Granada + zetec kysymyksiä

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ma Lokakuu 15. 18:17:57 2012

Granadan ja zetecin yhdistelmästä ei tunnu maailta löytyvän tietoa.
Ilmeisesti säälittävää laittaa 2-litrainen kone noin valtavaan koriin...
No teen silti!
Tekniikanluovuttajaksi löytyi -00 vuotinen 2-litranen mondeo. Eli blacktop zetec.
Mondeo alkaa olemaan atomeina ja olen ehtinyt jo pähkäillä koneen asennusta Granadaan ohc:n tilalle.

Haaste nro1:
Blacktopissa öljypohjassa patti etupäässä konetta eli eihän se granadaan silleen kelpaa.
Miten homma hoituisi silvertopin pohjalla? Eikös mondeon silvertop-koneissa patti ole takana?
Kellä ois joutilas öljytikun kera?
Itelläkin saattaa olla silvertopin romua tokorin (hyvässä) tallessa, mutta kukas ne sieltä löytäis...
Kommentteja?

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Lokakuu 15. 20:43:59 2012

Mondeon ja Escortin Silver Topeissa on ainakin patit eri paikoissa.

Maksalaatikko
Viestit: 1335
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » Ti Lokakuu 16. 10:10:57 2012

Mondeon silver topissa ö-pohjan patti on melkolailla keskellä. Tossa mun projekti topicissa on kuvia välikoppaan modatusta pohjasta..Alkuperäisestä ei oikeen saanu hyödynnettyä ku reunat..

Edit:

tässäpä vielä linkit kuviin

http://personal.inet.fi/private/papu/fo ... ohja-1.jpg
http://personal.inet.fi/private/papu/fo ... ohja-2.jpg
http://personal.inet.fi/private/papu/fo ... ohja-3.jpg

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ti Lokakuu 16. 10:45:48 2012

Maksalaatikko kirjoitti:Mondeon silver topissa ö-pohjan patti on melkolailla keskellä. Tossa mun projekti topicissa on kuvia välikoppaan modatusta pohjasta..Alkuperäisestä ei oikeen saanu hyödynnettyä ku reunat..
Kiitos. Enpä muistanut sinun kuvia ollenkaan.

Tässä blacktop katollaan. Öljypohjassa on korvakkoja vähän joka suuntaan.
Eli silvertopin pohjasta on helpompi lähteä tekemään sopivaa?

Tässä nykyisen Granadan tämän hetkinen tilanne.

Kait se pitää laiskuus selättää ja kuskata mondeon koppa kierrätykseen. Sitten Granada atomeiksi ja sovittaan osia toisiinsa.

ps. Tallista tuli aivan liian pieni :?

Maksalaatikko
Viestit: 1335
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » Ti Lokakuu 16. 10:57:16 2012

Mun mielestä jossain on täysin peltinen pohja, siitä varmaan helpoin ois tehdä. Oliskohan ollu sierran cvh koneessa, en nyt ihan 100% varma ole..

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ti Lokakuu 16. 12:20:02 2012

Maksalaatikko kirjoitti:Mun mielestä jossain on täysin peltinen pohja, siitä varmaan helpoin ois tehdä. Oliskohan ollu sierran cvh koneessa, en nyt ihan 100% varma ole..
1.8 cvh sierra. Ei taida ihan hirveesti olla liikenteessä. Yks jemmassa Escorttia varten vaan ei viitti kuormasta "varastaa".

Eipä tuo alumiini ole ongelma. Materiaalia vaan ei löydy omasta varastosta ja hitsatakin täytyy jossain muualla.

sapporo
CRSC jäsen 2014
Viestit: 167
Liittynyt: Pe Lokakuu 7. 14:02:48 2011

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja sapporo » Ti Lokakuu 16. 18:53:35 2012

vm.92 silvertopissa patti kans edessä.
-Mondeo 2.5 -03
-Escort -73

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ti Lokakuu 16. 19:39:22 2012

sapporo kirjoitti:vm.92 silvertopissa patti kans edessä.
Kylläpä olet vanhan mondeon löytänyt :shock:
hoopee kirjoitti:Eikös mondeon silvertop-koneissa patti ole takana?

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Lokakuu 16. 23:10:48 2012


sapporo
CRSC jäsen 2014
Viestit: 167
Liittynyt: Pe Lokakuu 7. 14:02:48 2011

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja sapporo » Ke Lokakuu 17. 17:36:59 2012

no pääsi unohtuun tuo mondeo osuus... :oops:
-Mondeo 2.5 -03
-Escort -73

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Pe Marraskuu 30. 23:26:37 2012

Nyt on mondeon silvertopin öpohja tallissa. Eihän siitä ole apua.
Loiskelevyä ei saa blacktopin kampuran laakeripukkeihin kiinni. Palikoiden korkeudessa merkittävä ero.
Uskotaan (ja toivotaan) että tuosta orkkispohjasta saa sittenkin modattua granada-yhteensopivan.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Su Joulukuu 2. 21:05:13 2012

hoopee kirjoitti:Nyt on mondeon silvertopin öpohja tallissa. Eihän siitä ole apua.
Loiskelevyä ei saa blacktopin kampuran laakeripukkeihin kiinni. Palikoiden korkeudessa merkittävä ero.
Uskotaan (ja toivotaan) että tuosta orkkispohjasta saa sittenkin modattua granada-yhteensopivan.
Yksinpuhelu jatkukoot.
Näköjään käyttäneet blacktopissa teräsputkesta tehtyjä holkkeja ja silvertopin pultteja -> silloin saa loiskelevyn kiinni.
Retrofordin öljypohjan kanssa jättävät koko loiskelevyn pois :?
Tutkimukset jatkuu

Maksalaatikko
Viestit: 1335
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » Ma Joulukuu 3. 14:46:21 2012

Onkos se alkuperäinen loiskelevy nyt niinkään tarpeellinen? Jos sitä kourua meinaat mikä on koko kampuran matkalla? Multa se jäi ainakin ihan suosiolla poist ku ei ainakaan ARPin pulteissa ollu mahdollisuutta sitä kiinnittää. Ja en ois laittanu vaikka ois kiinni saanutkin..

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ma Joulukuu 3. 17:51:00 2012

Maksalaatikko kirjoitti:Onkos se alkuperäinen loiskelevy nyt niinkään tarpeellinen? Jos sitä kourua meinaat mikä on koko kampuran matkalla? Multa se jäi ainakin ihan suosiolla poist ku ei ainakaan ARPin pulteissa ollu mahdollisuutta sitä kiinnittää. Ja en ois laittanu vaikka ois kiinni saanutkin..
Varmaan sillä joku funktio on kun voorti on sellaisen pellin sinne asentanut.
Uudemmassa öp:ssä se onkin osa valua.
No katsotaan miten homma etenee...kun etenee :lol:

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ti Joulukuu 4. 20:38:32 2012

moisia ö-pohjia en ole koskaan nähnyt mutta eikö niihinkin ois ihan toimiva vastaava kuin mk2 rs2000 ö-alu pohjassa. toisilla kiinteä toisilla pulteilla. vai eikö niihin saa sellaista väsättyä jälkeenpäin.

ero kuitenkin peltiseen ohc taunus pohjaan on loiskeiden eston osalta on huikea eikä sihti haukkaa ilmaa jos pienen hypyn tekee katuajelussa sladista puhumattakaan.

tuossa näkyy rs2000 alu loiske estot

http://www.google.fi/imgres?q=mk2+rs+20 ... ,s:0,i:104

olipas julmettu linkki


EDIT

katselin nuo linkkien zetec ö-pohja kuvat kuvat
näyttää hyvältä tuo zetec vakio ratkaisu onkohan missään 4-pyttyisessä tuotanto kauppa fordissa ollu noin hyvää ratkaisua ilman mitään optio rasteja kun autoa uutena ostelee.

pakko myöntää fordeissa on ollu kehitystä.
Viimeksi muokannut Fomococars, To Joulukuu 6. 22:45:56 2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Maksalaatikko
Viestit: 1335
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » Ti Joulukuu 4. 23:20:26 2012

Kyse ei taida olla varsinaisesta loiskelevystä vaan sellasesta 'kourusta' joka on kiinni kampuran runkopukeissa ja on käytännössä kampuran mittainen. Liittyy varmasti jotenkin kampuran aiheuttamaan öljyn sumuuntumiseen kovilla kierroksilla. Kiinnistyskin on niin heiveröinen, että ei juurikaan jäykistä runkopukkeja tai edes taisaisi värinöitä.

Veikkaan, että Granadassa tällä pellillä ei ole vaikusta:) Jos se ei sitten kierrä kymppitonnia:)

Tästä taitaa olla kyse:

http://classic-ford.org/forum/uploaded/ ... 0Zetec.jpg

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Joulukuu 5. 0:09:13 2012

Maksalaatikko kirjoitti:Veikkaan, että Granadassa tällä pellillä ei ole vaikusta:) Jos se ei sitten kierrä kymppitonnia:)
Ei edes kilometreissä :lol:
Maksalaatikko kirjoitti: Tästä taitaa olla kyse:
Juurikin tuollainen viritelmä on silvertopissa.
Blacktopissa on tällänen. Kuvassa taustalla.
Eli ns. loiskelevy on osa öljypohjan valua. Jäykistää alakertaa jo huomattavasti.
Eiköhän noidenkin moottoreiden suunnittelussa päävastuussa ole olleet ekonomit eli kaikki "ylimääräiset" osat on karsittu pois.

No ei sen väliä. Kaikki toteutukset onnistuu vielä.
Orkkispohjan modaus, silvertopin pohjan modaus loiskelevyllä tai ilman. jne jne...
Ehtis vain touhuileen enemmän kuin tunnin illassa niin sais jotain valmistakin aikaan. Nekin tunnit tuntuu menevän likaisten osien puhdisteluun O:)

Ja tosiaan nyt ei olla hipo-moottoria tekemässä vaan harjottelemassa zetec swappia vakiokomponenteilla.
Jos tästä rojektista sais kuitenkin rohkaisua välikopan pajottamiseen :wink: (siis tokoriin vauhtia)

Escozt
Viestit: 628
Liittynyt: Su Toukokuu 24. 20:34:17 2009

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Escozt » Ma Joulukuu 10. 21:57:12 2012

Viimeisin silvertop minkä sierraan änkesin niin siitä jätin silloin tuon kampiakselin alla olevan öljykourun pois enkä kyllä huomannut missäänvaiheessa mitään muutosta moottorin toiminnassa saatikka öljynpaineissa tai että huohotuspuolelle olisi kertynyt liikaa öljyä mahdollisesti kampiakselin heittämänä vaikka autoa vietiin enemmän kylkiedeltä kuin suoraan ja radalla tuli paiskottua aika rajulla kädellä myös. Tuo blactopin systeemi on jo sitten asia erikseen, tuosta on jo jotain hyötyäkin mutta silvertopin malli minusta ainakin aika turha normaalikäyttöä ajatellen. Mutta nämä siis meikäläisen kokemuksia asiasta.
VW T4 2.5tdi
Escort mk2
E36 325

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ma Joulukuu 10. 22:52:41 2012

Eli peltikourun tohtii jättää pois yöunia menettämättä.
Eipä tarvi ruveta kikkaileen niiden pulttien ja holkkien kanssa. Toki se imuputki pitää johonkin saada kiinni.
Eiköhän se tästä pikkuhiljaa selviä kummalla pohjalla edes lähdetään toteuttamaan.

el_reino
Viestit: 372
Liittynyt: Pe Helmikuu 1. 19:31:46 2008
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja el_reino » Ti Joulukuu 11. 22:14:07 2012

Suojaahan se alumiinista öljypohjaa puhkeamasta kun menee kiertokanki poikki :D

Tokkopa mikään kovin tärkee on tosiaan tuo käikäle. Kait sillä on tarkoitus jotenkin epätoivoisesti tukea noita laakeripukkeja, ja samalla pyyhkiä kampurasta roiskeet talteen, jotta valuvat nopeammin öljypohjaan sen kautta eikä lohkon seinämien.

sapporo
CRSC jäsen 2014
Viestit: 167
Liittynyt: Pe Lokakuu 7. 14:02:48 2011

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja sapporo » Ti Joulukuu 11. 23:07:57 2012

eikös sen idea oo ettei "roiskeet" paukuta vinhasti kieputtavaa kampuraa.
-Mondeo 2.5 -03
-Escort -73

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Pe Joulukuu 14. 8:27:34 2012

Blacktopin ÖP:n käyttö näyttää mahdottomalta. Sitä ei saa mahtumaan pelkkään peltiosaa modaamalla.
Tehdään siis kuten Maksalaatikko on omaan rojektiinsa tehnyt.
Vanhan moottorin öp:stä saanee ideoita mittoihin.
Onko muuten ideoita missä kulmassa kone pitää/saa olla. Vaakasuoraan sitä ei taida saada mahtumaan.
Ei tullut alkuperäistä katsottua kuinka paljon ohc "keuli" konehuoneessa.

Type9:n vaihdoin eilen. Vanhaan 4-v lootaan verrattuna kannakepalkin kiinnityskohta n. 7cm taempana. Kannatinpalkki menee siis modaukseen.
Laatikkoa siirrän varmaan vähän eteenpäin niin saa pikkasen enemmän tilaa kannen ja tulipellin väliin. Rakoa tuskin saa tarpeeksi suureksi, jotta voisi käyttää alkuperäistä termarikoteloa?

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Tinde » Su Joulukuu 16. 14:05:05 2012

hoopee kirjoitti: Laatikkoa siirrän varmaan vähän eteenpäin niin saa pikkasen enemmän tilaa kannen ja tulipellin väliin. Rakoa tuskin saa tarpeeksi suureksi, jotta voisi käyttää alkuperäistä termarikoteloa?
Racelinen termostaatin siirtosarja on vaihtoehto. No mä vähän kopautin kuulapäävasaralla lisätilaa.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Su Joulukuu 16. 14:19:52 2012

Tinde kirjoitti:
hoopee kirjoitti: Laatikkoa siirrän varmaan vähän eteenpäin niin saa pikkasen enemmän tilaa kannen ja tulipellin väliin. Rakoa tuskin saa tarpeeksi suureksi, jotta voisi käyttää alkuperäistä termarikoteloa?
Racelinen termostaatin siirtosarja on vaihtoehto. No mä vähän kopautin kuulapäävasaralla lisätilaa.
Raceline ainakin kallis. RetroFord edullisempi vaihtoehto.
Googlettelin hieman ja joku oli tehnyt siirtosarjan. Like this
Ja kun omassa kyseessä asennusharjoitus niin hinta on tärkeämpi kriteeri kuin näyttävyys 8)

Vaihdelootan kannatinpalkkia modasin hieman ja nyt vaihdekeppi ehkä sentin kepin reiän keskipisteen etupuolella.
Just ja just saattas termostaattikotelo mahtua. Huollettavuus toki kärsii jos koteloa ei saa irti muuta kuin nostamalla kone pois :?
Vielä kun keksis missä kulmassa kone ruukaa noissa olla...no mittaillaan ja arvotaan vanhasta koneesta jos ei muuten keksi.
Paljonhan pitäs jättää pelivaraa öp:n ja hammastangon väliin?

Escozt
Viestit: 628
Liittynyt: Su Toukokuu 24. 20:34:17 2009

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Escozt » Su Joulukuu 16. 19:51:50 2012

Tuollaisen tein viimeiksi -->klik, jätin tarkoituksella silloin noin lyhyeksi kun sattui olemaan lämmönkestävää vesiletkua sopiva pätkä mikä kesti muodossaan vaikka oli pakosarjan yläpuolella, yhdellä mutkapalalla ja pätkällä suoraa putkea olisi voinut viedä tuon termarikopan sitten vaikka kannen etuosaan syylärin eteen. Tuo termarikoppa on volvon b19 koneesta ja siinä mielessä hyvä malli että termari on tuon kopan sisällä sokalla kiinni eli tuo koppa vaatii ainoastaan suoran laipan putken kokoisella keskireiällä alleen ilman mitään upotuksia tai sorvauksia. Nuo tarpeet tuohon palikkaan maksoi ykköseuroja, ainuat mitä piti ostaa on nuo antureiden kierremuhvit, kaikki muu pelkkaa romurautaa ja muutama tunti omaa työtä joten hyvin harrastajaystävällinen ratkaisu oli tuo oma :) . Ainut huono puoli tuossa oli paino koska tehty raudasta mutta taas toisaalta yksi tukitanko pakosarjan pultin alta ja sekin ongelma pois ratkaistu.
VW T4 2.5tdi
Escort mk2
E36 325

el_reino
Viestit: 372
Liittynyt: Pe Helmikuu 1. 19:31:46 2008
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja el_reino » Ma Joulukuu 17. 21:47:27 2012

Itellä oli zetecissä aluks kopio racelinen siirtopalikasta, mutta en saanut vettä kiertämään ennen kuin se jo kiehui kannessa.
http://www.flickr.com/photos/escortmk1/8222030256/

Sitten tein kopion retrofordista jossa oli termari kannessa zetecin alkuperäisellä paikalla, muttei vesi kiertänyt sittenkään.

Nyt sitten sain toimivan tuntuisesti vedet kiertämään BMW m10 koneen letkujen väliin tulevalla termarilla, vesi tosiaan kiertää kokoajan eikä vain sitten kun termari aukeaa.. http://www.flickr.com/photos/escortmk1/8264242073/

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Joulukuu 17. 22:28:34 2012

Onhan siinä retrofordin kiskossa ennen termaria 16mm letkulähtö, josta itse vedin vesipumpun imupuolelle takaisin letkun, eli oli vesikiertoa ennen termarin aukeamistakin. Tuosta saa vaikka samasta lämppärinkennollekin. Eipä ollut ongelmaa itellä tolla retrofordin kiskolla zetecissä..

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ti Joulukuu 18. 10:57:51 2012

Ilmeisesti alkuperäisen termarikotelon käyttö on perusteltua :lol:
Systeemin ilmaaminen ja paisuntasailiön sijainti tarpeeksi korkealla ovat tärkeitä juttuja.

Itsellä ei nuo kaupalliset versiot ole oikein järkeviä kun ohjaustehostimen pumppu on alkuperäisellä paikallaan.
Joutuisi kalliita osia heti muokkaamaan omiin tarpeisiin passeliksi.

Maksalaatikko
Viestit: 1335
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » Ke Joulukuu 19. 9:21:00 2012

Tässäpä muutama kuva mittojen kera..

Kone paikoillaan ja oikealla korkeudella. Hyvin jää tilaa hammastangolle
https://dl.dropbox.com/u/51253713/Photo ... _malli.jpg

Pohjan korkeus etupäästä ja mitattu kiinnityspinnan ulkopinnasta. Korkeutta sais olla vähintään 1cm lisää. Imuputki ei meinaa mahtua mitenkään..
https://dl.dropbox.com/u/51253713/Photo ... alli_1.jpg

Matalan osuuden mitta ennenkun öljytila alkaa. Öljytilan etuseinä on noin 2cm viistossa taaksepäin (mitattu 18cm korkeudelta) ja öljytinlan korkeus 18cm laipan ulkopinnasta mitattu
https://dl.dropbox.com/u/51253713/Photo ... alli_2.jpg

Tarviiko vielä lisää?

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Joulukuu 19. 10:08:18 2012

Kiitoksia.
Kyllä noista aika hyvän käsityksen saa kun on jo sen verran kauan tullut pyöriteltyä palikoita tallissa.

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ke Joulukuu 19. 10:24:53 2012

Racelinellä veden pitää päästä kulkemaan termostaatin läpi eli pieni reikä pitää olla termostaatissa itsessään, muuten vesi seisoo kiskossa kun termari ei lämpene, sitte tietty kiehuu. Escort meinas kans alkuksi lämmetä liikaa kun en heti tajunnut.

Retroford:ssa termari taitaa lämmitä paremmin, kuis siinä vesi nyt kulkeekaan en muista vaikka mulla Cortinassa sellainen onkin.

Orggiksessahan lämppärin kierto taitaa kulkea termostaati ohi jä siten se tietää koneen oikean lämmoön.

el_reino
Viestit: 372
Liittynyt: Pe Helmikuu 1. 19:31:46 2008
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja el_reino » Su Joulukuu 23. 13:10:20 2012

Missäs kohtaa tollaseessa retroford rännissä on termari? onko se kantta vai tuota putkilähtöä vasten?

Racelinessä on termostaatti pelottavan kaukana, ja tuo lämpärin letkukin lähtee jotenkin sillain ettei tuo termari ihan reaaliaikasta tietoa saa vaikka porais 6mm rei'än termariin. Joskus jotain brittein locost juttuja lukenut, niin jollain ollut ongelmia ko. kikkareen kanssa.
Retroford saanut parempia käyttäjäkokemuksia.

Itselle porasin myös kannen etureunaan rei'än ja siitä vedin pienen etkun ylävesiletkuun. Että tulee ilmat kannen etureunasta kun moottori vähän takakenossa..

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Su Joulukuu 23. 13:48:44 2012

el_reino kirjoitti:Missäs kohtaa tollaseessa retroford rännissä on termari? onko se kantta vai tuota putkilähtöä vasten?
Siellähän se termari on siirtopalikan ja putken liitoksen välissä.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Joulukuu 23. 14:46:29 2012

http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/EX+Ford+Co ... _small.jpg
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/EX+Ford+Co ... _small.jpg

Eli tossa liitos kohdassa tosiaan termari ja ennen termaria kannen takana se lämppärin lähtö.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » La Joulukuu 29. 23:33:32 2012

hoopee kirjoitti:Kyllä noista aika hyvän käsityksen saa kun on jo sen verran kauan tullut pyöriteltyä palikoita tallissa.
Tämmönen tuli sitten askarreltua. Aikaisempi alumiinin hitsuukokemus tig:llä luokkaa puolimetriä ja mig:llä vähän vähemmän.
Toivotaan että sopii paikoilleen ja öljytkin ois suotavaa pysyä öp:n oikealla puolella.
Imuputki tuli modattua silver ja black topin imuputket yhdistämällä. Väliin n. 5 cm vesijohtoputkea.

Öljytilavuus pikaisesti laskettuna 4 litraa. Alkuperäistä mittatikkua pitää vähän lyhentää kun ottaa pohjaan kiinni.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Tammikuu 2. 23:19:48 2013

hoopee kirjoitti:Itsellä ei nuo kaupalliset versiot ole oikein järkeviä kun ohjaustehostimen pumppu on alkuperäisellä paikallaan.
Joutuisi kalliita osia heti muokkaamaan omiin tarpeisiin passeliksi.
Eipäs tuo pumppu niin korkealla olekaan eli retrofordin palikatkin kävis suoraan. On vain aika suolasen hintaisia.

No jos sais huomenna orkkikotelolle siirtopalikat tehtyä. Eipä tartte antureita ym muuta sitten murehtia.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ti Helmikuu 26. 18:22:55 2013

Osaako joku kertoa tuosta -82 kaasarimallin bensatankista kumpi letkuliitos on lähtö ja kumpi paluu?
Tankkianturi varmaan joskus vaihdettu kun sen keskellä oleva liitos on tukittu.

isoatlas
Viestit: 355
Liittynyt: Pe Maaliskuu 16. 16:48:50 2007
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja isoatlas » Ke Helmikuu 27. 13:54:55 2013

hoopee kirjoitti:Osaako joku kertoa tuosta -82 kaasarimallin bensatankista kumpi letkuliitos on lähtö ja kumpi paluu?
Tankkianturi varmaan joskus vaihdettu kun sen keskellä oleva liitos on tukittu.
Se reilusti paksumpi putki on lähtö ja ohuempi on paluu.
Escort 1300 -69
Escort 1300 > 2000 V6 Estate Automatic -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Helmikuu 27. 18:32:15 2013

isoatlas kirjoitti:
hoopee kirjoitti:Osaako joku kertoa tuosta -82 kaasarimallin bensatankista kumpi letkuliitos on lähtö ja kumpi paluu?
Tankkianturi varmaan joskus vaihdettu kun sen keskellä oleva liitos on tukittu.
Se reilusti paksumpi putki on lähtö ja ohuempi on paluu.
En kyllä reagoinut, että putkissa ois koko eroa ollut ollenkaan.
Tuossa oli entisen bensalinjat semmosta keräilyerää, että niiden perusteella paha sanoa olivatko edes oikein päin.
No täytynee ottaa tönäri kouraan ja mitata.

isoatlas
Viestit: 355
Liittynyt: Pe Maaliskuu 16. 16:48:50 2007
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja isoatlas » Ke Helmikuu 27. 19:20:10 2013

Niin no jos eivät ole alkuperäiset, niin sitten en osaa sanoa...tankin anturin lähdöt myös alunperin samalla tavalla erikokoiset.
Escort 1300 -69
Escort 1300 > 2000 V6 Estate Automatic -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Helmikuu 27. 19:26:26 2013

isoatlas kirjoitti:Niin no jos eivät ole alkuperäiset, niin sitten en osaa sanoa...tankin anturin lähdöt myös alunperin samalla tavalla erikokoiset.
Eiköhän lähdöt ole orkkikset. Letkut oli mitä sattuu. Ihme ettei ole koko auto palanut. Pakoputken kohdalla letkut jäi kouraan kun vain koski niihin.

