Mites korkealle olet lämpömittarin päästänyt nousemaan? Ainakin omassa mk5 RS2000 lämpömittari nousee kyllä reilusti yli puolenvälin, lähes punaiselle rajalle, ennenkuin alkaa flekti pyörimään.RSturbo kirjoitti:Eli auttakaas ny tyhmää,mulla on tommonen vm.-96 räsä jossa tuppaa lämmöt nousta aikas korkeelle kun on paikoillaan,ajossa pysyy ihan hyvänä,luonnollisesti![]()
Flekti ei puhu mitään,anturin vaihdon jälkeenkään.Suoralla virralla kyllä pyörii mutta lämpöjen noustua ei pyöri niinkuin pitäis.Mistä tämmöinen toimimattomuus voisi johtua?Sit viä yks kymysys et pystykös tästä lukee vikakoodeja,ja jos pystyy niin mistä?,tottunu pelaan hieman vanhempien autojen kanssa joissa ei ole mitään koodeja niin siksi tämmöinen kaivaa mieltä.
Kiitos jo etukäteen!
Toi flektin anturihan on pelkkä kytkin joka on muistaakseni suoraan flektin virtalinjassa kiinni (ei mitään erillistä relettä tms). Kokeile oikosulkea flektin anturin liitin, pitäisi flektin lähteä pyörimään. Jos ei, seuraa flektin plus piuhaa eteenpäin missä vika. Tästä päästäänkin siihen että, aika yleisesti näissä kaikki sähköongelmat juontavat juurensa viallisesta sulakerasiasta... Kai olet nämä perus jutut, flektin maadoitus & sulakkeen sulakerasiassa tarkistanut?
Vikakoodeja voi lukea konehuoneen vasemmasta etukulmasta, ilmanputsarikotelon lähettyviltä löytyvästä valkoisesta kolmepinnisestä (kolmion muotoisesta) liittimestä. Tosta saa ulos vikakoodit vastus & led virityksellä siten että laskee montako kertaa led vilkkuu jne. Tähän tais löytyä ihan ohjeetkin jostain. Toki sitten on ihan oikeita vikakoodin lukioitakin jotka kertovat numeroin mitä koodia tulee. Vähän kyllä epäilen ettei tuo vikadiagnostiikka tässä ole niin hienostunut että osaisi tälläisiä asioita haistella, taitaa olla lähes pelkästään moottorin ohjaukseen liittyviä koodeja mitä toi kertoo.