Sierran Cosworth alustoista..

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Sierran Cosworth alustoista..

Viesti Kirjoittaja AkiS » La Helmikuu 5. 11:53:18 2011

Valitettavasti ei ole kuvaa mutta itsella tehty vakiosta niin että kumit (joutu polttamaan) ja keskiosa pois kun se oli jotain alumiinia ja sitten vaan lattarautaa hitsaten tilalle.
Voi olla että olis ollut helpompi tehä jostain paksusta kulmaprofiilista...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Sierran Cosworth alustoista..

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » La Helmikuu 5. 12:52:05 2011

xsx kirjoitti:
Cosesc kirjoitti:Kestää ainakin 50 kisaa rallisprintiä (vieläkin ehjä) kiinteällä kiinnityksellä siitä perän takakannen vakiokiinnityspisteestä. Kadulla ehkä pitempäänkin... :)
Oisko kenelläkään kuvia miten olette toteuttanut ton kiinnityksen?
http://mushroommotorsport.kuvat.fi/kuva ... 4.jpg/full

Toi vois olla ylimääräinen..
Joku häikkä tossa oli sovituksessa, mut en muista mikä. Oliskohan ollu, et vaatii parit prikat kannen ja tuon väliin.

Voin napata messiin seuraavan kerran Lappeenrannassa käydessä, jos haluut testata.

-Timo
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: Sierran Cosworth alustoista..

Viesti Kirjoittaja xsx » La Helmikuu 5. 17:43:39 2011

Nappaa mukaan vaan.
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

Edi
Viestit: 393
Liittynyt: Su Lokakuu 3. 15:56:25 2004
Paikkakunta: Kuopio

Re: Sierran Cosworth alustoista..

Viesti Kirjoittaja Edi » Su Helmikuu 6. 14:41:51 2011

Ville K kirjoitti:http://i128.photobucket.com/albums/p195 ... C00196.jpg

Kyllä mä neuvoisin ainakin jollain lailla vahvistamaan, esim. poikkituella tms. ainakin suomiautoihin.. :wink:
onneks ei oma suomipirssi näyttäny tuolta.. eipähän tuolla oo tosin paljoa talvisin taidettu ajella.. anyway teiden suolaaminen on pyllystä
cossu
bemu

G-mies
Viestit: 33
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 16:34:51 2004
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Sierran Cosworth alustoista..

Viesti Kirjoittaja G-mies » Ma Maaliskuu 14. 17:25:06 2011

Mites kun oon tuota lueskellut ja haeskellut tuota takapyörien kulmien korjausta. Tuolla oli niistä yksi topicci olemassa mutta loppui ikävästi kesken ja ratkaisusta ei kerrottu liekö tarkoittaa ettei ratkaisua sitten ole keksitty vaiko onko jokin toteutus kelpoinenkin idea jostain tullut ja miten on ratkaistu?.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierran Cosworth alustoista..

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ma Maaliskuu 14. 21:08:16 2011

G-mies kirjoitti:Mites kun oon tuota lueskellut ja haeskellut tuota takapyörien kulmien korjausta. Tuolla oli niistä yksi topicci olemassa mutta loppui ikävästi kesken ja ratkaisusta ei kerrottu liekö tarkoittaa ettei ratkaisua sitten ole keksitty vaiko onko jokin toteutus kelpoinenkin idea jostain tullut ja miten on ratkaistu?.
Ainakin tukivarsien kiinnitysreikien viilaaminen apurungosta auttaa ja mikä parasta niin ei maksa mitään :D
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re: Sierran Cosworth alustoista..

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Su Huhtikuu 3. 15:24:47 2011

vauhtipete kirjoitti:
G-mies kirjoitti:Mites kun oon tuota lueskellut ja haeskellut tuota takapyörien kulmien korjausta. Tuolla oli niistä yksi topicci olemassa mutta loppui ikävästi kesken ja ratkaisusta ei kerrottu liekö tarkoittaa ettei ratkaisua sitten ole keksitty vaiko onko jokin toteutus kelpoinenkin idea jostain tullut ja miten on ratkaistu?.
Ainakin tukivarsien kiinnitysreikien viilaaminen apurungosta auttaa ja mikä parasta niin ei maksa mitään :D

Kyllähän tuohonkin ratkaisu löytyy, se vaatii vain aika paljon sorvaamista,rälläköintiä,hitsaamista ja sovittelua sekä 4 isohkoa uniball-niveltä. Tulee kyllä hyvä jos jaksaa nakertaa.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Sierran Cosworth alustoista..

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ma Huhtikuu 4. 21:12:42 2011

Pistetään nyt tähän samaan jatketta. Eli omaan sedan cossuun jousia vailla ja mielipiteitä ja kokemusta vailla olisin. Itsellä on ollut joskus OMP:in jouset Konien kanssa ja olivat matalat ja kovat. Nyt haussa jotain parempaa. Haussa alusta, joka sopii pääasiassa kadulle, mutta jolla voisi käydä vaikka affeniston ratapäivillä. Iskareiksi tullee eteen bilsteinit ja taakse jotain vastaavaa... Madallus 20-40mm cossun vakioon nähden. Mieluummin 20mm.

Jousimerkeista eniten kiinnostaa Weitech, Eibach, H&R yms. Mikä noista on se oikea?!! Kokemuksia kehiin!!! :wink:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Sierran Cosworth alustoista..

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Huhtikuu 5. 20:26:11 2011

Ja seuraavaksi kysytään, että onko kenellä tietoa Bilsteinin takaiskareista, joissa numerot:

MS 87BB 18080 C1B
46446192363 280/110

Viimeisimmät numerothan on vaimennus, mut onko noista mitään muuta tietoa. Itse en löytänyt oikeastaan mitään.. :?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Sierran Cosworth alustoista..

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Huhtikuu 5. 23:03:14 2011

Vesku kirjoitti:Ja seuraavaksi kysytään, että onko kenellä tietoa Bilsteinin takaiskareista, joissa numerot:

MS 87BB 18080 C1B
46446192363 280/110

Viimeisimmät numerothan on vaimennus, mut onko noista mitään muuta tietoa. Itse en löytänyt oikeastaan mitään.. :?
Kuva, pituus, yms. pikku jutut vois auttaa myös tunnistukses, jos ei numeroilla löydy?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Sierran Cosworth alustoista..

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Huhtikuu 6. 6:32:02 2011

Pitää ottaa kuva ja mittailla, kun ehtii.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Sierran Cosworth alustoista..

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Huhtikuu 6. 11:55:34 2011

Vesku kirjoitti:Ja seuraavaksi kysytään, että onko kenellä tietoa Bilsteinin takaiskareista, joissa numerot:

MS 87BB 18080 C1B
46446192363 280/110

Viimeisimmät numerothan on vaimennus, mut onko noista mitään muuta tietoa. Itse en löytänyt oikeastaan mitään.. :?
Sierran (2 wd Cosw.) takaiskarit, kilpamallia, "coil-overit".
Valmistaja Bilstein. Alumiinirunkoiset.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Sierran Cosworth alustoista..

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Huhtikuu 6. 12:25:23 2011

jjs kirjoitti:
Sierran (2 wd Cosw.) takaiskarit, kilpamallia, "coil-overit".
Valmistaja Bilstein. Alumiinirunkoiset.
Kiitoksia JJS:lle! Noitten kait pitäisi olla asialliset kadulle....? Meinasin silti ehkä laittaa jotkut lievästi madaltavat Weitec tai Eibach jouset vakiokoolla. Tai sitten kynäjouset noille Bilsteineille. Etupäähän ehkä Kittelältä Bilsteinin iskarit.

Oliko muuten 4wd:n pyörännapa "korkeampi", kuin 2wd:n? Eli onko 4wd:n iskari lyhempi?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Sierran Cosworth alustoista..

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Huhtikuu 6. 12:27:50 2011

Vesku kirjoitti:
jjs kirjoitti:
Sierran (2 wd Cosw.) takaiskarit, kilpamallia, "coil-overit".
Valmistaja Bilstein. Alumiinirunkoiset.
Kiitoksia JJS:lle! Noitten kait pitäisi olla asialliset kadulle....? Meinasin silti ehkä laittaa jotkut lievästi madaltavat Weitec tai Eibach jouset vakiokoolla. Tai sitten kynäjouset noille Bilsteineille. Etupäähän ehkä Kittelältä Bilsteinin iskarit.

Oliko muuten 4wd:n pyörännapa "korkeampi", kuin 2wd:n? Eli onko 4wd:n iskari lyhempi?
Ei noissa yleensä muuta vikaa ole kovasta alustasta tykkäävälle O:) kuin kolina. Tuppaa ne uniball -päädyt paukkumaan aina, uudet tai käytetyt.

Etupäässä ero: 4x4 50 mm reiällä, 2wd 45-46 mm.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Sierran Cosworth alustoista..

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Huhtikuu 6. 14:31:41 2011

Ok. Eli ei siis pituuseroa noissa?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Sierran Cosworth alustoista..

