RS 2000 lohkolämmitin

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

tjr84
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Tammikuu 10. 21:01:05 2011

RS 2000 lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja tjr84 » Ke Tammikuu 12. 22:16:26 2011

Elikkä ostin Motonetistä Defan elementin 92- RS 2000:seen. Nyt ku rupesin asentaa sitä eli poistin pakkastulpan koneen takaan, sen joka on helpompi ottaa, ni huomasin että elementtiä kun yrittää tunkea sinne, ni lämpövastukset ottaa sylinterin seinämää kiinni eli ei mahdu tarpeeksi syvälle :(
Elikkä onkohan koneen etupuolella eli pakosarjan ja lohkon välissä syvempi vesitila?

Elementti on sit tämmönen kun 370, ohjeiden mukaan tää kyl käy 92- Escort 2.0 :?

http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?mer ... ng=6&ndid=

Tosta linkistä kyl nyt jälkeenpäin huomasin että 346 olis ollu oikea koodi tolle elementille....
Pitääköhän tää mennä vaihtaa tohon 346 vai meneeköhän toi 370 koneen etupuolelle?

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: RS 2000 lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Tammikuu 12. 22:28:47 2011

Elementti on väärä. Oikea on tosiaan tuo Defa 346 ja koneen takapuolella matkustajan puolelle menee.
ESCORT RS 2000 92 - - DOHC 346

Defa 370 on Zetec (ex-Zeta) moottoriin (1.6-1.8L).

PS. Millä/miten muuten otit pakkastulpan irti? Se paikka kun on koneen takana aika veemäisessä ahtaassa paikassa. Itsellä olisi sama projekti edessä.

tjr84
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Tammikuu 10. 21:01:05 2011

Re: RS 2000 lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja tjr84 » Ke Tammikuu 12. 22:57:12 2011

Eli ihan joku pitkä sorkkarauta tai vastaava, ja vasara sit vaa lyö tulpan yläreunaan ni pitäis tulppa kellahtaa sillee et saa sen pihdeillä otettuu sielt pois...
Takasin se oli vaikeempaa laittaa, mut kyl se sinne naputtelemalla takainkin meni... Piti laittaa takasin koska oli väärä elementti :roll:
Huomen pitää hakee oikee elementti ja koittaa uudestaa :)

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: RS 2000 lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Tammikuu 12. 23:21:58 2011

Ok, hyvä tietää. Kesällä kun katselin auton alla, että on aika pirun ahtaan näköinen paikka ja siksi asia vieläkin vaiheessa. Minulla on vielä omassa 4x4:n jakolaatikko ahdistamassa jo muuten ahdasta työtilaa.

tjr84
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Tammikuu 10. 21:01:05 2011

Re: RS 2000 lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja tjr84 » La Tammikuu 15. 18:33:22 2011

Osaako joku sanoo suunnillee missä päin niitä aukkoja on rungossa, josta sais vedettyy johdot sisätilaan?
Kattelin vähän apparin puolelta, mutta ku siel on se eristematto niin ylös asti, ettei oikee nää :?

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: RS 2000 lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja Sine » La Tammikuu 15. 20:24:21 2011

Sisälokasuojan kun ottaa pois, niin löytyy kumitulppa A-pilariin. Sieltä kulkee mm. sivuvilkuille sähkö ja muita sähköjä. Muuten hyvä, mutta ei oikein sitten ollutkaan loppupeleissä hyvä. Muistaakseni ei mahtunut hyvin vetämään paksua kaapelia sieltä eikä tainnut oikein riittää pituuskaan. Tein lopulta reiän matkustajan puolelle jalkatilan rintapeltiin mahdollisimman korkealle. Kun vähän katselee moottoritilan puolelta ja sisäpuolelta, niin löytyy ihan hyvä paikka. Samaan paikkaan se reikä oli porattu tuossa Mk5 Ghiassakin. Siellä jalkatilassa on mankan vahvistimen teline hansikaslokeron takana, jonka otin poraamisen ajaksi pois. Siihen telineeseen sitten viritin pistorasian. Kyllä koski porata neitseellistä ehjää peltiä...

Vastaa Viestiin