välikopan rattiakselin nivel

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

tuplat
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Elokuu 9. 21:34:02 2010

välikopan rattiakselin nivel

Viesti Kirjoittaja tuplat » To Huhtikuu 14. 22:23:46 2011

Tuli rally desinginistä hommattua välikoteloon 2,4 kiekkanen hammastanko ja teräsnivel sen kumilimpun tilalle. No sovittelin tänään noita paikalleen, niin teräsnivel ei yletä hammastangon ja rattiakselin väliin? Onko noita teräsniveliä eripituisia?

Jostain lueskelin, että vanhakopan rattiakseli pidempi kuin välikopan, niin onko ainut vaihtoehto ettiä semmonen jostain? Ei huvittaisi sitä kumilimppua käyttää :cha

Toinen probleemi mikä tuli eteen, niin kun laitoin mk2 pikkutolppiin gp1 jäähdytetyt levyt + levityssarjat satuloihin, niin nyt levy ottaa kiinni raidetangonpään kumiin? Ilmeisesti noita jäähdytettyjä levyjä voi käyttää vain ns. isossa tolpassa? :roll:


tuplat
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Elokuu 9. 21:34:02 2010

Re: välikopan rattiakselin nivel

Viesti Kirjoittaja tuplat » Pe Huhtikuu 15. 11:37:58 2011

Vakiopalkki (kenttiläinen) pitäisi olla. Onko tuo RD:n akseli nyt juuri sen verran pidempi kuin vakio, että pystyy käyttää teräsnivelen kera?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: välikopan rattiakselin nivel

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Huhtikuu 15. 12:57:36 2011

Alunperin tehtaalta näin
Mk1 LHD: lyhyt pinion, lyhyt nivel, pitkä akseli
Mk2 LHD: lyhyt pinion, pitkä nivel, lyhyt akseli

Jos on oikein tehty palkki eikä sekundajälkituotanto-wc tms, ei ole palkista kiinni. Pieni juju oli Gr4 lasketulla hammastangolla, mutta ei iso ongelma.

Eli välikoppaan asennettaessa teräsnivel täytyy vaihtaa mk1 rattiakseli ja ratti (vähintään keskiö).
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

tuplat
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Elokuu 9. 21:34:02 2010

Re: välikopan rattiakselin nivel

Viesti Kirjoittaja tuplat » Pe Huhtikuu 15. 23:43:02 2011

kiitoksia jjs selkeestä vastauksesta, täytynee nyt vaan kasata sit sillä vakiokumilimpulla :? ellei nyt mk1 akselia kävele jostain vastaan :D

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: välikopan rattiakselin nivel

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ti Huhtikuu 19. 23:29:58 2011

yleensä aina ns gr 4 teräsnivel liene alunperin ransit osan kanssa aina mk1 eskon ohjausakseli

saavat mk2 eskoihinkin wanhan laatuosan.

tietty ratin boori muuttu sit kans ettei kellään tule yllätyksenä

tosin tietyssä vuosimallissa oli joskus tavattu mk2 eskoissa mut en muista missä
aika harvinainen kohdalle sattuminen tai *apula harhoja.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Vastaa Viestiin