Kevyempään toyota taka-aksellin voima-akselit ja lukko
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Kevyempään toyota taka-aksellin voima-akselit ja lukko
pengoin tuossa hiace hilux supra lukkoperä asiaa ja vastaan tuli tämmönen firma
eli jos haluaa hiace takasillasta kevyemmän version mutta vetarin pitäs silti kestää on vastaus ehkä tämä.
tosin en tiedä kuinka yleisiä/hintavia nuo AE86 Takaveto GT-malli takasillat on vakiona, mutta auton käytös varmasti paranis oleellisesti.
yks olis myynnissä hinta varmaan 600 ekua eli jostain jos sais tyhjän romun takasillan
-noissahan on ollut levyjarrut jo uutena
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1183564
AE86 taka-akseli. Sis. banjon, välityksen, vetarit, kallistuksenvakaajan ja projektijarrusatulat. Tästä perästä en tiedä mitään, en edes onko iso- vai pikkupoorinen. Lukolla kuitenkin tuntuu olevan varustettu. Tarjoa!
kun lukollinen hilux takasilta ehjänä maksaa about 150-200 euroa tiedä onko vaivan arvoista.
-varsinkin kun tiedetään et se kestää vakiona helposti 400 kaakkia katukäytössä.
http://www.weirperformance.com/axlekits ... erear.html
ehkä mahdollista saada uusi välitys asennettuna
asiaan kuuluvaa
http://forum.ih8mud.com/79-95-toyota-tr ... tions.html
supran lukko asennus V6 maasturiin
-jotku on näitä patentoinu hiace/hilux versioon pientä sovitustyötä
http://www.gearinstalls.com/supralsd.htm
http://www.fintoys.net/cgi-bin/yabb2/Ya ... 1282217673
eli jos haluaa hiace takasillasta kevyemmän version mutta vetarin pitäs silti kestää on vastaus ehkä tämä.
tosin en tiedä kuinka yleisiä/hintavia nuo AE86 Takaveto GT-malli takasillat on vakiona, mutta auton käytös varmasti paranis oleellisesti.
yks olis myynnissä hinta varmaan 600 ekua eli jostain jos sais tyhjän romun takasillan
-noissahan on ollut levyjarrut jo uutena
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1183564
AE86 taka-akseli. Sis. banjon, välityksen, vetarit, kallistuksenvakaajan ja projektijarrusatulat. Tästä perästä en tiedä mitään, en edes onko iso- vai pikkupoorinen. Lukolla kuitenkin tuntuu olevan varustettu. Tarjoa!
kun lukollinen hilux takasilta ehjänä maksaa about 150-200 euroa tiedä onko vaivan arvoista.
-varsinkin kun tiedetään et se kestää vakiona helposti 400 kaakkia katukäytössä.
http://www.weirperformance.com/axlekits ... erear.html
ehkä mahdollista saada uusi välitys asennettuna
asiaan kuuluvaa
http://forum.ih8mud.com/79-95-toyota-tr ... tions.html
supran lukko asennus V6 maasturiin
-jotku on näitä patentoinu hiace/hilux versioon pientä sovitustyötä
http://www.gearinstalls.com/supralsd.htm
http://www.fintoys.net/cgi-bin/yabb2/Ya ... 1282217673
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Re: Kevyempään toyota taka-aksellin voima-akselit ja lukko
Pikku kymysys. Tossa asennusohjeessa sanotaan seuraavaa: "Backlash was measured at .012"
Mitä backlash meinaa?
Mitä backlash meinaa?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Kevyempään toyota taka-aksellin voima-akselit ja lukko
Hammasvälys. Kuluneet sälät kun siirtää eri kuoriin niin olis hyvä säätää hammasvälys siihen mitä se oli. Jos sen säätää tehtaan arvoon niin saattaa ruveta huutamaan.Jallu kirjoitti:Pikku kymysys. Tossa asennusohjeessa sanotaan seuraavaa: "Backlash was measured at .012"
Mitä backlash meinaa?
Jäsen #606
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Re: Kevyempään toyota taka-aksellin voima-akselit ja lukko
Niinpä tietysti. Oli vain täysin uusi sana. Kiitos.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Kevyempään toyota taka-aksellin voima-akselit ja lukko
Ratsastan aiheella sen verran et mistä tuo välityksen hammasvälys määräytyy, jos on käytettyjä osia esim. Quaife lukko ja käytetty välitys eri perästä, niin säädetäänkö välys välityksen alkperäisen välyksen mukaan vai banjon alkuperäisen välityksen välyksen mukaan?olafu kirjoitti:Hammasvälys. Kuluneet sälät kun siirtää eri kuoriin niin olis hyvä säätää hammasvälys siihen mitä se oli. Jos sen säätää tehtaan arvoon niin saattaa ruveta huutamaan.Jallu kirjoitti:Pikku kymysys. Tossa asennusohjeessa sanotaan seuraavaa: "Backlash was measured at .012"
Mitä backlash meinaa?
Kun lukon myyjä ja asentaja (jolle oon autoa perineen viemässä) ovat molemmat eri mieltä?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Kevyempään toyota taka-aksellin voima-akselit ja lukko
Jos on käytetty välitys niin säädetään sen mukaan miten se oli purettaessa. Banjon vanhojen osien säädöillä ei ole merkitystä, muutakun jos ne meinaa uusiokäyttää jossain niin sitten pitää laittaa ylös johonkin, että osaa säätää.tumppe kirjoitti:Ratsastan aiheella sen verran et mistä tuo välityksen hammasvälys määräytyy, jos on käytettyjä osia esim. Quaife lukko ja käytetty välitys eri perästä, niin säädetäänkö välys välityksen alkperäisen välyksen mukaan vai banjon alkuperäisen välityksen välyksen mukaan?olafu kirjoitti:Hammasvälys. Kuluneet sälät kun siirtää eri kuoriin niin olis hyvä säätää hammasvälys siihen mitä se oli. Jos sen säätää tehtaan arvoon niin saattaa ruveta huutamaan.Jallu kirjoitti:Pikku kymysys. Tossa asennusohjeessa sanotaan seuraavaa: "Backlash was measured at .012"
Mitä backlash meinaa?
Kun lukon myyjä ja asentaja (jolle oon autoa perineen viemässä) ovat molemmat eri mieltä?
Jäsen #606
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Re: Kevyempään toyota taka-aksellin voima-akselit ja lukko
Tuossa ohjeistetaan välykseksi 0.30 joka on melko iso. Käytetyssä välityksessä voi olla hyvä kunhan saa kosketuksen samaan kohtaan.
Esim iso Atlas ohjeistetaan luokkaa 0.15-0.20. Mulla paikallinen seppä asensi sen uutena reilulla 0.25 välyksellä ja hyvin toiminut eikä äännä juurikaan. Max rpm perässä 9000.
Välys mitataan kehältä neljästä kohdasta jolloin joissakin valmisteissa ollut hurjasti heittoa. Välys voi puolittua toiselta puolelta, mites säädät sitten...
laadukkaat välitykset ovat jonkun satkun sisään.
Esim iso Atlas ohjeistetaan luokkaa 0.15-0.20. Mulla paikallinen seppä asensi sen uutena reilulla 0.25 välyksellä ja hyvin toiminut eikä äännä juurikaan. Max rpm perässä 9000.
Välys mitataan kehältä neljästä kohdasta jolloin joissakin valmisteissa ollut hurjasti heittoa. Välys voi puolittua toiselta puolelta, mites säädät sitten...
laadukkaat välitykset ovat jonkun satkun sisään.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Kevyempään toyota taka-aksellin voima-akselit ja lukko
Banjolla ei ole mitään väliä käytettyä kasatessa.
Hammasvälys on riippuvainen mm. lautaspyörän halkaisijasta, hammasluvusta (matopyörän), hammasprofiilista jne. Pääsääntöisesti toki niin että isompi lautaspyörä = isompi välys.
Britti- eli Timken-periin olen laittanut n. 0.15 mm (0.20 mm jos jengalla), Atlas 0.20 mm (/0.25 mm), ja Cossun 9" 0.30 mm.
Esijännityksen asetus on "mielenkiintoisimpia" hommia. Esim. 9" mitataan toisella kellolla kuoren venymää; varttikierroksen (per puoli) kiristyksellä lähtötasosta eli noin 0.01 mm 0.25 mm:n.
Hammasvälys on riippuvainen mm. lautaspyörän halkaisijasta, hammasluvusta (matopyörän), hammasprofiilista jne. Pääsääntöisesti toki niin että isompi lautaspyörä = isompi välys.
Britti- eli Timken-periin olen laittanut n. 0.15 mm (0.20 mm jos jengalla), Atlas 0.20 mm (/0.25 mm), ja Cossun 9" 0.30 mm.
Esijännityksen asetus on "mielenkiintoisimpia" hommia. Esim. 9" mitataan toisella kellolla kuoren venymää; varttikierroksen (per puoli) kiristyksellä lähtötasosta eli noin 0.01 mm 0.25 mm:n.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe