

Valvoja: CRSC Hallitus
Niin pitkän tauon jälkeen. esco seisoo vielkin olen miettinyt mitä sen suhteen nyt tekis. Kohan laskis nuo pakkaset nii piäsis taas sen kimppuun, ko tallissa ei ole vielkään lämmitystä niin aika kylmä betoni lattia makoilla auton alla. Onko muka tuo mahollista varmasti iskee kone päi vaston tohon ja sierran 4x4:alusta sovitella? Kun mulla on tos se jakolaatikko vika ja Ykkös sylinterin kiertokankikin poikki (öljynkierto häiriö)cosworthman kirjoitti:Jep, moottorin saa kääntää oikeinpäin ja 180hp on max teho ilman poikkeuslupaa..Escozt kirjoitti:Ne kuuluisat visiot on juuri parhaita ideoita. Leiman saaminen tuommoiseen voipi ollakkin sitten melko vaikeaa
. Kävin muuten mielenkiintoisen keskustelun katsastusinssien kanssa tuosta omasta nelikosta. Aiheena sierran nelivetojärjestelmä escoon 2.0 zetec moottorilla varustettuna. Sanoivat että olisi mahdollista tälläinen toteuttaa, koska vetotapa pysyy samana eli nelikkona, moottorin päästötaso vastaa escortin alkuperäistä ja vaihtomoottorin tehotkin jäisi pienemmäksi. No tästähän päästään taas perimmäiseen ajatukseen eli takavedoksihan se pitäisi sitten saada, mutta ilmeisesti sitten asia jo vaikeutuisi jonkun verran.
Nämä siis pelkkää teoriaa ja vain keskustelupohjalla asian varmuus eli ei kirkossa kuulutettua faktaa. Enkä myöskään ala pilkkomaan tuota nykyistä koslaa, koska auton harvinaisuus ja rahamäärä minkä tuo on jo niellyt on senverta mahtava, että saa pysyä alkuperäisenä.
Mutta silti selvittämisen arvoinen asia tuo muutos.
Takana lukko edessä tasauspyörästö.Sine kirjoitti:Miten tämän auton tulee käyttäytyä nosturilla kaikki pyörät ilmassa? Kun tänään pyörittelin kardaanista, niin etupyörät pyörivät eri suuntiin ja takapyörät samaan suuntaan.
Escozt kirjoitti:Kyllä oma auto käyttäytyi samallalailla kardaanista pyörittäessa kun kaikki renkaat oli ilmassa. Lukkoa ei takaperässä ainakaan tehtaan jäljiltä ole ollut, tai näin ainakin tuosta fordin jälleenmyyjille tarkoitetusta oppaasta ymmärsin, eikä sitä ollut ainakaan minulla tuossa omassa nelikossa.
Onko hinnat sitten noussut? Itse vaihdoin joskus muinoin niin hinta tais olla jotain 80€/kpl ilman mitään clubialennuksia.Sine kirjoitti:Takaiskarit ovat muuten Fordilla aika suolaisen hintaiset tähän autoon eikä puhuta tosiaan mistään muutamista kympeistä (n. 200e/kpl).
No jopas on hinta pompannut komeesti. Tarvikkeena saatavuus aika heikko.Escozt kirjoitti:Kyllä nuo takaiskarit on alkuperäisinä sen 200 eeroa kappale. Minä ostin ne tämän vuoden tammikuussa ja hinta jäi silloin 185euroon kappale. Mukana tuli suojakumit, pohjaanlyöntikumit ja uudet pultit ja mutterit.
Taka:Sine kirjoitti:Etu- ja takaiskarit ovat ainakin Microcatin mukaan ihan omansa RS 2000 4x4 malleissa eli eivät ole minkään muun mallin kanssa samat. Etuiskarit varmaan kävisivät fyysisesti FWD:sta, mutta jotain eroa niissäkin on.