Kuka vastaa, kun katsastuksessa tehty "pulla&kahveet"?

Keskustelua autoilusta ja kaikesta Fordeihin liittyvästä.

Valvoja: CRSC Hallitus

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Re: Kuka vastaa, kun katsastuksessa tehty "pulla&kahveet"?

Viesti Kirjoittaja cosworthman » To Joulukuu 9. 23:39:15 2010

Timo kirjoitti:
Ville K kirjoitti:
Timo kirjoitti:niin ehkä siinä on se et joskus ne jopa valaisee liikaakin, joskus saattaa lämmetä liikaa, jne, kait sillä E:llä on rahastuksen lisäksi jokin standardoiva vaikutus laitteisiin.

ja jos jokin pykälä on luotu ja sitten on palkattu henkilö sen toteutumista valvomaan, on sen henkilön vaikea tehdä muuta kuin pykälien mukaan. respect that.. :wink:
Mitenkäs ne muuttoauton valaisimet sitten muuttuu turvallisiksi, niihin kun ei muutoksia tarvi tehdä? Sitähän voi tietty euroautoja harrastavan olla vaikea ymmärtää, että amerikanautoharrastajia saattaa hieman harmittaa, kun joutuu repimään autoon tarkoitetut ja sopivat valaisimet pois, ja sorvata jotain hellan yleismalleja tilalle, jotka ei sovi auton valoaukkoihin tai auton muotoihin ollenkaan. Kyllä se on ihan amerikanautoharrastajien kyykyttämistä. Ja tässä tapauksessahan oli kyse vielä siitä, että nehän saivat jopa olla ne valot ihan sellaiset kuin tehtaalta oli lähteneet..
Kyllä mä oon sitä mieltä, että vallankaan autoharrastajien ei kannata kusta toistensa muroihin kyykyttämällä suotta...
juu en tiedä asiasta enkä pykälistä mitään. sitä vain että jos pykälät käskee valojen olevan e-hyväksyttyjä, ja sitten on katsastus-toimenpide jossa ne tsekataan ja vaaditaan ne pykälien mukaisiksi, niin ei se katsastusmiehen vika ole, valitus pitää osoittaa käskijään/asiaan eikä sanansaattajaan..

mut ihan mielenkiinnosta, voiko jossain muuttoautossa olla valot jotka ei ole hyväksyttyjä ja sitten toisessa vastaavassa autossa suomessa ne on ok, siis samat valot.. hassua mutta ei niinkään yllättävää..
Nii ja esimerkiksi -94-95.6 rammin valot on turvalliset mutta täysin samat valot on vaaralliset -95.6-01. Kallista vittuilua ja kyykyttämistä se on, ei mitään muuta! Turhia lakeja on turha noudattaa!
#350

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: Kuka vastaa, kun katsastuksessa tehty "pulla&kahveet"?

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Joulukuu 10. 8:39:07 2010

ei kyse ole pelkästä turvallisuudesta, vaan säädöstenmukaisuudesta, joka on täysin eri asia. nyt urputetaan että voivoi kun uudempiin pitää vaihdella valoja, miksei voida vain olla tyytyväisiä ettei vanhempiin tarvitse? optimistin ja pessimistin välinen ero..

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Kuka vastaa, kun katsastuksessa tehty "pulla&kahveet"?

Viesti Kirjoittaja Timo » Pe Joulukuu 10. 8:54:02 2010

cosworthman kirjoitti:Nii ja esimerkiksi -94-95.6 rammin valot on turvalliset mutta täysin samat valot on vaaralliset -95.6-01. Kallista vittuilua ja kyykyttämistä se on, ei mitään muuta! Turhia lakeja on turha noudattaa!
onko niissä molemmissa E-hyväksyntä vai mikä lie se nyt onkaan?

täysin samaa mieltä että on turhia lakeja, mutta edelleen sotamaailma lainaten, turha ampua käskyn tuojaa, käskyn antaja pitää ampua. noin niinkuin kuvaannollisesti.

ihan sama kun vittuilis poliisille sakotustilanteessa alhaisista sakkorajoista, ei ne sitä päätä eikä se asiaa muuta, se on sama kuin heittäis paskaa tuulettimeen -> se tulee kyl omalle naamalle, kuten katsastuksessakin voipi käydä vastaavassa tilanteessa.. O:)
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kuka vastaa, kun katsastuksessa tehty "pulla&kahveet"?

