200 lohko

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

200 lohko

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Syyskuu 12. 18:39:16 2011

Onko kellään hajua et mistä fordista?

V90MH6015AB

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Re: 200 lohko

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ma Syyskuu 12. 19:13:09 2011


THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: 200 lohko

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Syyskuu 12. 19:18:21 2011


jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: 200 lohko

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Syyskuu 12. 23:27:39 2011

V -merkintä vihjaa vain -alkuperäiseen- erikoiskäyttötarkoitukseen; eli Cosworth. Esim. siiven osia on koodattu V86 tai V85.
Ja pappamallin sitten V88 jne jne
Jos on myöhemmin käytetty muualla, V -merkintä säilyy.

Hommaa sekoittaa se että V:tä on käytetty myös joissa XR -osissa jo ennen Cossun olemassaoloa...

2 nroa perässä kertovat vuoden jolloin osa on suunniteltu, tai ollut tarkoitus ottaa käyttöön. Tästä on seurannut tulkintaongelmia koska vakioromut tottelevat taas mallivuosi (MY) ideologiaa. Eli 75AB -alkuinen tarkoittaa escorttisälää mallivuodelle 1975 vaikka valukello näyttäisi lokakuuta -74 (tai kesäkuuta -79). Vakioautojen/-osien tuotanto on paljon paremmin tiedossa/ennustettavissa.

Yleisimmin ihmetellään juuri nelikkocossun osia joissa lukee V89 xxxx. Tarkoitus oli saattaa auto tuotantoon -89 mutta kuten nyt tiedetään, venähti seuraavaan kesään. Osassa tavaroita lukee sitten "oikein", eli V90 xxxx.
Sama laulu siiven kanssa, osa kamoista siis V85 -merkinnällä.

Miksi vain nelikon lohkossa lukee V(89) eikä vaikkapa siiven lohkossa V86? Koska nelikon lohko on alunperin suunniteltu vain cossuun, ei muuhun käyttöön. Siivessä ja papassa on taas valikoitu normilohko, ei spesiaaliosa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 200 lohko

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Syyskuu 12. 23:49:16 2011

jjs kirjoitti:...nelikon lohko on alunperin suunniteltu vain cossuun, ei muuhun käyttöön. Siivessä ja papassa on taas valikoitu normilohko, ei spesiaaliosa...
Miten näitä erikoisosia joutui transittiin? Vai onko kyseessä vain urbaani legenda...
Jäsen #606

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: 200 lohko

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Syyskuu 13. 8:22:05 2011

jjs kirjoitti:V -merkintä vihjaa vain -alkuperäiseen- erikoiskäyttötarkoitukseen; eli Cosworth.
Jos on myöhemmin käytetty muualla, V -merkintä säilyy.
Taitaa olla urbaani legenda kuitenkin...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: 200 lohko

Viesti Kirjoittaja THR » Ti Syyskuu 13. 19:15:17 2011

Onko cossuescoissa mikä merkintä?

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: 200 lohko

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ti Syyskuu 13. 20:04:59 2011

THR kirjoitti:Onko cossuescoissa mikä merkintä?
mulla pitäis kai olla esco cossun lohko? kuvasta suurennuttuna näyttäis numerosarja: V95HM?????
http://s256.photobucket.com/albums/hh18 ... t=2506.jpg
Viimeksi muokannut Juusto_Pallero, Ti Syyskuu 13. 22:21:10 2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Re: 200 lohko

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ti Syyskuu 13. 21:26:15 2011

http://s129.photobucket.com/albums/p204 ... =lohko.jpg

tossa mun yks motorsport lohko jos jollain tietoa missä käytetty niin kiva ois tietää ite luulen että aikaisissa A-ryhmän autoissa ois ollu

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: 200 lohko

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Syyskuu 13. 22:39:46 2011

Pikku huomio; tarkoitan mitä tahansa osaa (V-merk.) ylempänä, vaikka lohkoista näemmä rupatellaan.

Olisi hienoa jos saisi joskus selvät nuotit näihin. Osa tiedoista saatua, osa salapoliisityön tulosta....


Vähän dekoodausta vielä; V, MS jne tarkoittaa yleensä erikoisosaa (MS= Motorsport), seuraavaksi valmistusvaiheessa aavisteltu mallivuosi, sitten seuraavat kaksi kirjainta merkitsevät autoa (esim. BB= Sierra, Taunus, AB= Escort tai esim. SM= cvh-moottorisarja, HM(MH)= ohc/cossu -moottorit jne jne.

Juustis:
Escocossun pikkuturbolohkoon (T25) tuli pikku muutoksia (muistelen liittyvän laakerointiin) vuodelle -95.

Bpasi:
sinulla tuota yyberrautaa tuntuu riittävän :) Tosiaan, ehta Motorsport -lohko.
M on selvästi korvattu F:llä; siitä mitä tarkoittaa ei ole tietoa.
Olen kanssasi samaa mieltä että on käytetty A-ryhmän laitteissa varmaan jo -90 alkaen. Vuoden -91 Autocar:ssa (?) oli hyvä juttu A-ryhmän nelikkocossusta; siellä oli maininta Gr.A kilpalohkosta hinnan kera (luokkaa 5-6 t £ )
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin