Cossun seokset.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Cossun seokset.
Millainen afr suhde olis hyvä osakaasulla cossussa. Mulla on pintakaasulla nelosella about 50-60Km/h (kierrokset about 2500Rpm) arvo about 16.5 -17.0 ja tuntuu että käy liian laihalla.
Ei oikein vastaa kaasuun siitä ja hiukan on semmonen nykivän olonen. Tyhjäkäynnillä ja latta pohjassa arvot on ihan ok näin äkkiseltään seurattuna.
Ja voiko osakaasun seoksiin vaikuttaa kuin lastulla tai jollain erillisellä moottorinohjauksella. Bensapaineet on jo 3.6Bar ja niitä ei ainakaan kärsi lisätä ,jos ne tohon jotain vaikuttaa edes.
Tuntuu että toi nykiminen paheni ,kun laitoin ton ranen puolan ja paremmat sytytysjohdot. Tulpan kärkivälin sai laitettua 0.75mm ilman ahdoilla rötäämistä ,ennen oli about 0.6mm
Ei oikein vastaa kaasuun siitä ja hiukan on semmonen nykivän olonen. Tyhjäkäynnillä ja latta pohjassa arvot on ihan ok näin äkkiseltään seurattuna.
Ja voiko osakaasun seoksiin vaikuttaa kuin lastulla tai jollain erillisellä moottorinohjauksella. Bensapaineet on jo 3.6Bar ja niitä ei ainakaan kärsi lisätä ,jos ne tohon jotain vaikuttaa edes.
Tuntuu että toi nykiminen paheni ,kun laitoin ton ranen puolan ja paremmat sytytysjohdot. Tulpan kärkivälin sai laitettua 0.75mm ilman ahdoilla rötäämistä ,ennen oli about 0.6mm
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Re: Cossun seokset.
Noilla seoksilla ei oikeen voimaa saa edes kruisailuun , noin 15,5 AFR on aika passeli .
ex Jäsen #10
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 707
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 1. 17:08:15 2003
Re: Cossun seokset.
Alapään seoksia saa säädettyä boxissa olevasta säätöruvista. Kokeileppas sitä pyöritellä. Muistaakseni vaikutukset tulee pienellä viiveellä, eli ei vaikuta reaaliaikasesti 