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Joulukuu 10. 9:41:21 2010

cosworthman kirjoitti: Turhia lakeja on turha noudattaa!
Amen! Ja olkoon nyt laki tai säädös, niin jos se ei tavallisen kansalaisen oikeustajuun mahdu, niin ei mahdu. Onneks se pelleily loppui, ettei tarvi uusista autoista repiä kaikkia laseja enää irti ja korvata E-leimatuilla.. Ja aiheuttaa sillä tuhansien lisäkulut autonomistajalle. Lasit kuitenkin tehty ihan samoilla tekniikoilla, ja jopa samoissa tehtaissa, jopa leima saattoi tarkoittaa samaa asiaa, vaan kun oli amerikan hyväksynnät mutta ei EUROOPAN!
Pedal tu tö metal!

UU-PEE
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinäkuu 29. 9:59:14 2002

Re: Kuka vastaa, kun katsastuksessa tehty "pulla&kahveet"?

Viesti Kirjoittaja UU-PEE » Pe Joulukuu 10. 11:51:42 2010

samiharju kirjoitti:ei kyse ole pelkästä turvallisuudesta, vaan säädöstenmukaisuudesta, joka on täysin eri asia. nyt urputetaan että voivoi kun uudempiin pitää vaihdella valoja, miksei voida vain olla tyytyväisiä ettei vanhempiin tarvitse? optimistin ja pessimistin välinen ero..
Aivan samaa mieltä. Turha näitä on itkee + ne on kaikilla tiedossa jos ottaa vaan selvää. Pitäskö ottaa asiat selville ennen kuin sitä tuontilinttaa tänne raahaa :D

Eikös se menny niin, et tollon -96 kesästä eteenpäin (viisaitten mukaan) Euromääräykset ei enää ole rinnastettavissa USA määräyksiin. Siks pitää olla siitä eteenpäin Eurospeksit täyttävät kamat...

Ja muuttoautoasiasta olen käsittänyt niin, että on olemassa laki, joka takaa ihmiselle vapauden muutella sinne sun tänne. Tämä laki takaa sen, että ihmiset voivat ottaa ilman liian isoa vaivaa myös muuttotavaransa uuteen maahan. Siksi myös muuttoautoille on kevennetty tuota säädösten täyttymistä vs. muut autot. Tai näin mulle on asia valeheltu :cha

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Re: Kuka vastaa, kun katsastuksessa tehty "pulla&kahveet"?

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Pe Joulukuu 10. 12:45:17 2010

Timo kirjoitti:
cosworthman kirjoitti:Nii ja esimerkiksi -94-95.6 rammin valot on turvalliset mutta täysin samat valot on vaaralliset -95.6-01. Kallista vittuilua ja kyykyttämistä se on, ei mitään muuta! Turhia lakeja on turha noudattaa!
onko niissä molemmissa E-hyväksyntä vai mikä lie se nyt onkaan?

täysin samaa mieltä että on turhia lakeja, mutta edelleen sotamaailma lainaten, turha ampua käskyn tuojaa, käskyn antaja pitää ampua. noin niinkuin kuvaannollisesti.

ihan sama kun vittuilis poliisille sakotustilanteessa alhaisista sakkorajoista, ei ne sitä päätä eikä se asiaa muuta, se on sama kuin heittäis paskaa tuulettimeen -> se tulee kyl omalle naamalle, kuten katsastuksessakin voipi käydä vastaavassa tilanteessa.. O:)
Täysin samat DOT-valot -94-01 eli ei ole tuota maagista E:tä. Uudemmissa ei vaan kelpaa. Se vaan tekee tästä niin naurettavaa kun tämä on yariksella ajavan kireepipoinsen pikkusieluvirkamiehen kosto. EU sallii kansallisen päätännän mitä vaaditaan ja täällä maailman persereijässä on päätetty ettei autoilijoilla saa olla kivaa vaan vaaditaan niitä vaihtamaan valot turhaan! :evil: :evil:
Olikohan vuosi sitten kun näitä lievennettiin vähän ja piti tämän pelleilyn loppua mut eikös autontuojat ry tai joku muu paskalahko ole silloin saanu lusikan soppaan ja se lievennys tuli vain uusille autoille :evil:
Kukaan ei voi järjissään väittää et tämä olis muuta kuin kiusantekoa. Kekkoslovakia taitaa olla ainut maa maailmassa missä tällainen spedeily on totta!
#350

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kuka vastaa, kun katsastuksessa tehty "pulla&kahveet"?

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Joulukuu 10. 12:48:46 2010

mutta turha siitä täällä on rähjätä, kun täällä tuntuu olevan sitä samaa virkamieshenkistä porukkaa, "ei sen oo väliä kun ei mua koske" :roll:
Jep jep- :roll:
Pedal tu tö metal!

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Re: Kuka vastaa, kun katsastuksessa tehty "pulla&kahveet"?

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Pe Joulukuu 10. 12:55:27 2010

Ville K kirjoitti:
cosworthman kirjoitti: Turhia lakeja on turha noudattaa!
Amen! Ja olkoon nyt laki tai säädös, niin jos se ei tavallisen kansalaisen oikeustajuun mahdu, niin ei mahdu. Onneks se pelleily loppui, ettei tarvi uusista autoista repiä kaikkia laseja enää irti ja korvata E-leimatuilla.. Ja aiheuttaa sillä tuhansien lisäkulut autonomistajalle. Lasit kuitenkin tehty ihan samoilla tekniikoilla, ja jopa samoissa tehtaissa, jopa leima saattoi tarkoittaa samaa asiaa, vaan kun oli amerikan hyväksynnät mutta ei EUROOPAN!
Tuo lasihomma olikin naurettavuuden multihuipennus. Monessa tehtaassa nuo lasit on täysin samat, vain merkinnät vaihtelee määrämaiden mukaan. Ja on se kumma jos jenkit ja kaikki muu maailma näkee niistä laseista läpi niin onko Suomalaiset ainoana maailmassa niin sokeita että piti erikoislasit vaihtaa :lol:
Ville K kirjoitti:mutta turha siitä täällä on rähjätä, kun täällä tuntuu olevan sitä samaa virkamieshenkistä porukkaa, "ei sen oo väliä kun ei mua koske" :roll:
Jep jep- :roll:
Totta, niin tuo näyttää olevan. Mua henkilökohtaisesti vituttaa suunnattomasti turhan vaatiminen. Kun ei noita vaatimuksia voi oikeasti turvallisuudella eikä millään järkevällä syyllä perustella! Kuten monta kertaa oon sanonu niin kallista vittuilua, sitä se vaan on.
#350

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kuka vastaa, kun katsastuksessa tehty "pulla&kahveet"?

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Joulukuu 10. 13:07:18 2010

cosworthman kirjoitti: Mua henkilökohtaisesti vituttaa suunnattomasti turhan vaatiminen. Kun ei noita vaatimuksia voi oikeasti turvallisuudella eikä millään järkevällä syyllä perustella! Kuten monta kertaa oon sanonu niin kallista vittuilua, sitä se vaan on.
Jep, milläänhän niitä ei tosiaan voi perustella, ne vaan "täytyy olla", vaikkei oikeasti tarvisikaan. Eihän nää lamppu ja lasi pelleilyt koske muita EU-maita, niissä kun on toimivat yksittäishyväksyntäsysteemit. Nythän ne on täällä keksineet sitten nuo ilmastoinnit kytätä, niitten sisältämät aineet kun nyt eivät ole eu-säädösten mukaisia.. Eli aina tulee uusia tilalle kun jotain saadaan kitkettyä pois.
Pedal tu tö metal!

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Re: Kuka vastaa, kun katsastuksessa tehty "pulla&kahveet"?

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Pe Joulukuu 10. 13:17:21 2010

Ville K kirjoitti:Nythän ne on täällä keksineet sitten nuo ilmastoinnit kytätä, niitten sisältämät aineet kun nyt eivät ole eu-säädösten mukaisia.. Eli aina tulee uusia tilalle kun jotain saadaan kitkettyä pois.
Mitä hittoa, tuo oli uutta. Haisteleeko ne jo nykyään rekisteröintikatsastuksessa ilmastoinnin täytöventtiilistä? :lol: :? Jotain uutta kiusaa pitää aina keksiä :evil:
#350

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kuka vastaa, kun katsastuksessa tehty "pulla&kahveet"?

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Joulukuu 10. 13:26:13 2010

Jep, tommosta kuulin noitten uusien jenkkiautojen päänmenoksi keksityn seuraavaksi, puheli joku tollasen uuden mustangin tuonut.
Pedal tu tö metal!

UU-PEE
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinäkuu 29. 9:59:14 2002

Re: Kuka vastaa, kun katsastuksessa tehty "pulla&kahveet"?

Viesti Kirjoittaja UU-PEE » Pe Joulukuu 10. 13:31:16 2010

cosworthman kirjoitti:
Ville K kirjoitti:Nythän ne on täällä keksineet sitten nuo ilmastoinnit kytätä, niitten sisältämät aineet kun nyt eivät ole eu-säädösten mukaisia.. Eli aina tulee uusia tilalle kun jotain saadaan kitkettyä pois.
Mitä hittoa, tuo oli uutta. Haisteleeko ne jo nykyään rekisteröintikatsastuksessa ilmastoinnin täytöventtiilistä? :lol: :? Jotain uutta kiusaa pitää aina keksiä :evil:
Ei kenenkään tarvitse nuuskia mitään. Riittää, kun oikea taho (labra, valmistajanedustaja tms.) toteaa lausunnolla, että ilmastointilaite täyttää vaatimukset. Ei se ilmastointilaite ainut osakokonaisuus ole, jossa määräyksiä päivitetään ja vaatimuksia uudistetaan. Koko ajanhan pyritään parantamaan turvallisuutta, päästöjä jne, sit niistä tehdään määräys, jotta uudet autot ne täyttää. Mikä ihme siinä on niin vaikeeta, pitäähän uusien "euroautojenkin" täyttää samat speksit...

Juu, anteeks, vittumainen päivä, niin kivahan se on täällä kiukutella. Paitsi, että ei helpottanu yhtään :D Noh, jospa pikkujoulut illalla auttas asiaan...

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Re: Kuka vastaa, kun katsastuksessa tehty "pulla&kahveet"?

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Pe Joulukuu 10. 17:11:35 2010

UU-PEE kirjoitti:
cosworthman kirjoitti:
Ville K kirjoitti:Nythän ne on täällä keksineet sitten nuo ilmastoinnit kytätä, niitten sisältämät aineet kun nyt eivät ole eu-säädösten mukaisia.. Eli aina tulee uusia tilalle kun jotain saadaan kitkettyä pois.
Mitä hittoa, tuo oli uutta. Haisteleeko ne jo nykyään rekisteröintikatsastuksessa ilmastoinnin täytöventtiilistä? :lol: :? Jotain uutta kiusaa pitää aina keksiä :evil:
Ei kenenkään tarvitse nuuskia mitään. Riittää, kun oikea taho (labra, valmistajanedustaja tms.) toteaa lausunnolla, että ilmastointilaite täyttää vaatimukset. Ei se ilmastointilaite ainut osakokonaisuus ole, jossa määräyksiä päivitetään ja vaatimuksia uudistetaan. Koko ajanhan pyritään parantamaan turvallisuutta, päästöjä jne, sit niistä tehdään määräys, jotta uudet autot ne täyttää. Mikä ihme siinä on niin vaikeeta, pitäähän uusien "euroautojenkin" täyttää samat speksit...

Juu, anteeks, vittumainen päivä, niin kivahan se on täällä kiukutella. Paitsi, että ei helpottanu yhtään :D Noh, jospa pikkujoulut illalla auttas asiaan...
Mä ymmärtäisin jos jollain on vaikka tyrvatyynyn eteen valettu hartsilla banaani kiinni ja sitä sitten ihmeteltäis rekisteröintikatsastuksessa että "tää tarvis varmaan VTT:llä testata että toimiiko tuo tyyny banaanista huolimatta"

Jos esimerkkinä se tehtaalla asennettu ilmastointilaite kelpaa suuressa osassa maailmaa niin miks tämä pieni paskaläntti pohjolassa vaatii vielä erillistä plankettia siitä. Vittuilua, sitä se on. Suomalaisten pitäis muka kaikkien ajaa samanlaisilla autontuojien jäsenliikkeiden kautta tuoduilla pikku kiuluilla ja pelastaa koko muu maailma maksamalla sairaasti veroja ja maksuja kaikesta, joku tässä yhtälössä mättää. Mä ainakin ajan millä haluan ja poltan sellaisia valoja mitä haluan. :evil:
#350

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Kuka vastaa, kun katsastuksessa tehty "pulla&kahveet"?

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Joulukuu 10. 20:18:27 2010

Timo kirjoitti:se on sama kuin heittäis paskaa tuulettimeen -> se tulee kyl omalle naamalle

:lol: :lol: :lol:
ex Jäsen #10

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Kuka vastaa, kun katsastuksessa tehty "pulla&kahveet"?

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Joulukuu 11. 14:35:39 2010

Jake kirjoitti:
Timo kirjoitti:se on sama kuin heittäis paskaa tuulettimeen -> se tulee kyl omalle naamalle

:lol: :lol: :lol:
Riippuu muuten pitkälti millä puolella tätä tuulentinta sattuu seisomaan... :lol: :lol:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Re: Kuka vastaa, kun katsastuksessa tehty "pulla&kahveet"?

Viesti Kirjoittaja cossuton » La Joulukuu 11. 19:45:37 2010

tumppe kirjoitti:
Jake kirjoitti:
Timo kirjoitti:se on sama kuin heittäis paskaa tuulettimeen -> se tulee kyl omalle naamalle

:lol: :lol: :lol:
Riippuu muuten pitkälti millä puolella tätä tuulentinta sattuu seisomaan... :lol: :lol:
Ja kuinka löysää se paska on..
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

turboeero
Viestit: 1046
Liittynyt: Su Marraskuu 18. 19:15:45 2007

Re: Kuka vastaa, kun katsastuksessa tehty "pulla&kahveet"?

Viesti Kirjoittaja turboeero » To Joulukuu 16. 11:17:32 2010

Marraskuussa kirjoiteltua:
njietro kirjoitti:http://njietro.kuvat.fi/kuvat/Just%20le ... _small.jpg

http://njietro.kuvat.fi/kuvat/Just%20le ... _small.jpg
...

Tämmöstä täälläpäin. Autona '84 Sierra, mittarissa 161tkm. Leimattu 3kk ja 2000km sitten.
Nyt tuntu että alkaa oikee takarengas olla sen verran vinossa joka suuntaan, että jossain on oltava oikeesti isonlainen vika. Otin renkaan irti ja näkymä oli kuvien mukainen.

...

Lisätään vielä, että uutta autoa en tietysti odottanut saavanikaan. Tän tason ruostevaurio on vaan melkosen hengenvaarallinen juttu, eikä oo todellakaan syntynyt hetkessä. Mitä nyt itekin on tullu useemman kerran vanhoja autoja leimattua, niin kyllä leimamies yleensä ne tukivarret kolkuttelee läpi.
njietro kirjoitti:
tumppe kirjoitti: Jos auto on liikkeestä, niin taitaa se lakikin velvoittaa liikkeen tulemaan vastaan korjauksissa, mutta saat varmasti unohtaa ne tehdasuudet tukivarret, koska pikkujoppari on ollut kyseessä.
Suosittelisin soittamaan paikalliselle kuluttajasuoja viranomaiselle, ne osaa sanoa suoraan yleensä kenen vastuu on ja kuka on velvollinen sen korjaamaan näissä asioissa.
Jep, tuskin tässä liike paljoa korvaa tai korjaa, enemmän kiinnostaa leimakonttorin kommentti tapahtuneeseen. Vaikka mitään korvausta ei tulisi (eikä varmaan tulekaan), tekee kuitenkin mieli käydä konttorilta kysymässä vähän mitenkä tää on mahdollista.

Pointti on se, että tollasta ei kuuluisi päästää katsastuksesta läpi, oli auto sitten 26 vuotta vanha tai 3 vuotta vanha ja hinnaltaan 100e tai 100 000e. Konttorilla kuitenki pitäis kattoo auton tieliikennekelposuutta, ja yleensä vanhojen autojen tukivarsia katsastuksessa vähän tutkitaan ja raaputellaan. Huomenna meen kyseleen konttorilta millä perustein leima on annettu ja näyttään pari valokuvaa, vaikkei muuten niin jos edes tän läpi päästäny katsuri alkais jatkossa oikeesti tarkasteleen niitä autoja. 8) Tai sit meikä nauretaan pihalle ja käsketään lähteen meneen :lol:
Konttorilta tuli lopulta vahingonkorvaus. Myönsi virheensä ja lopulta korvas tapahtuneen.

Vastaa Viestiin