Escort World Cup palkki ja koneen tärinät koriin ... ?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Twin Cam
Viestit: 200
Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 14:11:25 2004
Paikkakunta: Tuupovaara

Escort World Cup palkki ja koneen tärinät koriin ... ?

Viesti Kirjoittaja Twin Cam » Ke Huhtikuu 10. 22:30:27 2013

Mitenhän tuon asian laita on kun joskus muistelen kuulleeni ..., tuleeko koriin miten pahasti tuon World Cup palkin ja sen koneenkorvien kautta moottorin tärinät verrattuna vakiopalkkiin plus normi koneenkorvat. Käsittääkseni tuossa World Cup palkissa tiukemmat nuo koneenkorvat verrattuna vakioon .... Kyseessä kuitenkin katuharrastepeli ja paikkojakin jo kuljettajalla hampaissa jotka saisivat pysyä paikallaan vielä jatkossakin :D Ajattelin ennakkoon kysellä jos katsastusmies heittäytyy hankalaksi tuon vakioetupalkin kanssa koneen vaihdossa, saahan siihen vakioon tietenkin ne vahvistuksetkin tehtyä kuten RS:n omassa palkissa on ... kertokaa mielipiteitä ja onko yleensä kelvannut vakiopalkki OHC:n kanssa ja autona tietenkin Escort Mk2 :)
Jari Kaukonen

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Escort World Cup palkki ja koneen tärinät koriin ... ?

Viesti Kirjoittaja jjs » To Huhtikuu 11. 14:29:38 2013

Vakiopalkki harvemmin kelvannut.

RS2 vakiopalkki, tai kopio, on suositeltavampi. WC täristää melkoisesti.
:idea: Toisaalta eipä mk1/2 enää muutenkaan ole mikään premium -luokan mukava kilometrinnielijä että haitanneeko lisätärinä/-melu mitään...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Escort World Cup palkki ja koneen tärinät koriin ... ?

Viesti Kirjoittaja esko » To Huhtikuu 11. 18:52:31 2013

Kyllä se aika erilaista on kun on kumityynyt välissä. Ei se mahdottoman kova se meteli ole, eikä se värisytä autoa. Se on enemmänkin sellasta peltistä lähtevää kaikuvaa ääntä, vaikee selittää.
Viimeksi muokannut esko, La Huhtikuu 20. 12:05:50 2013. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Escort World Cup palkki ja koneen tärinät koriin ... ?

Viesti Kirjoittaja jjs » To Huhtikuu 11. 22:06:47 2013

Eskon innoittamana jatkoa; WC-puslia on yhtä montaa Shore -lukemaa kuin on valmistajiakin, lue paljon. Fordin omat aikoinaan olivat aika kovia :)
Pusla kun on alunperin ihan toisesta paikasta kilpaescortia napattu...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Re: Escort World Cup palkki ja koneen tärinät koriin ... ?

Viesti Kirjoittaja Arska » To Huhtikuu 11. 22:58:59 2013

Vieläkö mistään saisi sitä jousipakan puslaa vakiokovuisena?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Escort World Cup palkki ja koneen tärinät koriin ... ?

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Pe Huhtikuu 12. 19:50:28 2013

asiaa auttaa jos pidät vaihteiston kannattimen vakona -70 luvun mallina mielellään orkkis se on pehmeä, ja huolehdit siitä että pakoputkisto ns. joustaa riittävästi.

ilmeisti kaikki muut puslasi on vakiot kun kyselet.

omassa on kaikki puslat nyt ns. HD rally meininkiä myös ns. nopea ohjaus ja MK1 RS kilpa etuvakaaja tuenta on nyt HD. ohjaus tulee päivittymään alumiini pantoihin seuraavassa setupissa keräävät hyllyssä pölyä.

mutta nuo kaikki pikku räminät unohtuu kadulla kun Quife 5-speed kilpalaatikko alkaa laulamaan kauniisti ja lukkoperä ottaa voiman vastaan ja laittaa auton miellyttävään luisuun asfaltilla kun kauppa tai pankkiaisiat niin määrää. :green: :green: :green: :green: :green:

:-$
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Escort World Cup palkki ja koneen tärinät koriin ... ?

Viesti Kirjoittaja jjs » La Huhtikuu 13. 11:40:47 2013

Déjà Vu... Neula hyppii taas?

Ei ole suositeltavaa jättää yhtään moottori-vaihteistopaketin kumia muita löysemmäksi, sopii arvata mikä antautuu kun voimat riepottelee.
Ääni/värinät välittyy koriin kovimman pisteen kautta, eli vaikka kiinnityksessä olisi 110 löysää ja 1 kpl ankarampaa kumia, vastaa mökätaso käytännössä kovimman mukaista.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Twin Cam
Viestit: 200
Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 14:11:25 2004
Paikkakunta: Tuupovaara

Re: Escort World Cup palkki ja koneen tärinät koriin ... ?

Viesti Kirjoittaja Twin Cam » Su Huhtikuu 14. 13:26:41 2013

Aika hyvin täällä kommenttia tullutkin, kiitos siitä, täytyy miettiä tuota ja kokeilla paras kokonaisuus löytää, tarkoitus ei ole kuitenkaan kilpa-autoa kadulle tehdä niin jonkun verran tuo ajomukavuuskin vaikuttaa valintoihin ... :)
Jari Kaukonen

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Escort World Cup palkki ja koneen tärinät koriin ... ?

Viesti Kirjoittaja Fomococars » To Huhtikuu 18. 21:32:32 2013

joo toi on vaan se helpotus vinkki noihin rytinöihin

itsellä lootan tuenta on HD rally

eli type-9 5-speed loota joka on 4 vaihteisen HD palkilla tuettu alkuperäisiin laatikon palkki kiinnikekohtiin alkuperäisillä pulteilla.

kerran oli aikaa niin tein tuohon väliin raudasta adapterin joka sisältää myös pudotuspala setupin kun jäivät tarpeetomiksi kun RS loota vaihtu tuohon quefiin on hauska laatikko tosi mahtava kadulla.

ihan vain siksi kun 5 vaihteisen palkki ei ulkonäkönsä vuoksi sopinut -69 mallin autoon ja oli hyvä 4 vaihteinen palkki valmiina.
-muutama sata irroitusta sovittamista leikkaamista poraamista hitsaamista loppuhionta ja maali. suosittelen.

siitäkin vois joskun laittaa fotoja sitten projektiosiossa vuonna x
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Twin Cam
Viestit: 200
Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 14:11:25 2004
Paikkakunta: Tuupovaara

Re: Escort World Cup palkki ja koneen tärinät koriin ... ?

Viesti Kirjoittaja Twin Cam » To Huhtikuu 18. 23:21:19 2013

Kiitos, kaikki tuo vaihdelaatikkoonkin liittyvä kiinnostaa, koska saattaa laatikot Escortissa muuttua jonkun ajan päästä kunhan tuon moottoripuolen katsastushomman saa kuntoon :)
Jari Kaukonen

Vastaa Viestiin