Popi kirjoitti:Eihän tossa mitään. Kaikki businesta tekevät tekis ton ihan saman jos kerta mahdollisuuksia on. En itekään taatusti veroja maksa jos ei oo pakko. Täällä vaan kun ei oo oikein valinnan varaa.
Toi yksityistäminen vaan meni täysin käsille mutta mitäpä sitä murehtimaan kun mitään vastuuta ei oikeesti tarvii ottaa kun pelaa valtion piikkiin suojatyöpaikassa.
Vai sillee Popi tekisi. Mikset ryhdy yrittäjäksi niin näet kuinka helppoa/vaikeeta niitä veroja on välttää. Isot sen pystyy tekemään, niillä on keinonsa, jota pienillä pk-yrityksillä ei ole. Mutta tän a-kusetuksen pointtia et tainnut tajuata.
Liikevaihto
M € 2011 _ 172,8 2010 _ 171,7 2009_ 177,9 2008 _ 164,0 2007 _ 134,9
Toi firma on brittiläisten pääomasijoittajan bridgepointin omistuksessa. Ne kahmii kaikki voitot itselleen ja jakaa ne konserniavustuksina muille konsernin yhtiöille, eli ne rahat ei jää tänne suomeen pyörimään, ne pyörii britanniassa ja omistajien tileillä. Kato millasii rahoja ne pyörittää. Voittoa tehneet noin 30M per vuosi, joka siis siirtyy ihan muiden hyväksi. Suomen valtion sai tosta putiikista 59M kertakorvauksena ja noi on tehneet sen rahan jo moneen kertaan. Sasi sano silloin että todellakin hyvä kauppa. Just joo, niin olikin. Olis mennyt sasi siinä kylkiäisenä, ei olis jääty kaipaamaan.
Popi. Buisiness on business, kyllä mä oon sun kanssa siitä samaa mieltä. Mutta, lakisääteinen on lakisääteinen, semosessa pakollisessa "busineksessa" ei pidä tehdä ihan samoin. Mieti jos koulut ja päiväkodit maksais just ssen mitä niistä on kuluja, että ne oliskin raakaa businesta. Aika moni jäis kotiin, ei olis varaa mennä.
Musta alkaa tuntumaan, että sä vaan kommentoit, sparraat aina mun juttuja paneutumatta itse asiaan. Onko näin ?