-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re: Cossun seokset.
itellä ainakin säätö vaikutti heti...ajelin hurua ja siitä ruuvista samalla pyörittelin...sai ne nykimiset poisharry81 kirjoitti:Alapään seoksia saa säädettyä boxissa olevasta säätöruvista. Kokeileppas sitä pyöritellä. Muistaakseni vaikutukset tulee pienellä viiveellä, eli ei vaikuta reaaliaikasesti
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Re: Cossun seokset.
Täytyy laittaa hiukan rikkaammalle sitten varmaan. Nyt on tyhjäkäynnillä afr about 13. Voi olla et menee tyhjäkäynti hiukan paksulle.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Re: Cossun seokset.
Cossua tässä taas tuli säädeltyä ja seoksia hain kohilleen.
Eri lastuja on nyt tullu testailtua ja ongelmana on kaikilla sama.
Esim parhaalta tuntuva MSD:n lastukin tekee saman ongelman kuin kaikki wolffin sun muiden tekemät.
Tyhjäkäyntiseos käsketään säätää MSD lastulla AFR 13.5 ja bensanpaine stanu 3bar alipaineletku kiines säätimessä.
Homma toimii täyskaasuvedoissakin ihan ok seoksilla ,mutta esim Cruisingvauhdeissa 120Km/h motarilla 5-vaihteella(alipaine imusarjassa aika lähellä 0bar) ja AFR on 17-18 nurkilla.
Eli liian laihalla ,ei ihme kumma kyllä nyi ei mitään.
Tyhjäkäynnin joutuu säätämään rikkaalle 12-12.5 AFR (ja sillä kyllä käy tasaisemmin kuin 13.5afr ,mistä ei tarvii paljoa laihentaa ja rupee jo pakoputkessa puputtamaan laihalla olevan kuuloisesti)
ja bensanpainettakin aavistuksen lisää 0.1-0.2Bar ,että saa motarivauhdissa seoksen sopivaksi. Koittanu saada sen 15-15.5 afr nurkille cruisaillessa.
Ongelma oli ihan sama ja ehkä pahempi vanhemmalla wolffin lastulla ,mitä ajoin 3.6Bar bensanpaineilla.
Koneessa nokat säädöissä ,vihreet ,kevyesti portattu kansi ja rs500 cooleri kiillotetulla ja kraarit siistityllä 4wd imusatsilla. Innovaten lc-1 on mittarina seoksille ja kalibroitukkin on keväällä viimeks.
Onko muilla ollu samanlaista ongelmaa ,vai miksei mene ohjeitten mukaan ainakaan mulla.
Eri lastuja on nyt tullu testailtua ja ongelmana on kaikilla sama.
Esim parhaalta tuntuva MSD:n lastukin tekee saman ongelman kuin kaikki wolffin sun muiden tekemät.
Tyhjäkäyntiseos käsketään säätää MSD lastulla AFR 13.5 ja bensanpaine stanu 3bar alipaineletku kiines säätimessä.
Homma toimii täyskaasuvedoissakin ihan ok seoksilla ,mutta esim Cruisingvauhdeissa 120Km/h motarilla 5-vaihteella(alipaine imusarjassa aika lähellä 0bar) ja AFR on 17-18 nurkilla.
Eli liian laihalla ,ei ihme kumma kyllä nyi ei mitään.
Tyhjäkäynnin joutuu säätämään rikkaalle 12-12.5 AFR (ja sillä kyllä käy tasaisemmin kuin 13.5afr ,mistä ei tarvii paljoa laihentaa ja rupee jo pakoputkessa puputtamaan laihalla olevan kuuloisesti)
ja bensanpainettakin aavistuksen lisää 0.1-0.2Bar ,että saa motarivauhdissa seoksen sopivaksi. Koittanu saada sen 15-15.5 afr nurkille cruisaillessa.
Ongelma oli ihan sama ja ehkä pahempi vanhemmalla wolffin lastulla ,mitä ajoin 3.6Bar bensanpaineilla.
Koneessa nokat säädöissä ,vihreet ,kevyesti portattu kansi ja rs500 cooleri kiillotetulla ja kraarit siistityllä 4wd imusatsilla. Innovaten lc-1 on mittarina seoksille ja kalibroitukkin on keväällä viimeks.
Onko muilla ollu samanlaista ongelmaa ,vai miksei mene ohjeitten mukaan ainakaan mulla.
Viimeksi muokannut KtK, Ke Kesäkuu 15. 17:50:32 2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Cossun seokset.
ihmetyttää jos ei nyvi yhtään 17sta...itellä 15 nykii huomattavasti... kokeilin kans vkl kolmea eri lastua varsin ja kaikilla oli seokset samat. tyhjä käynnilla seokset on 12,mut kun lähtee ajaan niin nousee sinne n.14. omassa b-paineet 3bar.täys kaasu vedossa 1bar ahtopaineilla 11,5-12
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Re: Cossun seokset.
Ei kai sit kannata ihmetellä tota tyhjäkäyntiseosta liikaa. Pistän sen siihen 12-12.5 ja on loputkin kunnossa. Katastukseen sit laihemmalle.
THR kommenttiin: tyhjäkäynnillä käy jo huonommin 14afr pinnassa ja maantiellä 100-120km/h vasta kun meni yli 18 rupes huomaamaan. 60km/h vauhdissa hiukan aiemmin.
THR kommenttiin: tyhjäkäynnillä käy jo huonommin 14afr pinnassa ja maantiellä 100-120km/h vasta kun meni yli 18 rupes huomaamaan. 60km/h vauhdissa hiukan aiemmin.
Viimeksi muokannut KtK, Ke Kesäkuu 15. 18:00:59 2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Cossun seokset.
ei sillä ole minusta merkitystä jos ajossa pysyy 14-15. pitää vkl varsin kokeilla säätää omastakin laihenmalle vielä et näkee miten yskii.KtK kirjoitti:Ei kai sit kannata ihmetellä tota tyhjäkäyntiseosta liikaa. Pistän sen siihen 12-12.5 ja on loputkin kunnossa. Katastukseen sit laihemmalle.
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: Cossun seokset.
Matkassa säädin omaa nyt rikkaammalle, eli 16-16.5 -> 15.2-15.3AFR. Nyt kulkee "kevyemmin" ja kulutus pieneni. Tuossa nyt vakionokat. Virinokilla tykkäsi nykyttää jo 15AFR.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Re: Cossun seokset.
tyhjäkäynnillä käy 13,80-14.00 AFR tosi nätisti jos kaikki kunnossa . Ajossa parhaalta tuntuu 15.00-15.50 , silloin jaksaa mennä hyvin ja kulutus on kohdallaan . Vedoilla sitte asia erikseen 

ex Jäsen #10
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Re: Cossun seokset.
Jees ,säädettävä moottorinohjaus olis kyl jees ,mut nyt täytyy jo päästä välillä ajamaankinJake kirjoitti:tyhjäkäynnillä käy 13,80-14.00 AFR tosi nätisti jos kaikki kunnossa . Ajossa parhaalta tuntuu 15.00-15.50 , silloin jaksaa mennä hyvin ja kulutus on kohdallaan . Vedoilla sitte asia erikseen

-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Cossun seokset.
Saman huomasin itsellä et hieman "rikkaammalla" tippui kulutus jonkun verran.Vesku kirjoitti:Matkassa säädin omaa nyt rikkaammalle, eli 16-16.5 -> 15.2-15.3AFR. Nyt kulkee "kevyemmin" ja kulutus pieneni. Tuossa nyt vakionokat. Virinokilla tykkäsi nykyttää jo 15AFR.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer