XR4i 2.8 käyntihäiriö

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ti Marraskuu 17. 15:21:21 2009

Jape105 kirjoitti: Kävin ottamassa eilen päästöt ja huomasin et menee laihalle kierroksilla,pystyykö sitä muuttamaan jotenki?
Pystyy. Järjestelmä painetta lisää tai ohjauspainetta muuttamalla.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ti Marraskuu 17. 16:50:19 2009

Joo ton tiesin mut miten?
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ti Marraskuu 17. 23:15:48 2009

Ensin ne tietenkin kannattais mitata onko lähelläkään ohjearvoja. Järjestelmä painetta voi nostaa tiukemmalla jousella tai prikoilla.ohjauspaineen säätö vaati jo vähän askaretta. Ns warm up regulattoorin pohjasta löytyy messinki lätkä ja sen alla on kuusiokolo mistä säädetään.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ke Marraskuu 18. 18:05:22 2009

Mistäs sain jotain manuaaleja että sais ohjeita mistä mitata ja mitä pitäs olla?
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ke Marraskuu 18. 18:56:15 2009

Jape105 kirjoitti:Mistäs sain jotain manuaaleja että sais ohjeita mistä mitata ja mitä pitäs olla?
Nopealla Googletuksella K-Jetronic löytyy esim. -> http://www.diagnostic-assistance.co.uk/mech_inj.htm
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ke Helmikuu 24. 17:39:36 2010

Taas on öljyt ja bensat sekasin..
Tyhjää käy vieläkin paksulla ja vähänkin avaa kaasua menee laihalle..
Vuotaa imusarja varmaan nostaja laaksoon..
Kannet ovat todennäkösesti laskettu ja imusarjalle ei oo tehty mitään,eli kulmat on väärät..

Mites kun ajattelin et laittais tallista noi ''matching numbers'' kannet kiinni. :lol:
Onkohan hyotyä (vakionokalla) jos niihin vaihtais vähän isommat venat ja ajelis kanavia hiukan?
Saako alkuperästä yläpään tiiv. sarjaa vielä?
Mitä tuommosessa on puristus suhde alkuperäsenä?

En ole kylläkään kiristäny imusarjaakaan mikä on oikea momentti?
Mitäs osia teillä on koneissa kiinni?
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Helmikuu 24. 18:29:42 2010

eBayssa olen nähnyt 2.8:n yläpään tiivistesarjoja kaupan.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Helmikuu 24. 18:40:52 2010

Onks siinä mekaaninen bensapumppu lohkossa? Niistä ainakin jos kalvo menee niin sekottaa öljyt bensaan.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ke Helmikuu 24. 19:00:39 2010

vauhtipete kirjoitti:Onks siinä mekaaninen bensapumppu lohkossa? Niistä ainakin jos kalvo menee niin sekottaa öljyt bensaan.
Ei ole kun on K-Jetillä.Pumppu tankin vieressä.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ke Helmikuu 24. 21:25:18 2010

Jape105 kirjoitti:Taas on öljyt ja bensat sekasin..
Tyhjää käy vieläkin paksulla ja vähänkin avaa kaasua menee laihalle..
Vuotaa imusarja varmaan nostaja laaksoon..
Kannet ovat todennäkösesti laskettu ja imusarjalle ei oo tehty mitään,eli kulmat on väärät..

Mites kun ajattelin et laittais tallista noi ''matching numbers'' kannet kiinni. :lol:
Onkohan hyotyä (vakionokalla) jos niihin vaihtais vähän isommat venat ja ajelis kanavia hiukan?
Saako alkuperästä yläpään tiiv. sarjaa vielä?
Mitä tuommosessa on puristus suhde alkuperäsenä?

En ole kylläkään kiristäny imusarjaakaan mikä on oikea momentti?
Mitäs osia teillä on koneissa kiinni?
eihän nyt kylmäkayntisuutin kuse koko ajan eli uittaa bensaa enemmän kun polttaa tai onko bensanpaine päässyt kohoamaan liikaa?

toi imusarjajuttu on mielenkiintoinen,momenttihan siinä on muistaakseni joku kait 2 kilon luokkaa mutta aina kun pultteja/muttereita koittaa niin ihan aukihan ne on.

itse olen kiristellyt niitä aika-ajoin ihan vaan käsituntumalta lenkkiavaimella ja koneet on kasassa orkkis tiivistesarjoilla ja kansissa vakioventtiilit,siis useammissa 2.8 koneissa.

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jape105 » To Maaliskuu 11. 10:03:06 2010

Sierra XR kirjoitti:
Jape105 kirjoitti:Taas on öljyt ja bensat sekasin..
Tyhjää käy vieläkin paksulla ja vähänkin avaa kaasua menee laihalle..
Vuotaa imusarja varmaan nostaja laaksoon..
Kannet ovat todennäkösesti laskettu ja imusarjalle ei oo tehty mitään,eli kulmat on väärät..

Mites kun ajattelin et laittais tallista noi ''matching numbers'' kannet kiinni. :lol:
Onkohan hyotyä (vakionokalla) jos niihin vaihtais vähän isommat venat ja ajelis kanavia hiukan?
Saako alkuperästä yläpään tiiv. sarjaa vielä?
Mitä tuommosessa on puristus suhde alkuperäsenä?

En ole kylläkään kiristäny imusarjaakaan mikä on oikea momentti?
Mitäs osia teillä on koneissa kiinni?
eihän nyt kylmäkayntisuutin kuse koko ajan eli uittaa bensaa enemmän kun polttaa tai onko bensanpaine päässyt kohoamaan liikaa?

toi imusarjajuttu on mielenkiintoinen,momenttihan siinä on muistaakseni joku kait 2 kilon luokkaa mutta aina kun pultteja/muttereita koittaa niin ihan aukihan ne on.

itse olen kiristellyt niitä aika-ajoin ihan vaan käsituntumalta lenkkiavaimella ja koneet on kasassa orkkis tiivistesarjoilla ja kansissa vakioventtiilit,siis useammissa 2.8 koneissa.
Ei kuse kylmäkayntisuutin,otin irti nii oli ihan kuiva ja käyttelin autoo sillai et suutin oli lasipurkissa eikä suuttimen pää edes kostunu. kone oli lämmin ajettu n.30km mistä kohti bensanpaine kuuluu mitata? ja paljon sen pitäis olla kun en ole mistään löytäny mitään ja ohjeetkin on useimmiten lontoota.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ma Maaliskuu 15. 17:43:34 2010

Uus alkuperänen imusarjan tiiviste tuli tänään haettua. 8)
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ma Elokuu 30. 17:21:16 2010

Tänään kävin leimalla sama homma edelleen että tyhjäkäynnillä käy hyvin lievästi rikkaalla mut kierroksilla rajusti laihalle. tällä viikolla katon tuon ohjauspaineen mitä se on.
- CO 2,68
- HC 124
- Lambda 0,95
- CO2 13,10
- O2 0,35

Saako sillai että ohjauspainetta nostais eli seos laihenis ja sitten seosruuvista kääntäis rikkaammalle?vai olenko ihan hakoteillä?
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ma Elokuu 30. 21:34:38 2010

Jape105 kirjoitti:Tänään kävin leimalla sama homma edelleen että tyhjäkäynnillä käy hyvin lievästi rikkaalla mut kierroksilla rajusti laihalle. tällä viikolla katon tuon ohjauspaineen mitä se on.
- CO 2,68
- HC 124
- Lambda 0,95
- CO2 13,10
- O2 0,35

Saako sillai että ohjauspainetta nostais eli seos laihenis ja sitten seosruuvista kääntäis rikkaammalle?vai olenko ihan hakoteillä?
joskus ajettiin ihan vaan mielenkiinnosta omaa 2.8:ia penkissä ja todettiin ihan sama että tyhjäkäynti on ehkä hieman rikas mutta kierroksilla tosiaan laihalla,taitaa olla "ominaisuus" :lol:

tavallisessa katukäytössä en ole aisalla päätäni vaivannut,tuntuu toimivan ihan ok ja noi sunkin auton päästöt näyttää ihan hyviltä.

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ti Elokuu 31. 17:55:10 2010

Sierra XR kirjoitti:
Jape105 kirjoitti:Tänään kävin leimalla sama homma edelleen että tyhjäkäynnillä käy hyvin lievästi rikkaalla mut kierroksilla rajusti laihalle. tällä viikolla katon tuon ohjauspaineen mitä se on.
- CO 2,68
- HC 124
- Lambda 0,95
- CO2 13,10
- O2 0,35

