4wd cossun päivitys

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

teroitin
Viestit: 54
Liittynyt: Su Kesäkuu 28. 21:24:26 2009

4wd cossun päivitys

Viesti Kirjoittaja teroitin » Ma Joulukuu 26. 15:50:43 2011

Asensin to4e ahtimen peltisatsin ja ulkoisen hukkaportin ja putkiston. Kanteen meni kaikki uusiks ja bd 10 nokat cometin peltinen kannentiiviste ja arpin pinnapultit.
Ennestään oli isompi välijäähdytin ja t34 ahdin. Vakio nokat ja tummanvihreet suuttimet ja 3bar mappi. Lastu näille kamoille.
Suht hyvin pelitti mutta kansi ja venat tarttivat kunnostusta. Niin laitoin sit vähän enemmän.
Hestecin ajattelin vielä hommata, mutta väliaikasesti haluaisn saada toimimaan.

Nyt käy kyllä, mutta ei niikuin pitäis.

Mitä mieltä olette toimiiko edellisen kokoonpanon lastu näihin kamoihin? vai onko ihan turha homma yrittää säädellä. Jos niin mihin kannatais noi nokat ajoitaa väliaikaikaisesti ennen lopullista säätöä?
hukkaportti ongelmakin on. Ostin 46mm tialin feikin ja kun ei ahda vaikka mitä teen onko sitten säädin paskana tai letkut väärin. Miten noiden letkujen kuuluis mennä tossa hukkiksessa? kun ei ole noista kokemusta. Ehdotuksia kiitos

JOSPEED
Viestit: 52
Liittynyt: La Tammikuu 19. 18:03:38 2008
Paikkakunta: Oulu

Re: 4wd cossun päivitys

Viesti Kirjoittaja JOSPEED » Ti Joulukuu 27. 15:38:12 2011

To4 tuottaa ilmaa huomattavasti enemmän(tietämättä edes siipikokoja) eli laihalle menee varmasti. Ja kun nokatkin on vaihdettu tarvii polttoainetta lisää senkin vuoksi. Joten vanhalla lastulla/suuttimilla tuskin pärjäät. Hyvällä tuurilla, jos vaihtas suuttimet harmaisiin, saattas alkaa toimia. Vois toki etsiä lastua, joka olis likimain tuolle setupille ja niille harmaille.
Varmaan eri lastu ja suutin kompinaatioita kokeilemalla saa toimaan. Lastuja vois täältä kysellä, jos jollain sattus oleen.
Säädettävällä tietysti pääsee parhaaseen lopputulokseen, vaikkei nekään aina ihan ongelmattomia ole.

BD10:t ajoitin kaverille IMU auki 1,1mm YKK:ssa PAKO 0,4mm YKK:ssa. Tuolla pääsee alkuun ja penkissä sit viimeinen silaus.

Painekotelolta vedät letkun portin kalvon alapuolella olevaan liittimeen, niin pitäs alkaa ahtot toimiin, jos ei nii jossain mättää.
Amal venttiilin voit jättää pois käytöstä.
Näillä nyt pitäis päästä alkuun, tai eteenpäin rojektissa.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 4wd cossun päivitys

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Joulukuu 30. 16:40:24 2011

Kerroppas vähän tosta T04e ahtimesta lisää?
Pienin tehdastekoinen pakopesä tollaseen aitoon Garrettiin on jotain A.R.0.86 tai 0.84, mutta isoimmissa malleissa on tehtaan jäljiltä ollut vain isoja pakopesiä tyyliin A.R.1.15->+++.
Jos se ahdin on tollasella "jättiläis" pakopesällä, niin ei varmasti meinaa ahdot noustakkaan vanhaan T3/4.seen verrattuna.

Sitten minkäslainen sulla on bensanpaineen säädin ja ootko säädelly jo paineita?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

teroitin
Viestit: 54
Liittynyt: Su Kesäkuu 28. 21:24:26 2009

Re: 4wd cossun päivitys

Viesti Kirjoittaja teroitin » Pe Joulukuu 30. 19:20:07 2011

Nokkien ajoitus nyt mietityttää, miten säädän helpoiten? kun en oo tollaisia säädelly aikasemmin. miten noita nokkapyörän merkkejä oikein luetaan? paljonko on yksi viivan väli? Nyt on kaikki merkit niinkuin vakionokissa.
Lueskelin monia ohjeita, mutta kertokaa viisaammat.

Ahtimen pakopesän a.r. on 0.84. 55.55 ottopää ja 82 jättöpää 46 trimmi. Pitäs kyl toimia tossa paketissa passelisti. Bensanpaineita en ole vielä säädelly mihinkään. Mihin pitäs säätää?

Peruskaura on jo liiankin tuttua, mutta nämä jutut on aivan uutta.
Kiitos jo etukäteen neuvoista.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 4wd cossun päivitys

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Joulukuu 31. 12:11:36 2011

Tuo pakopesä on juurikin se pienin sit ja se pitäs olla ok.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

JOSPEED
Viestit: 52
Liittynyt: La Tammikuu 19. 18:03:38 2008
Paikkakunta: Oulu

Re: 4wd cossun päivitys

Viesti Kirjoittaja JOSPEED » Su Tammikuu 1. 17:24:32 2012

tumppe kirjoitti:Tuo pakopesä on juurikin se pienin sit ja se pitäs olla ok.
Ei ole pienin. Garretilta löytyy myös AR 0,58 pakopesää tohon neloseen ja on ihan peruskauraa.
Mut tolla isommallakin pitäis kyllä ahtaa, ei ole siitä kiinni.
Ettei olis se kiinakopioportti jääny auki asentoon jumiin? Ei meinaan olis ihan tavatonta.

