 8)
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja pontsei » Pe Heinäkuu 13. 20:23:47 2012

onko muilla kellä on vw:n puolat käytössä ollu kestävyysongelmia? ...itsellä 5000km ja kaks meni kerralla, latausaika ollut 3,4ms, pienemmällä pätkii...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

kossuvortti
Viestit: 240
Liittynyt: Su Tammikuu 9. 15:23:31 2005

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja kossuvortti » Pe Heinäkuu 13. 20:41:07 2012

Mulla on volsun puolat ja hyvin on pelittäny pari kesää ja on ollu parhaillaan 2baaria painetta eikä ole kipuna loppunu ja lataus aika näkyy olevan 11v 2ms ja 14v 1.8ms.

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja pontsei » Ma Heinäkuu 16. 13:58:07 2012

mikähän mulla aiheutti sen pätkimisen sit..., tosiaan alle 3ms ku laittaa niin rupeaa pätkimään, kaikki muut asetukset kokeiltu kans mitä kipinään liittyy, mut ei auta, oisko tuo re85 syyllinen, et vaatii pisemmän latausajan....?
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Heinäkuu 16. 15:10:39 2012

pontsei kirjoitti:mikähän mulla aiheutti sen pätkimisen sit..., tosiaan alle 3ms ku laittaa niin rupeaa pätkimään, kaikki muut asetukset kokeiltu kans mitä kipinään liittyy, mut ei auta, oisko tuo re85 syyllinen, et vaatii pisemmän latausajan....?
Mitä tulppia käytät, oisko ne heikot tai kärkivälit ihan mettäs?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja pontsei » Ma Heinäkuu 16. 18:13:14 2012

monet tulpat ollu, parhaiten pelaa ihan perus ngk:n tulpilla...kärkiväli ollu 0,9mm.
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Heinäkuu 16. 22:18:25 2012

Koita kokeilla hiukan pienemmällä välyksellä?
Mun Cossu toimii 0.6 kärkivälyksillä verrattuna 0.8 yläkierroksilla hienosti vakio jakajalla, niin luulis että tuo välyksen pienennys auttais jo jotain tässäkin tapauksessa?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja pontsei » Ti Heinäkuu 17. 15:48:47 2012

vaihdoin perus hukkispuolan, niin ei pätki enää.
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Heinäkuu 17. 23:38:22 2012

pontsei kirjoitti:vaihdoin perus hukkispuolan, niin ei pätki enää.
Voisko olla mahdollista että ohjauspulssissa ei riitä virta tai sitten jännitteen syötössä ei riitä virta? Kyllä noi normaalisti on hyvinkin tehokkaita.
Jäsen #606

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Heinäkuu 18. 7:32:16 2012

Itse ajoin wagenin puolilla 2bar 1.1mm kärkivälillä ilman ongelmia 3ms latausajalla. Mille afr-seokselle kone on säädetty pätkimisalueella?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja pontsei » To Heinäkuu 19. 6:43:05 2012

afr oli 12 ja 11,5 välillä.

ei se siis mullakaa pätkiny enää ku piti sen latausajan yli 3ms:n, mut puolat kesti vaan sen 3tkm. voihan olla ku hain ne motonetistä, et on sattunu vaan huono yksilö, ne meni sellaiseks et tyhjäkäyntiä kävi kolmella, mutta yhtään kun tuli rasitusta niiin rupes käymään kahdella... pitää taas talvella kokeilla, ku nyt se ainaki rokkaa hienosti hukkakipinällä... ja ne ohjaus virrat tulee suoraan haltecin omasta johtosarjasta, et johtojen puolesta luulis virran menevän, mut en tiiä sit...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja dudek » Ke Elokuu 15. 8:58:59 2012

Mielenkiintoista keskustelua puolista. Sinällään ajankohtaista meikäläiselläkin, kun kävin juuri penkissä ja tulos oli se, että vielä 0.9 ahdoilla pelaa, mutta sen enempää ei kestä. Kun vaihtaa jäykempää jousta hukkaporttiin, alkaa kipinä pätkimään 4500rmin jälkeen. Niin ja megaruuttaa ohjaa siis EDIS-4 puolaa mulla. Tulppina Briskin iridiumit. En sitten tiedä pitäiskö kokeilla myös noita erillispuolia. Vai onko teillä jotain näppituntumaa mitä noi puolien latausajat ja purkuajat pitäis olla tolla hukkakipinäpuolalla?