Saako sillai että ohjauspainetta nostais eli seos laihenis ja sitten seosruuvista kääntäis rikkaammalle?vai olenko ihan hakoteillä?
joskus ajettiin ihan vaan mielenkiinnosta omaa 2.8:ia penkissä ja todettiin ihan sama että tyhjäkäynti on ehkä hieman rikas mutta kierroksilla tosiaan laihalla,taitaa olla "ominaisuus" :lol:

tavallisessa katukäytössä en ole aisalla päätäni vaivannut,tuntuu toimivan ihan ok ja noi sunkin auton päästöt näyttää ihan hyviltä.
Juu kyllä noi päästöt on ihan hyvät mut ainoo vaan kun kone lämpiää nii siitä on puhti pois kylmänä/puolilämpösenä liikkuu ihan rivakkaasti,mut lämpösenä kuuluu kauhee imuääni eikä tapahdu ''mitään'' ainakaan sillai kun mun mielestä pitäis..
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jape105 » To Tammikuu 13. 19:41:48 2011

Palataan tähän taas piiiiitkastä aikaa.
Tänään sain ohjauspainemittarin kiinni.
Kylmästä löin käymään -5*C nii virrat kun laitto päälle nii paineet nousi 0,2bar
Auto käyntiin: nousi todella hitaasti 1 bariin
Säädin kellon ja päivämäärän :P ja peruutin tallista ulos nii paineet oli 2,5bar
Kävin heittämässä n.10km hurun nii paineet oli sen jälkeen 4bar ilman alipaineletkua 2,5bar
Paineet todennäköisesti vielä nousee mitä lämpimämmäksi auton ajaa.
Mitä mieltä on arvon raati noista paineista ja mitä ne kuuluisi olla?
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Pe Tammikuu 14. 18:26:56 2011

Jape105 kirjoitti:Palataan tähän taas piiiiitkastä aikaa.
Tänään sain ohjauspainemittarin kiinni.
Kylmästä löin käymään -5*C nii virrat kun laitto päälle nii paineet nousi 0,2bar
Auto käyntiin: nousi todella hitaasti 1 bariin
Säädin kellon ja päivämäärän :P ja peruutin tallista ulos nii paineet oli 2,5bar
Kävin heittämässä n.10km hurun nii paineet oli sen jälkeen 4bar ilman alipaineletkua 2,5bar
Paineet todennäköisesti vielä nousee mitä lämpimämmäksi auton ajaa.
Mitä mieltä on arvon raati noista paineista ja mitä ne kuuluisi olla?
Mihin ne paineet nousee kun ajat lämpimänä? Itse ehkä kokeilisin säätää sen ohjauspaineen lämpimänä sille tasolle tai lähemmäksi kun se on puolilämmin ja kulkee paremmin mielestäsi. Sitten taas tyhjäkäynnin co:ta säätämään laihemmalle ettei käy rikkaalla. Se on vähän sellainen oravanpyörä tuo ruiskis, kun se co ruuvi vaikuttaa koko alueelle.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jape105 » La Tammikuu 15. 18:17:40 2011

puuhapete kirjoitti:
Jape105 kirjoitti:Palataan tähän taas piiiiitkastä aikaa.
Tänään sain ohjauspainemittarin kiinni.
Kylmästä löin käymään -5*C nii virrat kun laitto päälle nii paineet nousi 0,2bar
Auto käyntiin: nousi todella hitaasti 1 bariin
Säädin kellon ja päivämäärän :P ja peruutin tallista ulos nii paineet oli 2,5bar
Kävin heittämässä n.10km hurun nii paineet oli sen jälkeen 4bar ilman alipaineletkua 2,5bar
Paineet todennäköisesti vielä nousee mitä lämpimämmäksi auton ajaa.
Mitä mieltä on arvon raati noista paineista ja mitä ne kuuluisi olla?
Mihin ne paineet nousee kun ajat lämpimänä? Itse ehkä kokeilisin säätää sen ohjauspaineen lämpimänä sille tasolle tai lähemmäksi kun se on puolilämmin ja kulkee paremmin mielestäsi. Sitten taas tyhjäkäynnin co:ta säätämään laihemmalle ettei käy rikkaalla. Se on vähän sellainen oravanpyörä tuo ruiskis, kun se co ruuvi vaikuttaa koko alueelle.
En ole vielä ajanu kunnolla lämpimäksi.Täytyy säädellä sitä painetta kun tutkii ensin että mitä se paine on kuumana.
Nyt Torstaina kun kävin kokeileen sitä nii se jakso viä nelosella mennä luistossa (vauhta oli yli sata). Marraskuussa kun ajoin sillä viimeks nii kesärenkailla lukottomolla perällä se puutu kolmos vaihteella lumella lämpösellä koneella. Ei mun mielestä normaalia..
Kesällä se oli kanssa sama homma kun lähti risteyksestä (10km kotoo) liikkeelle nii kakkosella löi niin kauan tyhjää kun viitti antaa kierroksia.
Sitten kun pääsi soratielle (17km kotoo) nii ei kakkosella enää jaksanu lyödä tyhjää irtosoralla kuluu vaan kauhee imuääni eikä tapahdu mitään. :oops:
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Pe Helmikuu 18. 2:23:06 2011

Mulla teki XR aika samanlaisia oireita kun imusarjantiiviste oli täysin paskana, tosin tiesin että oli jotain vialla(kävi välillä huonosti) ja ajelin muutamia viikkoja rauhassa, lopullinen tuomio tuli kun sammutin lämpimänä koneen ja alko kuulua jumalaton kurlaus paisarista. Siellä oli öljyä,bensaa ja vettä sekaisin, samoin kuin myös koneessa, ainoat missä oli oikeata nestettä oli bensatankki ja etupenkillä oleva kossupullo...

JyriN
Viestit: 549
Liittynyt: To Toukokuu 1. 9:31:11 2008
Paikkakunta: Riihimäki

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja JyriN » Pe Helmikuu 18. 21:19:50 2011

Mulla hävittää ajossa vettä koneesta, ei mene öljyn sekaan eikä näy paisarissa, mutta veikkaan, että tihkuu juurikin imusarjan tiivisteen välistä palotilaan. Uudet tiivisteet on tilattu, joten asia korjaantunee keväällä, kun otan auton taas ajoon ja vaihdan imusarjan viilattuun malliin. O:)

Tehoa tarttee lisää, kun tuo ei kyllä hyvälläkään tahdolla pyöritä tyhjää kuivalla. Ellei sitten ykkösellä anna kenkää ihan reikä päässä. :green:
Sierra XR4i 24v Cosworth (BOB) kesäauto

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » La Helmikuu 19. 0:44:47 2011

olethan ventiiili välykset tarkistanut,,,, kuumasta koneesta.
kun toi viittaa kovasti siihen että sulla kantais ventiilit.
ja sitten jos haluaa tarkistaa suuttimet niin 6 limupulloa ja suuttimet niihin ja pumppu käyntiin hyppyjohdolla ja kädellä nostaa määräjakajan ilmamittaria
samalla näkis jos suuttimiin on tullut jotain, kun etkös vaihtanut vain osan?
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jape105 » La Helmikuu 19. 12:27:44 2011

Juu imusarjan tiivistettä olen epäillyt aika vahvasti syylliseksi ja sitä että mulla on lasketut kannet eikä ole imusarjalle tehty mitään, Eli siellä on tod. näk. väärässä kulmatta tasopinnat.
Imusarjan tiivisteen olen hommannut jo viime maaliskuussa ja vieläkin vaihtamatta. :oops:
Mä olen ajellu noin jo pari vuotta koko ajan se on vaan huonontunut, Pitää vaihtaa se imusarjan tiiviste tossa kun ilmat lämpii ja ukko saa cortinan ajon nii on sitten taas yksi ylimääränen auto millä käy töissä. :lol:
Tossa tein laskutoimituksen 3 viikkoo sitten kun ajelin vähän sillai reippaammin nii oli kulutus 20l./100km
Nyt sitten ajoin kaks viikkoo nätisti lukuunottamatta (eilistä) nii oli 10.6l/100km senkin ottaen huomioon että tälläviikolla oli joka aamu 30 astetta pakkasta kun löin kölnin tulille ilman lohkaria. 8)
Sillon kun ostin auton nii kyllä jakso ihan kunnolla pyörittää asfaltilla ihan samanlailla kun M20B25 kattiversio.
En ole kyllä venttiilinvälyksiäkään kattonu vielä kun ajattelin samalla sit kun vaihdan ton imusarjan tiivisteen.
Ja suuttimet on mulla kaikki uudet, ku oli niin halvat kun kävin vähän kyselemässä muualtakin.
Eikö tämä ole oikea imusarjan tiiviste: 93TX-9A454-AA Finis. 5028596
Tarvii käydä hakemassa orkkis tulpat,kansi,pyörijä kun ne on vaihdettu viimeks 11/08 jos sit vaihtais nekin samalla.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

JyriN
Viestit: 549
Liittynyt: To Toukokuu 1. 9:31:11 2008
Paikkakunta: Riihimäki

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja JyriN » La Helmikuu 19. 20:37:12 2011

Mä tilasin yläpään tiivistesarjan ebaystä (brittiversio) eikä ollut mielestäni kallis. 20 paikallista rahaa + rahti. Luultavasti ovat aftermarket kamaa, joten laatu voi olla kanssa mitä vain.

