RS500 Nokat???
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: Pe Elokuu 27. 20:38:51 2010
RS500 Nokat???
Osaisko joku äkkiseltään kertoa eroja normi 2wd nokka-akseleille ja RS500:sen nokille???
Sierra Cosworth -89
Saab 9-3 -03
Harley-Davidson Softail -03
RPO Racing
Fordeja matkan varrelta... http://s670.photobucket.com/albums/vv66 ... 1QQtppZZ20
Saab 9-3 -03
Harley-Davidson Softail -03
RPO Racing
Fordeja matkan varrelta... http://s670.photobucket.com/albums/vv66 ... 1QQtppZZ20
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: RS500 Nokat???
Sitkeä huhu väittää että olisivat Cosworth BD10:t, eli vastaavat arvoiltaan kuin 4wd nokat.
Oma käsitykseni on että ovat samat kuin normi 2wd.:t
Niin tai näin, ei merkitystä. Noston ero noin .1 mm.....
Vakionokista siis puhe
Kisakäytössä löytyy 500:sta usein BD15/16 -nokkia
Oma käsitykseni on että ovat samat kuin normi 2wd.:t
Niin tai näin, ei merkitystä. Noston ero noin .1 mm.....
Vakionokista siis puhe
Kisakäytössä löytyy 500:sta usein BD15/16 -nokkia
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Re: RS500 Nokat???
Yleensä BD10 nokissa on kyllä asteet yli 260 ja muistaakseni ne ihan paljaalla silmällä näytti kärjestään pyöreämmiltä vakioihin verratessa?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: RS500 Nokat???
Cosworth BD10, nosto 8,550 mm / 264ast.
BD10 -nimellä myydään ihan mitä sattuu. Olen törmännyt mm. n. 9,5 mm nostoisiinkin.
Vakio 2wd Cosworth on BD8, nosto 8,454 mm /241 ast. EDIT: nostoksi merkitty myös 8,50 mm
Profiili on toki eri.
BD10 -nimellä myydään ihan mitä sattuu. Olen törmännyt mm. n. 9,5 mm nostoisiinkin.
Vakio 2wd Cosworth on BD8, nosto 8,454 mm /241 ast. EDIT: nostoksi merkitty myös 8,50 mm
Profiili on toki eri.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: Pe Elokuu 27. 20:38:51 2010
Re: RS500 Nokat???
Eli ei välttämättä edes järkeä ruveta vaihtamaan jos omat koneen nokat on hyväkuntoset???
Sierra Cosworth -89
Saab 9-3 -03
Harley-Davidson Softail -03
RPO Racing
Fordeja matkan varrelta... http://s670.photobucket.com/albums/vv66 ... 1QQtppZZ20
Saab 9-3 -03
Harley-Davidson Softail -03
RPO Racing
Fordeja matkan varrelta... http://s670.photobucket.com/albums/vv66 ... 1QQtppZZ20
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: RS500 Nokat???
Jos oma käsitykseni (ja Cosworthilta aikoinaan saatu tieto) on oikea että RS500-vakionokat ovat BD8:t, on vaikea nähdä hommassa mitään järkeä
Jos kyseessä on esim. BD10:t, ei niistäkään kannattane paljoa maksaa.
Jk. mullakin on yhdet RS500 -vakionokat hyllyssä, en ole niiden asteita mittaillut mutta noston "mauserilla" kyllä; ei yli 8,5 mm

Jos kyseessä on esim. BD10:t, ei niistäkään kannattane paljoa maksaa.
Jk. mullakin on yhdet RS500 -vakionokat hyllyssä, en ole niiden asteita mittaillut mutta noston "mauserilla" kyllä; ei yli 8,5 mm
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Re: RS500 Nokat???
Ne BD10:t on niin miedot, kun on tehty sopimaan vakio männille ja yläpäälle, ei ota oikein ajoitettuna mäntiin eikä lopu jousista pituus.
Luin joskus Performance tai Fast Fordista jutun jossa setti lyötiin kiinni vakioon koneeseen ja penkitettiin, tehoja tuli 15-20hv lisää huippuihin ja keskialueelle taisi tulla sitten vähän enemmän.
Jos männissä on kolot tehtynä ja jouset vaihdetaan niin ei noin lieviä silloin kannata laittaa paitsi ehkä pakopuolelle kireämmän imunokan kanssa.
Luin joskus Performance tai Fast Fordista jutun jossa setti lyötiin kiinni vakioon koneeseen ja penkitettiin, tehoja tuli 15-20hv lisää huippuihin ja keskialueelle taisi tulla sitten vähän enemmän.
Jos männissä on kolot tehtynä ja jouset vaihdetaan niin ei noin lieviä silloin kannata laittaa paitsi ehkä pakopuolelle kireämmän imunokan kanssa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: RS500 Nokat???
Ensinnäkin BD10 tuo kyllä huipputehoa, mutta syö vääntöä aika raskaasti. Tästä esim. Timo nimimerkillä aika hyvät faktat n. 500 hv koneessa ja itsekkin tämän olen käytännössä kokeillut. Jotain juttua löytynee haullakin.SLEI kirjoitti:Ne BD10:t on niin miedot, kun on tehty sopimaan vakio männille ja yläpäälle, ei ota oikein ajoitettuna mäntiin eikä lopu jousista pituus.
Luin joskus Performance tai Fast Fordista jutun jossa setti lyötiin kiinni vakioon koneeseen ja penkitettiin, tehoja tuli 15-20hv lisää huippuihin ja keskialueelle taisi tulla sitten vähän enemmän.
Jos männissä on kolot tehtynä ja jouset vaihdetaan niin ei noin lieviä silloin kannata laittaa paitsi ehkä pakopuolelle kireämmän imunokan kanssa.
Toisekseen hyvillä vakiojousilla voi laittaa n. 9mm nostoisia keppejä ja n. 1mm aukioloja YKK:ssa, joten esim. BD14 vois olla fiksumpi vaihtoehto ja pikkupiristykseen riittää pelkkä imunokan vaihto.
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: Pe Elokuu 27. 20:38:51 2010
Re: RS500 Nokat???
Itsellä on siis tarkoituksena laittaa harmaat suuttimet, stage4 lastu, rs500 cooleri ja nuo nokat tuli hommattua. Hyrränä on vaan cossuescon 3/4. Ja tietenkin 3 tuuman putkisto... Meinasin että jos nuilla nokilla olis saanu nipistettyä vielä muutaman hevosen sitten kun kerran tosi halvalla ne sain...
Sierra Cosworth -89
Saab 9-3 -03
Harley-Davidson Softail -03
RPO Racing
Fordeja matkan varrelta... http://s670.photobucket.com/albums/vv66 ... 1QQtppZZ20
Saab 9-3 -03
Harley-Davidson Softail -03
RPO Racing
Fordeja matkan varrelta... http://s670.photobucket.com/albums/vv66 ... 1QQtppZZ20
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: RS500 Nokat???
No, kun kerta osat löytyy jo valmiiksi hyllystä, niin eikun kiinni vaan ja kokeilemaanharleypower kirjoitti:Itsellä on siis tarkoituksena laittaa harmaat suuttimet, stage4 lastu, rs500 cooleri ja nuo nokat tuli hommattua. Hyrränä on vaan cossuescon 3/4. Ja tietenkin 3 tuuman putkisto... Meinasin että jos nuilla nokilla olis saanu nipistettyä vielä muutaman hevosen sitten kun kerran tosi halvalla ne sain...

-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: RS500 Nokat???
BD10 nokat ovat alunperin N-ryhmään tärkoitetut; tietyt mitat täytyvät täsmätä vakioihin vaikka niitä on myöhemmin vekslailtu mm. luokkareiden evolution in production -lehdillä.
Olen myös verrannut vakiot vs. BD10 (aidot) 34 mm fia -kuristinmoottorissa penkissä->
Vääntö:
"ylemmällä ala-alueella" ja keskialueella ei huomioitavaa eroa
yläalueella vetää paremmin, ja ylemmäs. Tätä tosin haettiin ajoituksillakin.
Keskityin siis väännön seuraamiseen-hakuun; hv:t pysyivät keskellä samoissa ja ylhäällä jotain marginaalista tuli lisää (n. 295-300 vs. 308hv)
Paineet 1,5-1,6.
Kuristin muuttaa luonnetta, eli tulokset eivät ole suoraan vertailukelpoisia rajoittamattomaan puhaltimeen.
Olen myös verrannut vakiot vs. BD10 (aidot) 34 mm fia -kuristinmoottorissa penkissä->
Vääntö:
"ylemmällä ala-alueella" ja keskialueella ei huomioitavaa eroa
yläalueella vetää paremmin, ja ylemmäs. Tätä tosin haettiin ajoituksillakin.
Keskityin siis väännön seuraamiseen-hakuun; hv:t pysyivät keskellä samoissa ja ylhäällä jotain marginaalista tuli lisää (n. 295-300 vs. 308hv)
Paineet 1,5-1,6.
Kuristin muuttaa luonnetta, eli tulokset eivät ole suoraan vertailukelpoisia rajoittamattomaan puhaltimeen.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe