Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Ville K
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja Ville K » Su Huhtikuu 18. 20:15:06 2010
Aaa.. No sitten perun sanani, olen kuvitellut nivelien olevan samat, koska koko täsmää, ja samoin laipan pulttijako, ja kun noita murikoita on voinut vaihdella ristiin muitten 7" laippavetarillisten kanssa.. Eli olin siis väärässä
edit: ainakin siihen väliin voi siis vaihtaa normaali sierran/scorpion vetarin nivelineen.
ihmetyttää vaan voortin tuntien, miksi on tehty samankokoista niveltä kahdella eri poorilla muka? Kun kuitenkin 4x4 cossussa on laatikkokin se "sama" mt-75 mitä heikompi tehoisissakin?
Pedal tu tö metal!
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Viesti
Kirjoittaja THR » Su Huhtikuu 18. 21:13:02 2010
Ville K kirjoitti:Aaa.. No sitten perun sanani, olen kuvitellut nivelien olevan samat, koska koko täsmää, ja samoin laipan pulttijako, ja kun noita murikoita on voinut vaihdella ristiin muitten 7" laippavetarillisten kanssa.. Eli olin siis väärässä
edit: ainakin siihen väliin voi siis vaihtaa normaali sierran/scorpion vetarin nivelineen.
ihmetyttää vaan voortin tuntien, miksi on tehty samankokoista niveltä kahdella eri poorilla muka? Kun kuitenkin 4x4 cossussa on laatikkokin se "sama" mt-75 mitä heikompi tehoisissakin?
niin minäkin luulin,mut erit olivat. aamulla soitteleen varaosapuljuihin et saako tarvikkeena vielä 4wd cossun niveliä...
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Viesti
Kirjoittaja THR » Ma Huhtikuu 19. 11:44:51 2010
ford kuolettanu vetonivelten numerot... ja tarvikkeena ei toistaseksi löytyny...
-
MikkoT
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Viesti
Kirjoittaja MikkoT » Ma Huhtikuu 19. 11:51:06 2010
Kehtaatko Timo mitata tuon 4wd cossun vetarin paksuuden, niin vertaan sitä minulta löytyvien scorpin ja 4wd dokin vetareihin.
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Viesti
Kirjoittaja THR » Ma Huhtikuu 19. 11:58:06 2010
MikkoT kirjoitti:Kehtaatko Timo mitata tuon 4wd cossun vetarin paksuuden, niin vertaan sitä minulta löytyvien scorpin ja 4wd dokin vetareihin.
mulla ei oo vetareita,mut vanhoja niveliä on...
-
SeppoJJ
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
Viesti
Kirjoittaja SeppoJJ » Ma Huhtikuu 19. 19:58:49 2010
No perhana ku just tällä viikkoo meinasin hakee Motonetistä 4 kpl niveliä nelikkoon... olin kanssa ihan siinä käsityksessä, että ne on samat nivelet ku 100mm halkaisija niissäkin. Pitää kait sit kääntyä GGR:n puoleen, tosin aika suolanen on hinta £81.73, vrt 2wd £50.05.

-
Cosesc
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Viesti
Kirjoittaja Cosesc » Ma Huhtikuu 19. 20:56:06 2010
Kyllä tarvikkeena saa 100mm vetarin niveltä 4wd cossuun taakse. Ainakin itse hankin Riihimäen A-tarvikkeesta kaikki 4 uutta niveltä omaan kilpuriin, hinta tais keikkua jossain 50E/kpl luokassa. Samalla laitoin tietysti uudet suojakumit ja ne löytyivät VW transporter jostain mallista.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Viesti
Kirjoittaja THR » Ma Huhtikuu 19. 22:34:58 2010
tänne korjausta. kyllä 4wd cossussa on samat nivelet kuin normi sierra,mistä ville puhu. mulla oli 2 kpl jotain tummaihoinen mallisia mistä sain käsityksen et 100mm ja 28 pooriset.. eli motonettiin vaan... tai mulla ois 4 löbröä tulossa 68€/kpl...
-
Ville K
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja Ville K » Ma Huhtikuu 19. 22:56:20 2010
No perhana, minä jo aattelin, että onko tosiaan voorti alkanut hullutteleen