Mistä Jape hommasit suuttimet? Voisin kanssa keväällä käydä suuttimet läpi ja vaihtaa uusiin, jos ovat kaput. Venttiilien säätö on tehty viimeeksi viime kesänä - ei sanottavaa vaikutusta tehoihin, toki voi olla etten mä vaan osaa. :lol:

Onko kukaan muuten kokeillut xr3i:n suuttimia kutosessa? Siinä on kuulemma lyhyemmät suuttimet ja siten ahdistavat kanavassa vähemmän.
Sierra XR4i 24v Cosworth (BOB) kesäauto

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Pe Huhtikuu 22. 13:18:39 2011

Eilen sippas kesken työmatkan kun seinään. Onneks kaverin kans kiskottiin se mk2 kolvilla ''kotiin'' mun mielestä bensapumppu ei pyörinyt kun pidin kädellä siitä kiinni ja kaveri väänteli virtoja päälle ja starttas.
Mikä ton bensapumpun numerosarja on Boschilta?
Se bensapumpun kuoleminen vois selittyä silläkin että eilen vähän ennen tapahtumaa lähin hiekalta vähän reteemmin eikä edes lyöny tyhjää. :lol:
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Pe Huhtikuu 22. 13:26:15 2011

Kato ensin tuleeko sinne virtaa. Monesta on rele sulannut ennen pumpun hajoamista.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Pe Huhtikuu 22. 13:29:44 2011

puuhapete kirjoitti:Kato ensin tuleeko sinne virtaa. Monesta on rele sulannut ennen pumpun hajoamista.
Ja missä se rele sit oikein on kun en sitä löytänyt ohjekirjasta mistään.
Sulake ja rele tuli heti mieleen, mut en löytäny kumpaakaan.
Se toisiaan saammu ihan sillai kun mopolla ajaessa laittas bensahanan kii.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Pe Huhtikuu 22. 18:04:11 2011

Violetin värinen korkeampi rele jossain ku muistais missä se sulla on. Voi olla mustakin rele jos vaihdettu jo. Hantinpuolen jalkatilassa saattais olla hanskalokeron takana.Ehkä siis ku en muista.
Edit. Ja kyl se sieltä löytyykin.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

JyriN
Viestit: 549
Liittynyt: To Toukokuu 1. 9:31:11 2008
Paikkakunta: Riihimäki

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja JyriN » Pe Huhtikuu 22. 22:15:17 2011

Jape105 kirjoitti:
puuhapete kirjoitti:Kato ensin tuleeko sinne virtaa. Monesta on rele sulannut ennen pumpun hajoamista.
Ja missä se rele sit oikein on kun en sitä löytänyt ohjekirjasta mistään.
Sulake ja rele tuli heti mieleen, mut en löytäny kumpaakaan.
Se toisiaan saammu ihan sillai kun mopolla ajaessa laittas bensahanan kii.
Tolleen tekee just, kun tankissa horii ilmaa kaarteissa. Tuli tästä mieleen, ettei sulla vaan ole jotain sakkaa / kuraa tankin pohjalla? Tästä tuli edelleen mieleen, että tuo oman auton tankki pitää taas irroittaa ja vaihtaa se koho. Ei neula enää nouse vaikka tankkaa täyteen. :x

Pitää tuo limupullotesti tehdä ja kattoa noi suuttimet nyt kun auto on taas ajossa.
Sierra XR4i 24v Cosworth (BOB) kesäauto

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Su Huhtikuu 24. 19:23:08 2011

Joo ei tullu pumpulle virtaa ei.
Sitten otin käteen sen violetin bensapumpun releen hanskalokeron takaa ja se on ottanu joskus ainakin ''vähän'' lämpöö.
Onko tommosta relettä jossain muussa sierrassa? '91 1.6 cvh olis joutilaana mistä sais hakea osia vai haenko voortilta uuden, mut millä finis codella?

Releessä päällä lukee

FORD 68 125
Relais Zus. -
Benzinpumpe
12 V -


Kyljessä 7 JC 12

Autohan on toukokuu/1983 xr4i malli jos tolla releellä on jotain väliä.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Su Huhtikuu 24. 22:07:15 2011

ostin joskus tarvikereleen tai oikeestaan molempiin 2.8i k-jetti sierroihin,ei ollut edes kovinkaan kallis mutta toki tästähän on jo useampi vuosi aikaa mutta kai niitä releitä vieläkin saa.

ne oli jotain HUCO-merkkisiä muistaakseni.

voin kaivella numeroita jos haluat?

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ma Huhtikuu 25. 11:12:10 2011

kyllä niitä releitä vieläkin varmasti saa, mut saako alkuperäsenä enää?
Täytyy huomenna kysyä, jos ei saa nii pitää tyytyä tarvikkeeseen jos pitäs vara releen aina mukana.
Aina kun mulla on jossain ollu HUCO-merkkinen latausäädin/tai muu sähköosa ne on sohlannu. :lol:
Palaan huomenna asiaan et miten mun käy.

Mut toiseen asiaan.
Miten päin tää imusarjan tiiviste asennetaan?
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3014831.jpg
kun noi vesikanava reijät on toisessa päässä tiivisteessä isot ja toisessa on pienet.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ma Huhtikuu 25. 12:09:09 2011

Jape105 kirjoitti:kyllä niitä releitä vieläkin varmasti saa, mut saako alkuperäsenä enää?
Täytyy huomenna kysyä, jos ei saa nii pitää tyytyä tarvikkeeseen jos pitäs vara releen aina mukana.
Aina kun mulla on jossain ollu HUCO-merkkinen latausäädin/tai muu sähköosa ne on sohlannu. :lol:
Palaan huomenna asiaan et miten mun käy.

Mut toiseen asiaan.
Miten päin tää imusarjan tiiviste asennetaan?
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3014831.jpg
kun noi vesikanava reijät on toisessa päässä tiivisteessä isot ja toisessa on pienet.
mulla ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa noiden tarvikereleiden kanssa ja melkein 100varmaksi voisin kuvitella ettei enää saa orkkiksena.

tosta tiivisteestä,näet kumminpäin se tulee kun vertaat tiivisteen päissä olevia keskellä olevia muotoja lohkon vastaaviin kohtiin niin ei se sovi kun toisin päin.

edit. ja muistaakseni se on niin päin että pikkureiät on takareunassa mutta varmista vielä noilla muodoilla kumminpäin se tulee.

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ke Huhtikuu 27. 19:56:12 2011

Rele haettu tänään, huomenna mennä kokeilemaan.
On Huco merkkinen makso 18€ Orkkiksen vielä saa 80€
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jape105 » To Huhtikuu 28. 19:11:03 2011

Nyt käy.
Oli menny sulake, vaihdoin uuden sulakkeen mikä suli heti vanhan releen kans, uus sulake ja uus rele nii pelaa.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Huhtikuu 28. 19:13:58 2011

On se hyvä tälläinen foorumi vai mitä? :wink:
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Pe Huhtikuu 29. 16:14:34 2011

puuhapete kirjoitti:On se hyvä tälläinen foorumi vai mitä? :wink:
Jep :wink:
Tänään jatkuu sit muut hommat.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Ti Toukokuu 3. 23:07:25 2011

Oliks toi tiiviste nyt sitte sellanen mitä ei tartte kiristellä parin tonnin välein?

Erilainen kummiski ku minkä mä laitoin, ja mulla ei oo ollu vielä kiristystarvetta vuoteen... *koputtaa päätä*

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ke Toukokuu 4. 17:23:42 2011

Colognevsa kirjoitti:Oliks toi tiiviste nyt sitte sellanen mitä ei tartte kiristellä parin tonnin välein?

Erilainen kummiski ku minkä mä laitoin, ja mulla ei oo ollu vielä kiristystarvetta vuoteen... *koputtaa päätä*
En minä tiedä mikä tiiviste toi on, mut kuinka paljon sulle tulee Xr:ään kilometrejä vuodessa?
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Pe Kesäkuu 3. 22:08:11 2011

Jape105 kirjoitti:
Colognevsa kirjoitti:Oliks toi tiiviste nyt sitte sellanen mitä ei tartte kiristellä parin tonnin välein?

Erilainen kummiski ku minkä mä laitoin, ja mulla ei oo ollu vielä kiristystarvetta vuoteen... *koputtaa päätä*
En minä tiedä mikä tiiviste toi on, mut kuinka paljon sulle tulee Xr:ään kilometrejä vuodessa?
Jaa, paha sanoo ku ei pelaa mittari mutta viime kesänä noin 5000-8000 ja tuostakin lappu lattias noin puolet.

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Su Kesäkuu 5. 12:10:55 2011

Joo

Vaihdoin eilen tulpat motocraft Made in U.S.A.
kannen ja pyörijän Bosch Motorcraft
ei ollu käyntiin mitään muutosta vaikka ne made in italy kansi/pyörijä lähtikin menemään.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

JyriN
Viestit: 549
Liittynyt: To Toukokuu 1. 9:31:11 2008
Paikkakunta: Riihimäki

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja JyriN » Su Heinäkuu 3. 21:12:54 2011

Joku varmaan huomasikin tuon mun XR:n dynotuloksen? :lol:

Sen jäljiltä kävin tutkimaan niitä polttoaineen suuttimia, irroitin ne ja putsailin ruiskuttamalla niistä kliineriä läpi. Täydellä pullolla jaksoi tuommoinen paukkupullo avata suuttimet ja niistä tulleen sumun muodon näki selvästi. Muutamissa suuttimissa oli kuvio kohtuullinen, ei täysin symmetrinen, mutta aika ok. Lopuissa on käytännössä vain 1/3 tai alle puolet kuviosta käytössä. Ei ihme ettei liiku. :x

Pienen ruiskuttelun jälkeen kaikissa suuttimissa ruiskukuvio muuttui paljon asiallisemmaksi. mutta lopullinen varmuus asiasta jäi saamatta, kun paukkupullon paineet laskivat niin, ettei suuttimet enää auenneet kunnolla. Iskin kamat jälleen kasaan ja konetta käyttämään -> kone ei oikein pysynyt käynnissä ja prötäsi (liekö ihan oikea tilannetta kuvaava termi?) kaasua avattaessa.

Vaikka siihen seossäätöön ei saisi koskea ilman mittalaitteita, niin koskin silti. Aikani ruuvia käänneltyäni siitä löytyi ääripäät missä välissä kone käy parhaiten, mutta ei edelleenkään hyvin. Tyhjää käy ok ja tyhjäkäynnin saa säädettyä siitä säätöruuvista välillä (noin) 700 - 1200. Kierroksilla laulaa nätisti, mutta tyhjältä kaasua avattaessa kuulostaa että kone ei kävisi kaikilla kunnes kierroksia on about 2000-3000 (vaihtelee CO ruuvin asennon mukaan), sitten taas toimii. Ajossa kuulostaa tuolla alueella ihan subarulta. :-$

Onko tuo kone niin rikkaalla, että siksi toimii vaan kierroksilla (suuttimet kaput, aukeaa liian aikaisin, vuotaa)? Jos joku on näitten kjettien kanssa touhuillut, niin ottaisin vinkin vastaan: vienkö auton säädettäväksi jonnekin, missä on mittalaitteet vai menenkö hankkimaan uusia suuttimia suosiolla?

Ai niin, purin sen aikaisemmin lisäämäni bensapaineen noston, joten sen ei pitäisi sotkea käyntiä.
Sierra XR4i 24v Cosworth (BOB) kesäauto

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Su Heinäkuu 3. 21:49:26 2011

Tee suutin testi uudestaan. Vaihda huonosti suihkiva suutin hyvän suuttimen paikalle. Jos vika ei seuraa niin melkein määränjakajan kalvo kaput sitten. Oireet on nyt samanlaiset..
Juu niin ota 6 limupulloa ja tee suutin testi niihin. Et vissiin ollutkaan vielä testannut.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

JyriN
Viestit: 549
Liittynyt: To Toukokuu 1. 9:31:11 2008
Paikkakunta: Riihimäki

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja JyriN » Su Heinäkuu 3. 21:59:40 2011

puuhapete kirjoitti:Tee suutin testi uudestaan. Vaihda huonosti suihkiva suutin hyvän suuttimen paikalle. Jos vika ei seuraa niin melkein määränjakajan kalvo kaput sitten. Oireet on nyt samanlaiset..
Juu niin ota 6 limupulloa ja tee suutin testi niihin. Et vissiin ollutkaan vielä testannut.
Näin teen, yritän testata myös tuoton tällä kertaa. Nyt tulee vaan pieni työkeikka väliin, joten palataan asiaan loppuviikosta. Jos suuttimet ovat ok, niin ymmärtääkseni tuo määräjakajan kalvon rikkoutuminen tarkoittaisi koko määräjakajan vaihtoa, eli aikamoista rahan menoa. :(

Tuon limupullotestin voi tehdä kai ainoastaan autossa kiinni, eli pyörittämällä bensapumppua suoraan. Miten tämä kannattaa kytkeä - suoraan napoihin vai kaivanko sen releen hanskalokeron takaa ja kytken sen liittimestä piirin kiinni?
Sierra XR4i 24v Cosworth (BOB) kesäauto

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Su Heinäkuu 3. 22:27:30 2011

Vaikka rele irti ja katkaisija apikoilla yhdistämään virta pumpulle suoraan.
Sitten vaan nostelet määränjakajan lautasta ja seurailet suuttimien suihkeita.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ke Heinäkuu 6. 19:11:48 2011

peruskorjattu määräjakaja n.1500€ uusi n.3000€ uusi ohjauspaineensäädin 650€ :lol:
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ke Heinäkuu 6. 19:27:02 2011

Se on ku MK vaihdettiin €, mut luvut unohtu laskea.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

JyriN
Viestit: 549
Liittynyt: To Toukokuu 1. 9:31:11 2008
Paikkakunta: Riihimäki

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja JyriN » Ma Heinäkuu 11. 22:02:30 2011

Ei taida onneksi olla määräjakaja kaput ihan vaan pari suutinta ruikkii edelleen heikosti. Tein sen pullotestin - nerokkaan yksinkertaista - ja kytkin bensapumppuun virrat sieltä sulakkeelta. Hyvin näkee 1/2l pullon läpi kuin ruikkii. Kun paikkoja vaihteli, niin vika seurasi suutinta. :lol:

Nyt tarttes sitten ainakin ne kaksi suutinta uusia, mutta pistin ne vanhat edelleen likoamaan asetoniin, jos vaikka ei uusia heti saisikaan. Jos hinta on kohdallaan, niin kai voisi ostaa koko setin, niin tulee varmasti bensansyöttö kaikkin pyttyihin tasan. Onko uudella maalla muita paikkoja mistä noit kysellä kuin Alppilan Autohuolto?
Sierra XR4i 24v Cosworth (BOB) kesäauto

JyriN
Viestit: 549
Liittynyt: To Toukokuu 1. 9:31:11 2008
Paikkakunta: Riihimäki

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja JyriN » Ti Heinäkuu 12. 20:37:52 2011

Ei se liottaminen mitään auttanut. :( Kun katsoo suuttimien tuottoja, niin ei ole ihme että on pientä käyntihäiriötä.

Tuolla 2.8 tehoketjussa oli maininta XR3:n suuttimien käytöstä, mutta tämä oli tyrehtynyt eri kokoiseen liittimeen. Luin tuolta netin ihmeelliseltä kansainväliseltä alueelta, että possumiehet käyttävät 928:ssa pitkien vakiosuuttimien tilalla usein lyhyempää 500:sen ässämesen suutinta. Mesen suuttimia on myös mainostettu Porschen suuttimia halvemmiksi - siispä M¤tonettiin kyselemään tyhmiä.

Onneksi noita suuttimia oli myynnissä, eikä hinta huimaa - 39€/kpl! Se on ulkoisesti lähes identtinen alkuperäisen kanssa, näkyvin ero on pituudessa ja lisäksi "mutteriosa" on lyhyempi. Kuitenkin ne tärkeät mitat ovat oikein: Letkun kierre, tiivistyskartio, suuttimen paksuus jne.

Testasin sen pullotestin uudelleen: ekalla kerralla ei kaikissa suuttimissa ollut samaa tuottoa, mutta vaihdoin parhaat ja huonoimmat päittäin ja sain tuotot aika lailla hollilleen.

Ja hyvin toimii! Nyt vielä rullille säätämään seokset kohdalleen ja taas kovaa ajoa! 8) Jo lyhyen koeajon aikana huomasi, että kone toimii paljon paremmin, kuin mitä koskaan sen minulla oloaikana.

Käytetty suutin on siis Boschin numerolla 0437502047.
Sierra XR4i 24v Cosworth (BOB) kesäauto

JyriN
Viestit: 549
Liittynyt: To Toukokuu 1. 9:31:11 2008
Paikkakunta: Riihimäki

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja JyriN » Ke Heinäkuu 13. 18:57:51 2011

Saitko Jape koskaan tuota laihalle menemistä kuntoon?

Mulla on nyt suuttimien vaihdon jälkeen sama ominaisuus ja mietin, että kumman katon ekaksi: bensan paineet (ei ole vehkeitä) vai imusarjan tiivisteen (tuosta suuttimien ja plenumin irroittelusta onkin jo kokemusta)? :lol:
Sierra XR4i 24v Cosworth (BOB) kesäauto

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: XR4i 2.8 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ke Heinäkuu 13. 19:41:04 2011

1. Järjestelmäpaine
2. Ohjauspaine
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Vastaa Viestiin