Escort MK4, Pääjarrusylinterin tiivisteiden vaihto.

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Escort MK4, Pääjarrusylinterin tiivisteiden vaihto.

Viesti Kirjoittaja kemes » To Kesäkuu 27. 21:16:33 2013

Minkälainen homma on vaihtaa neloskoriseen Escorttiin pääjarrusylinterin tiivisteet? Autossa uudet letkut ja putet. Jarrut ilmaantuu heikonlaisesti ja pääsylinteri pitää hassua ääntä ja työntää nestettä säiliöön. Voisiko vialliset pääsylinterin tiivisteet aiheuttaa tämmöisiä oireita?
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: Escort MK4, Pääjarrusylinterin tiivisteiden vaihto.

Viesti Kirjoittaja kemes » Ti Heinäkuu 2. 20:29:08 2013

Marmoritiskiltä ei korjaussarjaa enään saa...
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

mk1turboic
Viestit: 78
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 17:31:56 2003

Re: Escort MK4, Pääjarrusylinterin tiivisteiden vaihto.

Viesti Kirjoittaja mk1turboic » Ti Heinäkuu 2. 20:43:20 2013

Eikä ainakaan kovin helposti edes tarvikkeena, mitä joskus muutama vuosi sitten itse kyselin...
niin ja mun tapauksessahan ainakin oli kyse rst:n sylinteristä.
Viimeksi muokannut mk1turboic, Ke Heinäkuu 3. 17:49:32 2013. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jäsen #323

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: Escort MK4, Pääjarrusylinterin tiivisteiden vaihto.

Viesti Kirjoittaja wekku » Ti Heinäkuu 2. 22:50:03 2013

Sylinteri levälleen ja kumit irti, sit varaosapuljuun ja mauseri kouraan, mitoilla pitäs löytyä korvaavat kumit..

Millä koneella ja vuosmalli? Motonetistä löytyy jotain rajallisesti..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Escort MK4, Pääjarrusylinterin tiivisteiden vaihto.

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ke Heinäkuu 3. 9:04:59 2013

Tilalle sopii esim. Sierran pääsylkkykin..
Pedal tu tö metal!

RS270
Viestit: 1541
Liittynyt: Ke Lokakuu 21. 20:50:53 2009

Re: Escort MK4, Pääjarrusylinterin tiivisteiden vaihto.

Viesti Kirjoittaja RS270 » Ke Heinäkuu 3. 11:06:54 2013

Ebaystä saa ainakin ihan kokonaan uusia sylintereitä aika halvalla, ei paljon kannata kumeja vaihdella. Tai sit vaan laittaa sen sierran sylinterin jos kerran sopii.
Roadsport Cortina mk2 N/A
P100"RS100" EX
Escort mk2 "ecoboost"

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Escort MK4, Pääjarrusylinterin tiivisteiden vaihto.

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ke Heinäkuu 3. 11:20:04 2013

Mä tosiaan laitoin xr3i:hin 2 litrasen sierran pääsylkyn ihan bolt-on, putkia saattoi joutua hieman taivuttelemaan.
Pedal tu tö metal!

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: Escort MK4, Pääjarrusylinterin tiivisteiden vaihto.

Viesti Kirjoittaja shaulii » Ke Heinäkuu 3. 11:28:58 2013

Ja jos joku on sitä mieltä ettei pääsylkkään sa tiivisteitä niin soita Turun jarruosaan tai lähetä kuvan kanssa sähköpostia.
Ei ole sitten sitä saatavuus ongelmaakaan enää sen jälkeen. Jos ei fordilta mukamas saa...

turboeero
Viestit: 1046
Liittynyt: Su Marraskuu 18. 19:15:45 2007

Re: Escort MK4, Pääjarrusylinterin tiivisteiden vaihto.

Viesti Kirjoittaja turboeero » Ti Lokakuu 15. 16:31:49 2013

Ville K kirjoitti:Mä tosiaan laitoin xr3i:hin 2 litrasen sierran pääsylkyn ihan bolt-on, putkia saattoi joutua hieman taivuttelemaan.
Paljonko sierran sylkyssä mahtaa olla halkasija vrt. escortin sylkkyyn? Oliko dokki-sirpasta vai oharista?

Mulla on rsturbon jarrujen kans viä perus ykskutosen pääsylkky, polkimen liike on vähä pitkä.

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Escort MK4, Pääjarrusylinterin tiivisteiden vaihto.

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ti Lokakuu 15. 20:07:01 2013

En tiedä kummasta oli, mutta mututuntumana sanoisin että ne on ihan samanlaiset.. kokookaan en enää muista, kun on toi domestos tai azalea tai mikä se nyt olikaan. Tosiaan ihan bolt-on escortin tehostimeen.
Pedal tu tö metal!

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: Escort MK4, Pääjarrusylinterin tiivisteiden vaihto.

Viesti Kirjoittaja kemes » Ti Elokuu 12. 14:49:34 2014

Tilasin eBaysta Sierran 25.4mm pääsylkylle tarkoitetun tiivistesatsin (ATE), 17€ toimituskuluineen. Luultavasti sisällöltään vastaava kuin aikoinaan escort rs turboon (25.4mm sylinterillä) myyty sarja.
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Escort MK4, Pääjarrusylinterin tiivisteiden vaihto.

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ti Elokuu 12. 16:40:58 2014

Niijjoo, mullakin oli XR3i escortissa samat ALB-jarrut kuin Rs-turbossa, ja siksi halusin eroon siitä pääsylkystä, eli ilmankos se sierran 25,4mm oli sopiva tilalle..
Pedal tu tö metal!

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: Escort MK4, Pääjarrusylinterin tiivisteiden vaihto.

Viesti Kirjoittaja kemes » To Elokuu 28. 21:49:06 2014

Vaihdettu tiivisteet pääjarrusylinteriin, ilmattu pääsylinteri, ilmattu satuloista 4 kierrosta. Moottori sammuksissa keräsi jonkin verran painetta, parempi kuin ennen tiivisteiden vaihtoa, poljin ei painunut. MUTTA kun mottorin käynnisti ja tehostin tuli mukaan peliin painui poljin pohjaan.

Seuraavaksi ajattelin kokeilla vaihtaa tehostimen, tuntuu kyllä kaukaa haetulta että vika olisi tehostimessa vai mikä on yleisön mielipide?
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: Escort MK4, Pääjarrusylinterin tiivisteiden vaihto.

Viesti Kirjoittaja kemes » Pe Elokuu 29. 10:36:40 2014

Tehostimen vaihto korjasi ongelman.
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

Vastaa Viestiin