Seosmittarit
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Seosmittarit
Ei, sama jännite menee kuin vakiolambdallakin.
Tosin joissain ohjaimissa on mahdollisuus muuttaa jännitekäyrää eli huijata ecua.
Mutta mun tietääkseni cossussa toi lambdatieto ei vaikuta täyskaasuvetoon niin ainoa hyöty tosta vois olla että esim lastutetussa vehkeessä sais päästöt kohdilleen, siis jos lastussa on lamdakorjaus käytössä.
Tosin joissain ohjaimissa on mahdollisuus muuttaa jännitekäyrää eli huijata ecua.
Mutta mun tietääkseni cossussa toi lambdatieto ei vaikuta täyskaasuvetoon niin ainoa hyöty tosta vois olla että esim lastutetussa vehkeessä sais päästöt kohdilleen, siis jos lastussa on lamdakorjaus käytössä.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 259
- Liittynyt: Ma Marraskuu 5. 21:55:55 2012
Re: Seosmittarit
Kiitos asian selvityksestä. Täytynee laittaa toi laajakaista vain sitten tuota mittaria varten ja jättää normi lambda hoitamaan asiansa. Mittari kaupoille siis...vauhtipete kirjoitti:Ei, sama jännite menee kuin vakiolambdallakin.
Tosin joissain ohjaimissa on mahdollisuus muuttaa jännitekäyrää eli huijata ecua.
Mutta mun tietääkseni cossussa toi lambdatieto ei vaikuta täyskaasuvetoon niin ainoa hyöty tosta vois olla että esim lastutetussa vehkeessä sais päästöt kohdilleen, siis jos lastussa on lamdakorjaus käytössä.

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Re: Seosmittarit
Mielenkiintoista ,pitäiskö koittaa vetää Innovatesta signaalit tonne L8 ecuun ,jossa on toi MDS closed looppi lastu. Jos vaikka olis jotain vaikutuista. Ongelmana on lämpimänä tyhjäkäynnillä pakoputkesta pieni aivastelu ja moottorikin hiukan värähtää samalla. Ihankuin olis aavistuksen laihalla. Ei poistu L8 seosruuvista perussäädöllä ,minkä pitäis hieman vaikuttaa.
Voi olla ,et pitää lastu lähettää enklantiin ja pyytää hiukan siihen soppaa lisää tyhjäkäynnille. Ei ole cossun orkkis titaanilambda paikalla ,vaan tarvike tavallinen. Näissähän on jotain eroa signaalissa. En sit tiedä voisko toi vaikuttaa mihenkään ,jos ottais laajakaistalta sen signaalin.
Voi olla ,et pitää lastu lähettää enklantiin ja pyytää hiukan siihen soppaa lisää tyhjäkäynnille. Ei ole cossun orkkis titaanilambda paikalla ,vaan tarvike tavallinen. Näissähän on jotain eroa signaalissa. En sit tiedä voisko toi vaikuttaa mihenkään ,jos ottais laajakaistalta sen signaalin.
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Seosmittarit
Mulla piti ottaa lambdan johto irti ennenkuin ruuvin kääntely rupes vaikuttamaan, en sit tiedä oliko anturissa vika vai lastussa.
Toi pötsäyttelyhän voi kyllä johtua muustakin, esim väärästä ennakosta, huonoista tulpanjohdoista, tulpista jne.
Toi pötsäyttelyhän voi kyllä johtua muustakin, esim väärästä ennakosta, huonoista tulpanjohdoista, tulpista jne.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Seosmittarit
Jos auto on alunperin titania lambdalla niin boxi ei ilman muutoksia ymmärrä muita lambaadoita.KtK kirjoitti:Mielenkiintoista ,pitäiskö koittaa vetää Innovatesta signaalit tonne L8 ecuun ,jossa on toi MDS closed looppi lastu. Jos vaikka olis jotain vaikutuista. Ongelmana on lämpimänä tyhjäkäynnillä pakoputkesta pieni aivastelu ja moottorikin hiukan värähtää samalla. Ihankuin olis aavistuksen laihalla. Ei poistu L8 seosruuvista perussäädöllä ,minkä pitäis hieman vaikuttaa.
Voi olla ,et pitää lastu lähettää enklantiin ja pyytää hiukan siihen soppaa lisää tyhjäkäynnille. Ei ole cossun orkkis titaanilambda paikalla ,vaan tarvike tavallinen. Näissähän on jotain eroa signaalissa. En sit tiedä voisko toi vaikuttaa mihenkään ,jos ottais laajakaistalta sen signaalin.
Titania muuttaa vastustaan seoksen mukaan ja tavan lambda eli zirconia tuottaa jännitettä seoksesta riippuen.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Re: Seosmittarit
Periaatteessa noin ,mutta output signaali on titaanilambdassakin voltteina ,luullakseni. 0-1 volttia tai 0-5volttia. Cossun orkkis lambda käsittääkseni 0-1v.(zirkoniumit 0-0.9v)Perkele kirjoitti:Jos auto on alunperin titania lambdalla niin boxi ei ilman muutoksia ymmärrä muita lambaadoita.KtK kirjoitti:Mielenkiintoista ,pitäiskö koittaa vetää Innovatesta signaalit tonne L8 ecuun ,jossa on toi MDS closed looppi lastu. Jos vaikka olis jotain vaikutuista. Ongelmana on lämpimänä tyhjäkäynnillä pakoputkesta pieni aivastelu ja moottorikin hiukan värähtää samalla. Ihankuin olis aavistuksen laihalla. Ei poistu L8 seosruuvista perussäädöllä ,minkä pitäis hieman vaikuttaa.
Voi olla ,et pitää lastu lähettää enklantiin ja pyytää hiukan siihen soppaa lisää tyhjäkäynnille. Ei ole cossun orkkis titaanilambda paikalla ,vaan tarvike tavallinen. Näissähän on jotain eroa signaalissa. En sit tiedä voisko toi vaikuttaa mihenkään ,jos ottais laajakaistalta sen signaalin.
Titania muuttaa vastustaan seoksen mukaan ja tavan lambda eli zirconia tuottaa jännitettä seoksesta riippuen.
MSD:n lastulla L8 boxissa toimii orkkis titaani ,tai zirkonium lambda. En sit tiedä ,onko zirkonium sopiva ja tarpeeks tarkka vakio L8 ecun kanssa.
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: Seosmittarit
Tuo pieni aivastelu voi johtua tulpistakin. Muistaakseni "kylmillä" tulpilla oli samaa oiretta.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä