weber 32/36 DGAV
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
weber 32/36 DGAV
Eipä oikein haulla löytynyt sopivaa ketjua, johon olis voinut jatkaa.
Ajattelin nyt ihan käytännön syistä jatkaa harrastamista tolla 1600 kenttiläisellä, mutta täytyy saada vähän muutosta kaasunvastaamiseen. Kone on edellisen omistajan kasaama, tuntuu olevan teknisesti hyvä ja toimiva paketti, kantta kairattu ja nokka on joku vakio sportin nokkaa kireämpi katunokka, ehkä BCF2?
Virranjakajaan hommasin jo kärjettömän hilut, joten se puoli on kunnossa, mutta kaasaripuoli ei oikein toimi omasta mielestä niinkuin kuuluis. Edellisellä omistajalla oli paikalla 32/36 weber, jolla kone oli hyvinkin pirteä, mutta ei halunnut luopua siitä kaasarista, joten pulttasi ennen myyntiä toisen samanlaisen tilalle, ja kertoi ettei se sillä oikein höngi niinkuin edellisellä.
Nyt heräskin idea, että mitäs jos modais tollasen kaasarin niin, että molemmat kurkut aukeis yhtäaikaa? Kun tuntuu että toikin kone herää kyllä siinä vaiheessa kun kaasarista on molemmat kurkut auki. Jostain löysin juttua tollasesta muutoksesta, missä oli muutettu molemmat kurkut aukeamaan samaan aikaan, ja kiihdytyspumppua muokattu siten, että se tuuppas molempiin kurkkuihin bensaa, mutta miten hoitaa ko. homma, ja onko se pakollinen temppu?
Ebaystä löytäis ihan uutenakin tollasia kaasareita, joihin muutos tehty, mutta ei anna perse myöten ostella nyt oikein mitään, kun on seuraavat 3kk lomautettuna. Bensan kulutuksella nyt ei juuri ole merkitystä, ei tolla joka päivä kuitenkaan liikuta, sen sijaan olis kiva jos heräis samaan aikaan kun kaasua painaa...
Ajattelin nyt ihan käytännön syistä jatkaa harrastamista tolla 1600 kenttiläisellä, mutta täytyy saada vähän muutosta kaasunvastaamiseen. Kone on edellisen omistajan kasaama, tuntuu olevan teknisesti hyvä ja toimiva paketti, kantta kairattu ja nokka on joku vakio sportin nokkaa kireämpi katunokka, ehkä BCF2?
Virranjakajaan hommasin jo kärjettömän hilut, joten se puoli on kunnossa, mutta kaasaripuoli ei oikein toimi omasta mielestä niinkuin kuuluis. Edellisellä omistajalla oli paikalla 32/36 weber, jolla kone oli hyvinkin pirteä, mutta ei halunnut luopua siitä kaasarista, joten pulttasi ennen myyntiä toisen samanlaisen tilalle, ja kertoi ettei se sillä oikein höngi niinkuin edellisellä.
Nyt heräskin idea, että mitäs jos modais tollasen kaasarin niin, että molemmat kurkut aukeis yhtäaikaa? Kun tuntuu että toikin kone herää kyllä siinä vaiheessa kun kaasarista on molemmat kurkut auki. Jostain löysin juttua tollasesta muutoksesta, missä oli muutettu molemmat kurkut aukeamaan samaan aikaan, ja kiihdytyspumppua muokattu siten, että se tuuppas molempiin kurkkuihin bensaa, mutta miten hoitaa ko. homma, ja onko se pakollinen temppu?
Ebaystä löytäis ihan uutenakin tollasia kaasareita, joihin muutos tehty, mutta ei anna perse myöten ostella nyt oikein mitään, kun on seuraavat 3kk lomautettuna. Bensan kulutuksella nyt ei juuri ole merkitystä, ei tolla joka päivä kuitenkaan liikuta, sen sijaan olis kiva jos heräis samaan aikaan kun kaasua painaa...
Pedal tu tö metal!
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Re: weber 32/36
Onko kysymyksessä DGV kaasari? Mulla oli yhdessä Sierrassa ko. kaasari modattuna kumpikin kurkku yhtä aikaa aukeavaksi, ei toiminut sitten yhtään..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: weber 32/36
jeps, dgav, eli vissiin sama kaasari automaattiryypyllä. Jos modaiskin niin, että se aukasis sitä toista kurkkua vähän aiemmin?
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: weber 32/36 DGAV
Oisko helpompi hankkia joku V6 taunuksen yms ratas vetonen kaasari jossa kurkut samaa kokoo ja helppo muutaa aukeemaan samaan tahtiin, saat kumminkii myytyä ton min 50€ eteenpäin 

-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: weber 32/36 DGAV
Muutossarjojahan on kaupan, ei tarvii itse vääntää;
normaaliajossa ei ole kovinkaan hyvä idea, koska kone on aika äkkinäinen (riippuen viritysasteesta tietysti)
Tuossa ajoituksessa kannattaa huomioida se kiihdytyspumppujuttu,
siihen haarakappaleeseen joka on tehoventtiilin päällä on helppo porata toinen reikä, ja pumpun iskua voi muuttaa isommaksi,
mutta ongelmaksi muiodostunee se että juuri pienillä virtausnopeuksilla tarvitaan runsasta rikastusta, eli toision avaaminen pitää sovittaa siihen saatavaan bensamäärään.
DGV/DGAV on minusta hiukka epäsopiva virityskäyttöön, koska siinä on erikokoiset läpät ja kiinteät kurkut.
noita DGAS:iä on minusta myös 36/36 kokoa, jos 38/38 on liian iso tai kallis (kysynnän vuoksi)
http://www.redlineweber.com/html/Tech/3 ... unning.htm
kahdella kurkulla ja BCF2:lla ei kummosia tehojka kuitenkaan saada, ja sytystyskäyrällä luulisin olevan merkittävän vaikutuksen koneen herkkyyteen
normaaliajossa ei ole kovinkaan hyvä idea, koska kone on aika äkkinäinen (riippuen viritysasteesta tietysti)
Tuossa ajoituksessa kannattaa huomioida se kiihdytyspumppujuttu,
siihen haarakappaleeseen joka on tehoventtiilin päällä on helppo porata toinen reikä, ja pumpun iskua voi muuttaa isommaksi,
mutta ongelmaksi muiodostunee se että juuri pienillä virtausnopeuksilla tarvitaan runsasta rikastusta, eli toision avaaminen pitää sovittaa siihen saatavaan bensamäärään.
DGV/DGAV on minusta hiukka epäsopiva virityskäyttöön, koska siinä on erikokoiset läpät ja kiinteät kurkut.
noita DGAS:iä on minusta myös 36/36 kokoa, jos 38/38 on liian iso tai kallis (kysynnän vuoksi)
http://www.redlineweber.com/html/Tech/3 ... unning.htm
kahdella kurkulla ja BCF2:lla ei kummosia tehojka kuitenkaan saada, ja sytystyskäyrällä luulisin olevan merkittävän vaikutuksen koneen herkkyyteen
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: weber 32/36 DGAV
Jeps, eihän tässä nyt mitään isoja tehoja haetakaan, ihan pikkasen jos sais lisää potkua, kun tuntuu että potentiaalia olis enemmän kuin mitä nyt tolla sytkällä ja kaasarilla saa.. 

Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: weber 32/36 DGAV
Edittiä sen verran, että sain kaiveltua vanhoista sähköposteista tietos, että oliskin BCF3 nokka-akseli, kantta tosiaan kaiverrettu, ja kunnon peltisarja on myös. Tosiaan pari varaosakuntoista DGAV:tä löytyy jo ennestään, niin täytyy varmaan vaan kokeilemalla hakee jos sattuis onnistuun modaus niin, että sais vähän lisää kiihdytyspumpulla lykättyä bensaa, ja hieman aiemmin toistakin kurkkua auki.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Re: weber 32/36 DGAV
3.0 caprin weberi rataskurkuilla toiminut loistavasti katu 2.0 ohc, bolt on oikeesti. Luulis että kenttikin jotenkin
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: weber 32/36 DGAV
Veikkaus, että kaasari pöydälle palasiks, huolellinen pesu ja putsaus, tiivistesarja, bensapumpun kalvo, powervalven kalvo ja säätöihin, niin käkättää ihan erilailla.
On meinaan sen verran idioottivarma laitos, että jos sielä noi kalvot on kondiksessa eikä ole mokkoa kanavissa ja säädöt ees siellä päin, niin pitäs kyllä heräillä ihan mukavasti.
Ite laitoin kaverille suht pirteen 2l katu ohc koneen päälle rempatun 38/38 dgas:n niin toimii kun junan vessa, sitä ennen oli tollanen 32/36 dgav (ainut ero dgv:n kanssa on että automaattiryyppy) ja sekin pelas huoltamisen jälkeen kun junan vessa. Tolla yhtäaikaa aukeevalla tullu kun ihan hipun verran heräävyyttä ja huipputehoa lisää, ei mitään mullistavaa.
Ota suosiolla se kaasutin irti, pura kaikki irti mitä lähtee, pese huolellisesti ja laita uusilla helyillä kasaan. Ainakin kiihdytyspumpun "suutin" tuntuu noista vanhemmiten hieman tukkeentua.
Ja ei kannata muokata yhtäaikaa aukeevaks tota dgv:tä, ei toimi kunnolla ja nostaa suotta kulutusta.
On meinaan sen verran idioottivarma laitos, että jos sielä noi kalvot on kondiksessa eikä ole mokkoa kanavissa ja säädöt ees siellä päin, niin pitäs kyllä heräillä ihan mukavasti.
Ite laitoin kaverille suht pirteen 2l katu ohc koneen päälle rempatun 38/38 dgas:n niin toimii kun junan vessa, sitä ennen oli tollanen 32/36 dgav (ainut ero dgv:n kanssa on että automaattiryyppy) ja sekin pelas huoltamisen jälkeen kun junan vessa. Tolla yhtäaikaa aukeevalla tullu kun ihan hipun verran heräävyyttä ja huipputehoa lisää, ei mitään mullistavaa.
Ota suosiolla se kaasutin irti, pura kaikki irti mitä lähtee, pese huolellisesti ja laita uusilla helyillä kasaan. Ainakin kiihdytyspumpun "suutin" tuntuu noista vanhemmiten hieman tukkeentua.
Ja ei kannata muokata yhtäaikaa aukeevaks tota dgv:tä, ei toimi kunnolla ja nostaa suotta kulutusta.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: weber 32/36 DGAV
Jep, en aio muuttaa yhtäaikaa aukeavaksi kun on noin paljon vastustajia, mutta kun noita tossa on osinakin, niin koitan yhteen linkkuun hitsata vähän tavaraa lisää, saa sen toisen kurkun aukeamaan hieman aiemmin. Ja jos löydän tarpeeks pienen poranterän, niin vois koittaa olisko jotain hyötyä siitä, että suhauttaa molempiin kurkkuihin kiihdytyspumpusta.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: weber 32/36 DGAV
jos poraat toisenkin haaran auki, niin sinne rouskuu ainetta myös kun toisioläppä ei ole vielä auki;
tulee varmaankin mielenkiintoista röpötystä

tulee varmaankin mielenkiintoista röpötystä



-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: weber 32/36 DGAV
jos on dgav tai mikä vaan model jota ei ole ehkä koskaan avattu.
kandee olla ainakin varalta kannen tiiviste siihen. aika kettumainen itse naputella. sit mkyllä myöhemmin lähtee helposti.
jos kohon säädöt on ok. ei niitä kannate muuttaa. jos toimii kaasupohjassa niin ykköskurkun suuttimen putsaus ja töhkät kohokammiosta.
kerran oli semmonen kristallin kirkas kivi muru suuttimessa ja näytti valoa vasten äkikseltään että ok.
ultraäänipesuri ois jees. jos on tuttu vaik kännykkäkorjaamossa.
itse kyllä olisin kans halukas menemään tohon malliin jossa aukeaa molemmat kurkut vaik. weber 38/38 manuaali imulla tietty jos vaaan semmonen olisi. jouluksi pakettiin.
http://www.freetechnics.fi/
EDIT
weber dgav kandee pitää vakiona ellei oikeasti halua askarrella ja menee varmaan huonommaksi. kaasari vaihtoon.
Lynx niminen oli aikoinaan ainakin ohc:lle imusarja johon sai yhden dcoe weberin tai muun vastavan kiinni
kandee olla ainakin varalta kannen tiiviste siihen. aika kettumainen itse naputella. sit mkyllä myöhemmin lähtee helposti.
jos kohon säädöt on ok. ei niitä kannate muuttaa. jos toimii kaasupohjassa niin ykköskurkun suuttimen putsaus ja töhkät kohokammiosta.
kerran oli semmonen kristallin kirkas kivi muru suuttimessa ja näytti valoa vasten äkikseltään että ok.
ultraäänipesuri ois jees. jos on tuttu vaik kännykkäkorjaamossa.
itse kyllä olisin kans halukas menemään tohon malliin jossa aukeaa molemmat kurkut vaik. weber 38/38 manuaali imulla tietty jos vaaan semmonen olisi. jouluksi pakettiin.
http://www.freetechnics.fi/
EDIT
weber dgav kandee pitää vakiona ellei oikeasti halua askarrella ja menee varmaan huonommaksi. kaasari vaihtoon.
