Escort RST s2 aurauskulmat
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 216
- Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005
Escort RST s2 aurauskulmat
Minkälaisiin arvoihin olette yleensä säätäneet escort rst s2 aurauskulmat?
Taitaa auto olla 20mm matalampi kuin originaali ja vakio kokoisilla pyörillä.
Taitaa auto olla 20mm matalampi kuin originaali ja vakio kokoisilla pyörillä.
ESCORT MK3/4
-
- Viestit: 1492
- Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
- Paikkakunta: Lohja
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 216
- Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005
-
- Viestit: 276
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002
j.kangas kirjoitti:Joo vakioarvoissa ne nyt on, mutta toi keula on välillä aika levoton ja tuntuis pomppivan omituisesti. Mistähän kannattaisi etsiä syytä moiseen? Kaikki osat pyörän tuennassa ovat uusia ja vanteet on tasapainossa ja kumit ovat myös uudet.
Mielestäni kannattaa säätää etuvetoinen auto haritukselle aavistuksen, koska vääntää pyörää suoraan, kun kiihdyttää. Riippuen tietenkin kummalla puolella raidetanko sijaitsee.Myös pyörän muut kulmat vaikuttavat.
Escortissa toimi parhaiten haritus,ainakin mulla joskus kun koitin eri kulmia.
Jos siitä hyvän haluaa niin pitää koko akselisto muttaa

-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
- Paikkakunta: Vaala
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Ei hammastangon sijainnilla niinkään väliä ole, vaan harituksella yleensä kuitataan etuvedon pyrkimystä -vedossa- vetää auraukselle. Lähinnä laakeri-, tukivarsistovälyksistä ja -vääntymisestä kyse.jappes kirjoitti:Mielestäni kannattaa säätää etuvetoinen auto haritukselle aavistuksen, koska vääntää pyörää suoraan, kun kiihdyttää. Riippuen tietenkin kummalla puolella raidetanko sijaitsee.Myös pyörän muut kulmat vaikuttavat.
Escortissa toimi parhaiten haritus,ainakin mulla joskus kun koitin eri kulmia.
Jos siitä hyvän haluaa niin pitää koko akselisto muttaa
1-2mm on ollut hyvä. Takapää ehdottomasti kuntoon myös.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Ei voi suositella katukäyttöön. Saa sillä yliohjautuvuutta, mutta suuntavakavuus kärsii. Ongelmalliseksi tilanne tulee kun pito on erilainen v/o pyörien alla, eli esim. toinen liukkaalla. Kokeilin S1:n kanssa noita ja pieni haritus (alle 1mm) oli tappava talvella.JesseT kirjoitti:Passionfordin puolella oli juttua, että eräät ratapäivillä RST:llä käyvät käyttävät jopa mietoa haritusta takana.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Ihan saman tappavan efektin olen myös huomannut liiallisen aurauksen kanssa.jjs kirjoitti:Ei voi suositella katukäyttöön. Saa sillä yliohjautuvuutta, mutta suuntavakavuus kärsii. Ongelmalliseksi tilanne tulee kun pito on erilainen v/o pyörien alla, eli esim. toinen liukkaalla. Kokeilin S1:n kanssa noita ja pieni haritus (alle 1mm) oli tappava talvella.JesseT kirjoitti:Passionfordin puolella oli juttua, että eräät ratapäivillä RST:llä käyvät käyttävät jopa mietoa haritusta takana.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Kyllä. On tarkka vehje takapään kulmistaan.JesseT kirjoitti:Ihan saman tappavan efektin olen myös huomannut liiallisen aurauksen kanssa.jjs kirjoitti:Ei voi suositella katukäyttöön. Saa sillä yliohjautuvuutta, mutta suuntavakavuus kärsii. Ongelmalliseksi tilanne tulee kun pito on erilainen v/o pyörien alla, eli esim. toinen liukkaalla. Kokeilin S1:n kanssa noita ja pieni haritus (alle 1mm) oli tappava talvella.JesseT kirjoitti:Passionfordin puolella oli juttua, että eräät ratapäivillä RST:llä käyvät käyttävät jopa mietoa haritusta takana.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1046
- Liittynyt: Su Marraskuu 18. 19:15:45 2007
Re: Escort RST s2 aurauskulmat
Pakko nostaa tätä ketjua hiukan:
Ratakäytössä tuntuvat käyttävän etuvetosissa usein haritusta takana, eräässäkin endurance-orioonissa kai alko auto taipuun mutkaan vasta kun pitkittäistukitankoihin teki kierteellä säädön ja väänsi takapyörät harituksen puolelle.
Oma mk4 on nyt taka-akseliston kasaamisen työvaiheessa, ja mietin säätäväni parilla prikalla kulmia kohti haritusta. Jännä nähdä minkälainen tulee, autoa on myös madallettu jonkun verran. Ostin tähän nyt rsturbon tukivarret ja tukitangot, ja tangoissa oli jo valmiiksi 2kpl ylimääräisiä prikkoja kummallakin puolella ennen tukivarren läpi tulevaa puslaa. Puslat on kaikki uretaanista.
Onko muilla näin 5 vuotta edellisen pyöränkulmakeskustelun jälkeen uusia ajatuksia aiheesta?
Ratakäytössä tuntuvat käyttävän etuvetosissa usein haritusta takana, eräässäkin endurance-orioonissa kai alko auto taipuun mutkaan vasta kun pitkittäistukitankoihin teki kierteellä säädön ja väänsi takapyörät harituksen puolelle.
Oma mk4 on nyt taka-akseliston kasaamisen työvaiheessa, ja mietin säätäväni parilla prikalla kulmia kohti haritusta. Jännä nähdä minkälainen tulee, autoa on myös madallettu jonkun verran. Ostin tähän nyt rsturbon tukivarret ja tukitangot, ja tangoissa oli jo valmiiksi 2kpl ylimääräisiä prikkoja kummallakin puolella ennen tukivarren läpi tulevaa puslaa. Puslat on kaikki uretaanista.
Onko muilla näin 5 vuotta edellisen pyöränkulmakeskustelun jälkeen uusia ajatuksia aiheesta?
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Re: Escort RST s2 aurauskulmat
Uppia keskustelulle!
Terv. "pitkällä kierteellä olevat pitkittäiset takatukivarret hankkinut"
Terv. "pitkällä kierteellä olevat pitkittäiset takatukivarret hankkinut"
Escort Mk4 "RS2300i"
-
- Viestit: 328
- Liittynyt: To Lokakuu 26. 23:18:55 2006
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Escort RST s2 aurauskulmat
minulla on teon alla ne pitkittäis tuki tangot unibol nivelillä ja paikaltaan säädettävänä
Ford Escort xr3 R:F/SS
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Re: Escort RST s2 aurauskulmat
Tähän keskusteluun ei ilmeisesti ole tullut kellään mitään lisättävää? Olisi ajankohtaista pian etsiä nuo mainitut tukivarret varstosta ja laittaa paikalleen kun ovat saaneet useamman vuoden "oleentua"koskar 09 Syys 2012 16:02 kirjoitti:Uppia keskustelulle!
Terv. "pitkällä kierteellä olevat pitkittäiset takatukivarret hankkinut"

Nyt saa kertoa sopivaa presettiä rata ja muuhun räppäys ajoon, mahdollisesti ajomukavuuden kustannuksella jos se sitä vaatii.
Onko N/A -ryhmän säädöt sopiva lähtökohta?
Etu: camber -1-1½°, Caster +2½° ja ½° haritusta
Taka: camber -1½-2°, Caster ???? ja ½° aurausta
Säädöt alatukivarsissa, RS16i reaktiotangot ja takapäähän nuo pitkittäiset tukivarret.
Escort Mk4 "RS2300i"
-
- Viestit: 1046
- Liittynyt: Su Marraskuu 18. 19:15:45 2007
Re: Escort RST s2 aurauskulmat
kampeeria kunnolla ja pyörä kenolleen ni on hyvä.
omassa nyt edessä pyöränkulmat jotain (pyörää tuotu eteenpäin pyöräholvissa sillai vähä) ja takana 2 extraprikkaa pitkittäistukivarsien etupuolella (eli varmaan jo harituksella tai lähes). Mitattu ei millään, etuaurauksen nyt sentäs katoin kalastussiimalla kuntoon. Radalla aika vikuri ajaa jos ei oo veto päällä kurvissa --> ahveniston pääsuoralle tuli kylki edellä. Kääntyy selvästi paremmin ku ennen.
Edessä kotitekoset reaktiotangot ja ei vakaajaa, takana rs turbon vakiovakaaja, puslat uretaania ja alustana GAZ coiloverit perus katujousilla. Renkaat huonot.
omassa nyt edessä pyöränkulmat jotain (pyörää tuotu eteenpäin pyöräholvissa sillai vähä) ja takana 2 extraprikkaa pitkittäistukivarsien etupuolella (eli varmaan jo harituksella tai lähes). Mitattu ei millään, etuaurauksen nyt sentäs katoin kalastussiimalla kuntoon. Radalla aika vikuri ajaa jos ei oo veto päällä kurvissa --> ahveniston pääsuoralle tuli kylki edellä. Kääntyy selvästi paremmin ku ennen.
Edessä kotitekoset reaktiotangot ja ei vakaajaa, takana rs turbon vakiovakaaja, puslat uretaania ja alustana GAZ coiloverit perus katujousilla. Renkaat huonot.