Jos olet nokat laittanu vakio merkkeihin, ovat riittävän lähellä kohdillaan alkuunsa. Tosin jos sulla on koneessa vakio männät ilman vent.koloja, niin ei siellä hirveesti ole pelivaroja.

Noissa lastuvirityksissä on isolla ahtimella monesti myös sellainen ongelma, et tyhjäkäynti tuppaa menemään tolkuttoman rikkaalle. Johtuen siitä kun kierroksilla pitäis saada soppaa, joutuu bensanpainetta nostaan , niin tyhjäkäyntiseosruuvissa ei riitä enää säätövara. Sit paksusta seoksesta johtuen kylmäkäynnistyksissä menee tulppia pimeeksi, varsinkin jos ovat kylmempää sorttia.
Tämä kaikki siis jos ei ole setuppiin sopivaa lastua.
Ja se laajakaista seosmittari kannattaa hankkia heti alkuunsa, on säätäminen huomattavasti helpompaa.
Jos näillä osilla mennään, niin sanosin et bensanpainetta joudut nostaan.
Mutta ahtamaan se tietty pitäisi ensin saada.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 4wd cossun päivitys

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Tammikuu 1. 19:59:43 2012

JOSPEED kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Tuo pakopesä on juurikin se pienin sit ja se pitäs olla ok.
Ei ole pienin. Garretilta löytyy myös AR 0,58 pakopesää tohon neloseen ja on ihan peruskauraa.
Varmaan löytyy jotain "vaihtoehto jälkiasennus" pakopesiä, mutta alkuperäis asenteisia ei ole alle ton 0.84, näin väitti mulle turbohuollon ukko Seinäjoelta...
Olisko se sit ollut joku T04B vai mikä lie tarkempi malli... Väliäkö tuolla, sorvaamalla sopii moni muukin. :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

teroitin
Viestit: 54
Liittynyt: Su Kesäkuu 28. 21:24:26 2009

Re: 4wd cossun päivitys

Viesti Kirjoittaja teroitin » Su Tammikuu 1. 21:25:54 2012

Tiistaina taas tutkitaan. Kyselin briteistä uutta lastua samasta paikasta mistä ostin edellisen, ei ole vielä vastaillu. Joku väliaikanen ratkasu pitäs saada.
Joo sen takia kyselekin kun männissä ei ole koloja kanttakin on plaanattu ainakin 1.5mm. Mites mun kannatais lähteä nostamaan tota bensanpainetta?

Jos jollain olis sopivaa lastua myydä niin olisin erittäin kiinnostunut. Suuttimetkin kiinnostais 750-1000cc sais olla. Mitäs säädettävää ruiskua kannatas ajatella? Hestecin ajattelin hommata tossa kun saa taas rahaa kasaan. Niitäkin saa tarjota.

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Re: 4wd cossun päivitys

Viesti Kirjoittaja heka » Ti Tammikuu 3. 17:20:01 2012

Ruiskun valintaa kannattaa ajatella siltäkin kantilta että lähimmälle pajalle joka ko merkkiä säätää ei olisi monia satoja kilometrejä...
Hestec no kyllähän niitäkin monet käyttävät ja varmasti toimiva kampe, mutta jos ite olisin ostamassa niin se ei olisi kyllä listalla kovinkaan ylhäällä.
Muita harkitsemisen arvoisia merkkejä vois olla vaikkapa Tatech, Haltech, Vipec, Autronic, Kms, Nira, sekä muutama muu ja jokaisella valmistajalla sitten vielä eri malleja tarjolla että kivasti saa valinnan vaikeutta aikaiseksi kun noihin alkaa perehtymään :)
Kannattaa hieman kysellä myynti/asennus/säätö paikoista omiin tarpeisiisi sopivaa ohjausta, Kuitenkin kohtuu perus setillä olet matkassa niin saattaa olla melko turhaa satsata hipoimpaan/kalleimpaan vaihtoehtoon, pelkästään siitä ilosta että sielä on sitten paljon kaikkea mahdollista reservissä jos tarvii joskus...

Bensan paineiden sädöstä, älä säädä vielä mihinkään vaan laajakaista lamda ihan ensimmäisenä käyttöön ja sen pohjalta sitten yläpään seoksia kohdalle. Jos lastu ei toimi niin ala pää voikin sitten olla ihan mitä tahansa ja se saattaa aihetuttaa ongelmia, 2wd ecussa ainakin pystyi alapään seoksiin jonkun verran vaikuttamaan ecun päädyssä olevasta seos ruuvista.

Ja malttia säätely vetoihin, jos sattuu olemaan oikeinkin laihalla niin saattaa tuhoutua kohtuu nopeastikkin jos ei ajoissa nosta... Niin ja hyvin pienillä ahdoilla kannattaa sitten kokeilla aluksi
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

Vastaa Viestiin