Lynx niminen oli aikoinaan ainakin ohc:lle imusarja johon sai yhden dcoe weberin tai muun vastavan kiinni
Viimeksi muokannut Fomococars, Ke Joulukuu 14. 19:31:29 2011. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: weber 32/36 DGAV
Multa löytyy tollanen 36/36 V6.n kaasari, joka vuotaa bensaa, eli tarttis huoltaa ja tutkia läpi. Tiivisteissä ainakin häikkää.
Tämän sais 20€.lla noutaa pois.
Tämän sais 20€.lla noutaa pois.

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Re: weber 32/36 DGAV
Se dgav toimii parhaiten ihan alkuperäisenä vaiheittain aukeavana. Kaasuun vastaavuus ei ainakaan parane jos sen toisiopuolen muuttaa aukeamaan aiemmin. Perusteellinen putsaus ja suutinkoon tarkastus niin se ei siitä parane. Ennakkokäyrä vaikuttaa siihen herkkyyteen oikeastaan eniten.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: weber 32/36 DGAV
ite huomasin et powervalven ja tietysti kiihdytyspumpun kalvot vaikuttaa kans suht oleellisesti kaasuun vastaavuuteen. Mitä noita useampi tullu avattua, niin powervalven kalvot aina aivan lerppuja (noh, ohan ne vanhoja) ja ko osat on kuitenkin suhteellisen edullisia. Mun mielestä toi on jopa typeryyttä alkaa muuttaan mitään vivustoja, jos ei olla varmoja perusasioitten toimivuudesta. Sit kun kaasari on kunnossa ja kaikki pelaa niin hyvin ku ko kaasuttimella voi pelata, niin sit alkaa miettiin tollasia vivustojen muokkaamisia sun muita.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 229
- Liittynyt: Su Helmikuu 13. 23:21:45 2005
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: weber 32/36 DGAV
uppia vähän tähänkin..
Elikkä kun olette noita caprin rataswebruja (dgms,dgas) laitelleet ohc koneeseen niin mimmosia suuttimia
teillä on?
Kun itellä meinaa pintakaasulta räväkästi lähtiessä nykästä ennenkuin lähtee vetämään suuttimet pää145 ilma200
tyhj55 kiihp55 eli kun nopeasti avaa läpät niin booaa...
Elikkä kun olette noita caprin rataswebruja (dgms,dgas) laitelleet ohc koneeseen niin mimmosia suuttimia
teillä on?
Kun itellä meinaa pintakaasulta räväkästi lähtiessä nykästä ennenkuin lähtee vetämään suuttimet pää145 ilma200
tyhj55 kiihp55 eli kun nopeasti avaa läpät niin booaa...
...I´ts time you met the monster...
Sierra 2,0 ohc
Mondeo mk3 dirty diesel
Mondeo mk3 st farkku
Fiesta mk6 1.3 voimakone
Ex:
Escort xr3i -94
Sierra Cosworth 2wd -89
Focus mk1 1.6 farkku
Sierra 2,0 ohc
Mondeo mk3 dirty diesel
Mondeo mk3 st farkku
Fiesta mk6 1.3 voimakone
Ex:
Escort xr3i -94
Sierra Cosworth 2wd -89
Focus mk1 1.6 farkku
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: weber 32/36 DGAV
Kuulostas, että kiihotuspumpulta ei tuu tarpeeks mokkoa. Tarkasta ettei oo hapettumaa suuttimessa, ettei oo väljyyttä vivustossa, kalvo kuosissa ETC.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: weber 32/36 DGAV
Tollasen löysin aikanaan vahingossa, ei vaan ole ollut mahdollisuutta kokeilla ikinä.
http://thelolaregistry.com/DIY/Weber.htm
http://thelolaregistry.com/DIY/Weber.htm
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 129
- Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 20:39:38 2005
- Paikkakunta: Kylmäkoski/Toijala
Re: weber 32/36 DGAV
Mä aattelin tilata Mexicoon ittelleni tollasen "muutossarjan",asentaa sen samalla kun remppaa/huoltaa kaasarin,katotaan mitä siitä seuraa.....
http://www.freetechnics.fi/kaasuttimien ... timet.html
http://www.freetechnics.fi/kaasuttimien ... timet.html
#916