-95 Esco cossuun isompi turbo...

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Storri
Viestit: 29
Liittynyt: To Lokakuu 7. 11:05:08 2010

-95 Esco cossuun isompi turbo...

Viesti Kirjoittaja Storri » Ma Kesäkuu 13. 23:44:49 2011

Eli autossa on tällähetkellä omatekonen pakosarja+kkk24 fööni jolla hain leiman keväällä.
Vakio turbo t25 on laakerivikainen.
Olis tavotteena saada noin 320-350hv enskesään,ja ajattelin tulevana talvena purkaa koneen ja vaihtaa laakerit,m-renkaat ja öljypumpun.
Kyselisin sellasta kun autopurkaamolla olen töissä ja turboja useampia kokoja hyllyssä,niin miten olis cossun koneeseen saab 9000 vesijäähdytteinen garretti joka on mielestäni t03?Onko täysin sama kun vanhemmissa cossuissa ja Kuinka pitkästi sen tehot riittää?
Sitten löytyis hyllystä saab 9-5 3.0td-02 ahdin,merkkiä garret,vesijäähdytteinen ja on suurempi kun t03 mutta tarkkaa mallia en tiedä.Sen laakerit on huonot,joten se pitäisi huoltaa.
Sitten vielä että onko kenelläkään tietoa näistä kkk ahtimista että onko esim.kkk27 sama laippa kun kkk24?
Tämä kyseinen kkk24 on hyvä pienillä kierroksilla mutta ahistaa jo 4000 kiekalla.
MItäkähän tässä kannattais tehä? :)

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: -95 Esco cossuun isompi turbo...

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ti Kesäkuu 14. 0:18:33 2011

Storri kirjoitti:Eli autossa on tällähetkellä omatekonen pakosarja+kkk24 fööni jolla hain leiman keväällä.
Vakio turbo t25 on laakerivikainen.
Olis tavotteena saada noin 320-350hv enskesään,ja ajattelin tulevana talvena purkaa koneen ja vaihtaa laakerit,m-renkaat ja öljypumpun.
Kyselisin sellasta kun autopurkaamolla olen töissä ja turboja useampia kokoja hyllyssä,niin miten olis cossun koneeseen saab 9000 vesijäähdytteinen garretti joka on mielestäni t03?Onko täysin sama kun vanhemmissa cossuissa ja Kuinka pitkästi sen tehot riittää?
Sitten löytyis hyllystä saab 9-5 3.0td-02 ahdin,merkkiä garret,vesijäähdytteinen ja on suurempi kun t03 mutta tarkkaa mallia en tiedä.Sen laakerit on huonot,joten se pitäisi huoltaa.
Sitten vielä että onko kenelläkään tietoa näistä kkk ahtimista että onko esim.kkk27 sama laippa kun kkk24?
Tämä kyseinen kkk24 on hyvä pienillä kierroksilla mutta ahistaa jo 4000 kiekalla.
MItäkähän tässä kannattais tehä? :)
Olisko et hommaisit kuitenkin siihen sen kunnollisen ahtimen, sellasen joka on todettu hyväksi? En menis laitteleen +15k autoon ihan mitä sattuu turboja nuukuuksissani...taitaa tää kulkine olla vie sit t-25 silver-top koneella vai? Eikös sen ruiskukin ollu jostain syvältä metsiköstä jolla ei kai paljoo yli 270hp tehoja saanu ilman kalliita toimenpiteitä(säädettävää moottorinohjausta)??? To3 oon kuullut että onnistuneesti laitettu t25 tilalle...
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

Storri
Viestit: 29
Liittynyt: To Lokakuu 7. 11:05:08 2010

Re: -95 Esco cossuun isompi turbo...

Viesti Kirjoittaja Storri » Ti Kesäkuu 14. 1:18:52 2011

On uudemmalla,fordin omalla ruiskulla.Autossa oli ostohetkellä kiinni iso garretti ja tehot oli silloin toista luokkaa kun nyt.Oli myös lastu,walbron pumppu yms.Tein vakioksi leimauksen takia.
Ongelmana sillä turbolla oli se että se heräs vasta 4000rpm joten sitä en takaisin laita.
Tehojen oli kyllä pakko olla +270 hv silloin,mutta auto oli järkyttävä ajaa.
Haluaisin ahtimen joka heräisi 2500rpm ja olis mukana punarajalle.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: -95 Esco cossuun isompi turbo...

Viesti Kirjoittaja KtK » Ti Kesäkuu 14. 12:03:04 2011

Storri kirjoitti:.
Haluaisin ahtimen joka heräisi 2500rpm ja olis mukana punarajalle.
Vakio cossusierran t03 garretti menis tohon kategoriaan aika hyvin.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: -95 Esco cossuun isompi turbo...

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ti Kesäkuu 14. 12:13:22 2011

Storri kirjoitti:Autossa oli ostohetkellä kiinni iso garretti
Millanen on iso garretti?

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: -95 Esco cossuun isompi turbo...

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Kesäkuu 14. 13:23:28 2011

Hx35 super.
Lähtee melkein sieltä 2500 ja riittää punarajalle, eikä mene tukkoon viellä 1,7 ahdoilla.
Vaatii vaan erillisen hukkaportin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Storri
Viestit: 29
Liittynyt: To Lokakuu 7. 11:05:08 2010

Re: -95 Esco cossuun isompi turbo...

Viesti Kirjoittaja Storri » Ke Kesäkuu 15. 1:55:58 2011

Yrkesman kirjoitti:
Storri kirjoitti:Autossa oli ostohetkellä kiinni iso garretti
Millanen on iso garretti?
http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 70003.jpg/
Tuo oli kyseinen fööni jonka autosta poistin.
Lukee vain garret Usa,ei tyyppiä.

Storri
Viestit: 29
Liittynyt: To Lokakuu 7. 11:05:08 2010

Re: -95 Esco cossuun isompi turbo...

Viesti Kirjoittaja Storri » Ke Kesäkuu 15. 1:58:26 2011

Aksu kirjoitti:Hx35 super.
Lähtee melkein sieltä 2500 ja riittää punarajalle, eikä mene tukkoon viellä 1,7 ahdoilla.
Vaatii vaan erillisen hukkaportin.
Mikä on holsetin laipan pulttijako?
En viitsis tehä uutta pakosarjaa.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: -95 Esco cossuun isompi turbo...

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Kesäkuu 15. 11:18:36 2011

Storri kirjoitti:
Aksu kirjoitti:Hx35 super.
Lähtee melkein sieltä 2500 ja riittää punarajalle, eikä mene tukkoon viellä 1,7 ahdoilla.
Vaatii vaan erillisen hukkaportin.
Mikä on holsetin laipan pulttijako?
En viitsis tehä uutta pakosarjaa.
to3 jako laipassa.
Just eilen huomasin et pro turbo myy 3mm isomalla pakosiivellä ja pykälää isommalla portillisella pesällä olevaa HY35 "superia".
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: -95 Esco cossuun isompi turbo...

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Kesäkuu 15. 20:13:36 2011

En tiiä ootko Storri ihan tosissaan laittamassa jotain Saabin dieselin turboa tohon :green:

Ääni HY:lle . Mahtuisko paikalleen jos laittaa vakio 4WD-sarjan ?
ex Jäsen #10

Storri
Viestit: 29
Liittynyt: To Lokakuu 7. 11:05:08 2010

Re: -95 Esco cossuun isompi turbo...

Viesti Kirjoittaja Storri » To Kesäkuu 16. 0:40:52 2011

Jake kirjoitti:En tiiä ootko Storri ihan tosissaan laittamassa jotain Saabin dieselin turboa tohon :green:

Ääni HY:lle . Mahtuisko paikalleen jos laittaa vakio 4WD-sarjan ?
Tässä jake kuvat samanlaisesta.
http://www.gumtree.com/p/cars-vans-moto ... 0/79112186

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: -95 Esco cossuun isompi turbo...

Viesti Kirjoittaja olafu » To Kesäkuu 16. 1:12:00 2011

BlackEscort kirjoitti:Eikös sen ruiskukin ollu jostain syvältä metsiköstä jolla ei kai paljoo yli 270hp tehoja saanu ilman kalliita toimenpiteitä(säädettävää moottorinohjausta)??? To3 oon kuullut että onnistuneesti laitettu t25 tilalle...
Ihme jos sitä escortin softaa ei o kukaan vielä crackannu.? Vai tuleeko ongelma siitä, että isommille paineille riittävää mappia ei löydy, kun toi signaalin siirtyminen anturista boksiin tapahtuu vähän erikoisella tavalla verrattuna muihin vastaaviin... Joka tapauksessa jotain lastuja siihen purkkiin on saatavilla ja sillon siihen softaan on jotenkin täytynyt päästä käsiksi. Varsinainen säätöjen hakeminen saattaa olla toinen juttu, jos valmislastuista ei ole apua...
Onko ne muuten sellasia, mitkä tökätään siihen boksin huoltoliittimeen niinkun esim. RS2000?
Jäsen #606

Storri
Viestit: 29
Liittynyt: To Lokakuu 7. 11:05:08 2010

Re: -95 Esco cossuun isompi turbo...

Viesti Kirjoittaja Storri » To Kesäkuu 16. 17:43:55 2011

olafu kirjoitti:
BlackEscort kirjoitti:Eikös sen ruiskukin ollu jostain syvältä metsiköstä jolla ei kai paljoo yli 270hp tehoja saanu ilman kalliita toimenpiteitä(säädettävää moottorinohjausta)??? To3 oon kuullut että onnistuneesti laitettu t25 tilalle...
Ihme jos sitä escortin softaa ei o kukaan vielä crackannu.? Vai tuleeko ongelma siitä, että isommille paineille riittävää mappia ei löydy, kun toi signaalin siirtyminen anturista boksiin tapahtuu vähän erikoisella tavalla verrattuna muihin vastaaviin... Joka tapauksessa jotain lastuja siihen purkkiin on saatavilla ja sillon siihen softaan on jotenkin täytynyt päästä käsiksi. Varsinainen säätöjen hakeminen saattaa olla toinen juttu, jos valmislastuista ei ole apua...
Onko ne muuten sellasia, mitkä tökätään siihen boksin huoltoliittimeen niinkun esim. RS2000?
Se lastu mikä mulla on niin työnnetään ecuun sivusta.musta muovikuorinen siru.muistuttaa ps2 muistikorttia.ainakin se nosti kiekkarajotinta.
1.3bar on max.sen jälkeen yskii.mutta walbron pumpulla toimi 1.5bar(lastu kytkettynä siis)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: -95 Esco cossuun isompi turbo...

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Kesäkuu 17. 10:47:43 2011

Storri kirjoitti:
olafu kirjoitti:
BlackEscort kirjoitti:Eikös sen ruiskukin ollu jostain syvältä metsiköstä jolla ei kai paljoo yli 270hp tehoja saanu ilman kalliita toimenpiteitä(säädettävää moottorinohjausta)??? To3 oon kuullut että onnistuneesti laitettu t25 tilalle...
Ihme jos sitä escortin softaa ei o kukaan vielä crackannu.? Vai tuleeko ongelma siitä, että isommille paineille riittävää mappia ei löydy, kun toi signaalin siirtyminen anturista boksiin tapahtuu vähän erikoisella tavalla verrattuna muihin vastaaviin... Joka tapauksessa jotain lastuja siihen purkkiin on saatavilla ja sillon siihen softaan on jotenkin täytynyt päästä käsiksi. Varsinainen säätöjen hakeminen saattaa olla toinen juttu, jos valmislastuista ei ole apua...
Onko ne muuten sellasia, mitkä tökätään siihen boksin huoltoliittimeen niinkun esim. RS2000?
Se lastu mikä mulla on niin työnnetään ecuun sivusta.musta muovikuorinen siru.muistuttaa ps2 muistikorttia.ainakin se nosti kiekkarajotinta.
1.3bar on max.sen jälkeen yskii.mutta walbron pumpulla toimi 1.5bar(lastu kytkettynä siis)
Noita paineita kun nostelee, niin äkkiä lakkaa kynttilät palamasta, eli muistahan tarkistella että tulpat on hyvät ja niiden välykset kunnossa.
Ite en meinannu aikanaan saada omaa Sierra Cossua toimimaan edes 1.5bar paineilla, vaikka tulpat oli suht. hyvät...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: -95 Esco cossuun isompi turbo...

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Kesäkuu 17. 19:49:23 2011

tumppe kirjoitti: Noita paineita kun nostelee, niin äkkiä lakkaa kynttilät palamasta, eli muistahan tarkistella että tulpat on hyvät ja niiden välykset kunnossa.
Ite en meinannu aikanaan saada omaa Sierra Cossua toimimaan edes 1.5bar paineilla, vaikka tulpat oli suht. hyvät...
Noissa on suorasytytys joten kipinästä ei tarvi murehtia :wink:
ex Jäsen #10

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: -95 Esco cossuun isompi turbo...

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ti Heinäkuu 5. 23:29:20 2011

Jake kirjoitti:
tumppe kirjoitti: Noita paineita kun nostelee, niin äkkiä lakkaa kynttilät palamasta, eli muistahan tarkistella että tulpat on hyvät ja niiden välykset kunnossa.
Ite en meinannu aikanaan saada omaa Sierra Cossua toimimaan edes 1.5bar paineilla, vaikka tulpat oli suht. hyvät...
Noissa on suorasytytys joten kipinästä ei tarvi murehtia :wink:
Ööö, eikös tuo suorasytyn kipinä ole kuitenkin pyttyyn johdettu tulpalla? :lol:

E: Hetko...olikos suorasytyssä sittenkään tulppia :-s
:lol: :lol: :lol: :lol:
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: -95 Esco cossuun isompi turbo...

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Heinäkuu 6. 12:29:06 2011

BlackEscort kirjoitti:
Jake kirjoitti:
tumppe kirjoitti: Noita paineita kun nostelee, niin äkkiä lakkaa kynttilät palamasta, eli muistahan tarkistella että tulpat on hyvät ja niiden välykset kunnossa.
Ite en meinannu aikanaan saada omaa Sierra Cossua toimimaan edes 1.5bar paineilla, vaikka tulpat oli suht. hyvät...
Noissa on suorasytytys joten kipinästä ei tarvi murehtia :wink:
Ööö, eikös tuo suorasytyn kipinä ole kuitenkin pyttyyn johdettu tulpalla? :lol:

E: Hetko...olikos suorasytyssä sittenkään tulppia :-s
:lol: :lol: :lol: :lol:
edit: ilmeisesti et oikeen ymmärtäny mistä tässä oli kysymys :lol:

Noissa vakiopuolissa on sen verran paukkua että oikeilla tulpilla Storri tuskin tuosta saa niin paljon potkua irti että kipinäongelmia tulis vrt. Tumpen jakajasytytys . Toisaalta kun katsoo sun profiilia niin arvaakin ettet tekniikasta ymmärrä mitään :lol:

Aktiivisin alueella: Off topic
[ 909 viestiä / 54.11% viesteistä ]
Aktiivisin viestiketjussa: Threadi hauskoille kuville, videoille yms. sonnalle!
ex Jäsen #10

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: -95 Esco cossuun isompi turbo...

Viesti Kirjoittaja Pykälä » La Heinäkuu 9. 4:12:15 2011

Kyl ymmärsin mitä haettiin takaa, mut jos puhutaan kynttilöistä niin Wanha autotekninen sanastokin tulkitsee ne sytytystulpiksi. Ei se tulppa anna kipinää käytännössä yhtään paremmin suorasytyssäkään hajonneena/huonokuntoisena kuin et se tulee letkuja myöden. Mut kuten sanottu kynttilät kandee tsekata...
Eli tulpat kuntoon ja oikeat tulpat sinne niin ainakin kipuna tulee varmasti...

Ja jake elä sää tuu arvosteleen kenenkään osaamista/tietämystä yhden foorumin perusteella :?
Jos et huumoria ymmärrä niin... :lol: :lol:
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

Vastaa Viestiin