T9 vs T5 ja muita tyhmiä kysymyksiä

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

T9 vs T5 ja muita tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Lokakuu 11. 11:27:33 2009

onko koneenkorvista (ohc+sierra) vaihteiston kiinnityspalkkiin sama matka??
onko palkki sama cossussa vs sierra??
-jos ei niin käykö palkit päittäin??



onko koneen korvat samat sierra vs cossu?? kumit vaan eri??
ja takaveto kyseessä
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: T9 vs T5 ja muita tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Lokakuu 11. 15:17:05 2009

Rahtinalle kirjoitti:onko koneenkorvista (ohc+sierra) vaihteiston kiinnityspalkkiin sama matka??
onko palkki sama cossussa vs sierra??
-jos ei niin käykö palkit päittäin??
Kiinnitys piste hieman kauempana
Kiinnitys on kummassakin omansa(T9 rautaa,T5 alumiininen.Ei käy suoraanT9/T5 mutta muokkaamalla sekin onnistuu.



Rahtinalle kirjoitti:onko koneen korvat samat sierra vs cossu?? kumit vaan eri??
ja takaveto kyseessä
Samat on cossuissa/perus sierroissa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: T9 vs T5 ja muita tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Lokakuu 11. 16:58:15 2009

Lisäyksenä:
RS Cosworthin T5 -palkki on peltiä. Pappa-mallissa on mainittu alumiininen.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: T9 vs T5 ja muita tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Lokakuu 11. 23:57:21 2009

jjs kirjoitti:Lisäyksenä:
RS Cosworthin T5 -palkki on peltiä. Pappa-mallissa on mainittu alumiininen.
eli pappamalli on siis sedan ilmeisesti.

E:kiitos
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: T9 vs T5 ja muita tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Maaliskuu 23. 23:06:17 2011

Nyt on dilemma, minkä näköinen on siipicossun vaihteiston kannatinpalkki?

Tämmöstä mulle on tarjottu: http://img.photobucket.com/albums/v311/ ... palkki.jpg

Mutta tuo ei kyllä sovi ilman rajuja modauksia mun autoon millään.
Olen olettanut että siiven palkki olis "korkeampi" kuin Type-9 palkki?
Sedanin alupalkkia olen käyttänyt tähän asti mutta sehän menee aika pahasti "vinoon" koska sedanissa on apparinpuolen kiinnitykset matalammalla kun taas tässä mun viistoperse mk2 iiässässä on yhtä korkealla molemminpuolin tunnelia.
Luulis nyt että joku palkki sinne sopis suoraan T5:n kanssa ettei tarvii sitäkin osaa tehdä uusiksi...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: T9 vs T5 ja muita tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ke Maaliskuu 23. 23:41:44 2011

Onks siellä tunnelissa kahdet paikat palkille, eikä sitä liuku härdelliä mikä on 85->
Jos se on semmonen vanhanmallinen, kahdella kiinnityspisteellä varustettu pitää palkki olla syvä eikä tollanen kuvan mukainen mikä käy uudempaan liuku malliseen kiinnitykseen.

Ei varsinaisesti liity aiheeseen, mut esim. -83:een on melko savotta laittaa A4LD kun tunneli on eri mallinen kun -85-> ja noi palkin kiinnitys korvat sopivasti tiellä.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: T9 vs T5 ja muita tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja AkiS » To Maaliskuu 24. 0:01:18 2011

Liukuhärdelli on joo, mutta siis toi kuvassa oleva näyttää niin matalalta että tosta ei saa kyllä mitään aikaseks.

Mulla on semmonen käsitys ollut että siivessä on samanlainen kiinnitys tunnelissa kun perus 2wd viistoperseissä 85-eteenpäin..?
Yhden siiven alla maanneena (tosin motorsport kori) niin siinä oli ihan samanlainen liukukisko kiinnitys kuin tässä omassani.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: T9 vs T5 ja muita tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja jjs » To Maaliskuu 24. 11:54:50 2011

Aki: on sama tunneli kuin -85 ->
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: T9 vs T5 ja muita tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja AkiS » To Maaliskuu 24. 12:08:45 2011

Jeps, mutta kuvassa näkyvä rauta ei siis voi olla siiven?
Pitäisi olla korkempi kuin t9 palkki.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Vastaa Viestiin