Cosworth kysymyksiä

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vastaa Viestiin
olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Heinäkuu 28. 0:21:44 2014

viagratabu kirjoitti:Punainen pf09 TPS, 2wd kaasuläppä. Aivot nyrjähtää kun mittailen ja tutkin, että mikä pinneistä on mikäkin. Megaruuttaan tarttis saada tuo asennettua. Anturinn kun laittaa oikein päin ja katsoo liittimeen niin vasemmalta oikealle A B C. Auttakaa tyhmää, mikä on maa jne.
Selvitä mittarilla kaks pinniä joiden vastus ei muutu kun anturia/läppää kääntelee. Ne on +5V ja maa. Kumpi on kumpi selviää sillä, kun mittaat läpän ollessa kiinni, että kummasta noista kahdesta on pienempi vastus siihen jäljelle jääneeseen (signaali ulostulo) pinniin. Se on maa.

Signaalipinnin vastus kasvaa maapinniä vasten kun läppää avaa ja vastaavasti käyttöjännitepinniä vasten mitattuna sen vastus pienenee läppää avatessa.
Jäsen #606

viagratabu
Viestit: 314
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 14:03:34 2008

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja viagratabu » Ti Elokuu 19. 23:04:51 2014

olafu kirjoitti:
viagratabu kirjoitti:Punainen pf09 TPS, 2wd kaasuläppä. Aivot nyrjähtää kun mittailen ja tutkin, että mikä pinneistä on mikäkin. Megaruuttaan tarttis saada tuo asennettua. Anturinn kun laittaa oikein päin ja katsoo liittimeen niin vasemmalta oikealle A B C. Auttakaa tyhmää, mikä on maa jne.
Selvitä mittarilla kaks pinniä joiden vastus ei muutu kun anturia/läppää kääntelee. Ne on +5V ja maa. Kumpi on kumpi selviää sillä, kun mittaat läpän ollessa kiinni, että kummasta noista kahdesta on pienempi vastus siihen jäljelle jääneeseen (signaali ulostulo) pinniin. Se on maa.

Signaalipinnin vastus kasvaa maapinniä vasten kun läppää avaa ja vastaavasti käyttöjännitepinniä vasten mitattuna sen vastus pienenee läppää avatessa.
Myöhäinen KIITOS!
#2175
Elämäni muuttui radikaalisti alaspäin vuonna 2007, kun ostin Sierran...

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Planet » Ti Syyskuu 16. 22:47:50 2014

Cossun venttiilikoppa uudelleen maalattuna.
Millä olis helpoin/paras putsata maalit pois kiilotettuina kuuluvilla olevilta alueilta, kuten "tekstitasot", tulpanreunukset jne?
Dremel:iin meinaisin jotain laikkaa? Millanen laikka rouhisi maalin siisteimmin?
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ke Syyskuu 17. 0:10:29 2014

kokemustahan mulla ei oo cossun kopasta mutta eikös sen sais hiottua helposti ja tasaisesti ihan tavallisella epäkeskohiomakoneella?

riitävän hienolla paperilla viimeistelee niin siitähän luulis tulevan vallan hyvä.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Syyskuu 17. 0:48:46 2014

Planet kirjoitti:Cossun venttiilikoppa uudelleen maalattuna.
Millä olis helpoin/paras putsata maalit pois kiilotettuina kuuluvilla olevilta alueilta, kuten "tekstitasot", tulpanreunukset jne?
Dremel:iin meinaisin jotain laikkaa? Millanen laikka rouhisi maalin siisteimmin?
Paras ja helpoin tapa on kuten ne alunperinkin on tehty, eli koneistamalla tasohiomakoneella tai hyvällä jyrsimellä oikeiden terien kera.
Tuo ei vaan onnistu kuin hyvillä koneistamo koneilla, eli ei ole halvin, mutta sitähän et kysynytkään... :wink:
Lopputulos on kumminkin kun peilipinta oikein tehtynä.