Viesti Kirjoittaja Vesku » Su Huhtikuu 10. 21:21:41 2011

Kaivas jjs vielä jostain arvot tälläisille Bilsteinin pumpuille! :)

46766 9093157

Ovat etutolpissa, jotka ovat sierrasta. Ns. väärinpäin oleva patruuna liukuheloilla.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Stoge
Viestit: 41
Liittynyt: To Toukokuu 12. 16:52:15 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sierran Cosworth alustoista..

Viesti Kirjoittaja Stoge » Ke Kesäkuu 15. 11:14:09 2011

Onkos kellään tietoa onko mistään saatavissa enää uusia alkuperäisiä iskareita 2wd cossuun? Automaalta kysyttynä iskareita ei ole enää saatavilla fordilta. Ebay:stäkään ei löytynyt. Ideoita?

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Sierran Cosworth alustoista..

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Kesäkuu 15. 16:58:04 2011

Stoge kirjoitti:Onkos kellään tietoa onko mistään saatavissa enää uusia alkuperäisiä iskareita 2wd cossuun? Automaalta kysyttynä iskareita ei ole enää saatavilla fordilta. Ebay:stäkään ei löytynyt. Ideoita?
Ootko tarvikkeena kysyny?
Luulisin että tuskin tämänpäiväiset tarvikeiskarit paljoakaan huonommat ovat toimivuudeltaan kun Motorcraftit on ollu 20v sitten... :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Sierran Cosworth alustoista..

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ke Kesäkuu 15. 18:15:11 2011

tumppe kirjoitti:
Stoge kirjoitti:Onkos kellään tietoa onko mistään saatavissa enää uusia alkuperäisiä iskareita 2wd cossuun? Automaalta kysyttynä iskareita ei ole enää saatavilla fordilta. Ebay:stäkään ei löytynyt. Ideoita?
Ootko tarvikkeena kysyny?
Luulisin että tuskin tämänpäiväiset tarvikeiskarit paljoakaan huonommat ovat toimivuudeltaan kun Motorcraftit on ollu 20v sitten... :roll:
No sen verran pitää kyllä kehua cossun vakioita eli n. 20 vuotta vanhat orkkikset takana olivat broidin mielestä selkeesti paremmat kuin uudet keltaiset Konit, joilla perä muuttui paljon rauhattomammaksi.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Sierran Cosworth alustoista..

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Kesäkuu 15. 18:47:05 2011

12 Vuotiaat orkkikset oli mulla aikoinaan ,kun laitoin keltaset säädettävät konit löysimmällä asetuksella alle. Ei ollu koneilla samanlainen kenguru ,ku löysillä orkkiksilla.

Löysimmillään kyllä ei konit enää nykyään kyllä riittäis ,ovat loppujen lopuks aika joustavat. Nyt samaiset konit pykälän kiristettynä uusilla Eibachin -25mm jousilla ja olen näihin tosi tyytyväinen ,vaikka ovat jo varmaan 15v vanhat. Samalla tuli myös polypuslat kaikkialle ,paitsi tukivarsien on orkkikset "uniballit". Toki pintakovempi epätasasella jonkun verran ,mutta muuten ihan eri planeetalta.

Mutkasella maaseututiellä nauttii, kun ei hötky yhtään suunnanvaihdoissa ja piirtää paikaltaan lakuakin ilman pompotusta :D

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Sierran Cosworth alustoista..

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Kesäkuu 15. 20:11:47 2011

Toimiiko nuo Eibachit Cossuissa yhtä hyvin kuin muissakin , sellasen käsityksen olen saanut että ne olis yks parhaimmista ?

Nimim. kivireki vaihtoon
ex Jäsen #10

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Sierran Cosworth alustoista..

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Kesäkuu 16. 6:35:47 2011

No mulle tuli Eibachit bilsteinien kanssa ja kyllä on hyvät. Ei mielestäni liian kovat taajamassakaan ja tienopeuksissa mukavat. Radallakin toimi ihan ok. Vaikka auto madaltui, niin vetopito parani, jota hiukan ihmettelin!
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Stoge
Viestit: 41
Liittynyt: To Toukokuu 12. 16:52:15 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sierran Cosworth alustoista..

Viesti Kirjoittaja Stoge » To Kesäkuu 16. 18:17:09 2011

Stoge kirjoitti:Onkos kellään tietoa onko mistään saatavissa enää uusia alkuperäisiä iskareita 2wd cossuun? Automaalta kysyttynä iskareita ei ole enää saatavilla fordilta. Ebay:stäkään ei löytynyt. Ideoita?
Pitkällisen metsästyksen jälkeen takaiskarit löytyi seinäjoelta, mutta etuiskareita löytyy vain espanjasta tai irlannista paikallisista liikkeistä. Laitoin kyselin molempiin, saa nähä suostuukohan lähettämään suomeen noita etuiskareita.

Vastaa Viestiin