Tuoko tekniikkakysymys??

Keskustelua autoilusta ja kaikesta Fordeihin liittyvästä.

Valvoja: CRSC Hallitus

Möhkö
Viestit: 426
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 16:00:36 2010

Re: Tuoko tekniikkakysymys??

Viesti Kirjoittaja Möhkö » Ti Syyskuu 18. 14:19:49 2012

Mitenkäs tuo jäsenmaksu homma, millon alkaa noiden vuoden 2013 jäsenmaksujen vastaanottaminen? Viimeeksi tais olla marraskuussa, onko sama juttu tänä vuonna.
Tuo aliarvostettu Cologne

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: Tuoko tekniikkakysymys??

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Syyskuu 18. 16:26:50 2012

Möhkö kirjoitti:Mitenkäs tuo jäsenmaksu homma, millon alkaa noiden vuoden 2013 jäsenmaksujen vastaanottaminen? Viimeeksi tais olla marraskuussa, onko sama juttu tänä vuonna.
Sama taitaa olla tänäkin vuonna.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: Tuoko tekniikkakysymys??

Viesti Kirjoittaja Popi » Ti Syyskuu 18. 21:06:06 2012

siipicossu kirjoitti:
Möhkö kirjoitti:Mitenkäs tuo jäsenmaksu homma, millon alkaa noiden vuoden 2013 jäsenmaksujen vastaanottaminen? Viimeeksi tais olla marraskuussa, onko sama juttu tänä vuonna.
Sama taitaa olla tänäkin vuonna.
Joo näin on suunnitteilla että 1.11 jälkeen maksut luetaan 2013 maksuiksi kuhan vaan saadaan taas kaikki sydeemit valmiiks 2013 jäsenyyksiä varten.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

Cossu92
Viestit: 69
Liittynyt: To Kesäkuu 16. 19:52:54 2011

Re: Tuoko tekniikkakysymys??

Viesti Kirjoittaja Cossu92 » To Helmikuu 28. 3:58:32 2013

No onhan se hassuksi mennyt jos foorumioikeuksista pitää maksaa. Varmaan Suomen ainut foorumillä tällä menettelyllä. :lol: Minä en menisi yhdistämään jotain ratamaksuja siihen jos haluaa foorumia lukea, minua kun ei clubin ratapäivät kiinnosta joten ainoat edut jäisivät osaltani käyttämättä. Mutta ylläpito on päättänyt mitä on päättänyt, omalta osaltani viime vuoden jäsenmaksu jäänee ensimmäiseksi ja viimeiseksi vähintään periaatesyistä. Kuten aloituspostauksessa, menee kyllä into tälläiseen rentona ja informatiivisena pitämääni kerhotoimintaan jos aletaan natseilemaan maksuilla sun muilla. Yksi kysymys väärään paikkaan ja samantien ollaan jäsenmaksua vaatimassa. Mutta siinä minun palautteeni, jatkakaa.
Sierra Cosworth 4x4 -91

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Tuoko tekniikkakysymys??

Viesti Kirjoittaja Jasu » To Helmikuu 28. 8:22:41 2013

Cossu92 kirjoitti:No onhan se hassuksi mennyt jos foorumioikeuksista pitää maksaa. Varmaan Suomen ainut foorumillä tällä menettelyllä. :lol: Minä en menisi yhdistämään jotain ratamaksuja siihen jos haluaa foorumia lukea, minua kun ei clubin ratapäivät kiinnosta joten ainoat edut jäisivät osaltani käyttämättä. Mutta ylläpito on päättänyt mitä on päättänyt, omalta osaltani viime vuoden jäsenmaksu jäänee ensimmäiseksi ja viimeiseksi vähintään periaatesyistä. Kuten aloituspostauksessa, menee kyllä into tälläiseen rentona ja informatiivisena pitämääni kerhotoimintaan jos aletaan natseilemaan maksuilla sun muilla. Yksi kysymys väärään paikkaan ja samantien ollaan jäsenmaksua vaatimassa. Mutta siinä minun palautteeni, jatkakaa.
Kuinka niin mennyt, sillä näin se on aina ollut. Eikä todellakaan ole ainoa. :lol:
Ford-Club on avoin, sinne voi mennä huutelemaan kysymyksiä jos haluaa.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: Tuoko tekniikkakysymys??

Viesti Kirjoittaja Popi » To Helmikuu 28. 12:33:04 2013

Ei foorumioikeuksista mitään täälläkään tarvii maksaa ainakaan klubille. Mutta osa keskusteluista on rajattu vain jäsenille.
Ja jos ei halua olla jäsen eikä kaipaa sen tuomia etuja niin ei ketään jäseneksi pakoteta.
Joskus elämässä vaan joutuu tottumaan muiden tekemiin sääntöihin ja kaikkee haluamaansa ei saa.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Tuoko tekniikkakysymys??

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Maaliskuu 3. 1:38:11 2013

Cossu92 kirjoitti:No onhan se hassuksi mennyt jos foorumioikeuksista pitää maksaa. Varmaan Suomen ainut foorumillä tällä menettelyllä. :lol: Minä en menisi yhdistämään jotain ratamaksuja siihen jos haluaa foorumia lukea, minua kun ei clubin ratapäivät kiinnosta joten ainoat edut jäisivät osaltani käyttämättä. Mutta ylläpito on päättänyt mitä on päättänyt, omalta osaltani viime vuoden jäsenmaksu jäänee ensimmäiseksi ja viimeiseksi vähintään periaatesyistä. Kuten aloituspostauksessa, menee kyllä into tälläiseen rentona ja informatiivisena pitämääni kerhotoimintaan jos aletaan natseilemaan maksuilla sun muilla. Yksi kysymys väärään paikkaan ja samantien ollaan jäsenmaksua vaatimassa. Mutta siinä minun palautteeni, jatkakaa.
Eettisten sääntöjen avulla harrastukselliset periaatteet voidaan tuoda tunnetuksi ja näkyväksi. Ohjeistusta ja yhteisiä ohjeita tarvitaan, jotta harrastajakunta arvostaisi itseään ja saisi arvostusta muilta. Harrastajaetiikka on yhteisöllinen asia, sillä eettinen koskettelu ei koskaan voi olla vain yhden harrastajan vastuulla. Jokaisella harrastajalla on kuitenkin eettinen vastuu omasta harrastajadostaan, sekä sen ylläpitämisestä ja kehittämisestä. Autoharrastuksen luonteeseen kuuluu, että omalle tietämykselle haetaan tukea verkostoista, ja monimerkkisyyttä pidetään arvossa.

Sisällöllisesti monipuoliseksi ja merkitykselliseksi koettu autoharrastus on monen kohdalla ollut syy lähteä autonropaajaksi. Viihtyvyyden näkökulmasta tärkeää on myös se, että muut osoittavat harrastustasi ja osaamistasi kohtaan riittävää arvostusta. Kun tavoitellaan pitkiä ja mielekkäitä projekteja, on kaikille taattava riittävät mahdollisuudet ahtaa ja virittää vehkeitään.

Pääkaupunkiseudulla on tätä nykyä huutava pula ahdetuista autoista. Kyseiseen tehtävään pätevöittää nykyisin kaksi eri ahtamismetodia, pakokaasuahdin sekä remmiahdin edellyttäen, että ahtamiseen sisältyy vähintään kasin puristus-suhde. Myös aikaisemmin suoritettu iskutilavuuden kasvattaminen antaa kelpoisuuden toimia saatananmoisena virittäjänä.

Molemmat metodit ovat siis kelpoisuusohjeiden mukaan samanarvoiset. Pakokaasuahtajan kannalta asiaa kuitenkin mutkistaa se, että ahtaminen ei ole nykylainsäädännön mukaan kelpoinen vastaamaan iskutilavuuden kasvattamista. Vuoteen 2004 mennessä suoritettu jäätävä paineiden nosto antoi myös virittäjälle pätevyyden piirustustehtäviin. Nykyisin virittämisen täydentäminen ei ole enää mahdollista, vaan koko paska pitää muutoskatsastaa kerralla.

Tästä seuraa, että usein ollaan tilanteessa, jossa autontuunaaja on huonommassa asemassa veturinkuljettajan työtä hakiessaan, vaikka tehtävään ei hakuvaiheessa kuuluisikaan esiopetuksesta vastaaminen. Rekrytoinnista vastaava kerhon aktiivi voi pitää matalapaineahtamista ”työrajoitteisena”, koska häntä ei tarvittaessa voida siirtää klubin sisällä korkeapaine ahtajaksi.

Viritäjän osaamiselle on kuitenkin selvä yhteiskunnallinen tilaus tämän päivän downsizeing homoautojen seassa. Lasten opetuksessa ja kasvatuksessa painottuu luonnollisesti ympäristönäkökulmat ja tietämys lapsen kasvusta ja vauhdin hurmasta. On kuitenkin kiistatta hyötyä myös siitä, että opettajalla on laajempaa ymmärrystä nuoren katukisaamisen vaikutuksesta hänen haaveisiinsa ja tasapainoiseen liikennesääntöjen kiertämiseen.

Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että varhaiskasvatuksessa olisi tarkoitus ”hoitaa idioottia”, jolla seikalla laulamisen roolia varhaiskasvatuksessa toisinaan kuulee arvosteltavan rikosoikeudellisesti. Keskeistä on, että terveen miehen kokonaistilanne osataan oikealla tavalla ottaa huomioon hänen viritysprojektiaan ja autotalliaan suunniteltaessa. Valtakunnallisen auton säilytystilan edellyttämällä tavalla, auton kokoluokan hengessä ja yhteistyössä mahdollisen elämänkumppanin kanssa.

Auton edun mukaista on, että sitä viritettäessä yhteisössä on mahdollisimman monipuolinen ja vahva ammatillinen osaaminen. Tämä saavutetaan parhaiten kun kaikkia virityssuuntia edustavat ruuvaajat toimivat yhteistyössä toinen toisensa vahvuuksia täydentäen ja molempien erityisosaamista hyödyntäen.

Rata-ajamista valmistelevan työryhmän tulisi korjata desibeli rajoituksiin liittyvät rajoitteet elämässä. Elinikäisen huudattamisen ja mielekkäiden sivuluisujen kannalta keskeistä on se, että näpertelijät voivat täydennyskoulutuksen kautta saada kelpoisuuden saatannallisiin virityksiin. Moottoriohjelmien koodaajista on, jos mahdollista, vielä suurempi pula kuin pakoputkenhitaasijista. Dynopäivien perusteeton rajaaminen ei ole kestävää.

Harrastaja ajateltuna nykytilanteen merkittävimpiä epäkohtia on se, ettei autoa voi muutoskatsastaa rajattomasti. Jos muutoskatsastuksen suorittaneella ajoneuvolla ei ole hyväksytysti suoritettuna täyttä 12kk ajanjaksoa tieliikenteessä, ei se enää jälkeenpäin voi tyhjentää rekisteriotetta niin että saisi vapaat paperit. Ainoa keino on suorittaa koko VTT alusta asti uudestaan.

Varhaisvirityksen parissa työskentelevien virittäjien näkökulmasta edellä lueteltujen rajoitteiden purkaminen on edellytys hyvälle elämälle, jossa keskeistä on kokemus siitä, että omaa nopean auton, arvostetaan ja kunnioitetaan, ja että liikenteessä tulee kohdelluksi yli-ihmisenä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Tuoko tekniikkakysymys??

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Maaliskuu 4. 20:11:21 2013

pienet aploodit sille.. :lol:
Jäsen #606

psaaren90
CRSC jäsen 2014
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Heinäkuu 30. 21:46:39 2012

Re: Tuoko tekniikkakysymys??

Viesti Kirjoittaja psaaren90 » Ti Maaliskuu 5. 11:54:15 2013

minun mielestä tämä on hieno ja toimiva foorumi/kerho. olen saanut ongelmiini vastauksia ja hyviä neuvoja, kiitos siitä kaikille taspuolisesti. mitä tuohon jäsenmaksuun tulee niin 25e tästä kaikesta ei ole iso raha mitä kerhon tarjoamiin ja järjestämiin jäsenetuihin tulee. Ja osallistun mielelläni CRSC:n järjestämiin tapahtumiin, penkkipäivät,ratapäivät jne. , kun vain aikataulut ja rahatilanne antaa periksi.

Ja hyvää ja rakentelurikasta alkavaa/tulevaa kevättä kaikille O:)
-`86 sierra "rs cosworth" (tekniikan vaihto, rosentit 42,2) odottaa aikaa, rahaa ja
inspiraatiota.
-`91mb w124 käyttö/harrasteauto....
-`70opel rekord c "ikuisuusprojekti"

''Silence is gold but the duct tape is silver"


"Old ford´s does never die, they just go faster."

Vastaa Viestiin