Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1255
- Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen
Tarkoituksena on korvata oman mk4 Escortin jarrytehostin/pääsylinteri uudemman mallisella. Autoon on vaihdettu levyt taakse ja isommat jarrut eteen. Orkkis tehostin/sylinteri on aikalailla tullut tiensä päähän ja jarrutuntuma ei ole kovin kehuttava. Paremman jarrutuntuman toivossa ajattelin kokeilla tehostin/sylinteri -pakettia jostakin uudemmasta autosta. Ensisijaisena ajatuksena ollut osat joko Focuksesta tai sitten Mondeosta. Myös mk6 Escortin osat saattaisivat sopia hyvin tähän käyttötarkoitukseen. Plussaa olisi jos jarruletkujen lähdöt olisivat suht lähellä mk4 Escortin alkuperäisiä. Tehostinta varten on kiinnitysreikien paikkoja muokattava.
Ehdotuksia otetaan vastaan.
Ehdotuksia otetaan vastaan.
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Re: Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen
Mitenkä rs2000 escon tehostin ja jossakin escortissa oleva 1" pääsylinteri? Tällä paketilla fisut on saatu pelaa.
-
- Viestit: 1255
- Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen
Hyvä ehdotus. MK4 RST:n vakio sylkky on juuri tuo tuumainen (25.4mm). Ongelmana on se että käytetyt tuppaa olemaan todella kuluneita ja uusia on ollut vaikea löytää. Sillä ajattelin että jostain uudemmasta autosta hommaisi osat niin olisi osien saatavuuskin toiselta planeetalta.Etuveto kirjoitti:Mitenkä rs2000 escon tehostin ja jossakin escortissa oleva 1" pääsylinteri? Tällä paketilla fisut on saatu pelaa.
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen
Onkos tuo 3 vai 4-linjainen sylinteri?
Itsellä ajatuksena mk1 mondeon sylinteri istuttaa paikoilleen. 1" kokoinen ja 4-linjainen.
Itsellä ajatuksena mk1 mondeon sylinteri istuttaa paikoilleen. 1" kokoinen ja 4-linjainen.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
-
- Viestit: 1255
- Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen
Mondeon menee ilmeisesti melko heittämällä. Ainoastaan alkuperäisiä asennusreikiä tarvii ilmeisesti porata suuremmaksi.
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v
-
- Viestit: 1046
- Liittynyt: Su Marraskuu 18. 19:15:45 2007
Re: Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen
Ville K laitto mk4 xr3i avoonsa sierran pääsylkyn ja meni kai tosi helpolla paikalleen. Toki sekin on yhtäläillä vanha osa. Mulla on 1,6 kaasarikoneisen vakiopääsylkky ja rsturbon jarrut, polkimen liike on melko pitkä mutta jarrut ihan kohtuulliset kevyeen ja laiskaan autoon.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen
Tuossa mk1 mondeossa jarrut yllätti (260mm/rummut) vaikka oli seissyt 1.5v niin jarru tuntuma oli todella terävä polkimella.
Sillä kokemuksella sen escoon sovellan cossun satuloiden kaveriksi.
Sillä kokemuksella sen escoon sovellan cossun satuloiden kaveriksi.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: To Elokuu 15. 12:52:15 2002
-
- Viestit: 1255
- Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen
Kyllä haluun tehostajan säilyttää. Tuon jälkeen ei tartte autoa katsastaa..hannutapio kirjoitti:entäs tällänen?
http://www.burtonpower.com/adjustable-b ... rk060.html
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v
-
- Viestit: 1255
- Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen
Mondeon roippeet hankittu. Kirjoitan mitoista ja sovituksesta tarkempaa infoa kun homma etenee.
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Re: Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen
Tämä ei pidä paikkaansa.kemes kirjoitti:Tuon jälkeen ei tartte autoa katsastaa..
-Timo
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 1255
- Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen
Tehostajanko voi poistaa kokonaan ilman että tulee konttorilla sanomista?sierra4x4tbo kirjoitti:Tämä ei pidä paikkaansa.kemes kirjoitti:Tuon jälkeen ei tartte autoa katsastaa..
-Timo
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Re: Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen
Kyllä, puhutaan vaikka pajalla enemmän.kemes kirjoitti:Tehostajanko voi poistaa kokonaan ilman että tulee konttorilla sanomista?sierra4x4tbo kirjoitti:Tämä ei pidä paikkaansa.kemes kirjoitti:Tuon jälkeen ei tartte autoa katsastaa..
-Timo
Täällä on turha alkaa asiaa läpi käymään, kun pidetään vakaasti kiinni harhatiedosta, että esim. välikoppa-esco tarvitsee tehostajan vaikka siihen laittaisi Ferrari F40:sen jarrut..

-Timo
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 1255
- Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen
Orraitsierra4x4tbo kirjoitti:Kyllä, puhutaan vaikka pajalla enemmän.kemes kirjoitti: Tehostajanko voi poistaa kokonaan ilman että tulee konttorilla sanomista?
Täällä on turha alkaa asiaa läpi käymään, kun pidetään vakaasti kiinni harhatiedosta, että esim. välikoppa-esco tarvitsee tehostajan vaikka siihen laittaisi Ferrari F40:sen jarrut..![]()
-Timo

Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v
-
- Viestit: 1255
- Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen
Tässä tehostajien eroavaisuudet ja shapluuna RST S2 / Mondeo mk2 tehostimille.
Omassa autossa asennus vielä puolitiessä.
Omassa autossa asennus vielä puolitiessä.
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v
-
- Viestit: 1255
- Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen
Jaa-a. Eipä taida mk2 mondeon tehostaja mennä alkuperäiselle paikalle. Halkaisija on sen verran suurempi, että kytkinvaijeri tulee tielle.
Voisiko mk5 tai mk6 escortista löytyä sopivan kokoinen tehostin?
Voisiko mk5 tai mk6 escortista löytyä sopivan kokoinen tehostin?
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v
-
- Viestit: 1255
- Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen
Ostin MK6 Escort GT:n (1.8 Zetec) jarrutehostimen+pääsylkyn. Istuivat konehuoneeseen näin. Kiinnityspulttien jako poikkeaa alkuperäisestä. Lisäksi tehostinta on tuotava tulipellistä 2cm eteenpäin. Päädyin tekemään alumiinisen adapterin, joka hoiti pulttijaon muutoksen sekä toi tehostinta vaaditut 2cm eteenpäin. Tämä Escortista peräisin oleva tehostaja on halkaisijaltaan juuri sopiva, kytkinvaijerikin mahtuu juuri tulemaan vielä tehostajan ohi nätisti.
Tätä shapluunaa voi käyttää tämänkin tehostimen asennukseen.
Tätä shapluunaa voi käyttää tämänkin tehostimen asennukseen.
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v