Sytytysennakoista...

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Viljoman
Viestit: 71
Liittynyt: Su Huhtikuu 29. 12:16:26 2012

Sytytysennakoista...

Viesti Kirjoittaja Viljoman » To Toukokuu 10. 21:00:13 2012

Tänään tuli tuota vanhakoppa ekkeriä käytettyä penkissä ja eihän siitä oikein tehoa tullu ulos... Yks monista ongelmakohdista oli tuo boschin jakaja. Kun laitto perusennakon 8 asteeseen niin maksimi ennakko kierroksilla oli about 42 (ilman ahtoja). Kun laitto perusennakon vähän ykk:n jälkeen niin maks ennakoksi sai noin. 32 (ilman ahtoja) mutta eihän se alhaalla enää toiminu sitten. Nyt tuon jakajan ennakoita on tarkotus muokata penkissä niin minkälaisia arvoja siihen kannattas laittaa maks ennakoksi ja paljon pitäis olla ahtojen alainen myöhästys. Kone on 2.0 ohc ahtimella ja jakajassa on saabin ali\ylipaine kello.

-Ville
Escort MK1

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Sytytysennakoista...

Viesti Kirjoittaja TAp » Pe Toukokuu 11. 8:56:53 2012

Joissain Pinton rakentelua käsittelevissä kirjoissa sanotaan max. ennakoksi 38 astetta, jossain jopa 40,
http://www.dvandrews.co.uk/
johtuu pääosin suuresta palotilasta ja tulpan paikasta.
Nämä arvot varmaankin on on vapaastihengittävälle.

Viljoman
Viestit: 71
Liittynyt: Su Huhtikuu 29. 12:16:26 2012

Re: Sytytysennakoista...

Viesti Kirjoittaja Viljoman » Pe Toukokuu 11. 21:04:46 2012

Ihan hyville sivustoille vaikuttaa nuo. Paikallinen penkittäjä sano että ohc:lle on kireässä vaparissa max ennakko saa olla enintään 32 astetta ja sen jälkeen alkaa kilistämään. Tiedä sitten mihin uskoo ja varmaan aika kone kohtasia juttujahan nuo on. Itsellä on palotilat muokattu aika radikaalisti kun puristukset on laskettu palotilan muotoilulla 8.5:een. Kävikin mielessä että voisko nuo palotilat olla iso syypää siihen että koneesta puuttuu melkeen 100hp vaikka seokset pysyy kohdillaan, nokan ajotus on ok yms.... Jos jollain olis omakohtaista kokemusta paljon on ollu ahdetussa ohc:ssä max ennakot niin olisin kiitollinen siitä.

-Ville
Escort MK1

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Sytytysennakoista...

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Toukokuu 11. 23:19:25 2012

Jäänyt noissa 2.0 / 92-94 mm / 210-235 hv / 11,5-12,5:1 ohc-koneissa usein 34 ast. paikkeille. 36-37 paikkeille kestänyt nakuttamatta 98E:llä mutta paras teho tullut pari astetta aiemmin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: Sytytysennakoista...

Viesti Kirjoittaja Jari H » La Toukokuu 12. 16:56:25 2012

Vanhanliiton lyhyt iskuisessa 1.6:ssa on jakajassa vähemmän keskipako ennakkoa kuin 2tonnisen jakajassa. Sellainen yhdessä saab/volvo/bmw kellon kanssa antaa kohtuullisen lopputuloksen ilman muita modauksia.
Asteita tommoselle jakaja kombinaatiolle ei enää muista, viimesestä kun on kohta 20v aikaa..
Kilolla ennakot jossain 25 korvilla, riippuen vähän käytetyistä osista jne.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Viljoman
Viestit: 71
Liittynyt: Su Huhtikuu 29. 12:16:26 2012

Re: Sytytysennakoista...

Viesti Kirjoittaja Viljoman » La Toukokuu 12. 23:29:18 2012

Ok. Kiitos näistä! Koitan tähdätä nyt tuohon 25 asteen korville kilon paineilla ja katotaan miten rokkaa. Tuo 2 litrasen jakaja tosiaan antaa jo aika aikasessa vaiheessa mielestäni kovat ennakot kun 2000rpm on jo yli 30astetta. Eli pitänee rajottaa tuota herkkyyttäki....

-Ville
Escort MK1

Vastaa Viestiin