Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen

Viesti Kirjoittaja kemes » Ke Tammikuu 21. 9:34:25 2015

Tarkoituksena on korvata oman mk4 Escortin jarrytehostin/pääsylinteri uudemman mallisella. Autoon on vaihdettu levyt taakse ja isommat jarrut eteen. Orkkis tehostin/sylinteri on aikalailla tullut tiensä päähän ja jarrutuntuma ei ole kovin kehuttava. Paremman jarrutuntuman toivossa ajattelin kokeilla tehostin/sylinteri -pakettia jostakin uudemmasta autosta. Ensisijaisena ajatuksena ollut osat joko Focuksesta tai sitten Mondeosta. Myös mk6 Escortin osat saattaisivat sopia hyvin tähän käyttötarkoitukseen. Plussaa olisi jos jarruletkujen lähdöt olisivat suht lähellä mk4 Escortin alkuperäisiä. Tehostinta varten on kiinnitysreikien paikkoja muokattava.

Ehdotuksia otetaan vastaan.
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Re: Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Ke Tammikuu 21. 12:30:01 2015

Mitenkä rs2000 escon tehostin ja jossakin escortissa oleva 1" pääsylinteri? Tällä paketilla fisut on saatu pelaa.
#295

Rstf
Xr2i

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen

Viesti Kirjoittaja kemes » Ke Tammikuu 21. 12:38:10 2015

Etuveto kirjoitti:Mitenkä rs2000 escon tehostin ja jossakin escortissa oleva 1" pääsylinteri? Tällä paketilla fisut on saatu pelaa.
Hyvä ehdotus. MK4 RST:n vakio sylkky on juuri tuo tuumainen (25.4mm). Ongelmana on se että käytetyt tuppaa olemaan todella kuluneita ja uusia on ollut vaikea löytää. Sillä ajattelin että jostain uudemmasta autosta hommaisi osat niin olisi osien saatavuuskin toiselta planeetalta.
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Tammikuu 21. 19:16:43 2015

Onkos tuo 3 vai 4-linjainen sylinteri?
Itsellä ajatuksena mk1 mondeon sylinteri istuttaa paikoilleen. 1" kokoinen ja 4-linjainen.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Re: Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Ke Tammikuu 21. 21:36:15 2015

4 linjaa.
#295

Rstf
Xr2i

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen

Viesti Kirjoittaja kemes » Ke Tammikuu 21. 22:44:55 2015

Mondeon menee ilmeisesti melko heittämällä. Ainoastaan alkuperäisiä asennusreikiä tarvii ilmeisesti porata suuremmaksi.
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

turboeero
Viestit: 1046
Liittynyt: Su Marraskuu 18. 19:15:45 2007

Re: Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen

Viesti Kirjoittaja turboeero » To Tammikuu 22. 12:34:03 2015

Ville K laitto mk4 xr3i avoonsa sierran pääsylkyn ja meni kai tosi helpolla paikalleen. Toki sekin on yhtäläillä vanha osa. Mulla on 1,6 kaasarikoneisen vakiopääsylkky ja rsturbon jarrut, polkimen liike on melko pitkä mutta jarrut ihan kohtuulliset kevyeen ja laiskaan autoon.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Tammikuu 22. 13:00:04 2015

Tuossa mk1 mondeossa jarrut yllätti (260mm/rummut) vaikka oli seissyt 1.5v niin jarru tuntuma oli todella terävä polkimella.
Sillä kokemuksella sen escoon sovellan cossun satuloiden kaveriksi.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

hannutapio
Viestit: 112
Liittynyt: To Elokuu 15. 12:52:15 2002

Re: Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen

Viesti Kirjoittaja hannutapio » La Tammikuu 24. 20:08:47 2015


kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen

Viesti Kirjoittaja kemes » La Tammikuu 24. 22:47:37 2015

hannutapio kirjoitti:entäs tällänen?
http://www.burtonpower.com/adjustable-b ... rk060.html
Kyllä haluun tehostajan säilyttää. Tuon jälkeen ei tartte autoa katsastaa..
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen

Viesti Kirjoittaja kemes » Ti Helmikuu 17. 9:19:19 2015

Mondeon roippeet hankittu. Kirjoitan mitoista ja sovituksesta tarkempaa infoa kun homma etenee.
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Helmikuu 18. 0:37:51 2015

kemes kirjoitti:Tuon jälkeen ei tartte autoa katsastaa..
Tämä ei pidä paikkaansa.

-Timo
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen

Viesti Kirjoittaja kemes » Ke Helmikuu 18. 20:20:51 2015

sierra4x4tbo kirjoitti:
kemes kirjoitti:Tuon jälkeen ei tartte autoa katsastaa..
Tämä ei pidä paikkaansa.

-Timo
Tehostajanko voi poistaa kokonaan ilman että tulee konttorilla sanomista?
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » To Helmikuu 19. 0:26:03 2015

kemes kirjoitti:
sierra4x4tbo kirjoitti:
kemes kirjoitti:Tuon jälkeen ei tartte autoa katsastaa..
Tämä ei pidä paikkaansa.

-Timo
Tehostajanko voi poistaa kokonaan ilman että tulee konttorilla sanomista?
Kyllä, puhutaan vaikka pajalla enemmän.
Täällä on turha alkaa asiaa läpi käymään, kun pidetään vakaasti kiinni harhatiedosta, että esim. välikoppa-esco tarvitsee tehostajan vaikka siihen laittaisi Ferrari F40:sen jarrut.. :lol:

-Timo
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen

Viesti Kirjoittaja kemes » To Helmikuu 19. 7:51:02 2015

sierra4x4tbo kirjoitti:
kemes kirjoitti: Tehostajanko voi poistaa kokonaan ilman että tulee konttorilla sanomista?
Kyllä, puhutaan vaikka pajalla enemmän.
Täällä on turha alkaa asiaa läpi käymään, kun pidetään vakaasti kiinni harhatiedosta, että esim. välikoppa-esco tarvitsee tehostajan vaikka siihen laittaisi Ferrari F40:sen jarrut.. :lol:

-Timo
Orrait 8)
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen

Viesti Kirjoittaja kemes » To Toukokuu 14. 14:57:36 2015

Tässä tehostajien eroavaisuudet ja shapluuna RST S2 / Mondeo mk2 tehostimille.

Omassa autossa asennus vielä puolitiessä.
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen

Viesti Kirjoittaja kemes » To Toukokuu 14. 22:01:05 2015

Jaa-a. Eipä taida mk2 mondeon tehostaja mennä alkuperäiselle paikalle. Halkaisija on sen verran suurempi, että kytkinvaijeri tulee tielle.

Voisiko mk5 tai mk6 escortista löytyä sopivan kokoinen tehostin?
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: Escort mk4 jarrutehostajan/pääsylinterin korvaaminen

Viesti Kirjoittaja kemes » Su Elokuu 23. 17:45:41 2015

Ostin MK6 Escort GT:n (1.8 Zetec) jarrutehostimen+pääsylkyn. Istuivat konehuoneeseen näin. Kiinnityspulttien jako poikkeaa alkuperäisestä. Lisäksi tehostinta on tuotava tulipellistä 2cm eteenpäin. Päädyin tekemään alumiinisen adapterin, joka hoiti pulttijaon muutoksen sekä toi tehostinta vaaditut 2cm eteenpäin. Tämä Escortista peräisin oleva tehostaja on halkaisijaltaan juuri sopiva, kytkinvaijerikin mahtuu juuri tulemaan vielä tehostajan ohi nätisti.

Tätä shapluunaa voi käyttää tämänkin tehostimen asennukseen.
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

Vastaa Viestiin