welhox kirjoitti:Onko rusahdus tässä tapauksessa eri kuin esim. kulunut syncro jolloin hampaat pääsee vastaamaan toisiinsa?
Kuvauksen perusteella tarkistaisin 3/4:n hubin, onko insertit oikein ja oikeanlaiset, jouset oikealla paikallaan.
Tais olla juuri tämä hubi jonka voi asentaa molemmin päin, molemmat reunat on viistetty samalla tavalla. Ainoa ero itsellä on että toisella reunalla on ohut ura.
Itse laitoin tämän hubin niin että siinä kyljessä olevat merkit tulivat samalle puolen kuin sisäosassa.
Jos vedossa ei kuulu ääniä mutta moottorijarrulla kuuluu niin onkohan rattaat kulunu juuri siltä puolen.
Miten laitoit shimmityksen akseleille, jos jarrutuksessa akseli pääsee liikkumaan liikaa pitkittäin ja sitä kautta pääsee kahnaamaan?
Vedossahan tama liike on toiseen suuntaan.
Rusahdus tulee ihan rullaamalla(kin). Esim. 80km/h vauhtia, kytkin pohjaan ja vaihto, niin pieni rusahdus, vaihdoit sitten 3-4 tai 5-4. Kunnon revittämisellä en kokeillut... Ja rusahteli aina, ei tullut satunnaisesti. Vaikea tuota selittää, ääni ei ollut kummonen, vaan sen rusahduksen ennemmin tunsi kepissä, kun vaihde ei mennyt jouheasti paikalleen. VAI ONKO TYYPILLISTÄ, ETTÄ HAKEE PAIKKAANSA, sekin?
Nyt se laatikko on toista päivää leväällään pöydällä ja sivuakselin päittäistä oli ~0.22-0.23, melko varmasti sen tärin toleranssien väliin, liekö "hakenut paikkaansa" kun päässyt ajamaan..? Olisiko tässä kahinan syy?

Manuaali pyytää klappia 0.03-0.12, varaosa laatikosta löytyi n.0.20 vahvempi shimmi, se kiinni ja kappas, välys siellä 3-4satkun nurkilla. Näillä mennään...
Mikähän noille akseleille oikeasti on liikaa päittäistä, että alkaisi kahisemaan?
Ja tuota 3/4 hubia tutkiessani, niin merkit ovat samalla puolen, Y-merkit siis mitkä näistä osista löytyy. Kaikki näyttäis muutenkin olevan ok.
Sain sen verran pengottua laatikon historiasta, että edellisellä omistajalla se oli ollu 4vuotta, ei kertaakaan käytetty hänen aikanaan, projekti stopissa.
Sitä ennen oli ollut jollain joka myydessään sano, että kannattaa rempata, 2.vaihteen synkka sökö...
Siksi tähän se korjaussatsi sitten hommattiin.
Kakkonen oli äänetön ja nätisti napsahti loveen!