Cossu 1,6 ?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja Markus » Ti Huhtikuu 15. 17:01:57 2003

Onko kukaan tehnyt ennen vastaavaa? Eli asentanut cossun vapari kantta 16 sataseen lohkoon.Tai tehnyt 205 lohkosta 1,6:sen Ennenkuin prot tuomitsette ajatuksen naurettavana niin täytynee kertoa että kyse on ajatuksella leikkimisesta ja ko. moottori olis omiaan roadsport luokan sääntöihin.

ckolli
Ylläpitäjä

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja ckolli » Ti Huhtikuu 15. 17:23:16 2003

Mikä helvetti on cossun vaparikansi? Ei taida löytyä kuin F1 ammoisilta ajoilta sellainen.<br>Istuta vaikka valkovuokkoja siihen 1,6 lohkoon ni on kauniimpi, sorry vaan.

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja Markus » Ti Huhtikuu 15. 17:25:44 2003

[quote author=ckolli link=board=2;threadid=9635;start=0#73504 date=1050416596]<br>Mikä helvetti on cossun vaparikansi? Ei taida löytyä kuin F1 ammoisilta ajoilta sellainen.<br>Istuta vaikka valkovuokkoja siihen 1,6 lohkoon ni on kauniimpi, sorry vaan.<br>[/quote]<br><br> Just just... rakentavaa. No kossun vapari kansi on se kun otetaan siitä turbo pois. No toivottavasti mielesi parani kun sait meuhkata. Etkö ole koskaan kuullut että kossun kansia on paljon rakennettu vapaasti hengittäviksi kilpakäyttöön.

frc
Ylläpitäjä

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja frc » Ti Huhtikuu 15. 17:32:14 2003

oispahan aikamoinen vekotin. ja leuhka 1.6 cossu. sais voortin perään textin että cosworth :D

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja Vehje » Ti Huhtikuu 15. 17:37:11 2003

Mahtuukohan venttiilit aukeamaan? Eli ottaako kiinni lohkoon? Käsittääkseni 2-litrainen OHC-kansi 1.6sen päällä on aika tiukka sovitus.

ckolli
Ylläpitäjä

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja ckolli » Ti Huhtikuu 15. 17:38:26 2003

[quote author=markus link=board=2;threadid=9635;start=0#73505 date=1050416744]<br>[quote author=ckolli link=board=2;threadid=9635;start=0#73504 date=1050416596]<br>Mikä helvetti on cossun vaparikansi? Ei taida löytyä kuin F1 ammoisilta ajoilta sellainen.<br>Istuta vaikka valkovuokkoja siihen 1,6 lohkoon ni on kauniimpi, sorry vaan.<br>[/quote]<br><br> Just just... rakentavaa. No kossun vapari kansi on se kun otetaan siitä turbo pois. No toivottavasti mielesi parani kun sait meuhkata. Etkö ole koskaan kuullut että kossun kansia on paljon rakennettu vapaasti hengittäviksi kilpakäyttöön.<br>[/quote]<br><br>On tosi rakentavaa ja mieleni parani. <br>cosworthia ei ole rakennettu tietääkseni vapaastihengittävänä koskaan katukäyttöön. Se mitä joku virivelho on tehnyt on eri asia ja siihen ei cosworth liity.<br><br>Esitän toisen vaihtoehdon. Istuta sinivuokkoja ni sinivuokotkin on tutkaillessaan myötämielisempiä kun 1,6 cosworthillas karautat tutkaan.

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja Markus » Ti Huhtikuu 15. 17:41:19 2003

Ei jumalauta tehdäänkö tässä foorumissa enään muuta kun vittuilla ?

ckolli
Ylläpitäjä

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja ckolli » Ti Huhtikuu 15. 17:45:05 2003

Tehdäänkö tässä foorumissa enää muuta kun puhutaan 1,3, 1,6 jne jne vehkeistä. Cosworth & RS club ja brassieskot meuhkaa ja joojoomiehet vastaa.<br>Käsitä miten käsität unelmies kanssa cosworth vaparikannesta.

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ti Huhtikuu 15. 17:47:43 2003

mun mielestä cosworth on rakentanut vapaasti hengittäviä koneita.

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja Markus » Ti Huhtikuu 15. 17:54:18 2003

Pitääkö siihen jotenki cosworth liittyä ? Ja kyse ei ole katuautosta vaan kilpa-autosta. Ja Roadssport harrasteauto - luokkaan tuommoinen 16 venttiilinen iskutilavuudeltaan 1600cc kone olisi omiaan. Johtuen luokan teho/paino suhteen mukaan määritellystä luokkajaosta.<br><br> Ja mitä vuokkoihin tulee niin mun puolesta voit työntää perseesees nuo vuokot! Jos sulla ei oo mitään viksi sanottavaa niin sano se muualla...Sorry...

ckolli
Ylläpitäjä

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja ckolli » Ti Huhtikuu 15. 17:55:59 2003

markus<br>Mieti sitä että mm minä maksan sen että Sinä saat täällä vapaasti kirjoitella. Käyttäydy sen mukaan tai maksa jäsenmaksu tai sitten pyyhällä takas sinne suomi24 foorumiin niin olos paranee.<br>Ei oo tullu mieleen se että kenen rahoilla tätä foorumia missä saat unelmistas kirjottaa pyöritetään? Vai oletko aatellu et tää on ilmasta kun säkään et maksa vai maksatko? Jos maksat pyydän nöyrimmästi anteeksi.

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja Vehje » Ti Huhtikuu 15. 18:13:32 2003

[quote author=ckolli link=board=2;threadid=9635;start=0#73525 date=1050418559]<br>markus<br>Mieti sitä että mm minä maksan sen että Sinä saat täällä vapaasti kirjoitella. Käyttäydy sen mukaan tai maksa jäsenmaksu tai sitten pyyhällä takas sinne suomi24 foorumiin niin olos paranee.<br>Ei oo tullu mieleen se että kenen rahoilla tätä foorumia missä saat unelmistas kirjottaa pyöritetään? Vai oletko aatellu et tää on ilmasta kun säkään et maksa vai maksatko? Jos maksat pyydän nöyrimmästi anteeksi.<br>[/quote]<br><br>Kuumottaako?<br><br>Markus: Äkkiseltään ajatellen tulee mieleen puristusuhteen noston vaikeus: 2-litrasia vaparikossujakin tehdessä on mäntiin saatava melkoiset pahkat ja ongelma ei ainakaan helpotu kun pitäisi palotilan kooksi saada jotain luokkaa 35cc. Jos venttiilit mahtuvat aukeamaan, en ainakaan minä näe mitään syytä miksei moinen toimisi. Tietysti aika kierroskone tulee padasta koska kossun kansi on varustettu heti vakiona aika isoilla venttiileillä. (Imut 35 mm vs. esim. zetec 1.6 29mm ja bda 31 mm). Toisaalta tämä on varmaan tarkoituskin :)<br><br>Lisäksi kone on varmaan aikasta painava kilpurin koneeksi. <br><br>Tällä foorumilla ei tällaista tietysti kannattaisi ehdotella, mutta ainakin minä kääntäisin katseeni kohti nousevan auringon maata eli toyotaa pellin alle niin kyllä soi..<br><br>Ja vielä Ckollille: Ymmärrän kyllä että vituttaa noi jokapäiväiset millä 1.3 cvh:hon 2 heppaa lisää kysymykset mutta kylläpä valitsit loistavan topicin avautumiseesi: Kyseessä on kuitenkin roadsport-luokan kisakoneen suunnittelu eikä mikään brassieskon lasikuituhelman laminointi! >:(

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja Markus » Ti Huhtikuu 15. 18:23:41 2003

[quote author=Vehje link=board=2;threadid=9635;start=0#73532 date=1050419612]
[quote author=ckolli link=board=2;threadid=9635;start=0#73525 date=1050418559]
markus
Mieti sitä että mm minä maksan sen että Sinä saat täällä vapaasti kirjoitella. Käyttäydy sen mukaan tai maksa jäsenmaksu tai sitten pyyhällä takas sinne suomi24 foorumiin niin olos paranee.
Ei oo tullu mieleen se että kenen rahoilla tätä foorumia missä saat unelmistas kirjottaa pyöritetään? Vai oletko aatellu et tää on ilmasta kun säkään et maksa vai maksatko? Jos maksat pyydän nöyrimmästi anteeksi.
[/quote]

Kuumottaako?

Markus: Äkkiseltään ajatellen tulee mieleen puristusuhteen noston vaikeus: 2-litrasia vaparikossujakin tehdessä on mäntiin saatava melkoiset pahkat ja ongelma ei ainakaan helpotu kun pitäisi palotilan kooksi saada jotain luokkaa 35cc. Jos venttiilit mahtuvat aukeamaan, en ainakaan minä näe mitään syytä miksei moinen toimisi. Tietysti aika kierroskone tulee padasta koska kossun kansi on varustettu heti vakiona aika isoilla venttiileillä. (Imut 35 mm vs. esim. zetec 1.6 29mm ja bda 31 mm). Toisaalta tämä on varmaan tarkoituskin :)

Lisäksi kone on varmaan aikasta painava kilpurin koneeksi.

Tällä foorumilla ei tällaista tietysti kannattaisi ehdotella, mutta ainakin minä kääntäisin katseeni kohti nousevan auringon maata eli toyotaa pellin alle niin kyllä soi..

Ja vielä Ckollille: Ymmärrän kyllä että vituttaa noi jokapäiväiset millä 1.3 cvh:hon 2 heppaa lisää kysymykset mutta kylläpä valitsit loistavan topicin avautumiseesi: Kyseessä on kuitenkin roadsport-luokan kisakoneen suunnittelu eikä mikään brassieskon lasikuituhelman laminointi! >:(
[/quote]

Kiitoksia. Enemmän tämän suuntaista keskustelua toivoinkin.

Eikös tuo venttiilien aukeaminen ratkea männät koneistamalla?

Painon ei pitäisi olla onkelma koska 16v autoon pitääkin saada lisää kiloja verrattaen 8v koneiseen autoon.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Huhtikuu 15. 18:41:44 2003

Onhan siitä cossunkansi vaparista tehty oikein kirjakin
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja Vehje » Ti Huhtikuu 15. 18:42:10 2003

Venttiilien aukeamisessa minua huolettaa se, että ottavatko lohkoon kiinni. Minä muistelisin niin, että 2-litraisen kansi menee 1.6 lohkon päälle vielä vakioventtiileillä, mutta vähänkään isommilla pitäisi sylinteriputkien yläpäihin tehdä pikku kolot.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Huhtikuu 15. 18:52:33 2003

1.6 Cosworth syntyy helposti kun 1.6 Kent lohkoon laitetaan Cosworth BDA kansi ja sisukset. Vaatii vaan reilusti pätäkkää.<br>2.0 turbo Cossun kannesta ei synny 1.6 vaparia, puristuksia ei saa riittävän ylös, kun kannesta ei voi höylätä riittävästi/ei yhtään. Muutenkin kampiakseli pitäisi olla destroukattu alle 66mm, että saa Cossu turbon kannelle riittävän ison porauksen.<br>Vaikka Ckollia alle 2.0L "Cossu" turbo koneet raivostuttaakin niin joutuu tässä ilmeisesti sellaisen rakentamaan, kun ei tunnu siihen sopivat palikat kaupaksi menevän. Kun olen parilta vuodelta jäsenmaksun maksanut niin saan varmaan asiasta näin netissä kertoakkin ja muiden kallista aikaa tuhlata.<br>
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Jykä
Ylläpitäjä

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja Jykä » Ti Huhtikuu 15. 18:54:35 2003

Miten olis 1.3 kampiakseli, höylätään lohkon kansitasosta pois ja porautetaan niin isoks ku saa? Mahtuiskohan venat sitten? Tai sama homma 205 lohkoon. Vai oliks 1.3 ja 1.6 sama isku?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Huhtikuu 15. 18:55:10 2003

höylää lohkosta eikä kannesta
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

TiK
Ylläpitäjä

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja TiK » Ti Huhtikuu 15. 19:01:15 2003

Äkkiseltään tulisi mieleen ainakin MB ja Ford merkkeinä jolta löytyy cosworth koneita ilman ahdinta, siis sarjatuotanto autoissa.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Huhtikuu 15. 19:03:20 2003

ööh...mikä tämä roadsport-luokka oikeen on? en oo perehtynyt aiheeseen, eikä juuri kiinnostakaan. mutta onko sääntöjuttu että se täytyy tehdä painavaan ohc-lohkoon, kun zetec ois paljon kevyempi ja 1.8/2.0 zetec-kansista saa helposti vakio venttiileillä cossun kantta paremmin virtaavan, en sitten tiedä miten sen saa sovitettua 1.6 zetec lohkoon...pattipäämäntää/höyläystä? päläpäläpläp... :-X

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja Vehje » Ti Huhtikuu 15. 19:10:47 2003

Roadsport:<br>http://www.historicrace.fi/HARRASTE.HTM<br><br>Toi 1.6 zetec 1.8 kannella ja pattipäämännillä kuulostaa hyvältä. Imuventtiilit tais 1.8:ssa olla 33,5 milliset eli riittävät. <br><br>Mutta edelleen: toyotan 4AGE voisi myös olla hyvä valinta..<br><br><br><br>

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja Markus » Ti Huhtikuu 15. 20:01:05 2003

[quote author=Brenda link=board=2;threadid=9635;start=0#73560 date=1050422600]
ööh...mikä tämä roadsport-luokka oikeen on? en oo perehtynyt aiheeseen, eikä juuri kiinnostakaan. mutta onko sääntöjuttu että se täytyy tehdä painavaan ohc-lohkoon, kun zetec ois paljon kevyempi ja 1.8/2.0 zetec-kansista saa helposti vakio venttiileillä cossun kantta paremmin virtaavan, en sitten tiedä miten sen saa sovitettua 1.6 zetec lohkoon...pattipäämäntää/höyläystä? päläpäläpläp... :-X
[/quote]


Luokkajakoja on kolme A,B, ja C joihin autot jaetaan teho/paino suhteen mukaan. Auton teho on laskennallinen ja lasketaan taulukon mukaan. Mitä tehokkaampi (laskennallisesti) auto on sitä enemmän sen pitäisi painaa jos ei halua nopeampaan luokkaan. Joten "16v ohc" ei sinänsä olis mikään hirmuinen ongelma.Siis painonsa puolesta. Ja kyllä Zetec on kans käynyt mielessä Mutta nyt vaan tarjoutui mahdollisuus saada moinen Cosworth kansi talliin niin heräsi mielenkiinto. En tiedä käykö erikokoisten zeteccien kannet erikokoisiin lohkoihin...

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ti Huhtikuu 15. 20:12:30 2003

Aiheeseen liittymätön kommentti:<br><br>Perustakaa nyt jo se "vain Coswortheille -alue" tähän foorumiin niin ei tarvi meidän tavallisten kuolevaisten joukossa yrittää elää ja virittää sitä rakasta cossua. Vaikka vain jäsenille, ihan sama.<br><br>Aiheeseen liittyvä kommentti:<br><br>Vaikka Zetecissä onkin ne samat 16 venttiiliä kannessa niin se alakerran mitoitus on aika epäsopiva tehokkaalle vaparikoneelle. Pitkä isku ja huono kanki/isku -suhde tekee hallaa kierrosherkkyydelle. Jaa, mutta mitkäköhän oli Zetec-SE:n kriittiset mitat, en muista? Siis sen 1,6:n mitä on esim. Focuksessa, kokoalumiinisena luulis olevan ainakin kevyt. <br><br>
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Huhtikuu 15. 20:50:07 2003

Kuka on sanonut, ettei venat mahtuisi aukeamaan, tai ottaisi sylintereiden reunoihin kiinni? 1,6 ohceen voi porata 90mm tai jopa isommaksi lohkosta riippuen, ja vaikeudet pitäisi loppua. Kantta laskemalla ja palotilat muotoilemalla puristuksia saa ylös, mutta riittävästi? se on eri asia.

Edit: Onhan ollut taas kunnon matsit täällä.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ti Huhtikuu 15. 23:24:15 2003

Laita joku jaappanin kikkara keulille jos sääntöjen puitteissa onnistuu. Tuskin saat järkevää/halpaa pannua cossun kannella. Joutuisit täyttämään palotilaa ym. <br>P.s mistä noita cossun kansia saa ? Minäkin voisin pari ottaa jos vaan laillisesti saa :)
Tässähän se menee...

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Huhtikuu 16. 0:38:16 2003

Markus: On "vanhan" Taunuslohkon (1,6) päälle laiteltu noita Cossun hattuja ja toimii, turbona.<br>Älä putkita 205/200-lohkoa, silloin venttiilit ei kyllä enää pyttyyn uppoa.<br>Ongelmakohdat onkin jo lueteltu vapariprojektiin; puristusten nosto.<br>Kuten joku jo heitti; lyhytiskuisen 1,6:n voi porata käytännössä 2,0 -mittaan saakka eli 90,87mm, ainakin, silloin mäntäongelmaan voi ratkaista "vaparicossun" pattimännillä (esim Wiseco).<br>Nokat löytyy suoraan hyllystä; esim. Kent, Crane jne<br><br>Ei ehkä paras aihio (ei huonokaan) mutta mielenkiintoinen. Jos kansi on valmiiksi "atmo" ja OK hinta, männät vie rahaa....<br>Hmmm.... lyhyt isku ja suhteellisen isot venat= BDA series 2 ;)<br><br>Tiedoksi: Cosworth Engineering myy valmiita vaparikansia, sekä yksityisille, kitcar -valmistajille että kilpatalleille. Esim tutulla F-ryhmään muutetussa (4wd-> 2wd, turbo poistettu) Sierra Cosw. 4D:ssä suoraan cossulta tullut atmokansi.<br>Näissä kansissa mm. venttiilikoppa jossa ei lue sanaa -turbo- valun jäljiltä.<br>
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Huhtikuu 16. 1:06:01 2003

Saahan japaninmaan ihmeestä reilu 200hp... siis Toyotan 4AG tai Hondan B16A...
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

ckolli
Ylläpitäjä

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja ckolli » Ke Huhtikuu 16. 1:21:14 2003

[quote author=Ilpo link=board=2;threadid=9635;start=0#73580 date=1050426750]
Aiheeseen liittymätön kommentti:

Perustakaa nyt jo se "vain Coswortheille -alue" tähän foorumiin niin ei tarvi meidän tavallisten kuolevaisten joukossa yrittää elää ja virittää sitä rakasta cossua. Vaikka vain jäsenille, ihan sama.

Aiheeseen liittyvä kommentti:

Vaikka Zetecissä onkin ne samat 16 venttiiliä kannessa niin se alakerran mitoitus on aika epäsopiva tehokkaalle vaparikoneelle. Pitkä isku ja huono kanki/isku -suhde tekee hallaa kierrosherkkyydelle. Jaa, mutta mitkäköhän oli Zetec-SE:n kriittiset mitat, en muista? Siis sen 1,6:n mitä on esim. Focuksessa, kokoalumiinisena luulis olevan ainakin kevyt.


[/quote]

Ilpo
Missä foorumissa luulit olevasi?
Cosworth & Rs Club ja sen foorumi ja viitit siellä vielä irvistellä kun ilmatteeks MEIDÄN maksavien jäsenten kustannuksella pääset elvistelee ja ihmettelee.
Ei näy sunkaan nimimerkin alla CRSC jäsen merkintää.
Jos olet maksanut jäsen pyydän anteeksi.

Ymmärsitkö pointin ja ymmärsikö muut?

Meidänkö pitää maksaa se että Teille TULEE OMA osio tai meille? Jotenkin menee väärinpäin nää hommat mun vähäisen ymmärryksen mukaan.
HUOM 1721 kirjautunutta ja noin 300 jäsentä maksaa noin 1421:n jaskanjauhannan. Pitääkö meidän tosiaan maksaa se että pääset arvostelee foorumia, clubia ja jäseniä?

Suomi 24 auttaa tohon vaivaan eikä maksa mitään.

Itse aiheeseen en viitsi edes palata.
Aiheen alottajan kanssa on pikaviestein päästy yhteisymmärrykseen.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Huhtikuu 16. 1:36:16 2003

[quote author=Jallu link=board=2;threadid=9635;start=0#73593 date=1050429007]<br>Kuka on sanonut, ettei venat mahtuisi aukeamaan, tai ottaisi sylintereiden reunoihin kiinni? 1,6 ohceen voi porata 90mm tai jopa isommaksi lohkosta riippuen, ja vaikeudet pitäisi loppua. Kantta laskemalla ja palotilat muotoilemalla puristuksia saa ylös, mutta riittävästi? se on eri asia.<br><br>Edit: Onhan ollut taas kunnon matsit täällä.<br>[/quote]<br><br>Voi porata vaikka 94mm jos tekee 200-lohkoon, mutta sitten pitää lyhentää iskua, mikä tulee kalliiksi, jos aiotaan alle 1.6L pysyä. <br>Pattipää männät on aina huonommat kuin tasalatvaset jos puristussuhde on sama. Venat on Cossu kannessa niin lähellä kansitasoa, ettei siitä paljon voi laskea. Sitten kun laskee niin joutuu tekemään kolot venttiileille mäntiin varsinkin juuri vaparina, kun nostoa pitää saada reilusti lisää kuin myös asteita. <br>Jos kone tehdään 66mm iskun vanhaan lohkoon niin virtauksetkin kärsii, kun venat on lähellä sylinterin seinää, palotila menee yli sylinteriputken pään ja taitaa hihnakin jäädä pitkäksi ellei jotain lyhyempää ole olemassa.<br>Eikös pohjana voi käyttää 1.6 Zeteciä niin ei tarvitse ruveta kikkailemaan? Eikös 2.0L Zeteceistä ole revitty lähelle 300hv, eiköhän 1.6 koneestakin jotain ulos saada?<br>
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ke Huhtikuu 16. 8:16:23 2003

[quote author=ckolli link=board=2;threadid=9635;start=25#73672 date=1050445274]<br><br>Ilpo<br>Missä foorumissa luulit olevasi?<br>Cosworth & Rs Club ja sen foorumi ja viitit siellä vielä irvistellä kun ilmatteeks MEIDÄN maksavien jäsenten kustannuksella pääset elvistelee ja ihmettelee. <br>Ei näy sunkaan nimimerkin alla CRSC jäsen merkintää.<br>Jos olet maksanut jäsen pyydän anteeksi.<br><br>Ymmärsitkö pointin ja ymmärsikö muut?<br><br>Meidänkö pitää maksaa se että Teille TULEE OMA osio tai meille? Jotenkin menee väärinpäin nää hommat mun vähäisen ymmärryksen mukaan. <br>HUOM 1721 kirjautunutta ja noin 300 jäsentä maksaa noin 1421:n jaskanjauhannan. Pitääkö meidän tosiaan maksaa se että pääset arvostelee foorumia, clubia ja jäseniä?<br><br>Suomi 24 auttaa tohon vaivaan eikä maksa mitään.<br><br>Itse aiheeseen en viitsi edes palata.<br>Aiheen alottajan kanssa on pikaviestein päästy yhteisymmärrykseen.<br>[/quote]<br><br>Luulin olevani foorumissa johon saa kaikki kirjoittaa, myös ei-jäsenet. En ole jäsen. Voin kyllä lopettaa kirjoittamisen tänne jos se kerran luetaan paskanjauhamiseksi kun ei ole jäsen. Jos olet vähääkään seurannut mitä olen tänne kirjoittanut niin minusta siitä on paskanjauhaminen aika kaukana.<br><br>Kyllä minä tavallaan ymmärrän ton sun pointtisi tuosta jäsenasiasta. Miksi tämä sitten on kaikille avoin jos se kerran noin paljon rassaa?
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

ckolli
Ylläpitäjä

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja ckolli » Ke Huhtikuu 16. 8:22:57 2003

<br>Luulin olevani foorumissa johon saa kaikki kirjoittaa, myös ei-jäsenet. En ole jäsen. Voin kyllä lopettaa kirjoittamisen tänne jos se kerran luetaan paskanjauhamiseksi kun ei ole jäsen. Jos olet vähääkään seurannut mitä olen tänne kirjoittanut niin minusta siitä on paskanjauhaminen aika kaukana.<br><br>Kyllä minä tavallaan ymmärrän ton sun pointtisi tuosta jäsenasiasta. Miksi tämä sitten on kaikille avoin jos se kerran noin paljon rassaa? <br>
<br><br>Olen kyllä seurannut kirjoitteluasi ja asiaa olet aina puhunut.<br><br>Sä kun olet pidempään myös täällä ollut niin olet varmaan huomannut mihin suuntaan tää tekniikkaosio pikkuhiljaa on menossa.<br>Olet varmaan myös huomannut mitä mieltä aiemmin olen asioista ollut. Viime aikoina on alkanut "rassaamaan" ja mielipide on muuttunut pikkuhiljaa kun kaksi sekunttia kirjautumisesta huudetaan ensimmäiseksi "mitä öljyy mun bmv:n, ekkeriin tms kuuluu laittaa" vaikka vastaus olisi riviä alempana jne jne.<br><br>En viiti alkaa toistaa taas samoja asioita eli jatketaan kuin tätä jutustelua ei olisi käytykkään.<br><br>Kiitokset Sinulle asiallisista ja asiantuntevista kommenteistasi mitä täällä olet kirjoittanut. Kuulut siihen hupenevaan joukkoon tässä foorumissa jotka sen osaa.

Kari
Ylläpitäjä

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja Kari » Ke Huhtikuu 16. 15:49:44 2003

[quote author=Ilpo link=board=2;threadid=9635;start=25#73691 date=1050470183]<br>[quote author=ckolli link=board=2;threadid=9635;start=25#73672 date=1050445274]<br><br>Ilpo<br>Missä foorumissa luulit olevasi?<br>Cosworth & Rs Club ja sen foorumi ja viitit siellä vielä irvistellä kun ilmatteeks MEIDÄN maksavien jäsenten kustannuksella pääset elvistelee ja ihmettelee. <br>Ei näy sunkaan nimimerkin alla CRSC jäsen merkintää.<br>Jos olet maksanut jäsen pyydän anteeksi.<br><br>Ymmärsitkö pointin ja ymmärsikö muut?<br><br>Meidänkö pitää maksaa se että Teille TULEE OMA osio tai meille? Jotenkin menee väärinpäin nää hommat mun vähäisen ymmärryksen mukaan. <br>HUOM 1721 kirjautunutta ja noin 300 jäsentä maksaa noin 1421:n jaskanjauhannan. Pitääkö meidän tosiaan maksaa se että pääset arvostelee foorumia, clubia ja jäseniä?<br><br>Suomi 24 auttaa tohon vaivaan eikä maksa mitään.<br><br>Itse aiheeseen en viitsi edes palata.<br>Aiheen alottajan kanssa on pikaviestein päästy yhteisymmärrykseen.<br>[/quote]<br><br>Luulin olevani foorumissa johon saa kaikki kirjoittaa, myös ei-jäsenet. En ole jäsen. Voin kyllä lopettaa kirjoittamisen tänne jos se kerran luetaan paskanjauhamiseksi kun ei ole jäsen. Jos olet vähääkään seurannut mitä olen tänne kirjoittanut niin minusta siitä on paskanjauhaminen aika kaukana.<br><br>Kyllä minä tavallaan ymmärrän ton sun pointtisi tuosta jäsenasiasta. Miksi tämä sitten on kaikille avoin jos se kerran noin paljon rassaa? <br>[/quote]<br><br>Ilpo !<br><br>Eiköhän nyt viimeistään liitytä molemmat niin saadaan jatkaa jauhamista LAILLISESTI,heh...!

zakspeed
Viestit: 526
Liittynyt: La Joulukuu 28. 20:23:39 2002
Paikkakunta: Paltamo

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja zakspeed » Ke Huhtikuu 16. 16:06:14 2003

:D Juu on monesti mielessä istuttaa cossun vapari kansi 1.6 OHC:n päälle... Meinaan että ois aika kiva paketti sprinttiin ;) Siinä ois teho/paino suhde parhaimmillaan.
Opel Omega 3000 24V | Opel Ascona | BMW M3 R/F

GreBe
Ylläpitäjä

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja GreBe » To Huhtikuu 17. 10:59:27 2003

Ilmiö, mikä tässäkin foorumissa on käynyt on mielestäni ihan normaalia, ja se tapahtuu kaikissa suosituissa foorumeissa ennemmin tai myöhemmin. Eli uusia hemmoja tulee aina vaan lisää kyselemään sellaista, mikä tuntuu vanhoista jermuista täysin tyhjänpäiväiseltä(vertaa esim. murobbs). Jos täällä kävisi vain cossun omistajat, voisi olla melko hiljaista välillä. Ja aito parivuotta foorumissa pyörinyt kossumieshän tietää jo melkein kaikesta kaiken ja turhautuu heti, kun jotain tyhmiä kysellään. <br><br>Jos ei cossumiehet ahdistaa, niin tehkää sitten jotain. Minä lopetan postaukset toistaiseksi tähän, jotten kuluta toisten rahoja enää.

jarde
Ylläpitäjä

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja jarde » Su Huhtikuu 20. 10:45:48 2003

"Mikä helvetti on cossun vaparikansi? Ei taida löytyä kuin F1 ammoisilta ajoilta sellainen."<br><br>Jaa-a mitähän ne olis.. bda - bdx vai loppuks ne bdz harmi kun oon hukannu sen kirjan missä oli noita cossun tekeleitä, mutta eiköhän noita yli 20 ole.<br><br>Ei millään pahalla mut jos pitää cosworth aiheista sivustoa ni vois sentään perehtyä edes vähän aiheeseen ;D (älä vedä herneitä nenuun)<br>

ckolli
Ylläpitäjä

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja ckolli » Su Huhtikuu 20. 15:49:50 2003

[quote author=RS200 link=board=2;threadid=9635;start=25#74702 date=1050824748]<br>"Mikä helvetti on cossun vaparikansi? Ei taida löytyä kuin F1 ammoisilta ajoilta sellainen."<br><br>Jaa-a mitähän ne olis.. bda - bdx vai loppuks ne bdz harmi kun oon hukannu sen kirjan missä oli noita cossun tekeleitä, mutta eiköhän noita yli 20 ole.<br><br>Ei millään pahalla mut jos pitää cosworth aiheista sivustoa ni vois sentään perehtyä edes vähän aiheeseen ;D (älä vedä herneitä nenuun)<br>[/quote]<br><br>Grebe<br>Ihan hienoa että tän otsikon alla ainut vastauksesi oli tuonkaltainen. Vain kerran räpäytin silmiäni kun sanoit lopettavasi postauksesi tähän, sorry vaan mutta se saattoi johtua luonnollisestakin syystä eli oli aika räpäyttää silmää ;)<br><br>RS200<br>Mä en pidä minkäänlaista cosworth aiheista sivustoa??<br><br>Ja kun olet noin cosworth tietoinen niin miten olet voinut kadottaa moiset kirjat :)<br><br>Alkuperäinen kysyjä ei varmaan tarkoittanut mitään spesiaalikansia?<br><br>Oli miten oli niin kaikesta oppii. <br>Myönnän että minulta oli turhan vittumainen avaus tähän aiheeseen kuten muutamaan muuhunkin viime aikoina. Siihen on syynsä joita olen koittanut tässäkin osiossa kovasti kertoa.<br><br>Kukin lukekoon ja ymmärtäköön miten haluaa sillä ei näistä pidä herneitä nenuun vedellä koska nää on vain pikku hubaa kaikille eli virittämistä pienellä veellä kun vielä harrastellaan :)<br><br>

RS Escort
Ylläpitäjä

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja RS Escort » Su Huhtikuu 20. 20:35:12 2003

kysyvä ei tieltä eksy.

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja jiivee » Ma Huhtikuu 21. 22:38:11 2003

http://www.race-cars.com/utility/coswrthr.htm<br>tuolla olis jotain noista cosworthin tekemistä koneista

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ti Huhtikuu 22. 14:23:48 2003

Jepsistä kukkuu.<br><br>En ole minäkään vielä hirveän pitkään tässä voorumissa aikaani viettänyt mutta kyllä olen huomannut että aika paljon samaa kysytään uudella aiheella... :-\<br><br>Onhan se ikävää kun siinä sitten ns. täysin uudet aiheet putoavat nopeasti pois ensimäiseltä sivulta eikä ainakaan minulla ole aina aikaa ruveta selaileen ensimmäistä sivua pidemmälle...Eikä muuten ole siitäkään kauaa että huomasin tuon haku jutskan...onkohan se vähän huonossa paikassa ???<br><br>Ja ckolli : On tämä kuitenkin HYVIN asiallisena ja siistinä foordiumina pysynyt jos lähtee vertailemaan vaikkappa erääseen bemari foorumiin tai moneen muuhun mihin olen joskus törmännyt. ;)<br><br>Ja sitten asiasta huonostimaadoitettuunpistorasiaan...<br><br>Eli alkuperäiseen topicciin. Mielenkiintoiselta kuulostaa ja eikö mikä vain ole mahdollista jos hommaan uhraa tarpeeksi aikaa...ja rahaa...+ olutta. ;)
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

harrastaja
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Maaliskuu 26. 12:41:49 2003

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja harrastaja » Ke Huhtikuu 23. 14:28:05 2003

Nyt, kun myrsky on laantunut, uskaltaa kirjoittaa aiheeseen liittyen.<br><br>Jos kansi sattuisi olemaan "uudempi", niin siinä olisi palotilat pienemmät (ja muutenkin paremmat).<br><br>Tolla 91mm halkaisijalla onnistuisi 1600cc lyhentämällä iskua jonnekin 61mm:iin, eli 1600:sen akselista hiomalla 5-6mm pienemmille laakereille. <br>Vaikuttais aika "kilpamoottorisilta" mitoilta. ;D
JYX:it 32 ja 51

jive
Ylläpitäjä

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Toukokuu 5. 12:49:20 2003

Tämä taitaisi olla ainoa toivo saada 'cossu' fiesta tehtyä... Tuollainen tuhnuksen/riesan 1,6 ei varmaankaan ole kallis viriaihio ;D Se kansi lienee enempi ongelmallinen?

Summarum:
Menisikö tämä nyt oikein:

1) Taunuksen 66mm iskuinen kampura Sierran 77mm kampuralle tarkoitettuun 'E' lohkoon. Tällöin puristussuhde tipahtaa samoin kuin tilavuus.

2) Porataan Lohko ylikokoon kuplan Mahleille, jolla saadaan tilavuus sopivaksi. Puristukset myös kasvaa hieman.

3) Lyödään päälle cossun kansi

4) Viimeistellään tehollinen puristussuhde ahdistelemalla sylintereitä sopivasti ;D

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja Markus » Pe Toukokuu 9. 17:14:44 2003

Tää meikäläisen (nyttemmin kaikkien mutkien jälkeen päätynyt veljeni projekstiksi) on siinä vaiheessa että päädyttiin 1300cc sierran kampiakseliin, eaglen veiveihin ja 91mm mäntiin. Näillä eväillä sen PITÄISI olla mahdollista. Tosin iskutilavuudeksi tulee näillä eväillä himpun yli 1700cc. Projekti etenee ja toivottavasti nähdään vielä tänäkesänä radalla.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Toukokuu 9. 18:56:28 2003

[quote author=jive link=board=2;threadid=9635;start=25#78997 date=1052128160]<br>Tämä taitaisi olla ainoa toivo saada 'cossu' fiesta tehtyä... Tuollainen tuhnuksen/riesan 1,6 ei varmaankaan ole kallis viriaihio ;D Se kansi lienee enempi ongelmallinen?<br><br>Summarum:<br>Menisikö tämä nyt oikein:<br><br>1) Taunuksen 66mm iskuinen kampura Sierran 77mm kampuralle tarkoitettuun 'E' lohkoon. Tällöin puristussuhde tipahtaa samoin kuin tilavuus.<br><br>2) Porataan Lohko ylikokoon kuplan Mahleille, jolla saadaan tilavuus sopivaksi. Puristukset myös kasvaa hieman.<br><br>3) Lyödään päälle cossun kansi<br><br>4) Viimeistellään tehollinen puristussuhde ahdistelemalla sylintereitä sopivasti ;D<br>[/quote]<br><br>E-max lohkon poraus on 81.3 ei siihen löydy sopivia "tako" Kupla mäntiä, 85.5mm taitaa olla liian suuri poraus kun "putket" on 5-6mm paksuja. Aito putkittaminen taitaa tulla ihan liian kalliiksi tällaiseen projektiin? Ehkäpä 1.8 lohko 88mm porauksella?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

mexico
Viestit: 31
Liittynyt: To Syyskuu 26. 16:08:25 2002
Paikkakunta: pohjanlahden rannalla

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja mexico » Ti Toukokuu 13. 8:48:29 2003

no huh huh! nyt helpotti kun maksoi jäsenmaksun! en meinannu ensin maksaa kun ruvetaan morkkaamaan siippareiksi ja vaikka miksi?aika rankkaa oli teksti mitä puhuttiin aikaisemmin ja muillakin otsikoilla...voihan sitä jättää kommentoimatta jos aihe ei kiinnosta vaikka on kyllä typeriäkin kysymyksiä ja ymmärrän että v***taa kun aina kysytään typeriä.no oli asiaakin aiheeseen...noita e-maxin lohkojakin on kahdenlaisia 164 ja 165 valuja joista 164,sen pystyy poraamaan 90,8 milliin jolloin koneesta tulee 2 litrainen,alakerta on muilta osilta sama kuin 2 litrainen.seinämää on jotain 9mm.itse porautin yhden tommoisen lohkon vanhoille vakio männille aikoinaan,mutten ikinä saanut savuja koneesta kun ei ollut aikaa ruveta rappaamaan ja kone suunnitelmat vaihtuivat sittemmin.tossa suunniteltiin että ois vahva lohko turbo käyttöön 1,6 sena ei tarvis betonia laittaa ja kestäs paineitakin kun on noin paksu seinämäinen lohko.
Ford escort mexico -75
Ford escort 1300 deluxe -68
Chevrolet camaro -68

Guide
Ylläpitäjä

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja Guide » Ti Toukokuu 13. 9:35:16 2003

Huhhuh, olipas reippaita kommentteja. Tässä täytyykin alkaa varomaan mitä tänne kirjoittelee. No tämä viesti saa mennä jäsenmaksun turvin.

jive
Ylläpitäjä

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja jive » Ti Toukokuu 13. 16:48:35 2003

[quote author=mexico link=board=2;threadid=9635;start=25#81323 date=1052804909]<br>aiheeseen...noita e-maxin lohkojakin on kahdenlaisia 164 ja 165 valuja joista 164,sen pystyy poraamaan 90,8 milliin jolloin koneesta tulee 2 litrainen,alakerta on muilta osilta sama kuin 2 litrainen [/quote]<br><br>Nyt ei mene jakeluun. Mitkäs kampiakselit sopii, ja mihin lohkoon? Mitkä muuten ovat cossun kampuran mitat? Mistä nuo lohkot tunnistaa? Minä kuvittelin että 1300 ja 1600GT lohkot on lyhyellä iskulla ja noin 79->86mm porauksella. 77mm iskulla olevien koneiden poraukset lähtee 81->91mm välillä 1600->2000. Ja muita geometrioita ei ole. <br><br>Nythän jos kerran 1,6 ei saa poraamalla 2,0 konetta, niin täytyy olla olemassa vielä jokin kolmas kampura, jolla putkiväli on eri, kuin noissa kahdessa jo mainitussa? Tästä taasen seuraisi ettei kampiakselit ole keskenään vaihtokelpoisia. Selvittäkääs joku tätä hommaa. ??? ??? ???

mexico
Viestit: 31
Liittynyt: To Syyskuu 26. 16:08:25 2002
Paikkakunta: pohjanlahden rannalla

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja mexico » Ti Toukokuu 13. 22:32:32 2003

minun käsityksen mukaan 1,6 ja 2,0 kampurat käyvät keskenään 1,3 en ole varma mutta lohkon ulkomitat ovat varmaankin samat ja nyt puhun OHC moottoreista.tuossa 164 ja 165 lohkoissa on sama kampiakseli kuin 205 2,0 L ohc moottoririssa ja cosworthin isku on sama kuin kaikissa 2,0 L ohc koneissa eli 77mm kampiakseli on cossussa taottu ja 7 pultilla vauhtipyörä pulttia normaalin 6 sijaan. lohkot tunnistaa lohkon sivussa olevasta noi 3cm korkuisista numeroista.viisaat lisätköön tai korjatkoon jos meni metsään.
Ford escort mexico -75
Ford escort 1300 deluxe -68
Chevrolet camaro -68

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Ke Toukokuu 14. 6:31:36 2003

Pistä 1.6 bda osta englannista. <br>siitä 205 lohkodta mulla on ollu 1.6l akselilla sellainen lohko 2.0 männillä mutta tilavuus on jotain 1.8l ku aikanaan tehtiin kierros kone pitkillä veiveillä ja piti olla alle 2.0l. Onnistuu han se tehä 1.6 cossu mutta hinta laatu suhde on aika heikko ennemmin 1.6 ohc rulla nokalla tai joku uudempi 16v
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

mexico
Viestit: 31
Liittynyt: To Syyskuu 26. 16:08:25 2002
Paikkakunta: pohjanlahden rannalla

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja mexico » Ke Toukokuu 14. 6:49:18 2003

on aika kalliita noi bda,t.yhden koneen hinnalla saa kaks zetecciä laitettua.on vielä melko tympeä huoltaa ja joutuu vanhaa bda,ta huoltamaan aika kovasti.ei mikään harrasteliotten moottori/persaukisten.
Ford escort mexico -75
Ford escort 1300 deluxe -68
Chevrolet camaro -68

Marja
Viestit: 3171
Liittynyt: To Joulukuu 6. 23:12:04 2001
Paikkakunta: Vantaa

Re:Cossu 1,6 ?

Viesti Kirjoittaja Marja » Ke Toukokuu 14. 7:54:25 2003

Mulla olisi yksi Taunuksen 1.6 OHC lohko liikkuvilla ylimääräisenä. Jos sen joku haluaa, niin ottakoon yhteyttä. On lähdössä kaatopaikalle. Lohko on vuosikertaa -79 tai -80. Toimi vielä viime kesänä hyvin, mutta kansi oli loppu.
Mondeo 2002 ST220
Persaukiset ajaa dieselillä! :burn

Vastaa Viestiin