Käsikoneilla hiomalla saa helposti ei toivottua kulmien pyöristystä aikaiseksi tai parhaimmillaan voi kone hiukan lähtee lapasesta ja sit menee maalauskin uusiks, mutta se lienee kotikonstein helpoin ja halvin vaihtoehto.

Koneistamolla sais sen tiivistepinnakin vain mukavasti samalla oikaistua... 8)
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

focus
Viestit: 603
Liittynyt: Su Joulukuu 20. 10:21:46 2009

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja focus » Ke Syyskuu 17. 9:40:18 2014

Planet kirjoitti:Cossun venttiilikoppa uudelleen maalattuna.
Millä olis helpoin/paras putsata maalit pois kiilotettuina kuuluvilla olevilta alueilta, kuten "tekstitasot", tulpanreunukset jne?
Dremel:iin meinaisin jotain laikkaa? Millanen laikka rouhisi maalin siisteimmin?
Ite tein kesällä silleen että ensin hionta ja kiillotus tekstitasoille.Maalaus ja rapsuttelin maalit kiillotetuista pinnoista pois varovasti ikkunakalvo veitsellä.Ainakin omasta tuli tuolleen siisti ja kestää lähemmänkin tarkastelun :D
Ford Mondeo 2.2 titanium x sport
Ford Mondeo +600tkm
Ford Sierra Cosworth 4x4
Ford Taunus 20m -65.Valmis 201?

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Planet » Su Syyskuu 21. 20:45:09 2014

focus kirjoitti:
Ite tein kesällä silleen että ensin hionta ja kiillotus tekstitasoille.Maalaus ja rapsuttelin maalit kiillotetuista pinnoista pois varovasti ikkunakalvo veitsellä.Ainakin omasta tuli tuolleen siisti ja kestää lähemmänkin tarkastelun :D
Terävällä mattoveitsen terällä näyttäis aika hyvin maali irtoavan.
Sen jälkeen pitänee vielä kiillottaa.
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Vs: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Joulukuu 2. 22:26:10 2014

Tuli itselle ennen kokematon vaiva, läksin kotoa ja toimi normaalisti, 5-10 min tyhjäkäyntiä ensin porukoiden pihalla siitä tallille ja vielä pelas, taas sama tyhjäkäynti kun säädin ajovaloja ja sit kun lähdin siitä niin rupes ahdoilla rötäämään ja laajakaistan mukaan laihalla.
Bensanpaineet nousee kyllä paineen mukana kun ensin tuli mieleen pumppu tai säädin.
MAP?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Joulukuu 2. 22:34:19 2014

Jos sytkäkatkoja tai muuten vaan rikkaalla niin näyttää tietty myös laihaa.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Vs: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Joulukuu 3. 5:56:57 2014

Hmmh, töissä ajoin auton sisälle lämpimään ja tarkistin onko vettä mapissa tai letkussa, ei ollut mutta liitin oli aavistuksen hapettunut ja anturi oli myös asennettu väärinpäin.
Jätin sen letku alaspäin sekä ruikin crc:tä kaikkiin liittimiin mitä löysin ja mahtui avaamaan.
Nyt pelas kotimatkalla ihan normaalisti...
Täytyy pitää peukkuja.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja AkiS » La Joulukuu 27. 21:54:15 2014

Onko kellään tommosta 4x4 sierra cossu service training opusta?
Ei taho kuuglaamallakaan löytyä sähkösessä muodossa...

http://www.ebay.co.uk/itm/Techniker-Inf ... 3f43921eb3
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » La Joulukuu 27. 23:40:06 2014

Faq osiosta muistaakseni pitäs löytyä linkki mun dropboxiin. Kännykällä kirjoitan nyt niin ei jaksa kaivaa :D
Katon kun pääsen koneelle.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja AkiS » Su Joulukuu 28. 23:53:12 2014

Koitin tonkia fagia mut ei tärppää.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ma Joulukuu 29. 13:18:31 2014

