RST:n käyntilämpötila

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

RST:n käyntilämpötila.

Viesti Kirjoittaja Stefa » La Heinäkuu 19. 11:45:28 2003

Moi.<br><br>Olisin kysellyt teiltä RS Turbon omistajilta, missä lämpötiloissa teillä esco käy. Eli mittarin asento. Itselläni käy aika lämpimänä ja flekti käynnistyy vasta lähes punarajalla! Onko tämä normaalia? termostaatti on vaihdettu ja syylari kunnossa :o<br><br>Jos taasen pitää flektiä koko ajan päällä, pysyvät lämmöt alle puolenvälin. (konehuoneessahan on se liitin, jonka kun oikosulkee, niin flekti pyörii kokoajan)<br><br>vastauksiaaa... :)
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re:RST:n käyntilämpötila.

Viesti Kirjoittaja Sine » La Heinäkuu 19. 14:46:11 2003

Näin kesäkuumalla flekti käynnistyy minulla kun mennään hieman yli keskivälin kohti punaista. Joskus useamman lämän annon jälkeen on käyty hyvin lähellä punaista, mutta en ole vielä koskaan huomannut punaisella alueella käyntiä. Kaupungissa mateluvauhtia ajellessa lämmöt ovat pysytelleet 1/2 ja 3/4 välillä.<br><br>Ai niin: Focuksen RS:ssä ei ole tätä pelkoa, kun ei tarvitse jännittää mittarin lukemia (sori oli pakko ;) )<br><br>Jos haluaa pelata varman päälle, niin ajelee tykittelyn jälkeen maantietä pari kilometriä rauhallisesti ja antaa lämpöjen laskea keskivälille ennen pysähtymistä.<br><br>Kesällä huomaa, että ne ritilät konepellissä eivät ole(kaan) pelkkä ulkonäkökysymys vaan tarpeelliset moottorin lämpöhalvauksen estämiseksi.<br>

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Re:RST:n käyntilämpötila.

Viesti Kirjoittaja lauri » La Heinäkuu 19. 18:59:58 2003

Juu se oli huimaa katsella kun sieraimien yläpuolella ilma väreili kesäkuumiilla , itsellä lähti flekti aika korkeella vasta pyörimään.
-------------------------------------------------------------
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin

Tomba
Viestit: 173
Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Re:RST:n käyntilämpötila.

Viesti Kirjoittaja Tomba » Su Heinäkuu 20. 13:19:16 2003

Itselläni on RST:ssä laitettu kaksi flektiä vierekkäin (2 vakio bosch:in flektiä), niillä tuntuu pysyvän lämmöt kurissa paitsi nyt kun on ollu näitä kunnon helteitä nii meinaa siinä satasen matka-ajossakin nousta lämmöt yli puol. välin kun normaalisti viileellä kelillä (15C) lämmöt tippuu hieman alle puolivälin.

Flektit lähtevät päälle samassa kohdassa kuin muillakin eli n. 3/4 ja sammuu 1/2


Stefa: Itselläni on talvi pirssinä 1.3 CVH escort jossa
kans lämmöt nousee miltei punarajalle asti.
Eli vois auttaa jos vaitais sulle siihen alhasemmalla lämpöarvolla olevan kytkimen

PS. Ja ehkä myös jäähd. järjestelmän peseminen vois kai auttaa jäähdytys tehoon jos meinaa tosissaankin ylikuumeta.

Tupe
Viestit: 488
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 23:58:18 2001

Re:RST:n käyntilämpötila.

Viesti Kirjoittaja Tupe » Su Heinäkuu 20. 13:42:31 2003

Juu aika korkealla lämmöt mullakin, ehkä jossain n -kirjaimen kohdalla tai yläpuolella. Kaupunkipyörityksen jälkeen ei kättä pysty pitämään kuskinpuolen ritilän päällä juuri ollenkaan eli kuumana käy.<br><br>-Tupe
Escort RS Turbo S2. Thor Fjord!

ZAIKKA
Ylläpitäjä

Re:RST:n käyntilämpötila.

Viesti Kirjoittaja ZAIKKA » Ma Heinäkuu 21. 1:08:02 2003

Mullakin kävi kaupunkiajossa lämmöt lähellä ylärajaa.Heitin tuon alkuperäisen jäähdyttimen huitsin nevadaan ja ostin fordilta uuden.Lämmöt tipahti kuin naapurin likan bikinit... ;)

Tupe
Viestit: 488
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 23:58:18 2001

Re:RST:n käyntilämpötila.

Viesti Kirjoittaja Tupe » Ma Heinäkuu 21. 7:47:10 2003

Zaikka: mitäköhän jouduit köyhtymään uudesta rst:n syyläristä?<br><br>-Tupe
Escort RS Turbo S2. Thor Fjord!

ZAIKKA
Ylläpitäjä

Re:RST:n käyntilämpötila.

Viesti Kirjoittaja ZAIKKA » Ma Heinäkuu 21. 9:57:44 2003

[quote author=Tupe link=board=2;threadid=12724;start=0#96629 date=1058762830]<br>Zaikka: mitäköhän jouduit köyhtymään uudesta rst:n syyläristä?<br><br>-Tupe<br>[/quote]Siellä parin "mummon" korvillahan toi fordilla oli.

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Re:RST:n käyntilämpötila.

Viesti Kirjoittaja Hoovee » Ma Elokuu 4. 1:29:36 2003

mulle on asennettu oma katkaisin flektille, en edes tiedä lähteekö se itsestään pyörimään missään vaiheessa... nyt olen pannut sen päälle jos ja kun nousee n. puoleen väliin, sitten pysyy pikku riikkisen yli puolen välin.<br><br>huono vain ettei se yhtään pyörimään kun sammuttaa auton. tai jää, jos jätän...mutta pyörii sitten niin kauan kunnes akku on tyhjä.<br>eli ei paras ratkaisu tuokaan.
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

ckolli
Ylläpitäjä

Re:RST:n käyntilämpötila.

Viesti Kirjoittaja ckolli » Ma Elokuu 4. 5:17:25 2003

Aikarele on helppo ratkaisu tuohon ongelmaan.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re:RST:n käyntilämpötila.

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Elokuu 4. 7:50:57 2003

kuumana käy minunkin tulpoeskoni. siinä melkein punarajaa hipoo viisari kaupungissa ja flekti herää viisarinvahvuuden päässä punaisesta. Maantiellä lämmöt pysyvät kurissa.<br><br>Tyhjäkäynnille ei uskalla jättää pitkäksi aikaa vahtimatta, tuntuu siltä että voi alkaa jopa keittää :o Näin ei onneksi ole käynyt kertaakaan...<br><br>Ensimäiset pari kk ajelin pelko persiissä että koska kiehahtaa, nykyään oon oppinut ettei oo vaarallista vaikka viisari kävis punaisella. Mikäli tuo originaali lämpömittari on yhtä laadukas kuin originaali bensamittari niin aivan sama onko sitä autossa ollenkaan... ;D

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:RST:n käyntilämpötila.

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Elokuu 4. 11:33:15 2003

Itse ohitin rele numero kakkosen, eli "ignition relay". Nyt käy flekti aina, kun vesi on turhan lämmintä. Eli kun sammuttaa auton, niin pyörittää pari minuuttia. Saman releen takana on sisäpuhallin, joten se täytyy aina pistää pois, ettei sekin jää päälle. Niin pieni vaiva, että en jaksa toistaiseksi tehdä mitään asialle.<br>Kaikki tämä siis S1 tekniikassa. En tiedä, miten yksi yhteen on S2 tekniikan kanssa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Re:RST:n käyntilämpötila.

Viesti Kirjoittaja Hoovee » Ti Elokuu 5. 11:26:19 2003

kuinkas kauan teillä muuten nuo rst:t kestää lämmetä?
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re:RST:n käyntilämpötila.

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Elokuu 5. 12:29:24 2003

no peruslämpiäminen tapahtuu kesällä parin-kolmen kilsan päästä mut punarajalle jos tarkoitit niin ehkä 15min kieppuminen taajamassa riittää..

Tupe
Viestit: 488
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 23:58:18 2001

Re:RST:n käyntilämpötila.

Viesti Kirjoittaja Tupe » Ti Elokuu 5. 13:35:09 2003

Juu ei kestä kauaa lämmetä, just about noin niinkun samiharju sanoi.<br><br>-Tupe
Escort RS Turbo S2. Thor Fjord!

Vastaa Viestiin