On toi Eskon louskuttaminen kyllä aivan käsittämätöntä, autoharrastusfoorumilla kohta eläkeläisellä on suurin ongelma 50e vuosikatsastus. Jälkinäyttöjähän ei autoharrastajilla tule koska he tietävät ja osaavat kaiken ja autot ovat todella kunnossa.esko kirjoitti:On varmaan miinoja mutta mitä muualla on, eikä sellasii uutisia ole osunut silmään, että auto olis ollut se syyllinen.vauhtipete kirjoitti:On tää autokantaa ajatellen parempi vuoden välein, ja silti tuolla liikkuu sellaisia miinoja että huhhuh
Muistan kun olin venezuelassa ja mein taxilla kentältä kaupungille. kuski alko pyörittämään rattia ja otti löysät pois kahdella kierroksella, ennen kun auto liikkun yhtään viereisen kaistan suuntaan. Sillon hirvittija nauraratti. Nää meidän vehkeet on ihan ok. Eikä saksassakaan näe mitään hirveitä miinoja liikenteessä, vaikkaa eivät leimaakkaan joka vuosi.
Just muuten tänään kuulin, että katsastaja päästi läpi auton (ford mondeo) jossa ei ollut takajarruja lainkaan. Heti katsastuksen jälkeen piti alle tonnin mondeooon tehdä 800€ jarruremppa. Olisko tässä parannettavaa. Tehdään se hyvin mutta vain kerran 2 vuodessa ? Ei toikaan tietysti ole koko totuus, että suomessa olis huonoa laatua, mutta mikä on, että muualla voidaan näin tehdä, kahden vuoden välein, mistä se johtuu. Onko saksassa katsastus niin hyvää laatua, että se voidaan tehdä joka toinen vuosi, vai onko meillä niin paskoja vehkeitä, että ne pitää katsastaa joka vuosi ?
Kummasta on kysymys ? huonosta kalustosta vai siitä että muut vaan ei osaa rahastaa ?
Onko tietoo ?
Kannattaa varmaan muuttaa sinne venezuelaan kun ratit pyörii tyhjää eikä satu mitään.
Entä jos lopettaisi koko autoharrastus jos ei kertakaikkiaan ole rahaa, vittuako täälä kitistä 50e maksusta. Mitä sä teet viidelläkympillä tai sun tai edustamasi yritys!? oletteko kenties tehneet liikaa sillärahalla kun noin korpea, kerropa mitä tehdään viidelläkympillä siis velotettava todellinen summa asiakkaalta?? miksi päästöt kannattaa mittaa konttorilla jos se on ilmaista muualla, mitä ja miksi?
Tiesitkä Eskoseni että Saksassa satku ajettu auto on suurimmalleosalle vaihtoiässä oleva paskakasa, siellä on pikkuisen erilainen autokanta ja suhtautuminen autoon kuin suomessa. Suomalaiset on aivan kiimassa "vähän ajettuihin" saksan vaihtoautoihin sielläkin usein kusetetaan näitä urpoja kaikki mersut ja isot ajettu 99 tai 199....
Suomessa on näitä kortsun paikkaajia merkittävästi enemmän kuin saksassa, suomen hallitus ajaa tavalliset ihmiset niin ahtaalle että ei ole varaa mihinkään!! 50 katsastus on näissä asioissa pienin mahdollinen kuluerä, parturikin maksaa vuositasolla merkittävästi enemmän

Eskon louskuttaminen loppuisi välittömästi kun tulisi katsomaan vaikkapa vain muutama tuhat autoa joka on vain pintaraapaisu todellisuudesta mitä se työ oikeesti on, onko turhaa. Entä jos ei sitä tehtäisi ollenkaan tai Eskon ihanteellinen max jokatoinen vuosi noin 19e kerta ja saisi tuoretta kahvia ja pullaa ja vielä lisäksi katsastaja itse manaisi kuinka vitun turhaa katsella ehjiä autoja.
Itse en tienaa ollenkaan katsastusbisneksestä siis alle mediaanipalkalla. Mutta jokin käsitys mitä se työ ja kalusto ehkä oikeesti on ja mitä sitten jos kukaan ei niitä katsoisi, tässä nyky-yhteiskunnassa kun ihmisiltä kupataan rahat pois.
Ainoa mistä olen samaa mieltä on perushinnan päälle tulevien maksujen kirjo, kyllähän jokin 32 jälkinäyttö tai muu pieni kirjaaminen jos maksaa 50 lisää on synkkää rahastusta. Jotkut asemathan vedättää näitä hinnan perässä juoksijoita sillä että perushinta näyttää halvalta mutta lisämaksut nousseet...meilläpäin sitä kutsutaan jo lieväksi kusettamiseksi. Sitten taas on ainakin riksussa asema joka on pitänyt lähes kaikki hinnat jopa alv nousuissakin samana alusta 2009 asti.
Akille ei tule tuplanäytöstä lisämaksua jos se on musta kiinni
