Mistä Cossie meseen perän osia?

Keskustelua autoilusta ja kaikesta Fordeihin liittyvästä.

Valvoja: CRSC Hallitus

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Mistä Cossie meseen perän osia?

Viesti Kirjoittaja Markus » Ke Maaliskuu 21. 20:41:59 2012

Onko kenelläkään tiedossa mistä saisin tilattua 2,3 -16v 190 Meseen perän lakrut ja tefat?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Mistä Cossie meseen perän osia?

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Maaliskuu 21. 21:22:39 2012

Sen perässä on ihan normiromut, tai ainakin jostain mersusta -> mb-varaosatiski / tai mesefoorumilta vinkkiä

Cossua tuossa ei ole muuta kuin kannen suunnttelu/valumetodi
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Re: Mistä Cossie meseen perän osia?

Viesti Kirjoittaja Markus » Ke Maaliskuu 21. 22:07:40 2012

jjs kirjoitti:Sen perässä on ihan normiromut, tai ainakin jostain mersusta -> mb-varaosatiski / tai mesefoorumilta vinkkiä

Cossua tuossa ei ole muuta kuin kannen suunnttelu/valumetodi

Oisko tuon lukon takia kuitenniin erimoiset poskilaakerit? Se voi hyvin olla että MB tiskille on uskaltauduttava. Onkohan se mentävä Dresmannin kautta että uskaltaa lähestyä moista marmoritiskiä.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Mistä Cossie meseen perän osia?

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Maaliskuu 21. 22:34:36 2012

Tuntematta marsuja sen enempää, epäilen että myös muihin malleihin on lukkoja ollut vakiona/optiona. Ja tuntuisi oudolle jos samaa perusmurikkaa ei käytettäisi muissa malleissa.

Ei äkkisältään tule mieleen yhtään perää jossa poskilaakerit olisivat erilaiset lukon vuoksi?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Re: Mistä Cossie meseen perän osia?

Viesti Kirjoittaja Markus » To Maaliskuu 22. 8:30:39 2012

Mäkään en yhtään tiedä noista meseistä. Kaverille koitan vaan löytää osia kun ei meinaa varoasaliikkeistä löytyä mittään. Mutta sen tiedän että ilmeisen monimutkaisen hankalan harvinaisia on noin oikeet lukot meseissä. Niissä on jonkin verran niitä säädettäviä / hydrailisesti säätyviä lukkoja. Mutta jos oikein käsitin on näissä W201 2.3-16 melbereissä ihan perinteinen kitkalevy lukko. Ja kuulemma kopasta katsottuna poskilaakeri näytti hiukan vieraalle verrattuna tavan tenavatähden perään. Pitänee paneutua syvemmin.

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Re: Mistä Cossie meseen perän osia?

Viesti Kirjoittaja Markus » To Maaliskuu 22. 11:55:07 2012

Löytyi jo

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Mistä Cossie meseen perän osia?

Viesti Kirjoittaja jjs » To Maaliskuu 22. 17:00:29 2012

onko laakerit erilaiset?
ja onko 190ssä erikokoisia murikoita?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Re: Mistä Cossie meseen perän osia?

Viesti Kirjoittaja Markus » To Maaliskuu 22. 20:43:38 2012

Mun pitänee palata tuohon aiheeseen kun kuulen millasset uudet lakrut on. Ei kulje mun käsien kautta niin joudun oleen kuulopuheiden varassa.
Sellanen käsitys mulla on että noi 190e mersun lautaspyörät on 7.25" Ainakin 2.6 ja 2.3-16v koneella varustetuissa autoissa.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Mistä Cossie meseen perän osia?

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Maaliskuu 25. 14:22:56 2012

Eikös 190 "tenavan" perät ole yhteensopivia w124 mallin kanssa, joten voisin kuvitella että tossa cossumesessäkin olis ASD-lukkoperä. ASD kiristyy vedossa hiace-tyylisesti, eli sivurattaat puristaa levyjä kasaan vedossa. Lisäksi perän kotelon ulkopuolella on molempien vetoakseleiden yhteyteen rakennettu hydrauliikkasylinterit, mitkä vetää vetoakseleita perästä ulospäin. Akseleitten päässä on lukkorenkaat, joten samalla sivurattaat puristaa levypakkoja ja perä menee käytännössä 100% lukkoon. Joku raja tietysti tälläkin on, eli luistaa kun väännetään tarpeeks. Hydrauliikka toimii vaan, jos takapää sutii ja nopeutta on etupyörissä alle 40km/h.

On noihin kai saanu ihan normaalisti toimivia visko ja kitkalukkoja vuosimallista riippuen, mutta näyttäs netissä ainakin puhuttavan ASD perästä.
Jäsen #606

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Re: Mistä Cossie meseen perän osia?

Viesti Kirjoittaja Markus » Ti Maaliskuu 27. 7:28:59 2012

jjs kirjoitti:onko laakerit erilaiset?
ja onko 190ssä erikokoisia murikoita?

Lakrut oli loppuviimeeks ihan normi mesen laakerit.

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Re: Mistä Cossie meseen perän osia?

Viesti Kirjoittaja Markus » Ti Maaliskuu 27. 7:33:44 2012

olafu kirjoitti:Eikös 190 "tenavan" perät ole yhteensopivia w124 mallin kanssa, joten voisin kuvitella että tossa cossumesessäkin olis ASD-lukkoperä. ASD kiristyy vedossa hiace-tyylisesti, eli sivurattaat puristaa levyjä kasaan vedossa. Lisäksi perän kotelon ulkopuolella on molempien vetoakseleiden yhteyteen rakennettu hydrauliikkasylinterit, mitkä vetää vetoakseleita perästä ulospäin. Akseleitten päässä on lukkorenkaat, joten samalla sivurattaat puristaa levypakkoja ja perä menee käytännössä 100% lukkoon. Joku raja tietysti tälläkin on, eli luistaa kun väännetään tarpeeks. Hydrauliikka toimii vaan, jos takapää sutii ja nopeutta on etupyörissä alle 40km/h.

On noihin kai saanu ihan normaalisti toimivia visko ja kitkalukkoja vuosimallista riippuen, mutta näyttäs netissä ainakin puhuttavan ASD perästä.

Cossiessa on vedossa kiristyvä kitkalukko. Se on se ero "tavan" meseihin joissa tosiaan tuo ASD on jos lukkoa on ollenkaan. Tuota ASD:tä pystyy vissiin vähän hiplailemaan että siitä saa ominaisuuksia hiukan muutettua, mutta ko. perää ei liene viisas sovittaa autoon jossa ei ole jo vaolmiiksi tarvittavia hydrauliikka vermaitä.

Mutta mun osalta nää on ihan kuulopuheita harrastajilta itse en ole mersuihin vihkiytynyt. Enkä aio vihkiytyäkkään.

Vastaa Viestiin