Kevyempään toyota taka-aksellin voima-akselit ja lukko

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Kevyempään toyota taka-aksellin voima-akselit ja lukko

Viesti Kirjoittaja Fomococars » To Tammikuu 5. 21:47:17 2012

pengoin tuossa hiace hilux supra lukkoperä asiaa ja vastaan tuli tämmönen firma

eli jos haluaa hiace takasillasta kevyemmän version mutta vetarin pitäs silti kestää on vastaus ehkä tämä.

tosin en tiedä kuinka yleisiä/hintavia nuo AE86 Takaveto GT-malli takasillat on vakiona, mutta auton käytös varmasti paranis oleellisesti.

yks olis myynnissä hinta varmaan 600 ekua eli jostain jos sais tyhjän romun takasillan
-noissahan on ollut levyjarrut jo uutena
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1183564
AE86 taka-akseli. Sis. banjon, välityksen, vetarit, kallistuksenvakaajan ja projektijarrusatulat. Tästä perästä en tiedä mitään, en edes onko iso- vai pikkupoorinen. Lukolla kuitenkin tuntuu olevan varustettu. Tarjoa!

kun lukollinen hilux takasilta ehjänä maksaa about 150-200 euroa tiedä onko vaivan arvoista.
-varsinkin kun tiedetään et se kestää vakiona helposti 400 kaakkia katukäytössä.

http://www.weirperformance.com/axlekits ... erear.html

ehkä mahdollista saada uusi välitys asennettuna

asiaan kuuluvaa
http://forum.ih8mud.com/79-95-toyota-tr ... tions.html

supran lukko asennus V6 maasturiin
-jotku on näitä patentoinu hiace/hilux versioon pientä sovitustyötä
http://www.gearinstalls.com/supralsd.htm

http://www.fintoys.net/cgi-bin/yabb2/Ya ... 1282217673
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: Kevyempään toyota taka-aksellin voima-akselit ja lukko

Viesti Kirjoittaja Jallu » Su Kesäkuu 10. 22:21:19 2012

Pikku kymysys. Tossa asennusohjeessa sanotaan seuraavaa: "Backlash was measured at .012"

Mitä backlash meinaa?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Kevyempään toyota taka-aksellin voima-akselit ja lukko

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Kesäkuu 11. 0:21:23 2012

Jallu kirjoitti:Pikku kymysys. Tossa asennusohjeessa sanotaan seuraavaa: "Backlash was measured at .012"

Mitä backlash meinaa?
Hammasvälys. Kuluneet sälät kun siirtää eri kuoriin niin olis hyvä säätää hammasvälys siihen mitä se oli. Jos sen säätää tehtaan arvoon niin saattaa ruveta huutamaan.
Jäsen #606

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: Kevyempään toyota taka-aksellin voima-akselit ja lukko

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Kesäkuu 11. 10:13:26 2012

Niinpä tietysti. Oli vain täysin uusi sana. Kiitos.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Kevyempään toyota taka-aksellin voima-akselit ja lukko

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Heinäkuu 15. 12:44:19 2012

olafu kirjoitti:
Jallu kirjoitti:Pikku kymysys. Tossa asennusohjeessa sanotaan seuraavaa: "Backlash was measured at .012"

Mitä backlash meinaa?
Hammasvälys. Kuluneet sälät kun siirtää eri kuoriin niin olis hyvä säätää hammasvälys siihen mitä se oli. Jos sen säätää tehtaan arvoon niin saattaa ruveta huutamaan.
Ratsastan aiheella sen verran et mistä tuo välityksen hammasvälys määräytyy, jos on käytettyjä osia esim. Quaife lukko ja käytetty välitys eri perästä, niin säädetäänkö välys välityksen alkperäisen välyksen mukaan vai banjon alkuperäisen välityksen välyksen mukaan?
Kun lukon myyjä ja asentaja (jolle oon autoa perineen viemässä) ovat molemmat eri mieltä?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Kevyempään toyota taka-aksellin voima-akselit ja lukko

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Heinäkuu 15. 17:49:19 2012

tumppe kirjoitti:
olafu kirjoitti:
Jallu kirjoitti:Pikku kymysys. Tossa asennusohjeessa sanotaan seuraavaa: "Backlash was measured at .012"

Mitä backlash meinaa?
Hammasvälys. Kuluneet sälät kun siirtää eri kuoriin niin olis hyvä säätää hammasvälys siihen mitä se oli. Jos sen säätää tehtaan arvoon niin saattaa ruveta huutamaan.
Ratsastan aiheella sen verran et mistä tuo välityksen hammasvälys määräytyy, jos on käytettyjä osia esim. Quaife lukko ja käytetty välitys eri perästä, niin säädetäänkö välys välityksen alkperäisen välyksen mukaan vai banjon alkuperäisen välityksen välyksen mukaan?
Kun lukon myyjä ja asentaja (jolle oon autoa perineen viemässä) ovat molemmat eri mieltä?
Jos on käytetty välitys niin säädetään sen mukaan miten se oli purettaessa. Banjon vanhojen osien säädöillä ei ole merkitystä, muutakun jos ne meinaa uusiokäyttää jossain niin sitten pitää laittaa ylös johonkin, että osaa säätää.
Jäsen #606

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re: Kevyempään toyota taka-aksellin voima-akselit ja lukko

Viesti Kirjoittaja SHR » Su Heinäkuu 15. 18:33:08 2012

Tuossa ohjeistetaan välykseksi 0.30 joka on melko iso. Käytetyssä välityksessä voi olla hyvä kunhan saa kosketuksen samaan kohtaan.
Esim iso Atlas ohjeistetaan luokkaa 0.15-0.20. Mulla paikallinen seppä asensi sen uutena reilulla 0.25 välyksellä ja hyvin toiminut eikä äännä juurikaan. Max rpm perässä 9000.
Välys mitataan kehältä neljästä kohdasta jolloin joissakin valmisteissa ollut hurjasti heittoa. Välys voi puolittua toiselta puolelta, mites säädät sitten...
laadukkaat välitykset ovat jonkun satkun sisään.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Kevyempään toyota taka-aksellin voima-akselit ja lukko

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Heinäkuu 16. 17:43:05 2012

Banjolla ei ole mitään väliä käytettyä kasatessa.

Hammasvälys on riippuvainen mm. lautaspyörän halkaisijasta, hammasluvusta (matopyörän), hammasprofiilista jne. Pääsääntöisesti toki niin että isompi lautaspyörä = isompi välys.

Britti- eli Timken-periin olen laittanut n. 0.15 mm (0.20 mm jos jengalla), Atlas 0.20 mm (/0.25 mm), ja Cossun 9" 0.30 mm.

Esijännityksen asetus on "mielenkiintoisimpia" hommia. Esim. 9" mitataan toisella kellolla kuoren venymää; varttikierroksen (per puoli) kiristyksellä lähtötasosta eli noin 0.01 mm 0.25 mm:n.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin