Koripukki esco mk1:seen?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Koripukki esco mk1:seen?

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ma Huhtikuu 25. 21:06:16 2005

Onkos kukaan rakennellu tai ostanu moista vempelettä?
Entä onko kellään jotain hyvää suunnitelmaa paperilla/tietokoneella (cad), jos itte tosiaan väsäis.. mites tuommoinen tulee kiinni sitten autoon? Hitsataan? Pultataan?

Voipi laittaa infoa tai linkkejä tähän, tacks..
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ma Huhtikuu 25. 21:30:03 2005

RollOverJig :wink:

Tuosta kun kelaa alas niin on kuvaa yksinkertaisesta toteutuksesta.
Pukki

Nelilinkki
Viestit: 91
Liittynyt: Ma Syyskuu 20. 10:40:26 2004
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Nelilinkki » Ma Huhtikuu 25. 21:51:33 2005

Yksinkertainen on kaunista. Näin yksinkertaista en ehkä itse kuitenkaan tekisi. Takakiinnityskin on vain rekkarin reistä ja isot laatat alle. Mutta vaihtoehto tuokin. Eikös clubin sivuilla ollu kans jotkut ohjeet?

http://freespace.virgin.net/david.wilson2/page2.html

Yks vaihtoehto on kans käyttää auton pyörännapoja. Saa vaikka käsijarrukahvan laitteen runkoon ja peltivanteisiin voi hitsata näppärästi lisäraudat kiinnitykselle.

http://www.vitikainen.net/vitikainen.htm

Tuolla sivulla on kun kelaat: entisöinnit/austin-healey 1006 vm. 1958

Vitikaisen linkki sitten ei ole mikään mainos!

Tsekkaa myös tämä...

http://homepage.ntlworld.com/a.brannan/index.htm

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Huhtikuu 25. 22:01:51 2005

Miks poijaat lähtee taas merta edemmäs kalaan? http://www.cosworthrsclub.com/fordarkisto/ohjeet.html

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » Ma Huhtikuu 25. 22:06:56 2005

pukki
pukki2
pukki3

toi on taunuksen pukkina, mutta soveltamalla käypi escorttiinkin tollanen.
Tuohon laitoin levennetyn saabin taka-akselin helpottaa siirtelyä huomattavasti.
Ainoa vika tuossa pukissa on oikeastaan ollut liian ohuet pitkittäis tuet pääsee pukki elämään liikaa.
Raudan paksuus sellaiseks etta auton ympärillä ja sisällä uskaltaa työskennellä n.3-5mm seinämillä olevilla putkilla tein tuon pukin lukuunottamatta noita pitkittäistukia
maalaisjärkeä mukaan niin hyvä tulee :wink:

edit: yhdellä rallimiehellä näin version jossa päätypukeissa oli veneen vinssit joilla päätykiinnityksen korkeutta sai muutettua vaikutti melko kätevältä lisältä helpottais varsinkin auton pukkiin kiinnittämistä
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

Nelilinkki
Viestit: 91
Liittynyt: Ma Syyskuu 20. 10:40:26 2004
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Nelilinkki » Ma Huhtikuu 25. 22:13:31 2005

Mitä luokkaa mahtanee olla takavetoescortin korin paino ovien, etulokareiden sekä kone- ja takapellin kanssa? Muuten kaikki riisuttuna. Onko 300-400kg kaukana?

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Huhtikuu 25. 22:38:34 2005

Nelilinkki kirjoitti:Mitä luokkaa mahtanee olla takavetoescortin korin paino ovien, etulokareiden sekä kone- ja takapellin kanssa? Muuten kaikki riisuttuna. Onko 300-400kg kaukana?
sanoisin että parisataa kiloa. sierraa josta oli luukut pois, kuljetti kaksi raavasta miestä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Kehmu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kehmu » Ti Huhtikuu 26. 10:11:35 2005

Hyvä että löytyi noita linkkejä erilaisiin koripukkeihin paljon. Ite pitäs kanssa ruveta tekemään kyseistä häkkyrää, tosin mk5 escolle. Siispä heräsikin muutama kymysys: Kenelläkään tietoa, paljon tuollainen mk5 kori painaa hylsynä ilman luukkuja? Sen Sierran verran suunnilleen? Aattelin tehä kiinnitykset noista puskurin kinnityskohdista, eli varmaan kestää hyvin jos ei hirveästi paina.

HarriS
Viestit: 2917
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:13:19 2001
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HarriS » Ti Huhtikuu 26. 11:19:11 2005

Tuolla muutama kuva omasta grillistäni: http://www.caprirs.tk/ ja sieltä Galleria ja kelaa alareunaan. Etummaisessa pukissa on irroitettava vetoaisa niin on mukava hinailla sitä traktorilla navetan taakse hiekkapuhallettavaksi. Lisäsin myös etummaiseen pukkiin ilmakumipyörät, jotta on kevyt liikutella tallissakin. Kun pyöristä laskee ilmat pois, pukki jää putkien varaan eikä karkaile.
Pari Capria ja Transit...
https://www.facebook.com/CapriRS2600/

Tomba
Viestit: 173
Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomba » To Toukokuu 12. 19:28:41 2005


Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » Su Toukokuu 15. 1:12:38 2005

Suhteellisen yksinkertainen pukki sierrassa.
Edessä ja takana samanlaiset.
http://www.saunalahti.fi/taarnio/grilli.jpg
http://www.saunalahti.fi/taarnio/grilli2.jpg
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

Kine
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kine » Su Toukokuu 15. 12:52:00 2005

Eikö tossa walderaman pukissa olis hyvä olla tuet tai tuki myös koppaan päin? Tai no eipä kai se pääse kippaamaan ellei tuo pyörivä putki petä.

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ke Kesäkuu 8. 14:24:20 2005

TÄÄLLÄ on muutama kuva mun väsäämästä koripukista. pitäs maalata kunnolla kun kerkeää..

poikelin
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Lokakuu 7. 20:37:28 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja poikelin » Pe Kesäkuu 10. 6:47:44 2005

Osta tuosta pukki kun kärry palautuu maalaamosta. Säätöjä tarpeeks ja rullaa asfaltilla.

http://personal.inet.fi/koti/jorma.poik ... llissa.jpg
http://personal.inet.fi/koti/jorma.poik ... itakaa.jpg

Takaa kiinni puskurin kiinnikkeissä ja edestä vakaajan lätkissä. Säätöjä löytyy tarpeeks ja escosovitus menee varmaan parin reiän porauksella. Jää yli enkä tarvitse nurkkiin tilaa viemään. Serious offers?

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Pe Kesäkuu 10. 7:05:45 2005

poikelin kirjoitti:Osta tuosta pukki kun kärry palautuu maalaamosta. Säätöjä tarpeeks ja rullaa asfaltilla.

http://personal.inet.fi/koti/jorma.poik ... llissa.jpg
http://personal.inet.fi/koti/jorma.poik ... itakaa.jpg

Takaa kiinni puskurin kiinnikkeissä ja edestä vakaajan lätkissä. Säätöjä löytyy tarpeeks ja escosovitus menee varmaan parin reiän porauksella. Jää yli enkä tarvitse nurkkiin tilaa viemään. Serious offers?
Mitä maksoo?
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

poikelin
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Lokakuu 7. 20:37:28 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja poikelin » Pe Kesäkuu 10. 9:52:51 2005

Serious offers eli tarjoa. Värkki ei ole lelu vaan toimiva vitkutin. Tuossa on myös korkeussäätökin (kuvassa pohjassa) eli pystyissä on sisäputket. Asetus rullaavana es moottorinosturilla ensin takaa kiinni, sitten edestä ja saat pudottaa akselit pois.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Heinäkuu 17. 20:27:45 2007

Jatketaas vanhaa aihetta
heka kirjoitti:pukki
pukki2
pukki3

toi on taunuksen pukkina,

onko millanen käännellä taunusta jos toi pukki kiinnittyy puskureiden paikalle...
Eli meinaan sitä vaan et onnistuuko kääntelemään 360 astetta ympäri yksinään vai kiepsahtaako se=karkaa käsistä :)

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Heinäkuu 17. 21:44:45 2007

Aika herkästi lähtee käsistä kun on 90 astetta käännetty, sitten tulee katon ym. paino niin suureks että pyörähtää ympäri (tosin itsellä ottaa lattiaan kiinni, niin ei mene täysin ympäri). Samoista puskurin kiinnikkeistä siis cortinakin pukissa killumassa. Mutta siis pystyy yksin käänteleen kyllä.

Näin.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Heinäkuu 17. 21:47:02 2007

Eli kannattaa kehitellä joku hemmetin pitkä taaki josta sitä pyörittää tai joku jarru.

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » Ti Heinäkuu 17. 22:14:06 2007

henu kirjoitti:Eli kannattaa kehitellä joku hemmetin pitkä taaki josta sitä pyörittää tai joku jarru.
ei tuo tyhjä kori paljoa paina kun sitä pyörittelee ja itsella on tilaa pyrähtää ympäri joten ei merkitystä jos lipsahtaa :)
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Heinäkuu 17. 22:20:51 2007

Tämä selvä, nyt vaan ehtimään kunnon rautaa et pääsee väsäämään :burn

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ti Heinäkuu 17. 22:51:03 2007

Pistetään nyt vielä tänne

Itsellä rakenteilla myös tuolle Corollalle pukit

Koripukki
Koripukki 2
Koripukki 3
Koripukki 4

Nivelpiste olisi tarkoitus tehdä 1m korkeuteen jolloin mahtuu periaatteessa 2m leveä auto kyljelleen

Vielä keskeneräiset mutta kyllä ne siitä
Putkena on 50x30mm huonekaluprofiili eli ohutseinäistä mutta ainakin tuossa lattialla pyöritellen vähän jo ylitukevan tuntuiset mutta kuitenkin kevyet

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Pe Heinäkuu 20. 18:51:23 2007

Sitä on nautiskeltu pari olutta rakentaessa :wink:
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Pe Heinäkuu 20. 22:05:49 2007

Onhan ne ny sentää vähä pidemmältä ajalta :D 8)

Tepa83
Viestit: 1355
Liittynyt: Su Huhtikuu 11. 21:27:01 2004
Paikkakunta: Savilahti

Viesti Kirjoittaja Tepa83 » Ke Heinäkuu 25. 21:03:43 2007

Tommosen tein caprille http://kuvablogi.com/blog/4842/4/

khakanen
CRSC jäsen 2016
Viestit: 58
Liittynyt: Ti Helmikuu 4. 11:13:46 2003
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Koripukki esco mk1:seen?

Viesti Kirjoittaja khakanen » La Lokakuu 22. 17:02:34 2016

iänkaikkisen vanha aihe, mutta itselle ajankohtainen, niin nostellaanpa..

Escort mk1 purettuna menossa hiekkapuhallukseen ja maalaukseen, pysyykö kori "mitoissaan" vai tarviiko rakentaa jotain tukia esim oviaukkoihin, etutolppien väliin tms.
joudun siirrellä autoa useampaan kertaan trailerilla.
Muistelenpa vaan kun kaverilla oli kuplavolkkarin korissa jonkinlaisia putkea rakentelun aikana.
Toiseksen jos, jos jollakin sattus olemaan jouten korigrilli, niin voisin olla kiinnostunut vuokraamaan
-sälinkään moottorikerho-
Escort mk1 '73 "RS2000"+Yamaha-07+Suzuki-82

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Koripukki esco mk1:seen?

Viesti Kirjoittaja TAp » Ma Lokakuu 24. 9:12:34 2016

riippuu siitä, mitä kaikkea on ruostunut pois ja häviää puhalluksessa.....

Ei yleensä tarvitse mitään tukia, jos puskurien kiinnityksistä ripustetaan,
Taakse vaatii kolmannen tukipisteen 8)

frozen
Viestit: 155
Liittynyt: To Tammikuu 19. 0:24:40 2012

Re: Koripukki esco mk1:seen?

Viesti Kirjoittaja frozen » La Lokakuu 29. 9:38:05 2016

Tommonen kyhäelmä tuli hylsyn mukana, suurin osa 50*50*2 putkea. Keskelle lisäsin RHS:n pätkän, kun tuo "hydraulinenpukinkorkeudensäädin" pisti putken aika notkolle. Tommoset pikkupyörät oli alla, yllättävän hyvin kulki normi tamppautuneella hiekkapihallakin. Koriin kiinnitys vähän turhan ylhäältä, lamppujen paikkojen vierestä edessä/takana, aika pohja painoses jäi, mut kuitenki käsipelillä meni katolleen. Tyhjä hylsy jossain 200-250kg, kun neljä, ei mitään kuulantyöntäjää, tuon keposeen kanto. Toisessa kuvassa näkyy myös hydrostaattinen moottorinostin. Kopan suoruudesta/suorana pysymisestä ei juuri havaintoa, aatellu vaan, että eikös kynätolpat/nelilinkit/säädettävät tukivarret oo sitä varten, että saa kaikki neljä rengasta koskettamaan maata :green:

http://aijaa.com/YWx7KG

http://aijaa.com/9p9OnE

http://aijaa.com/GeuoGx
Ite kun tekköö, niin suap just sitä, mitä sattuu tulemaan....

RS270
Viestit: 1541
Liittynyt: Ke Lokakuu 21. 20:50:53 2009

Re: Koripukki esco mk1:seen?

Viesti Kirjoittaja RS270 » La Lokakuu 29. 16:29:01 2016

TAp kirjoitti:riippuu siitä, mitä kaikkea on ruostunut pois ja häviää puhalluksessa.....

Ei yleensä tarvitse mitään tukia, jos puskurien kiinnityksistä ripustetaan,
Taakse vaatii kolmannen tukipisteen 8)
Samoilla linjoilla, mutta kannattaa siinä vaiheessa miettiä lisävahvistuksia jos irrottaa vaikka helmoja tai runkopalkkeja.

Tollanen on aika yksinkertanen tehdä ite, mulla on ton näkönen.

http://rs270.kuvat.fi/kuvat/Escort+mk2/ ... 155042.jpg
http://rs270.kuvat.fi/kuvat/Escort+mk2/ ... 170023.jpg

Takana puskurinreijistä kiinni, edessä oli ensin noista isoista aukoista, maalausvaiheessa ihan puskurinraudat kiinni tohon palkkiin. Sai ihan kevyesti käänneltyä yksinkin, eikä ollu edes mitään laakereita.
Roadsport Cortina mk2 N/A
P100"RS100" EX
Escort mk2 "ecoboost"

Vastaa Viestiin