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Elokuu 15. 11:20:08 2012

Ajatko bensalla vai re85:lla? Iridiumit ei toimi kunnolla re:n kanssa.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja dudek » Ke Elokuu 15. 12:00:42 2012

Ihan 98okt bensalla mennään

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ke Elokuu 15. 13:44:45 2012

dudek kirjoitti:Mielenkiintoista keskustelua puolista. Sinällään ajankohtaista meikäläiselläkin, kun kävin juuri penkissä ja tulos oli se, että vielä 0.9 ahdoilla pelaa, mutta sen enempää ei kestä. Kun vaihtaa jäykempää jousta hukkaporttiin, alkaa kipinä pätkimään 4500rmin jälkeen. Niin ja megaruuttaa ohjaa siis EDIS-4 puolaa mulla. Tulppina Briskin iridiumit. En sitten tiedä pitäiskö kokeilla myös noita erillispuolia. Vai onko teillä jotain näppituntumaa mitä noi puolien latausajat ja purkuajat pitäis olla tolla hukkakipinäpuolalla?
Tulpan kärkiväli? Laita 0.6 niin alkaa rokkamaan. Ainakin meillä.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja dudek » Ke Elokuu 15. 15:22:44 2012

Ei. Kärkivälin säätö 0,5een vaikutti sen, että saatiin pelittämään tuolla 0,9 ahdolla. edes 0,4 ei riitä. Yritetty.

Tuollaista käppyrää pukkasi: http://www.kulmalat.fi/harrastukset/esc ... /15bar.pdf
Hyvin vetää tuonne 4500kierrokseen asti, mutta sitten ku seinään.

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Elokuu 15. 19:05:58 2012

dudek kirjoitti:Ei. Kärkivälin säätö 0,5een vaikutti sen, että saatiin pelittämään tuolla 0,9 ahdolla. edes 0,4 ei riitä. Yritetty.

Tuollaista käppyrää pukkasi: http://www.kulmalat.fi/harrastukset/esc ... /15bar.pdf
Hyvin vetää tuonne 4500kierrokseen asti, mutta sitten ku seinään.
Ootko koittanu muita tulppia?
Monet on onnistuneesti saanu pelaamaan +400hv ihan tavallisilla dohc Sierran Motorcraft (original Ford) tulpilla.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Elokuu 15. 19:25:47 2012

tumppe kirjoitti: Ootko koittanu muita tulppia?
Monet on onnistuneesti saanu pelaamaan +400hv ihan tavallisilla dohc Sierran Motorcraft (original Ford) tulpilla.
Ihan varoituksena, olen kerran polttanut kaksi pakoventtiiliä dohc:n tulpilla. En suosittelis ainakaan radalle tai kovempaan ajoon kadullekkaan. Satunnaisen kiihdyttelyn kestää kyllä.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja heka » Pe Elokuu 17. 19:32:13 2012

Eikö kukaan ole koittanut bosch 034 puolia sisäisellä pääteasteella, ei ehkä kaikista halvin ratkaisu rakentaa pakettia näillä, mutta käsittääkseni likimain parhaat sinkkupuolat mitä on saatavilla, jos cdi vehkeitä ei oteta huomioon.
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja pontsei » Pe Elokuu 17. 22:36:16 2012

itse heivasin yksikköpuolat pois, ku rupesivat pimenemään...johtui varmaan huonoista volkkarin tarvike puolista, mut nyt on halvimmat bilteman tulpat, ja paineet 1,7bar ja pelaa täydellisesti, puolana boschin hukkispuola. ens talvena meinaan kyllä laittaa uudestaan suorasytkän, ei vielä varmuutta puolista, varmaan bmw linjalta löytyy...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja Jallu » Pe Elokuu 17. 22:50:34 2012

Tuossa mun escortissa on 034 puolat, mutta ihan ei olla käyntivaiheessa vielä. Näitä kai cossuissa vierastetaan tulpanjohtojen vuoksi.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Re: Yksikköpuolat cossussa

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » La Elokuu 18. 10:49:51 2012

Kaverilla 034 irtopuolat sisäisellä pääteasteella volvossa. Ei voi moittia!
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Vastaa Viestiin