Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Heinäkuu 12. 14:46:04 2012

En löytänyt vastaavaa topickia, mutta koitetaas tänne laittaa tieto/taitoa noista kaikista Sierra Cosworthien ruiskun johtosarjojen eroavaisuuksista (Siipi Cossu/L1, 2wd sedan Cossu/L6, 4wd sedan Cossu/L8 punakantinen ja vihreäkantinen)

Ite oon pienehkön tauon jälkeen taas ihmettelemäs oman Cosan ruiskun johtosarjan vaihtoa ja huomasin että vanhassa johtosarjassa sisätilan puolelle tulevassa rele johtonipussa on ylimääräinen violetin värinen releen liitin.
Eli tuo violetti releenpohja on ollut käyttämättömänä ja se sijaitsee samassa "nipussa" keltaisen ja mustan relepohjan kanssa.
Nuo musta ja keltainen relepohjat löytyy sulakkeineen molemmista johtosarjoista, mutta vanhassa on vain tuo violetti rele pohja ja muuten ovat samanlaisia.

Auto on siis 2wd sedan Cossu L6 boksilla ja "uusi" johtosarja, jossa ei tuota violettia relepohjaa ole pitäis olla alkuperäinen 2wd sedan L6 johtosarja.
Mikä on tuo violetti relepohja ja minkä mallin johtosarjasta moinen löytyy?

Jos tuo vanha osoittautuis 4wd johtosarjaksi, niin sitten mun tarvii vaihtaa kaasuläpän asentoanturin johtojen paikkaa jne...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja KtK » To Heinäkuu 12. 18:11:56 2012

4wd cossun johtosarjassa yks johto eroaa 2wd:n sarjaan. Mittarin veden lämpötila tulee omalla erillisellä johdolla toisessa (4wd muistaakseni) siinä on iso töpseli vain yhdelle johdolle. Luulen että liittyy tohon.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Heinäkuu 12. 18:37:10 2012

Tutkin tarkemmin nyt näitä johtosarjoja, vanhaa (viritelty, jatkettu, yms.) ja uutta vanhaa joka näyttää kohtuullisen räpeltämättömältä.

Vanhassa jotosarjassa havainnot:
- Sisäpuolella johtosarjaa violetti relepohja, jota uudessa ei?
- Auton johtosarjaan tulevassa pistokkeessa 6 johtoa, kun uudessa vain 5?
- Puolan + ja - johdot samassa nipussa rinnakkain, kun uudesta ei löydy +?
- Suuttimien liittimet harmaat
- Kaikissa liittimissä pölysuojat

Uudessa johtosarjassa havainnot:
- Puolan + johto vastuksineen ja hattuineen puuttuu??? (mistä päin johtosarjaa tän pitäis tulla?)
- Suuttimien liittimet keltaiset
- Pölysuojia ei ole missään muussa liittimessä kuin imuilman lämpöanturin liittimessä, eikä noihin liittimiin kuulukkaan sellasia, eli ovat erilaisia kuin vanhassa?

Mistähän tuo puolan + johto tai siis johdot (vanhassa on musta ja musta keltasella raidalla samassa) mahtais löytyy, ku en viittis koko johtosarjaa alkaa perkaamaan?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja THR » To Heinäkuu 12. 20:27:58 2012

4wd johtosarja on ns 2 osanen eli rintapellissä on pistokkeet...

2wd johtosarjoja on 3 erinlaista tai ainakin minulla ollut...

kaikissa tulee puolan johdot samasta kohtaa...

se violetti releen pohja ei ole ollut itsellä missään toiminnassa

sit on sellanen ero et 2:ssa tulee puolalle puls johto moottorin johtosarjassa ja 1 versiossa se tulee auton johtsarjassa(runkopalkin päällä) viimmeset 2wd cossut...

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Heinäkuu 12. 21:20:18 2012

THR kirjoitti:4wd johtosarja on ns 2 osanen eli rintapellissä on pistokkeet...

2wd johtosarjoja on 3 erinlaista tai ainakin minulla ollut...

kaikissa tulee puolan johdot samasta kohtaa...

se violetti releen pohja ei ole ollut itsellä missään toiminnassa

sit on sellanen ero et 2:ssa tulee puolalle puls johto moottorin johtosarjassa ja 1 versiossa se tulee auton johtsarjassa(runkopalkin päällä) viimmeset 2wd cossut...
Eli voisko mulla olla sit siipi Cossun johtosarja tuo vanha ku siin on tuo puolan + ja tuo minkä meinasin asentaa ois sit 2wd sedanin, mikä tässä pitäiskin olla, jolloin auton johtosarjassa pitäs löytyy kans tuo puolan +?
Vai onko noi molemmat 2wd sedanin settejä, mut eri vuosimallia vaan?

Jos mulla ei auton johtosarjassa ole tota puolan + johtoa, niin oisko jollain myydä hyvää puolanjohdoilla varustettua johtosarjaa tai vaihtoa?
Tää johtosarja pitäis olla n.100tkm ajetusta ehjästä autosta ja on hyvä kuntonen.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja THR » To Heinäkuu 12. 22:10:12 2012

Siipicossussa on releet konetilassa eli releen johdot paljon pitemmät kuin sedanin...Sulla on luultavasti 2 sedanin johtosettiä,mut erivuosimalleista.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Heinäkuu 12. 22:28:54 2012

Tää mun Cossu pitäis olla vm.89, et ei paljoa uudempi johtosarja pitäis sit olla, ilmeisesti vanha johtosarja on jostain vanhemmasta sit, missa se violetti releen paikkakin oli...?

Mut mut millanen se palkin päällä oleva auton johtosarjasta tuleva puolan johto pitäis olla?
Latta liitin naaras vaiko sellanen pikkuruisen tulpanhatun näkönen juttu?
Eli toisin sanoen onko noissa puolan johtojen liittimissäkin eroja eri vuosimalleissa, vai onko kaikissa ne pikkuset tulpanhatun näköset liittimet, oli se puolan + sitten auton tai moottorin johtosarjassa?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja THR » Ti Heinäkuu 17. 9:46:32 2012

tumppe kirjoitti:Tää mun Cossu pitäis olla vm.89, et ei paljoa uudempi johtosarja pitäis sit olla, ilmeisesti vanha johtosarja on jostain vanhemmasta sit, missa se violetti releen paikkakin oli...?

Mut mut millanen se palkin päällä oleva auton johtosarjasta tuleva puolan johto pitäis olla?
Latta liitin naaras vaiko sellanen pikkuruisen tulpanhatun näkönen juttu?
Eli toisin sanoen onko noissa puolan johtojen liittimissäkin eroja eri vuosimalleissa, vai onko kaikissa ne pikkuset tulpanhatun näköset liittimet, oli se puolan + sitten auton tai moottorin johtosarjassa?

samanlainen kuin ruiskun johtosarjassa eli sellanen kumitutti...

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Heinäkuu 17. 13:17:05 2012

THR kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Tää mun Cossu pitäis olla vm.89, et ei paljoa uudempi johtosarja pitäis sit olla, ilmeisesti vanha johtosarja on jostain vanhemmasta sit, missa se violetti releen paikkakin oli...?

Mut mut millanen se palkin päällä oleva auton johtosarjasta tuleva puolan johto pitäis olla?
Latta liitin naaras vaiko sellanen pikkuruisen tulpanhatun näkönen juttu?
Eli toisin sanoen onko noissa puolan johtojen liittimissäkin eroja eri vuosimalleissa, vai onko kaikissa ne pikkuset tulpanhatun näköset liittimet, oli se puolan + sitten auton tai moottorin johtosarjassa?

samanlainen kuin ruiskun johtosarjassa eli sellanen kumitutti...
No sit ei kyllä löydy puolan johtoo mun auton setistä...
Pari johtoa siel oli jotka ei mee mihinkään, mut liittimet ihan vääränlaiset.

Kai sitä tarttee sit vähä fiksata tota vanhaa johtosettiä, jollei joltain löydy hyvää tollasta molemmilla puolan johdoilla varustettua ruiskun johtosarjaa???

Mistähän sitä sais halvalla sellaset "liittimien kiinnitys pihdit", joilla noiden 2-napaisten liittimien (suuttimien- ja anturien liittimet) pinnejä sais puristettua nätisti johdon ympärille, kun tuli ostettua kasa uusia liittimiä, pinnejä ja pölysuojia...

Eli näille liittimille pitäis löytää oikeanlaiset asennuspihdit halvalla...
http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=11316
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ti Heinäkuu 17. 14:48:30 2012

tumppe kirjoitti: Mistähän sitä sais halvalla sellaset "liittimien kiinnitys pihdit", joilla noiden 2-napaisten liittimien (suuttimien- ja anturien liittimet) pinnejä sais puristettua nätisti johdon ympärille, kun tuli ostettua kasa uusia liittimiä, pinnejä ja pölysuojia...

