Cossuun uusi turbo???

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

DaPulu
Viestit: 23
Liittynyt: Su Joulukuu 20. 22:47:26 2009

Re: Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja DaPulu » Ma Heinäkuu 23. 10:19:57 2012

Itellä on tällä hetkellä HX35 12lla pakopesällä ja 55mm kompuralla ja ei ilmaissut penkisssä hiipumisen merkkejä. 1.3 - 1.4bar tarjos 380hp... Oma mielipide uudesta ahtimesta olisi HX40 super, joita saa paikallisesta Trailcon liikkeestä hintaan 750e uutena... Vaikka onkin käytännössä raskaankaluston varaosakauppa, niin tota HX40 superiahan on kai alunperin käytetty ns. viriturbona cummingsin valmistamissa 11l koneissa...
Ford Escort RS Cosworth -92
Ford Focus 2006 WRC
Ford Focus 2006 WRC

vielä puuttuu pari siivekästä kokoelmasta

nikkek
Viestit: 149
Liittynyt: Ti Lokakuu 4. 20:18:39 2011

Re: Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja nikkek » La Marraskuu 17. 20:14:25 2012

moro. mitä pakopesiä ootte käyttäny hx40 kanssa? itellä nyt paikoillaan motorsport 8 ja 1.5 bar 463hp. pääsiskö tuolla järkevästi 500hepan kerhoon? teho nousi miedosti yläviistoon aina rajoittimelle saakka. penkki reissulla pensa pumppu ei antanut enää paineita nostaa tuosta..

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Marraskuu 18. 13:12:49 2012

nikkek kirjoitti:moro. mitä pakopesiä ootte käyttäny hx40 kanssa? itellä nyt paikoillaan motorsport 8 ja 1.5 bar 463hp. pääsiskö tuolla järkevästi 500hepan kerhoon? teho nousi miedosti yläviistoon aina rajoittimelle saakka. penkki reissulla pensa pumppu ei antanut enää paineita nostaa tuosta..
Oon kuullu ja nähnytkin useita HX35 yms. käytettävän 8 pesällä, mut kyllä tuo on pikkusen liian pieni HX40.lle, jos nyt kyseessä on tämä "isompi" HX40, eli 60/65 siivillä. Taitaa mennä jo 500hv paikkeilla aikas tukkoon tolla pesällä...
Itellä on kiinni 16 pekopesä, joka on toki hiukan reilu, kun tehoja on vain käytössä n.300-400...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Tammikuu 6. 21:36:41 2014

Mikä on Garrettin turbiinipuolen ulostulon pulttijako jos nelipulttinen? Siis esim T3/T4 ja GT3076R jako?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Tammikuu 6. 21:43:15 2014

Jallu kirjoitti:Mikä on Garrettin turbiinipuolen ulostulon pulttijako jos nelipulttinen? Siis esim T3/T4 ja GT3076R jako?
Linkki
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Tammikuu 6. 22:22:48 2014

Kiitti.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Zigu
CRSC jäsen 2015
Viestit: 259
Liittynyt: Ma Marraskuu 5. 21:55:55 2012

Re: Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja Zigu » Ti Tammikuu 7. 13:13:02 2014

Mikä turbo olisi hyvä, jos tavoitteena olisi vain uusia vanha T3:nen? Onko vanhan kunnostaminen kuinka järkevää?

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Helmikuu 12. 11:56:55 2016

Zigu kirjoitti:Mikä turbo olisi hyvä, jos tavoitteena olisi vain uusia vanha T3:nen? Onko vanhan kunnostaminen kuinka järkevää?
On se ihan hyvä ajatus, vastaavan kokosta uutta mallia ei saa suoraan meneen millään paikalleen. Joko laippa eri, öljytulo, putken kiinnitys jne.
ex Jäsen #10

Vastaa Viestiin