Escort mk2 tärinä 2600-3000rpm
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 6. 17:27:54 2003
- Paikkakunta: Turku
Escort mk2 tärinä 2600-3000rpm
Ongelmana on suhteellisen voimakas resonointi kyseisellä kierrosluvulla,että hampaat tippuu suusta.
Parhaiten täristää 5-vaihteella, mutta kun mennään yli 3000rpm meno on taas tasaista.
Palikat 2.0 OHC ja Type-9, yksiosainen lyhennetty rs-kardaani.
Mitä veikkaatte, vika kardaanissa vai laatikossa?
Parhaiten täristää 5-vaihteella, mutta kun mennään yli 3000rpm meno on taas tasaista.
Palikat 2.0 OHC ja Type-9, yksiosainen lyhennetty rs-kardaani.
Mitä veikkaatte, vika kardaanissa vai laatikossa?
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Escort mk2 tärinä 2600-3000rpm
milloin tärinä on alkanut? onko kardaanissa ehjät nivelet ja onko tasapainotettu lyhennyksen jälkeen?
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 6. 17:27:54 2003
- Paikkakunta: Turku
Re: Escort mk2 tärinä 2600-3000rpm
Ei sen parempaa tietoa minulla, eikä edellisellä omistajalla. Mielessä kävi itselläkin juuri kardaanin tasapainotus ja nivelien tsekkaus. Eipä muuta kun auto pukille ja irrotus hommiin!Sierra XR kirjoitti:milloin tärinä on alkanut? onko kardaanissa ehjät nivelet ja onko tasapainotettu lyhennyksen jälkeen?
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: Pe Tammikuu 19. 13:13:17 2007
Re: Escort mk2 tärinä 2600-3000rpm
Onko kardaaninivelet keskenään oikeassa kulmassa? Jos heittää vaikka yhden asteen, niin oireet ovat tärinää tietyillä kierroksilla.
Ford Capri 3.0 GT - 74
Ford Sierra Cosworth -86
Ford Sierra Cosworth -86
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Escort mk2 tärinä 2600-3000rpm
Kardaanin tasapainossa oleminen tietysti ensimmäinen mikä tulee mieleen, mutta myös nivelten asento kardaanissa itsessään ja yks, mikä kannattaa katsoa on laatikon ja perän kulma, mikä pitää olla sama molemmissa. Voi katsoa vaikka digitaalisella kulmamitalla kampiakselin pyörästä ja perän laipasta, kun auto on esim. öljymontulla tai 4-pilarinosturilla niin, että paino on pyörillä ja akselit oikeissa korkeuksissa. Tunkin tai 2-pilarin kanssa on paha, kun on jäykkä akseli, perän kulma muuttuu melkein aina jouston aikana. Jos on akselipukeilla ja kaikki paino jousituksen varassa niin onnistunee.
Kannattaa alottaa siitä kulmien katsomisesta, jos mitään ei löydy niin kardaani mukaan ja tasapainotukseen.
Kannattaa alottaa siitä kulmien katsomisesta, jos mitään ei löydy niin kardaani mukaan ja tasapainotukseen.
Jäsen #606