isoatlas
Viestit: 355
Liittynyt: Pe Maaliskuu 16. 16:48:50 2007
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja isoatlas » Ke Helmikuu 27. 20:08:31 2013

Orkkis linjathan on sitä mustaa muoviputkea, joka on lähes ikuista...miksiköhän on edes korvattu letkulla :shock:
Escort 1300 -69
Escort 1300 > 2000 V6 Estate Automatic -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Helmikuu 27. 20:19:47 2013

isoatlas kirjoitti:Orkkis linjathan on sitä mustaa muoviputkea, joka on lähes ikuista...miksiköhän on edes korvattu letkulla :shock:
Vaikea sanoa miksi välistä parsittu pätkiä kangaspäällystetyllä (nyt hapertuneella) letkulla. Se muoviputki oli kyllä kuin uutta, tuoretta tavaraa.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » To Maaliskuu 28. 14:05:53 2013

Puolan siirtämistä varten tarvitaan pidemmät tulpanjohdot. Eli 1. ja 2. pytyn johdot vois kelvata.
Onko havaintoja mistä sais järkihintaan?
Tarvikkeliikkeestä saatavilla vain koko settejä. Silvertopissa erilaiset johdot ja niitä ois ainakin boschilla irtotavarana.
Foortin hinnat oli päälle 30€ piuha - ei kiinnosta!

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Pe Huhtikuu 19. 17:52:43 2013

Speciaali tulpanjohdot laitettu tilaukseen briteistä.

Seuraava haaste:
Mistä fordista löytyis sopiva paisuntasäiliö? Mondeosta lainatulle ei tunnu löytyvän paikkaa.

Pissapojansäiliö tarvis kans. Lampun pesurit on deaktivoitu jo aiemmin eli niistä ei tartte välittää.
Ei kellään ois Granadan omaa pienempää versiota joutilaana?
Alkuperäinen sai väistyä ilmanputsarin tieltä.

el_reino
Viestit: 372
Liittynyt: Pe Helmikuu 1. 19:31:46 2008
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja el_reino » Ti Huhtikuu 30. 23:39:54 2013

itselle tuli tuollainen meganen säiliö oli kohtuu hintainen motonetista korkkeineen.. vaggilaisetkin on hyviä , mutta korkista joutuu useasti maksamaan erikseen...

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ti Huhtikuu 30. 23:52:20 2013

Nuo ranskalaisten säiliöt kyllä sopivan kokosia.
740 volvosta vois kans passata.
Katotaan miten volkkarin (no -08 skoodasta se tulee) säiliö istuu.
Odottelin saapuvaksi jo eilen, mutta loppuviikkoon menee näköjään.
No eipä sillä etteikö hommaa ois muutenkin :lol:

Just kävin pulttaamassa pakosarjan ja alkukäyrän paikoilleen. Käyrää vähän muokattava :? liian lähellä vaihdelootan palkkia.

Pissapojaksi hankittu Motonetin 3 litran Taiwanin viritys. Ei tunnu sillekään järkevää paikkaa olevan.

Puolapaketille tuli kiinnitysrauta RetroFordilta, mutta se ei kyllä blacktopin vakioimusarjaan istu millään kun on lohkolämppäri ja kaikki.
No sijoitetaan puola muualle kun on kerran 1. pytyn tulpanjohtoja koko setti.

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ke Toukokuu 1. 20:56:01 2013

moro MK1 eskossa on aina katsastuksen ajan hansikaslokerossa tuommonen pissapoika säiliö.

ajossa ei tartte mennään aina täysillä ei pölyt tartu.

periaatteesa nykyaikainen korkeapaine yms lurauttelija jaksaisi peräkontista suhauttaa tuulilasille.

pitää se muutos tehdä sitten kun ei ole muuta muutettavaa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ma Toukokuu 13. 7:59:00 2013

hoopee kirjoitti:Katotaan miten volkkarin (no -08 skoodasta se tulee) säiliö istuu.
Nyt on skodan säiliö istutettu 26 vuotta vanhempaan autoon.
Tässäpä olisi kuvaakin aiheesta

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ma Toukokuu 13. 23:05:18 2013

hieno on. muistuttaa omaa paisuntasäiliötä mistähän keksinnöstä se onkaan pois. noitahan vois saada RS osana by skeida.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Vastaa Viestiin