Pedal tu tö metal!
-
KtK
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Viesti
Kirjoittaja KtK » Ma Toukokuu 3. 20:15:44 2010
Onko noita 2wd cosan vetarin suojakumeja saatavilla vielä jossain tai sopiiko jonkun muun mallin suojakumi sinne. Tuli liian isot "offroad" suojakumit nivelten mukana.
-
henu
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Viesti
Kirjoittaja henu » Ma Toukokuu 3. 20:28:08 2010
KtK kirjoitti:Onko noita 2wd cosan vetarin suojakumeja saatavilla vielä jossain tai sopiiko jonkun muun mallin suojakumi sinne. Tuli liian isot "offroad" suojakumit nivelten mukana.
Eikös scorpiossa pitäs olla samat ?
Joskus hain kumeja ni tuli eka liian isot (75mm), seuraavalla kerralla löyty oikeet eli 65mm halkasialla.
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Viesti
Kirjoittaja THR » Ti Toukokuu 4. 14:21:44 2010
KtK kirjoitti:Onko noita 2wd cosan vetarin suojakumeja saatavilla vielä jossain tai sopiiko jonkun muun mallin suojakumi sinne. Tuli liian isot "offroad" suojakumit nivelten mukana.
motonet 25mm/65mm
-
KtK
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Viesti
Kirjoittaja KtK » Ti Toukokuu 4. 15:19:59 2010
Thanks ,noita 25/65mm hiukan meinasinkin ,on aika lähellä samat kuin noi vanhat orkkikset. Niissä on varmaan toi pienempi reikä hiukan venahtanut.
-
Planet
- Viestit: 1492
- Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
- Paikkakunta: Lohja
Viesti
Kirjoittaja Planet » La Huhtikuu 6. 23:45:52 2013
KtK kirjoitti:Onko noita 2wd cosan vetarin suojakumeja saatavilla vielä jossain tai sopiiko jonkun muun mallin suojakumi sinne.
Nostetaas vanhaa aihetta..
Orkkiksia mahdollisesti vielä saatavilla, mutta löytyykö tarvikkeena vastaavia kuin orkkikset huokeampaan hintaan?
Scorpiossa samat suojakumit?
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Viesti
Kirjoittaja THR » Su Huhtikuu 7. 17:25:30 2013
Löytyy tarvikkeena
-
toivolao
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ti Lokakuu 19. 18:13:06 2010
Viesti
Kirjoittaja toivolao » To Huhtikuu 18. 20:21:15 2013
Ei kellään ois tietoo mistä sais vetareihin torx pultteja treen suunnalta? Tai vaikka muualtakin nyt olis kova tarve ennen kun kesä on ohi...
-
henu
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Viesti
Kirjoittaja henu » To Huhtikuu 18. 21:31:48 2013
toivolao kirjoitti:Ei kellään ois tietoo mistä sais vetareihin torx pultteja treen suunnalta? Tai vaikka muualtakin nyt olis kova tarve ennen kun kesä on ohi...
Onko pakko ola torx ? pultti liikkeistä löytyy muuten vastaavat mut kuusiokolona.
-
komA
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 1492
- Liittynyt: La Syyskuu 12. 17:56:46 2009
Viesti
Kirjoittaja komA » Pe Huhtikuu 19. 2:08:29 2013
henu kirjoitti:toivolao kirjoitti:Ei kellään ois tietoo mistä sais vetareihin torx pultteja treen suunnalta? Tai vaikka muualtakin nyt olis kova tarve ennen kun kesä on ohi...
Onko pakko ola torx ? pultti liikkeistä löytyy muuten vastaavat mut kuusiokolona.
Löytyyhän niitä myös torxinakin samoista puljuista.. Tais olla hintakin sama, mut ite otin sillon kuusiokolot.
Jaguar S-Type R, 4.2l V8
Ford Ranger -07
Ford Sierra 4.6iS V8
-
toivolao
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ti Lokakuu 19. 18:13:06 2010
Viesti
Kirjoittaja toivolao » Pe Huhtikuu 19. 13:06:31 2013
Juu kaikki käy kunhan sopii pyöritteleen.. Kaveri käyny muutman liikkeen läpi eikä oo löytäny, mut kai sitä tarvii vaan jatkaa ettimistä!
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Pe Huhtikuu 19. 15:27:14 2013
Vetarin pultteihin liittyen kysynkin (kun en enää muista) että olikos ne kovuudeltaan normi 8.8 vai 10.9 tai jopa 12.9?
Emännän ex Scorpiosta lähti kuskinpuolen vetari irti sisäpäästä...
Syytä en tarkemmin tiedä, oliko vika ed. omistajan sinne laittamissa 8.8/normaali 6-kolo pulttien pehmeydessä, vaiko johtuiko ex omistajan löysistä momenteista.
Osa pulteista oli irronnut ja osa katkesi (oiskohan enää 2 tai 3lla ollu kun katkesivat).
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
Jasu
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Viesti
Kirjoittaja Jasu » Pe Huhtikuu 19. 15:30:07 2013
10.9
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
Ville K
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja Ville K » Pe Huhtikuu 19. 15:31:18 2013
on ne ainakin paremmat kuin 8.8. Ite laitoin 12.9:t,
ja tampereen seudulta ainakin ruuvilinjasta löytyi suoraan hyllystä, malli mukaan vaan!
Pedal tu tö metal!
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Pe Huhtikuu 19. 15:34:23 2013
Tattista taas nopsasta tiedon tulvasta.

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
toivolao
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ti Lokakuu 19. 18:13:06 2010
Viesti
Kirjoittaja toivolao » La Huhtikuu 20. 13:14:58 2013
Juu kiitos tiedoista, koitetaan sieltä..
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » La Huhtikuu 20. 15:24:50 2013
tumppe kirjoitti:Vetarin pultteihin liittyen kysynkin (kun en enää muista) että olikos ne kovuudeltaan normi 8.8 vai 10.9 tai jopa 12.9?
Emännän ex Scorpiosta lähti kuskinpuolen vetari irti sisäpäästä...
Syytä en tarkemmin tiedä, oliko vika ed. omistajan sinne laittamissa 8.8/normaali 6-kolo pulttien pehmeydessä, vaiko johtuiko ex omistajan löysistä momenteista.
Osa pulteista oli irronnut ja osa katkesi (oiskohan enää 2 tai 3lla ollu kun katkesivat).
Sinne vetonivelen ja laipan väliin jää helposti paskaa/santaa/vaseliinia ja ajossa se sitten hieroo sinne välyksen. Volkkarista lähti kans kerran vetarin sisäpää irti laatikosta, kun vähän huolimattomasti putsasin pinnat. Pultit oli kyllä varmasti kiristetty riittävästi...
Jäsen #606
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Su Huhtikuu 21. 12:22:08 2013
olafu kirjoitti:tumppe kirjoitti:Vetarin pultteihin liittyen kysynkin (kun en enää muista) että olikos ne kovuudeltaan normi 8.8 vai 10.9 tai jopa 12.9?
Emännän ex Scorpiosta lähti kuskinpuolen vetari irti sisäpäästä...
Syytä en tarkemmin tiedä, oliko vika ed. omistajan sinne laittamissa 8.8/normaali 6-kolo pulttien pehmeydessä, vaiko johtuiko ex omistajan löysistä momenteista.
Osa pulteista oli irronnut ja osa katkesi (oiskohan enää 2 tai 3lla ollu kun katkesivat).
Sinne vetonivelen ja laipan väliin jää helposti paskaa/santaa/vaseliinia ja ajossa se sitten hieroo sinne välyksen. Volkkarista lähti kans kerran vetarin sisäpää irti laatikosta, kun vähän huolimattomasti putsasin pinnat. Pultit oli kyllä varmasti kiristetty riittävästi...
Ei mullakaan mitään ongelmia oo koskaan ollu omissa vetari asennuksissa, mut noi vehkeet joita jostain tulee osteltua tai vaihdossa, niin noistahan näitä "yllätyksiä" tapaa aina löydellä. On se kyl kumma kun ei viittitä tehdä kunnolla...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » Su Huhtikuu 21. 18:27:21 2013
tumppe kirjoitti:olafu kirjoitti:tumppe kirjoitti:Vetarin pultteihin liittyen kysynkin (kun en enää muista) että olikos ne kovuudeltaan normi 8.8 vai 10.9 tai jopa 12.9?
Emännän ex Scorpiosta lähti kuskinpuolen vetari irti sisäpäästä...
Syytä en tarkemmin tiedä, oliko vika ed. omistajan sinne laittamissa 8.8/normaali 6-kolo pulttien pehmeydessä, vaiko johtuiko ex omistajan löysistä momenteista.
Osa pulteista oli irronnut ja osa katkesi (oiskohan enää 2 tai 3lla ollu kun katkesivat).
Sinne vetonivelen ja laipan väliin jää helposti paskaa/santaa/vaseliinia ja ajossa se sitten hieroo sinne välyksen. Volkkarista lähti kans kerran vetarin sisäpää irti laatikosta, kun vähän huolimattomasti putsasin pinnat. Pultit oli kyllä varmasti kiristetty riittävästi...
Ei mullakaan mitään ongelmia oo koskaan ollu omissa vetari asennuksissa, mut noi vehkeet joita jostain tulee osteltua tai vaihdossa, niin noistahan näitä "yllätyksiä" tapaa aina löydellä. On se kyl kumma kun ei viittitä tehdä kunnolla...

Sen ainoan kerran, kun on viimeisen kymmenen vuoden aikana mennyt hermot näihin härveleihin, niin vein Scorpion taannoin Fordille vetarin vaihtoon. Muuten on huollot tullut tehtyä itse. No kaikki tuntui olevan ok ja samalla vaihtui tankki. Joku puoli vuotta tämän jälkeen katselin jotain remonttia tehdessäni nosturilla, että kaksi pulttia oli vetareista löystynyt irti. Olin aika hämmentynyt... eli kyllä sitä näköjään sattuu. Eniten tietysti sapetti, että ei ollut edes omilta jäljiltä

-
toivolao
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ti Lokakuu 19. 18:13:06 2010
Viesti
Kirjoittaja toivolao » To Huhtikuu 25. 17:54:32 2013
Ruuvilinjasta ei saa suoraan hyllystä mutta tilaamalla saa.. kun noi mitä haettiin oli tiheemmällä kierteellä