Seosmittarit

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Seosmittarit

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Tammikuu 22. 14:34:34 2013

Ei, sama jännite menee kuin vakiolambdallakin.
Tosin joissain ohjaimissa on mahdollisuus muuttaa jännitekäyrää eli huijata ecua.
Mutta mun tietääkseni cossussa toi lambdatieto ei vaikuta täyskaasuvetoon niin ainoa hyöty tosta vois olla että esim lastutetussa vehkeessä sais päästöt kohdilleen, siis jos lastussa on lamdakorjaus käytössä.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Zigu
CRSC jäsen 2015
Viestit: 259
Liittynyt: Ma Marraskuu 5. 21:55:55 2012

Re: Seosmittarit

Viesti Kirjoittaja Zigu » Ti Tammikuu 22. 15:20:35 2013

vauhtipete kirjoitti:Ei, sama jännite menee kuin vakiolambdallakin.
Tosin joissain ohjaimissa on mahdollisuus muuttaa jännitekäyrää eli huijata ecua.
Mutta mun tietääkseni cossussa toi lambdatieto ei vaikuta täyskaasuvetoon niin ainoa hyöty tosta vois olla että esim lastutetussa vehkeessä sais päästöt kohdilleen, siis jos lastussa on lamdakorjaus käytössä.
Kiitos asian selvityksestä. Täytynee laittaa toi laajakaista vain sitten tuota mittaria varten ja jättää normi lambda hoitamaan asiansa. Mittari kaupoille siis... :wink:

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Seosmittarit

Viesti Kirjoittaja KtK » Ti Tammikuu 22. 22:25:08 2013

Mielenkiintoista ,pitäiskö koittaa vetää Innovatesta signaalit tonne L8 ecuun ,jossa on toi MDS closed looppi lastu. Jos vaikka olis jotain vaikutuista. Ongelmana on lämpimänä tyhjäkäynnillä pakoputkesta pieni aivastelu ja moottorikin hiukan värähtää samalla. Ihankuin olis aavistuksen laihalla. Ei poistu L8 seosruuvista perussäädöllä ,minkä pitäis hieman vaikuttaa.

Voi olla ,et pitää lastu lähettää enklantiin ja pyytää hiukan siihen soppaa lisää tyhjäkäynnille. Ei ole cossun orkkis titaanilambda paikalla ,vaan tarvike tavallinen. Näissähän on jotain eroa signaalissa. En sit tiedä voisko toi vaikuttaa mihenkään ,jos ottais laajakaistalta sen signaalin.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Seosmittarit

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Tammikuu 22. 23:49:13 2013

Mulla piti ottaa lambdan johto irti ennenkuin ruuvin kääntely rupes vaikuttamaan, en sit tiedä oliko anturissa vika vai lastussa.
Toi pötsäyttelyhän voi kyllä johtua muustakin, esim väärästä ennakosta, huonoista tulpanjohdoista, tulpista jne.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Seosmittarit

Viesti Kirjoittaja Perkele » To Tammikuu 24. 11:19:45 2013

KtK kirjoitti:Mielenkiintoista ,pitäiskö koittaa vetää Innovatesta signaalit tonne L8 ecuun ,jossa on toi MDS closed looppi lastu. Jos vaikka olis jotain vaikutuista. Ongelmana on lämpimänä tyhjäkäynnillä pakoputkesta pieni aivastelu ja moottorikin hiukan värähtää samalla. Ihankuin olis aavistuksen laihalla. Ei poistu L8 seosruuvista perussäädöllä ,minkä pitäis hieman vaikuttaa.

Voi olla ,et pitää lastu lähettää enklantiin ja pyytää hiukan siihen soppaa lisää tyhjäkäynnille. Ei ole cossun orkkis titaanilambda paikalla ,vaan tarvike tavallinen. Näissähän on jotain eroa signaalissa. En sit tiedä voisko toi vaikuttaa mihenkään ,jos ottais laajakaistalta sen signaalin.
Jos auto on alunperin titania lambdalla niin boxi ei ilman muutoksia ymmärrä muita lambaadoita.
Titania muuttaa vastustaan seoksen mukaan ja tavan lambda eli zirconia tuottaa jännitettä seoksesta riippuen.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Seosmittarit

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Tammikuu 25. 23:11:11 2013

Perkele kirjoitti:
KtK kirjoitti:Mielenkiintoista ,pitäiskö koittaa vetää Innovatesta signaalit tonne L8 ecuun ,jossa on toi MDS closed looppi lastu. Jos vaikka olis jotain vaikutuista. Ongelmana on lämpimänä tyhjäkäynnillä pakoputkesta pieni aivastelu ja moottorikin hiukan värähtää samalla. Ihankuin olis aavistuksen laihalla. Ei poistu L8 seosruuvista perussäädöllä ,minkä pitäis hieman vaikuttaa.

Voi olla ,et pitää lastu lähettää enklantiin ja pyytää hiukan siihen soppaa lisää tyhjäkäynnille. Ei ole cossun orkkis titaanilambda paikalla ,vaan tarvike tavallinen. Näissähän on jotain eroa signaalissa. En sit tiedä voisko toi vaikuttaa mihenkään ,jos ottais laajakaistalta sen signaalin.
Jos auto on alunperin titania lambdalla niin boxi ei ilman muutoksia ymmärrä muita lambaadoita.
Titania muuttaa vastustaan seoksen mukaan ja tavan lambda eli zirconia tuottaa jännitettä seoksesta riippuen.
Periaatteessa noin ,mutta output signaali on titaanilambdassakin voltteina ,luullakseni. 0-1 volttia tai 0-5volttia. Cossun orkkis lambda käsittääkseni 0-1v.(zirkoniumit 0-0.9v)

MSD:n lastulla L8 boxissa toimii orkkis titaani ,tai zirkonium lambda. En sit tiedä ,onko zirkonium sopiva ja tarpeeks tarkka vakio L8 ecun kanssa.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Seosmittarit

Viesti Kirjoittaja Vesku » La Tammikuu 26. 9:58:04 2013

Tuo pieni aivastelu voi johtua tulpistakin. Muistaakseni "kylmillä" tulpilla oli samaa oiretta.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Vastaa Viestiin