Eli näille liittimille pitäis löytää oikeanlaiset asennuspihdit halvalla...
http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=11316
Samasta puljusta löytyy nekin.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Heinäkuu 17. 15:37:24 2012

Jasu kirjoitti:
tumppe kirjoitti: Mistähän sitä sais halvalla sellaset "liittimien kiinnitys pihdit", joilla noiden 2-napaisten liittimien (suuttimien- ja anturien liittimet) pinnejä sais puristettua nätisti johdon ympärille, kun tuli ostettua kasa uusia liittimiä, pinnejä ja pölysuojia...

Eli näille liittimille pitäis löytää oikeanlaiset asennuspihdit halvalla...
http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=11316
Samasta puljusta löytyy nekin.
Aika terävä havainto, huomasin kyllä tarjonnan ku hain liittimet, mutta jos niitä muita vaihtoehtoja kyselenkin... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ti Heinäkuu 17. 15:43:01 2012

tumppe kirjoitti:
Jasu kirjoitti:
tumppe kirjoitti: Mistähän sitä sais halvalla sellaset "liittimien kiinnitys pihdit", joilla noiden 2-napaisten liittimien (suuttimien- ja anturien liittimet) pinnejä sais puristettua nätisti johdon ympärille, kun tuli ostettua kasa uusia liittimiä, pinnejä ja pölysuojia...

Eli näille liittimille pitäis löytää oikeanlaiset asennuspihdit halvalla...
http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=11316
Samasta puljusta löytyy nekin.
Aika terävä havainto, huomasin kyllä tarjonnan ku hain liittimet, mutta jos niitä muita vaihtoehtoja kyselenkin... :wink:
Nuohan on halvat ja eikö siinäkin säästä jos osat kerran löytyy saman katon alta. :roll:
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ke Heinäkuu 18. 16:27:06 2012

Yleensä näissäkin pätee vanha tosiasia, halvalla pihdillä halvat (=paskat) liitokset.. :lol: :lol: Siitä vaan, mukavahan noitten sähköjen kanssa on puljata.. :roll:
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja Popi » Ke Heinäkuu 18. 23:55:02 2012

Cosesc kirjoitti:Yleensä näissäkin pätee vanha tosiasia, halvalla pihdillä halvat (=paskat) liitokset.. :lol: :lol: Siitä vaan, mukavahan noitten sähköjen kanssa on puljata.. :roll:
Älähän nyt liiottele! Noihan voi vetää ihan pakista löytyvillä sivareilla ja hyvä tulee... :wink:
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja Jasu » Su Elokuu 5. 12:14:17 2012

Mistä uusi johtosarja? Kuka tekee Suomessa?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Su Elokuu 26. 21:53:26 2012

Mistä kaukaa tulee sytytysvirta siihen akun takana olevaan töppeliin? Kyseessä siis ´90 nelari cossu. Ja tilanne on nyt se että autoon tulee virrat päälle normaalisti, valot syttyy mittariin, puhallin lähtee pyörimään jne. Mut puolalle, kipinävahvarille, lambdalle ja em. töpselin mustaan piuhaan asti virtaa ei tule. Mikään sulake ei ole sulake rasiasta palanu, ja IX releestä näky lähtevän flekti käyntiin. Onko siellä joku fuse link jossain pe**ereiässä vai mistä se johto on sulanu. Normi sierran kaaviot by Haynes ei kerro muutaku; joo virtalukolta sitä virtaa tulee.
Aiheuttaja taisi olla olla irti päässy lambdan piuha joka makasi pakopesää vasten :roll: :-$
Ku ois se sulake vaan nyt jossaki... O:)
Nimim. Puranko johtosarjan.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja AkiS » Su Elokuu 26. 22:41:28 2012

Hanskalokeron alla/takana ecun vieressä on lisää sulakkeita ja releitä.
Hankala paikka tonkia mutta veikkaisin että sieltä löytyy palanut sulake.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Su Elokuu 26. 22:57:16 2012

Niin siis sinnehän tulee virta just sen liittimen kautta johon nyt ei tuu sytytysvirtaa, jatkuva virta tulee kyllä niille releille, ja nekin sulakkeet on ehjiä. Pitäs nyt tietää mitä on virtalukon ja moottorin johtosarjan välissä.
Jos joku on tonkinu ni ei ite tarte purkaa. Tai sit siellä sulakerasialla on joku kompa vielä.
Niin, autohan toimii moitteetta jos antaa hyppyvirtaa moottorin johtosarjaan. :green:
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja AkiS » Su Elokuu 26. 23:48:14 2012

No hitto... ajattelin että bensapumpun sulake olisi palanut jos lambdan lämmitys oikarissa koska sen sähkö tulee bp releen kautta.
Tuolta löyty jotain sähkökaavioita -> http://www.atss.planet.ee/kolaladu/ford ... l.skeemid/
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ma Elokuu 27. 0:30:41 2012

Aivan... Pitääkin seuraavaks tutkia että miks se ei oo kärynny... Jospa sieltä jotakin selviää.
E: Nuissakaan kaavioissa ei oteta kantaa, mitä on virtalukon ja moottorinjohtosarjan liittimen välissä.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Pe Elokuu 31. 18:47:50 2012

Joo-o :lol:
Löytyhän moottorinjohtosarjan ja virtalukon väliltä katkos. Alkup. hälytin on siinä välissä ja se oli sitä mieltä että nyt riitti. Mukavasti harhautti, kun se keksi vikaantua just ton lambdaliittimen käryämisen yhteydessä... :twisted:
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Syyskuu 1. 11:59:15 2012

Löytyiskö joltain tollanen 2wd sedan Cossun ruiskun johtosarja, jossa on se puolan +johtokin?
Ostan moisen johtosarjan jos joltain löytyy, löytyy toki jotain vaihdossakin tarjottavaa jos on tarpeita?
Nyt ei oo inspiraatiota vielä alkaa uutta johtosarjaa tekemään ja vanhan elvytys menee jo patentoimiseksi... :?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

jupe_e
Viestit: 361
Liittynyt: Su Tammikuu 4. 11:53:57 2009

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja jupe_e » La Syyskuu 1. 16:45:48 2012

tumppe kirjoitti:Löytyiskö joltain tollanen 2wd sedan Cossun ruiskun johtosarja, jossa on se puolan +johtokin?
Ostan moisen johtosarjan jos joltain löytyy, löytyy toki jotain vaihdossakin tarjottavaa jos on tarpeita?
Nyt ei oo inspiraatiota vielä alkaa uutta johtosarjaa tekemään ja vanhan elvytys menee jo patentoimiseksi... :?
Onkos se puolan + sit ainut puute? Vedät uuden +:n releen kautta ja heräte virtalukolta...
Escort MK1 16V turbo -72
Escort MK1 OHC -73

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Syyskuu 2. 11:29:42 2012

jupe_e kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Löytyiskö joltain tollanen 2wd sedan Cossun ruiskun johtosarja, jossa on se puolan +johtokin?
Ostan moisen johtosarjan jos joltain löytyy, löytyy toki jotain vaihdossakin tarjottavaa jos on tarpeita?
Nyt ei oo inspiraatiota vielä alkaa uutta johtosarjaa tekemään ja vanhan elvytys menee jo patentoimiseksi... :?
Onkos se puolan + sit ainut puute? Vedät uuden +:n releen kautta ja heräte virtalukolta...
Ei oo ainut puute.
Kunnollinen johtosarja toistaseks haussa, kun joka paikkaa ei viittis patenteilla laittaa.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja hoopee » Su Syyskuu 2. 11:46:43 2012

tumppe kirjoitti:
jupe_e kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Löytyiskö joltain tollanen 2wd sedan Cossun ruiskun johtosarja, jossa on se puolan +johtokin?
Ostan moisen johtosarjan jos joltain löytyy, löytyy toki jotain vaihdossakin tarjottavaa jos on tarpeita?
Nyt ei oo inspiraatiota vielä alkaa uutta johtosarjaa tekemään ja vanhan elvytys menee jo patentoimiseksi... :?
Onkos se puolan + sit ainut puute? Vedät uuden +:n releen kautta ja heräte virtalukolta...
Ei oo ainut puute.
Kunnollinen johtosarja toistaseks haussa, kun joka paikkaa ei viittis patenteilla laittaa.
Mitä niissä johtosarjoissa pitää patentoida? Ihmiset ne on tehnyt alkuperäisetkin.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Syyskuu 2. 11:51:55 2012

Autoa on hiukan rakenneltu ja alkuperänen johtosarjakaan ei oo siksi ihan bolt on...

LÖYTYYKÖ SITÄ JOHTOSARJAA!
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja Jasu » Su Syyskuu 2. 11:57:41 2012

MIKSI sitten pistää alkuperäinen +20 vuotta vanha johtosarja, kun se ei suoraan muutenkaan mene?
Halvemmalla pääset, kun teet / teetät sinne UUDEN johtosarjan. Tulee varmasti oikeanlainen, eikä pelkoa että jossain liitoksessa vikaa.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Syyskuu 2. 12:31:44 2012

Ei oo ny johtosarjan tekijää tiedossa (kalliita löytyy helposti, järki hintaisia ei niinkään), ehdotuksia otetaan vastaan?
Iteltä löytyy johtosarja teurastettavaksi, josta saa kaikki liittimet otettua ja n.10kpl uusia perus 2-napaisia liittimiä pölysuojineen ja pinneineen huonojen ja väljien liittimien korvaajiksi.

Uusi johtosarja olis kyl hyvä, kun tosiaan sen tekijän löytäis järkihintaan?
Ite voin hommata osat ja tarvikkeet, niin tekijä sais vain pätkiä johdot, niputtaa ja asentaa liittimet?

Ite vihaan sydämmeni pohjasta sähköhommia ja nyt ei oikeen muutkaan asiat jaksa hirveesti innostaa...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

hamaja
Viestit: 64
Liittynyt: Ti Lokakuu 7. 15:24:58 2003
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja hamaja » Su Syyskuu 2. 20:53:23 2012

Jasu kirjoitti:Mistä uusi johtosarja? Kuka tekee Suomessa?
http://www.burtonpower.com/catalogsearc ... worth+wire


http://www.pim-engineering.com/

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Syyskuu 3. 11:01:02 2012

hamaja kirjoitti:
Jasu kirjoitti:Mistä uusi johtosarja? Kuka tekee Suomessa?
http://www.burtonpower.com/catalogsearc ... worth+wire


http://www.pim-engineering.com/
Pim-engineering tekee varmaan siis auton kera johtosarjan kun puhuivat avaimet käteen periaatteesta.
Firmalla ei oo mitään osoite tietoja netissä, eikä mitään hinta arviotakaan het löytyny, niin empä ees viitti kysellä.
Ja sit hamaja ei vissiin ymmärrä et mul on n.20K€ tekniikka rakenteilla tähän autoon, niin ei viittis vanhaan moottoriin tehdä/ostaa monen sadan johtosarjaa, josta saa myymällä sit sen 100-200€ max...

Tää on näköjään aivan turhaa tääl taas kysellä, kun kukaan ei halua mitään myydä... :roll:
500-600€.lla/kpl mä voin tehdä kyllä itelle ja muillekkin muutaman noita johtosarjoja, jos kerran joku on niin tyhmä että maksaa vanhan auton romun ruiskun johtosarjasta noin paljon.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Syyskuu 3. 11:27:49 2012

tumppe kirjoitti: Pim-engineering tekee varmaan siis auton kera johtosarjan kun puhuivat avaimet käteen periaatteesta.
Firmalla ei oo mitään osoite tietoja netissä, eikä mitään hinta arviotakaan het löytyny, niin empä ees viitti kysellä.
Ja sit hamaja ei vissiin ymmärrä et mul on n.20K€ tekniikka rakenteilla tähän autoon, niin ei viittis vanhaan moottoriin tehdä/ostaa monen sadan johtosarjaa, josta saa myymällä sit sen 100-200€ max...

Tää on näköjään aivan turhaa tääl taas kysellä, kun kukaan ei halua mitään myydä... :roll:
500-600€.lla/kpl mä voin tehdä kyllä itelle ja muillekkin muutaman noita johtosarjoja, jos kerran joku on niin tyhmä että maksaa vanhan auton romun ruiskun johtosarjasta noin paljon.
Hah... älä nyt viitsi Tumppe. :D

PIM Engineering numero löytyy sivuilta, joten soita. Ei voi olla liian vaikeaa soittaa firmaan, joka vielä löytyy kotosuomesta. :wink:
Ja jos vähänkään oot seurannut noita ostopalstoja, niin olet luultavasti huomannut että moni muukin niitä olisi vailla.
Niitä nyt ei vain yksinkertaisesti löydy ja sitten jos sellaisen löytyy, niin kunto on mitä on.
Viimeksi muokannut Jasu, Ma Syyskuu 3. 11:44:56 2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ma Syyskuu 3. 11:44:12 2012

Entä jos vaihdat siihen vanhaan johtosarjaan vaan liittimiä rikkoontuneiden tilalle jos tarkoitus laittaa aftermarket ruisku kuitenkin? Tai sitten hankkia se ruisku jo aikaisemmin ja teettää sille johtosasrja vanhaan koneeseen. On sit se jo valmiina seuraavalle?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

hamaja
Viestit: 64
Liittynyt: Ti Lokakuu 7. 15:24:58 2003
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja hamaja » Ma Syyskuu 3. 12:14:26 2012

tumppe kirjoitti:
hamaja kirjoitti:
Jasu kirjoitti:Mistä uusi johtosarja? Kuka tekee Suomessa?
http://www.burtonpower.com/catalogsearc ... worth+wire


http://www.pim-engineering.com/
Pim-engineering tekee varmaan siis auton kera johtosarjan kun puhuivat avaimet käteen periaatteesta.
Firmalla ei oo mitään osoite tietoja netissä, eikä mitään hinta arviotakaan het löytyny, niin empä ees viitti kysellä.
Ja sit hamaja ei vissiin ymmärrä et mul on n.20K€ tekniikka rakenteilla tähän autoon, niin ei viittis vanhaan moottoriin tehdä/ostaa monen sadan johtosarjaa, josta saa myymällä sit sen 100-200€ max...

Tää on näköjään aivan turhaa tääl taas kysellä, kun kukaan ei halua mitään myydä... :roll:
500-600€.lla/kpl mä voin tehdä kyllä itelle ja muillekkin muutaman noita johtosarjoja, jos kerran joku on niin tyhmä että maksaa vanhan auton romun ruiskun johtosarjasta noin paljon.
Satuitko muuten tumppe huomaamaan että vastasin Jasun kysymykseen? Ja sori, oishan minun nyt pitäny tajuta soittaa Pekalle ja kysyä sitä johtosarjan hintaa sulle valmiiksi... :roll:

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Syyskuu 3. 12:38:44 2012

Vesku kirjoitti:Entä jos vaihdat siihen vanhaan johtosarjaan vaan liittimiä rikkoontuneiden tilalle jos tarkoitus laittaa aftermarket ruisku kuitenkin? Tai sitten hankkia se ruisku jo aikaisemmin ja teettää sille johtosasrja vanhaan koneeseen. On sit se jo valmiina seuraavalle?
Näin meinasin jo tehdä, mutta tarkempi tutkinta osoitti että pitäis useita johtoja uusia ja moni johto käy liian lyhyeksi korjauksen jälkeen, kun on jo vähän aiemminkin korjaitu ja fiksailtu.
Originaali johtosarjassakin jää ainakin imulämpöanturin ja kaasuläpän asentotunnistimen johdot liian lyhyeks (Kiitos Ronin painekotelon), et ne pitäis vähintään siinäkin jatkaa hiukan.

Pitää kattella joku piuha velho ja teettää hyvä johtonippu tai pari.
Jos jollain muulla on johtosarja tarpeita, niin voin ilmotella tänne jos/kun löydän jonkun tekijän, jolle riittää hyvät ohjeet ja hintakin ois vielä kohtuulinen. Itse kun en ainakaan tarvi uusia kaikkia liittimiä, kun ois 2kpl johtosarjaa josta saan kelvolliset isoimmat liittimet ainakin...

Noi isot liittimehän on ilmeisesti aikas hintavia, mitä oon huhuja kuullu?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja wex4 » Ma Syyskuu 3. 17:12:08 2012

Ei johtosarjan teko mitään salatiedettä ole, suurin"kallein" homma on saada tarpeeksi eri värisiä/paksusia johtoja,ellei tee perinteistä kaikki mustaa, eli materiaalia on heti useamman sarjan edestä ja liittimen pinnit on yleensä 100kpl paketeissa, vanhoja ehjiä runkoja pystyy hyödyntää. Cosassa muistaakseni perusliitimiä, helppo ja edullisesti saatavillaa.
Järjen loppuessa, periaatteet alkaa ja periaatteen vuoksi...

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Syyskuu 3. 18:29:33 2012

hamaja kirjoitti:Satuitko muuten tumppe huomaamaan että vastasin Jasun kysymykseen? Ja sori, oishan minun nyt pitäny tajuta soittaa Pekalle ja kysyä sitä johtosarjan hintaa sulle valmiiksi... :roll:
Kiitos tuosta suomalaisesta linkistä.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ma Lokakuu 1. 13:27:22 2012

tumppe kirjoitti:
Vesku kirjoitti:Entä jos vaihdat siihen vanhaan johtosarjaan vaan liittimiä rikkoontuneiden tilalle jos tarkoitus laittaa aftermarket ruisku kuitenkin? Tai sitten hankkia se ruisku jo aikaisemmin ja teettää sille johtosasrja vanhaan koneeseen. On sit se jo valmiina seuraavalle?
Näin meinasin jo tehdä, mutta tarkempi tutkinta osoitti että pitäis useita johtoja uusia ja moni johto käy liian lyhyeksi korjauksen jälkeen, kun on jo vähän aiemminkin korjaitu ja fiksailtu.
Originaali johtosarjassakin jää ainakin imulämpöanturin ja kaasuläpän asentotunnistimen johdot liian lyhyeks (Kiitos Ronin painekotelon), et ne pitäis vähintään siinäkin jatkaa hiukan.

Pitää kattella joku piuha velho ja teettää hyvä johtonippu tai pari.
Jos jollain muulla on johtosarja tarpeita, niin voin ilmotella tänne jos/kun löydän jonkun tekijän, jolle riittää hyvät ohjeet ja hintakin ois vielä kohtuulinen. Itse kun en ainakaan tarvi uusia kaikkia liittimiä, kun ois 2kpl johtosarjaa josta saan kelvolliset isoimmat liittimet ainakin...

Noi isot liittimehän on ilmeisesti aikas hintavia, mitä oon huhuja kuullu?
Tuolta uudet liittimet, ei noi mun mielestä ainakaan mitään kalliita ole.
http://www.finjector.com/verkkokauppa/client/index/5/
Tarvii varmaan jossain kohtaa tehdä kokonaan uusi johtosarja itselle kun ei tekijöitä löydy ihan kotinurkilta.
Voipi olla että ei ihan parissa päivässä valmistu meikäläiseltä mut perkele periksi en anna :lol:
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Lokakuu 1. 20:59:34 2012

vauhtipete kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
Vesku kirjoitti:Entä jos vaihdat siihen vanhaan johtosarjaan vaan liittimiä rikkoontuneiden tilalle jos tarkoitus laittaa aftermarket ruisku kuitenkin? Tai sitten hankkia se ruisku jo aikaisemmin ja teettää sille johtosasrja vanhaan koneeseen. On sit se jo valmiina seuraavalle?
Näin meinasin jo tehdä, mutta tarkempi tutkinta osoitti että pitäis useita johtoja uusia ja moni johto käy liian lyhyeksi korjauksen jälkeen, kun on jo vähän aiemminkin korjaitu ja fiksailtu.
Originaali johtosarjassakin jää ainakin imulämpöanturin ja kaasuläpän asentotunnistimen johdot liian lyhyeks (Kiitos Ronin painekotelon), et ne pitäis vähintään siinäkin jatkaa hiukan.

Pitää kattella joku piuha velho ja teettää hyvä johtonippu tai pari.
Jos jollain muulla on johtosarja tarpeita, niin voin ilmotella tänne jos/kun löydän jonkun tekijän, jolle riittää hyvät ohjeet ja hintakin ois vielä kohtuulinen. Itse kun en ainakaan tarvi uusia kaikkia liittimiä, kun ois 2kpl johtosarjaa josta saan kelvolliset isoimmat liittimet ainakin...

Noi isot liittimehän on ilmeisesti aikas hintavia, mitä oon huhuja kuullu?
Tuolta uudet liittimet, ei noi mun mielestä ainakaan mitään kalliita ole.
http://www.finjector.com/verkkokauppa/client/index/5/
Tarvii varmaan jossain kohtaa tehdä kokonaan uusi johtosarja itselle kun ei tekijöitä löydy ihan kotinurkilta.
Voipi olla että ei ihan parissa päivässä valmistu meikäläiseltä mut perkele periksi en anna :lol:
Joo enpä mäkään oo tekijää löytäny, edes sellasta hintavaakaan tekijää...
Jatkan etsintää vielä... :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja heka » Ma Lokakuu 1. 23:01:21 2012

Tuo aiemmin mainittu pim engineering, ei varmasti se halpa mutta se on varmasti hyvä. Varsin monista kilpureista löytyy tuon ukon tekemiä johtosarjoja ja ainakin mitä ite oon niitä kattellut niin erittäin asiallista jälkeä. Muistaakseni myös tällä klubilla aiemmin nimimerkillä Skorppi kirjoitellut käyttäjä tekee johtosarjoja korvausta vastaan.
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Lokakuu 2. 6:17:04 2012

Mun kohdalla ainakin ongelmaksi tulee se auton järjestäminen tekijän luokse, ja jos mun pitäis jotkut ohjeet piirtää niin en osais itsekään niiden perusteella sarjaa tehdä :lol: :lol:
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Lokakuu 2. 21:26:22 2012

vauhtipete kirjoitti:Mun kohdalla ainakin ongelmaksi tulee se auton järjestäminen tekijän luokse, ja jos mun pitäis jotkut ohjeet piirtää niin en osais itsekään niiden perusteella sarjaa tehdä :lol: :lol:
Niin ja on se outoa maksaa toiselle isoo nippu rahaa, jos ite joutuu kumminki tekeen puolet hommasta... :roll:

Vois sitä teettämistä miettii kun joku johto maisteri nyt vaan alkais avautumaan ja kertois rehellisesti missä hinnoissa mennään?
Ei mua huvita ainakaan soitella joka sähköjänis firmaa läpi ja jauhaa tunti tolkulla puhelimessa että ne saa edes suuntaa antavaa hintaa kerrottua.

Käsityö maksaa joo, mutta miks kukaan ei tiedä hintaa millekkään, eikös se ole osa ammattitaitoa myös?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ti Lokakuu 2. 21:47:34 2012

Pääosin 600-1000e haarukassa mennään.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Ants1
Viestit: 875
Liittynyt: Ti Heinäkuu 21. 16:53:23 2009

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja Ants1 » Ke Lokakuu 3. 0:35:54 2012

Jasu kirjoitti:Pääosin 600-1000e haarukassa mennään.
"Liian kallis", "jatkan etsintää" :cha Nyt on tiedossa hintahaarukka ja tekijäkin mutta ei tietenkään siihen sopuhintaan.. :D :cha

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuu

Viesti Kirjoittaja Posmo » To Lokakuu 11. 19:07:19 2012

tumppe kirjoitti:
Vesku kirjoitti:Entä jos vaihdat siihen vanhaan johtosarjaan vaan liittimiä rikkoontuneiden tilalle jos tarkoitus laittaa aftermarket ruisku kuitenkin? Tai sitten hankkia se ruisku jo aikaisemmin ja teettää sille johtosasrja vanhaan koneeseen. On sit se jo valmiina seuraavalle?
Näin meinasin jo tehdä, mutta tarkempi tutkinta osoitti että pitäis useita johtoja uusia ja moni johto käy liian lyhyeksi korjauksen jälkeen, kun on jo vähän aiemminkin korjaitu ja fiksailtu.
Originaali johtosarjassakin jää ainakin imulämpöanturin ja kaasuläpän asentotunnistimen johdot liian lyhyeks (Kiitos Ronin painekotelon), et ne pitäis vähintään siinäkin jatkaa hiukan.

Pitää kattella joku piuha velho ja teettää hyvä johtonippu tai pari.
Jos jollain muulla on johtosarja tarpeita, niin voin ilmotella tänne jos/kun löydän jonkun tekijän, jolle riittää hyvät ohjeet ja hintakin ois vielä kohtuulinen. Itse kun en ainakaan tarvi uusia kaikkia liittimiä, kun ois 2kpl johtosarjaa josta saan kelvolliset isoimmat liittimet ainakin...

Noi isot liittimehän on ilmeisesti aikas hintavia, mitä oon huhuja kuullu?
Jos vielä haussa johtosarjan tekijä, niin kannattaa ehkä kysyä tuolta: http://www.kipinaracing.fi/

Tehneet vakioautoihinkin sarjoja, mutta erityisesti ralliautoihin gallerian perusteella: http://race42you2.galleria.fi/kuvat/

En sen paremmin tiedä kyllä tuosta toiminnasta, mutta varmaan maksaa vaivan soittaa ja kysäistä?
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuu

Viesti Kirjoittaja hoopee » Su Joulukuu 16. 13:19:39 2012

Uusimmassa Classic Fordissa on tumpelle johtosarjan valmistukseen ohjeistuksia :wink:

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re: Sierra Cosworth mallien ruiskun johtosarjojen eroavaisuu

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Tammikuu 10. 6:00:59 2013

Jos johtosarja tehdään kunnon 150C lämpöä kestävistä autopiuhoista niin se on aika hintava.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vastaa Viestiin