cossu esco projekti etenee,ja pari kysymystä

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

cossu esco projekti etenee,ja pari kysymystä

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » Ma Elokuu 4. 21:53:54 2003

no nyt on koko moottori purettu ja jotain positiivistakin löytyi.Eli lohko on porattu 0,5mm ylikokoon ja siinä näkyy hoonausjäljet.Männätkin (mahle 4wd)ovat lähes uuden veroiset.vesipumppu oli tosiaan uusi.kampiakselin laakerit näyttää hyviltä ja samoin kaikki kaulat,karkaisun lämpöjäljetkin näkyvät.Joku on kai yrittänyt jotain tasapainotustakin tehdä kun vauhtipöyrän pitopinnasta löytyy rälläkän jälki!!!!mikähän aasi siinäkin on ollut asialla. Kannesta löytyi pakopuolen nokka-akseli pukeista (kahdesta) kiinnileikkautumiset,mutta niistäkin taitaa tulla hyvät kun vähän hioo.edellinen remontoija ollut melko huolimaton,varmaan jääny jotain roskia koneeseen.kk-laakerit ainakin täytyy vaihtaa,kannen tiivistepinta koneistaa,uudet tivarit, uusi öljypumppu uudet pultit ym.<br>oliskohan kellään ylimääräisenä noita nokka-akselin pukkeja 2 kpl?? koneistaisin ne kyllä sopiviksi.<br>autohan on ybp mallia eli t25, mutta kaippa noi muidenkin cossujen pukit sopii.?<br>Nyt täytyis saada selville ybp mallisen kannen vakio/minimi korkeus sekä 200 lohkon vakiokorkeus niin näkis onko aiemmin koneistettu.Käykö mäntä muuten ykk aivan lohkon yläreunassa vai jääkö vajaaksi.Unohdin tarkastaa ennen purkamista.Täytyis vähän laskeskella puristussuhdetta ja helpottais jos mäntä kävis pytyn yläreunassa.olis helpompi mitata palotilan koko .Tietää sit paljonko pitää männistä koneistaa pois. Sen jo tiedän että ybt:kansi minimissään saisi olla 138,68 ja koneistusvara on 0,13mm eli vakiokansi on siinä mallissa vissiin 138,81.Olisko tässä samat mitat?
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Re:cossu esco projekti etenee,ja pari kysymystä

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ma Elokuu 4. 23:53:37 2003

YBB/YBJ koneissa mäntä tulee muutaman kympin lohkon yli. Mutta eikös tuossa T25:ssa ollut vielä eri lohko kuin isoturbo Escossa. (Kun Sarlinilla sitä yhtä ihmeteltiin) <br>

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Re:cossu esco projekti etenee,ja pari kysymystä

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ti Elokuu 5. 1:40:18 2003

Tuota plokin vakiokorkeutta olen ennenkin täällä kuuluttanut, mutta ei ole kukaan kertonut :( <br>Kyllä sen kannen voi tuosta "toleranssiarvosta" alemmaskin ajaa, kunhan huolehtii puristussuhteen ja venttiilien/männän välykset kohilleen.<br>Puuttuuko vauhtipyörästä ainetta vai onko tuo pelkkä lämpöjälki tuo "rälläkän jälki"?
Tässähän se menee...

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Re:cossu esco projekti etenee,ja pari kysymystä

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » Ti Elokuu 5. 10:38:58 2003

kyllä siitä vauhtipyörästä puuttuu oikein ainetta yhdestä kohtaa.ilmeisesti tapahtunut tasapainottajalle virhe ja on hionut väärältä puolelta.onneksi jälki ei ole syvä. taidan kumminkin sorvata levyn sileeksi ja tasapainotuttaa uudelleen. samalla aion tasapainotuttaa kampiakselin ja hihnapyörän sekä kytkinasetelman.onko kellään tietoa kuka tekee korjauksia noihin nokka-akselin kannen laakeripintoihin/pukkeihin? jos haluis oikein tehdä uuden veroisen. täytyis kai täyttöhitsata ja sit koneistaa.nokkaakseli on ok.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re:cossu esco projekti etenee,ja pari kysymystä

Viesti Kirjoittaja KtK » Ti Elokuu 5. 13:37:51 2003

Yksi Nokka-akselin pukki oli mullakin hieman leikannut ja hioin sen itse tasaiseksi ja samalla hioin kantta vasten tulevaa pintaa hieman ,että asettuu samalle korkeudelle ,kuin ennen. <br>Jos on oikein pahasti kulahtanut pukki ,niin sitä en käsivaralla suosittele hiomaan.<br> Niin ja nokan pinnapultit kulahtaneiden pukkien kohdalla saattaa olla korkanneet. <br>Jos pukit kiristää momentin ylärajoilla ,saattavat korkata kokonaan. <br>Helicoil auttaa siinä tapauksessa. Suosittelen tarkistamaan nokan pinnapulttien kireyden kun on hiukan jo rempan jälkeen ajeltu. <br> Momenttiavaimeen skaalan keskeltä arvo ja tarkistat ,että kaikki naksahtavat ilman mutterin pyörimistä.

Karmann
Ylläpitäjä

Re:cossu esco projekti etenee,ja pari kysymystä

Viesti Kirjoittaja Karmann » Ke Elokuu 6. 1:17:14 2003

SHR:llä on pakasta vedetty 200 lohko hyllyssä, eiköhän se mitat kerro kunhan tän kerkee lukeen.

Vastaa Viestiin