Olikin jäsenkeskustelussa se ketju.
Tollasen sain nyt kännykällä kaivettua, katos oliko oikea :D
https://www.dropbox.com/sh/npxffmsrviro ... Manual.pdf
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ma Joulukuu 29. 16:30:30 2014

Juu ei oo korjaamokirja nyt hakusessa vaan toi asentajan koulutusopas missä on kerrottu mitä kaikkea uutta hienoa 4x4 cossussa on.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Joulukuu 30. 5:44:56 2014

Perhana kun ei muista ikinä kotona plärätä, kännykällä näy edes koko nimi noista :lol:
E: äh nyt löytyi.
Sori, olikin dohc nelikon opus.
Muisti on hyvä mutta lyhyt :D
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ti Joulukuu 30. 8:36:42 2014

AkiS kirjoitti:Juu ei oo korjaamokirja nyt hakusessa vaan toi asentajan koulutusopas missä on kerrottu mitä kaikkea uutta hienoa 4x4 cossussa on.
Mulla on tuo mainitsemasi opus tallissa, voisin koittaa skannailla sen tällä viikolla ja laittaa vaikka s-postiin.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ti Joulukuu 30. 12:24:34 2014

Perkele kirjoitti:
AkiS kirjoitti:Juu ei oo korjaamokirja nyt hakusessa vaan toi asentajan koulutusopas missä on kerrottu mitä kaikkea uutta hienoa 4x4 cossussa on.
Mulla on tuo mainitsemasi opus tallissa, voisin koittaa skannailla sen tällä viikolla ja laittaa vaikka s-postiin.
No hittolainen, iso kiitos jos moisen urakan jaksat tehdä :D
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

bomble
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 11:33:41 2013

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja bomble » To Tammikuu 1. 21:25:59 2015

Onkos cossun kampura pitempi kun ohc? Päästä siis, mulla nyt ohc hammaspyörä ja teräs hihnapyörä niin tulee yli siitä
Kuva kertoo enemmän:
http://i36.photobucket.com/albums/e1/ki ... g43qd0.jpg
Eihän tuo mitään haittaa ku tekee sellasen sopivan prikan.
Eikä nyt ollut mitään mistä voisi mittailla

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Tammikuu 2. 9:09:42 2015

bomble kirjoitti:Onkos cossun kampura pitempi kun ohc? Päästä siis, mulla nyt ohc hammaspyörä ja teräs hihnapyörä niin tulee yli siitä
Kuva kertoo enemmän:
http://i36.photobucket.com/albums/e1/ki ... g43qd0.jpg
Eihän tuo mitään haittaa ku tekee sellasen sopivan prikan.
Eikä nyt ollut mitään mistä voisi mittailla

On pitempi. Prikka vaan väliin

Timo

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jallu » Su Tammikuu 4. 11:37:36 2015

Mikä kierre on cossun öljypohjan propussa?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Su Tammikuu 4. 12:14:56 2015

Jallu kirjoitti:Mikä kierre on cossun öljypohjan propussa?
Nopeella googlauksella M14x1,5

-Timo
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ma Tammikuu 5. 13:36:05 2015

AkiS kirjoitti:
Perkele kirjoitti:
AkiS kirjoitti:Juu ei oo korjaamokirja nyt hakusessa vaan toi asentajan koulutusopas missä on kerrottu mitä kaikkea uutta hienoa 4x4 cossussa on.
Mulla on tuo mainitsemasi opus tallissa, voisin koittaa skannailla sen tällä viikolla ja laittaa vaikka s-postiin.
No hittolainen, iso kiitos jos moisen urakan jaksat tehdä :D
Sen verran olikin sivuja etten jaksanut skannerin kanssa pelata, mutta räpsin kameralla kuvat opuksesta.
https://picasaweb.google.com/1049556751 ... edirect=1#
Toivotaan että noista saa selvän.

Kuvat saa postiinkin jos haluaa, noin. 50Mt paketti.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ma Tammikuu 5. 23:33:29 2015

Tää on ihan hyvä, suomenkielelläkin vielä :D
Mielenkiintoinen opus.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Zigu
CRSC jäsen 2015
Viestit: 259
Liittynyt: Ma Marraskuu 5. 21:55:55 2012

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Zigu » To Tammikuu 8. 12:50:24 2015

Todella hyvä opus, KIITOS!

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Perkele » Pe Tammikuu 16. 12:14:55 2015

Mites kansalla on kestäneet vesipumput 4x4 cossuissa?
Itellä alkaa menemään pikkuhiljaa järki noiden pumppujen kanssa eli 2-3 vuotta kovaa käyttöä ja alkaa vuotamaan pumpun akselin alapuolen reijästä.
Vuoto ei koskaan ole iso, mutta vettä tarvitsee lisäillä parin viikon välein.
Kolmas tai neljäs pumppu menossa auton omistus aikana ja kun ovat noin 250€+ laaki niin ei jaksain vähän väliä uusia.
Jäähynesteenkin pitäisi olla riittävän hyvää kun Valvolinen punaista käytän.
Täytyy katsoa saako vanhoja muuten ehjiä pumppuja osiin nätisti, että uusisi laakerit ja stefat akselille.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jasu » Pe Tammikuu 16. 12:19:35 2015

Kokeiles vaihtaa siniseen. Kestää kumit ja muovit parhaiten tuolla.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Perkele » Pe Tammikuu 16. 14:58:29 2015

Täytyypäs kokeilla perinteistä nestettä seuraavalla pumpulla, vaikkakin tuon Valvolinen pitäisi nimenomaan olla hyvää myös muoveille ja kumeille.
Voi toisaalta olla että kyseinen neste sisältää vastaavia ns. veden ohentimia kuin esim. Waterwetter kun mainospuheet kehuvat normaalia parempaa lämmönsiirtoa ja näin ollen olisi vuotoherkempi.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » La Tammikuu 17. 9:03:38 2015

mä oon omalla cossulla ajanu n.5000km ja ihan jollain perus nesteillä, pumppuki oli varmaa iha orkkis. viimeks ku konetta rävellettiin, niin pumppu lähti muuten vaan vaihtoon.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja AkiS » La Tammikuu 17. 12:19:06 2015

Ei ole tääläkään pumppujen kanssa ongelmia ollut, tosin kilometrejä yhdelle pumpulle/koneelle ei ole paljoa tullut.
Yleensä ollut aina jotkut halppis nesteetkin, raaserissa myös waterwetterit.
Yhden kerran muistaakseni olen uuden pumpun ostanut, muuten on ollut käytetty pumppu vanhasta/purkukoneesta.
En ole ite purkanut tommosta mutta sen saa kyllä ehjänä purettua ja kasattua, oon nähnyt :D
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

focus
Viestit: 603
Liittynyt: Su Joulukuu 20. 10:21:46 2009

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja focus » La Tammikuu 17. 14:42:05 2015

Ei ongelmia vesipumpun kanssa,ei tosin paljon ajettukkaan.Mutta ei kai siellä mitään muoveja ole,monta vuotta sitten kun pumpun vaihdoin niin ihan rauta möhkäleelle vaikutti.
Ford Mondeo 2.2 titanium x sport
Ford Mondeo +600tkm
Ford Sierra Cosworth 4x4
Ford Taunus 20m -65.Valmis 201?

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ma Tammikuu 19. 12:26:52 2015

Tuli tuossa huvikseen purettua yksi vanhoista vesipumpuista.
https://lh3.googleusercontent.com/-_W2S ... .15.28.jpg
Tiukka on kyllä siipipyörän sovitus akseliin, oli ihan rajoilla että lähti 10tonnin prässillä liikkeelle. :)
Muutenhan tuommoinen ei tosiaan mene miksikään, mutta tuon erikoisen tiivisteen sisällä muovi oli ihan haperoa. Laakeri ihan täydessä iskussa.
Tuota tiivistettä kun jostain saisi niin voisi pumput huoltaa. Tiiviste tosiaan metallirunkoinen ja sisällä päädyissä muovirenkaat joiden välissä jousi pitäen holkit tiiviisti kiinni.
Itsellä tulee vissiin sen verran kilometriä, että tiiviste ehtii kovettumaan/haertumaan niin että itku alkaa.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ma Tammikuu 19. 14:44:08 2015

Ei ole mullakaan ollu pumppujen kanssa ongelmaa..Toinen 4x4 cossu on ollut mulla 13v/38000km ja toinen olisko 5v /21000km ja siihen tökkäsin käytetyn pumpun kun remppasin muuten koneen eikä kummassakaan ole pumppu vuodellut. Tällä jälkimmäisellä on ajettu kesällä sekä talvella, toisella ei. Nää on välillä seissy pitkiäkin aikoja. Todennäköisesti molemmissa orggispumput ja nää on molemmat moniurahihnalla, eikös punakantiset 4x4 cossut ollu vielä 2wd tehottomammalla vesipumpulla ja kiilahihnoilla?
#350

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Tammikuu 19. 14:57:40 2015

kaikki 4wd.t on samalla pumpulla

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ti Tammikuu 20. 11:31:09 2015

Pistetään siis toistaiseksi tuon Valvolinen nesteen syyksi.
Palaan raportoimaan joskus 5 vuoden päästä, että kestikö paremmin vihreillä litkuilla. :lol:
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ti Tammikuu 20. 17:07:20 2015

Nii joo mulla on ollu vihreet litkut molemmissa..
#350

Kaihola
Viestit: 218
Liittynyt: Ma Heinäkuu 14. 19:36:22 2008

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Kaihola » Ti Toukokuu 12. 18:08:58 2015

Tarvitsisi löytää tuohon omaan cossuun kaasuvaijeri jostain tuon kiinan kaasuläpän kaveriksi. Onko kellään heittää vinkkiä mistä saattaisi löytyä sopiva?
Suoraan käyvää tuskin on olemassakaan, mutta joku "pienellä" vaivalla sopiva?

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja xsx » Pe Toukokuu 15. 20:34:20 2015

2wd ja 4wd palotilan koot? Std.

Edit: 2wd=50 4wd=47
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

bomble
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 11:33:41 2013

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja bomble » Ma Kesäkuu 8. 21:42:49 2015

Tää ei nyt varsinaisesti varmaa tänne kuulu mutta minkälaisia akkuja teillä on cossuissa? Mulla on 4wd alakerta, T5 ja 2wd startti, akkuna joku 55ah eikä tee muutakun naksu, buusterilla pyörittää aika vaivaloisesti.. kuitenkin kasauksessa alakerta pyöri hienosti kampuran päästä ja hattu (8tappinen/bp285/tuplajouset yms) kun laitettii niin sitte jäykisty melkosesti.. mites ne muilla pyörii? Onkoha tos joku kämmi vai vaatiiko tuo oikeesti ison akun

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Kesäkuu 8. 22:14:28 2015

Onko moottorin maadoitus kunnossa? Ja korin maadoitus?

-Timo
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

bomble
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 11:33:41 2013

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja bomble » Ma Kesäkuu 8. 22:24:27 2015

sierra4x4tbo kirjoitti:Onko moottorin maadoitus kunnossa? Ja korin maadoitus?

-Timo
Tässä akku kontissa, ja 50neliöinen VIRTA piuha jakoblokille, josta 35neliöinen startille.
Akusta 50neliöinen MAA piuha kontin pohjaan hitsattuun 50x50 lattaan jossa 8mm pultti,
Koneen maadoitus on kai 20neliöistä piuhaa joka samanlaiseen lattaan kiinitetty konehuoneessa.
Kokeiltiin ohuella heräte virralla, sitten kokeiltiin ruuvarilla suoraan napoihin.

E: niin joo siis kyllä ne kaikki tuntuvat kiinni olevan ja putsattu maalista yms

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Kesäkuu 8. 23:23:17 2015

bomble kirjoitti:
sierra4x4tbo kirjoitti:Onko moottorin maadoitus kunnossa? Ja korin maadoitus?

-Timo
Tässä akku kontissa, ja 50neliöinen VIRTA piuha jakoblokille, josta 35neliöinen startille.
Akusta 50neliöinen MAA piuha kontin pohjaan hitsattuun 50x50 lattaan jossa 8mm pultti,
Koneen maadoitus on kai 20neliöistä piuhaa joka samanlaiseen lattaan kiinitetty konehuoneessa.
Kokeiltiin ohuella heräte virralla, sitten kokeiltiin ruuvarilla suoraan napoihin.

E: niin joo siis kyllä ne kaikki tuntuvat kiinni olevan ja putsattu maalista yms
No, sit on vika jossain muualla. Tuosta on vaan helppo lähteä..

-Timo
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Kesäkuu 8. 23:48:41 2015

bomble kirjoitti:Tää ei nyt varsinaisesti varmaa tänne kuulu mutta minkälaisia akkuja teillä on cossuissa? Mulla on 4wd alakerta, T5 ja 2wd startti, akkuna joku 55ah eikä tee muutakun naksu, buusterilla pyörittää aika vaivaloisesti.. kuitenkin kasauksessa alakerta pyöri hienosti kampuran päästä ja hattu (8tappinen/bp285/tuplajouset yms) kun laitettii niin sitte jäykisty melkosesti.. mites ne muilla pyörii? Onkoha tos joku kämmi vai vaatiiko tuo oikeesti ison akun
Onko se startti 100% varmasti ehjä? Onko kuinka tarkistettu ja siis 2wd Cossun startti kyseessä?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

bomble
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 11:33:41 2013

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja bomble » Ti Kesäkuu 9. 5:34:53 2015

tumppe kirjoitti:
bomble kirjoitti:Tää ei nyt varsinaisesti varmaa tänne kuulu mutta minkälaisia akkuja teillä on cossuissa? Mulla on 4wd alakerta, T5 ja 2wd startti, akkuna joku 55ah eikä tee muutakun naksu, buusterilla pyörittää aika vaivaloisesti.. kuitenkin kasauksessa alakerta pyöri hienosti kampuran päästä ja hattu (8tappinen/bp285/tuplajouset yms) kun laitettii niin sitte jäykisty melkosesti.. mites ne muilla pyörii? Onkoha tos joku kämmi vai vaatiiko tuo oikeesti ison akun
Onko se startti 100% varmasti ehjä? Onko kuinka tarkistettu ja siis 2wd Cossun startti kyseessä?
Jep 2wd cossun on, eikä sitä sen tarkemmin kun että pyöri ja paikalleen.. toimivana se täältä ainaki myytiin :lol: Tuli mieleen ku nuo kaapelit on isot niin häviäiskö se virta niihin?

E: Eikös tuo motonetin myymä: Startti Ford-CVH alennusvaiht* ( Cosworth alennusvaihteella (ei 4WD) ) oo sit ton tilalle ihan käypänen? Täytyy varmaan avata ja kattoo hiilet yms tosta ennenkun uutta lähtee hakemaan

RD
Viestit: 1863
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
Paikkakunta: Turku

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja RD » Ti Kesäkuu 9. 7:29:20 2015

Pyöriikö yhtään helpommin ilman tulppia? Saako startilta mitattua jännitettä? Voiko akku olla paskana, eli vanha tai kuiva tai hapoton tai levyt mutkalla?
55 pitäs riittää kesäkäytössä, ei kai pohjoismaiden ulkopuolella bensa-autoissa isompia käytetäkään.
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19

bomble
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 11:33:41 2013

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja bomble » Ti Kesäkuu 9. 20:38:57 2015

RD kirjoitti:Pyöriikö yhtään helpommin ilman tulppia? Saako startilta mitattua jännitettä? Voiko akku olla paskana, eli vanha tai kuiva tai hapoton tai levyt mutkalla?
55 pitäs riittää kesäkäytössä, ei kai pohjoismaiden ulkopuolella bensa-autoissa isompia käytetäkään.
Noniin joo siis, tuo yks 55ah alko kiehumaan heti kun pisti buusterinkiinni, sit tuo optimakin on kuollu, ja kolmaskin akku on joko heikossa hapessa tai muuten vaan onneton , koska otin vitosta 110ah akun joka pyöritti, jotenkin tuntuu vieläkin vähän vaivaloiselta.. Meen huomenna hakemaan uuden 55ah optima yellowtopin (kylmäkäynnistysvirta EN 765, -18°, luulis piisaavan?) ja varmaankin purkaan startin ja ostan korjauspaloja varmuudenvuoksi.. katsotaan alkaako heräilemään, kiitoksia kuitenkin :)

E: niin joo parempi ilmantulppia

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ke Kesäkuu 10. 12:49:01 2015

bomble kirjoitti:Tää ei nyt varsinaisesti varmaa tänne kuulu mutta minkälaisia akkuja teillä on cossuissa? Mulla on 4wd alakerta, T5 ja 2wd startti, akkuna joku 55ah eikä tee muutakun naksu, buusterilla pyörittää aika vaivaloisesti.. kuitenkin kasauksessa alakerta pyöri hienosti kampuran päästä ja hattu (8tappinen/bp285/tuplajouset yms) kun laitettii niin sitte jäykisty melkosesti.. mites ne muilla pyörii? Onkoha tos joku kämmi vai vaatiiko tuo oikeesti ison akun
Mites nuo jouset, onko jotkut randomit, vai ajatuksella mitattu ja valikoitu?
Remmin kireys?

Cosan startti on alkujaan aika laiska pyörimään (lue hidas), mutta voimaa on.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

bomble
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 11:33:41 2013

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja bomble » Ke Kesäkuu 10. 14:56:29 2015

Jasu kirjoitti:
bomble kirjoitti:Tää ei nyt varsinaisesti varmaa tänne kuulu mutta minkälaisia akkuja teillä on cossuissa? Mulla on 4wd alakerta, T5 ja 2wd startti, akkuna joku 55ah eikä tee muutakun naksu, buusterilla pyörittää aika vaivaloisesti.. kuitenkin kasauksessa alakerta pyöri hienosti kampuran päästä ja hattu (8tappinen/bp285/tuplajouset yms) kun laitettii niin sitte jäykisty melkosesti.. mites ne muilla pyörii? Onkoha tos joku kämmi vai vaatiiko tuo oikeesti ison akun
Mites nuo jouset, onko jotkut randomit, vai ajatuksella mitattu ja valikoitu?
Remmin kireys?

Cosan startti on alkujaan aika laiska pyörimään (lue hidas), mutta voimaa on.
Emmä tarkalleen tiesä mitkä ne on :D
Rallyracen suosittelemat tuplajouset, höpötettiin millanen kone tulee yms, kansisetillä mitattu ja olivat kuulma ok. Hihna on kireellä, ei saa pisimmästä kohtaa 90astetta käännettyä. Illalla pääsee kokeilemaan uudella akulla niin katotaan tilannetta

E: nyt pyörii kun sai uuden optiman! Mutta miks öljynpaine mittari ei sano mitään eikä tuu yläkertaan öljyjä?

bomble
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 11:33:41 2013

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja bomble » Ma Kesäkuu 15. 9:43:33 2015

Oliko öljysuihkut pakolliset cossun alakerran kanssa? Voiteleeko kangen yläpäät ilmanki?

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Kesäkuu 15. 14:02:12 2015

bomble kirjoitti:Oliko öljysuihkut pakolliset cossun alakerran kanssa? Voiteleeko kangen yläpäät ilmanki?
Ei ne pakolliset ole, mutta aika suositeltavat kylläkin, ne kun jäähdyttää samalla mäntiäkin etteivät sula jne.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Vastaa Viestiin