kolinaaa - rs2000 esco vm 93

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

-Ritsa-
Viestit: 41
Liittynyt: Su Syyskuu 6. 11:02:16 2009

kolinaaa - rs2000 esco vm 93

Viesti Kirjoittaja -Ritsa- » Ma Heinäkuu 18. 17:17:15 2011

Juu tullu tos jo jonku aikaa autolla ajaes kuunneltua et kuuluu semmone ihme kolaus ku lähtee vaikka paikaltaanki liikkeelle. Ja tos töis kerkisin kattoon autoo senverran nosturilla että ainaki alatukivarsie puslat o revenny, ne siis vaihtoon... Mutta sitten toine homma, onko ollu tyypillistä et rupee vetareiden sisemmät nivelet koliseen? Ainaki epäilen itellä et on aika huolellakin paskana sisemmät nivelet todennäkösesti molemmat, välystä tuntuu olevan tajuttomasti... Ja ku pyörittää rengasta ni kuuluu iha selvä ääni että rohistaa myöski, mahtaisko laatikko olla menossa? vaihteet menee kyl hienosti eikä rusahtele, mutta tasauspyörästö menoss taijotai oisko mahollista ? tai no kaikkiha tietysti mahollista on :?

Ja autoon just viimekesänä vaihdettu molemmat alapallot, koiranluut ja pyöränlaakerit
Ja autona siis rs2000 esco vm 93

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: kolinaaa

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ma Heinäkuu 18. 17:19:25 2011

Kyllähän IB5 askeissakin on poskilaakereita mennyt, ei ilmeisesti yhtä paljon kun B5 (BC) askissa?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Re: kolinaaa

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ma Heinäkuu 18. 17:35:50 2011

Tarkista alatukivarsien pulttien kireys, nimim. muutama Nm puuttunu. Kolahti liikkeelle lähtiessä, kun pultti pääsi elämään sen puoli milliä reiässään.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

-Ritsa-
Viestit: 41
Liittynyt: Su Syyskuu 6. 11:02:16 2009

Re: kolinaaa

Viesti Kirjoittaja -Ritsa- » Ma Heinäkuu 18. 17:47:05 2011

Fullspeed kirjoitti:Tarkista alatukivarsien pulttien kireys, nimim. muutama Nm puuttunu. Kolahti liikkeelle lähtiessä, kun pultti pääsi elämään sen puoli milliä reiässään.

Juu puslat on revenny, että ne vaihdan täs kuitenki tulee siinä samalla kyl kiristeltyä.. mutta eniten huoletta ny toi että onko loota sökö

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: kolinaaa

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ma Heinäkuu 18. 20:41:51 2011

puliukk0 kirjoitti:Kyllähän IB5 askeissakin on poskilaakereita mennyt, ei ilmeisesti yhtä paljon kun B5 (BC) askissa?
RS2000 on muistaakseni mtx75 laatikolla

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: kolinaaa

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ma Heinäkuu 18. 21:11:54 2011

Sierra XR kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:Kyllähän IB5 askeissakin on poskilaakereita mennyt, ei ilmeisesti yhtä paljon kun B5 (BC) askissa?
RS2000 on muistaakseni mtx75 laatikolla
Aivan, anteeksi. Niinhän se onkin. :oops:

Yleensä vetarit napsuttaa, eikä rohise.

Tosin jos puslat pahasti revenneet onko mahdollista että tukivarsi osuisi koriin, vakaajaan tjsp?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Re: kolinaaa

Viesti Kirjoittaja hanta » Ma Heinäkuu 18. 22:15:44 2011

Kai siellä laatikossa on öljyä sisällä?

Kun vaihtelet puslia niin samalla nappaa vetaria irti ja katsoo ne sisäpäät. Luulis kyllä että ne on totaalisen hajalla jos kolistavat... Onhan siellä etupäässä monta muutakin niveltä joka voi kolistaa, koiranluut? kallistuksenvakaaja?

Vastaa Viestiin